Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy to norma, że 2 letni prawie nowy 1,8 iVTEC znikomy przebieg bierze olej ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    (z naciskiem na grupę VAG).
    Niekoniecznie...mam też VAG-a 1.9 tdi 131km ,zmieniam co prawda olej co ok 12 do 15tyś km ale nigdy nie miałem potrzeby dolewki...przebieg aktualny 210tyś.
    Nie żebym bronił tylko po prostu stwierdzam fakt.Sorry za OT.
    Pozdrawiam
    Rafał.
    Passat Variant 1.9 tdi 131km Tiptronik-2005r
    Honda Civic 1.4,90km 3D+STAG-1997r
    Honda Civic 2.2 i-cdti-2009r
    Audi A4 B6 1.6i 2004r+Stag Qbox+Barracuda
    Suzuki Bandit GSF-1250 SA

    Comment


    • #47
      Wpadł mi dzisiaj w ręce jedne artkuł w prasie motoryzacyjnej o poborze oleju i ręce mi opadły. Zebrano dane od 500.000 właścicieli różnych marek w USA, którzy musieli dolewać olej. Co się okazuje czołówka to (o zgrozo) nowe Bmw, Audi, Porsche, VW. Najgorzej wyszła bodajże seria 5 (F10) gdzie jakieś 45% samochodów musiało dolewać. Ciekawostka jest taka że producenci poustawiali sobie normy poboru oleju tak że np. 1l/1000km mieści się w normie i wtedy jak klient przyjedzie reklamować to mu pokażą i palec też pokażą. Redaktor piszący tamten artykuł porównał to do pracy silników dwusuwowych, które pracują na mieszance oleju z paliwem. 1l/1000km czyli po tym dystansie na bagnecie mamy minimum i za chwile zapali się lampka Check Oil Level - w nowym aucie za pożądaną kasę.
      Jak bardzo chcecie to mogę przytoczyć tamten artykuł, był w gazecie Automoto (czy jakoś tak). W artykule pisano też o celowym wydłużaniu interwału wymiany wiedząc o dolewkach. Technice, która jest wymierzona przeciw użytkownikowi zmniejszając pojemność układu olejowego przy utrzymanym tak dużym poborze oleju. Generalnie powyższe marki chlapią olej aż nie miło i to ma być ok, mają klęknąć i trzeba będzie kupić nowe bo remonty nieopłacalne. Masakra generalnie.

      To ile Ci tego oleju żłopie? 1l/20000? Znaczy nic nie żłopie. I sugeruje (moje prywatne zdanie niepoparte badaniami) zastosować nieco gęstszy syntetyk aniżeli 0W20 to wtedy powinno IMO nic, NULL, ZERO nie schodzić. U mnie przy przebiegu 50k, gdzie autem jeżdżę w całym zakresie obrotów (nie mylić z pałowaniem na oślep za każdym razem) między zmianami oleju nie brakuje --> nie dolewam.
      Last edited by Gość; 08-08-2015, 04:17.

      Comment


      • #48
        No niestety nie uda mi się dojechać do wymiany oleju bez dolewki, trzy krotnie podczas dłuższej jazdy zapalił się komunikat na I-Mid informujący o niskim poziomie oleju.

        Comment


        • #49
          Zamieszczone przez Dawid86 Zobacz posta
          Po za tym silniki nowe są tak luźno spasowane ze względu na normy Euro
          Chyba odwrotnie, nowe silniki są ciasno spasowane = małe luzy między obracającymi sie elementami, żeby tylko rzadkie oleje tam przepłynęły.
          Swoją drogą, chętnie bym przeanalizował te pasowania, choćby w odniesieniu do konstrukcji sprzed mniej więcej 10-15 lat.

          Comment


          • #50
            Koledzy wtrącę się, u mnie nalatane 250 000 silnik 1,8 civic 8gen mam zalany castrol 0W30 nie ma problemów z ubywaniem oleju jedynie był problem z utrzymywaniem ciśnienia oleju na niskich obrotach przy zastosowaniu filtra firmy Filtron.
            Widać był za mało wydajny.
            Czy jest sens zmieniać na 5W50?(mechanik z ASO polecił taki firmy Mobil 1)
            Pytam się bo zalałem taki jaki fabryka zaleca czyli 0W30 lub 5W30.
            Czy jest tu jakieś wskazanie do tego by zmienić na olej o szerszym zakresie pracy? czy nadal być wiernym 0W30.
            Last edited by rat4; 27-10-2015, 20:09.
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • #51
              Skoro nie ma problemów to nie kombinuj, zostaw tak jak jest.
              Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
              Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                ...był problem z utrzymywaniem ciśnienia oleju na niskich obrotach przy zastosowaniu filtra firmy Filtron.
                ...
                Nigdy nie miałem problemów filtronem...


                Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                ...
                Czy jest sens zmieniać na 5W50?(mechanik z ASO polecił taki firmy Mobil 1)
                Pytam się bo zalałem taki jaki fabryka zaleca czyli 0W30 lub 5W30.
                Czy jest tu jakieś wskazanie do tego by zmienić na olej o szerszym zakresie pracy? czy nadal być wiernym 0W30.
                Zadzwoń do kilku ASO i popytaj.
                Założę się, że większość poleci Shella AM-L 5W/30.

                Comment


                • #53
                  Z moim autem chyba coś nie tak, we wrześniu musiałem dolewać olej ponieważ po dłuższej podróży dwukrotnie wyświetlił się komunikat niskiego poziomu, dziś mi się przypomniało, że w tym roku nie wymieniałem jeszcze oleju (mało jeżdżę więc na pewno nie osiągnąłem limitu 10000km) ale rok od wymiany minął miesiąc temu, a system informowania o przeglądzie milczy (wg. systemu - najbliższy przegląd to B za 200 dni).

                  Czekać czy jednak dzwonić do ASO ? najbardziej boli, że auto świeżo po gwarancji.

                  Comment


                  • #54
                    nie miałeś odłączonego lub rozładowanego akumulatora przez dłuższy czas (?), takie odłączenie może powodować reset ustawień i ponowne naliczanie czasu do wymiany oleju/przeglądu.

                    Comment


                    • #55
                      tak miałem problemy i w ASO m.in. odłączali akumulator ale to tylko na chwilę.

                      Comment


                      • #56
                        115 000 przebiegu. 1,8. Przy dynamiczniejszej jeździe muszę dolewać z pół litra co 2 000 km. Castrol 5 W 30 LL
                        Zostawić czy dzwonić po serwisach? Jak sądzicie?
                        Mnóstwo ludzi marzy o sukcesie. Według mnie, sukces można osiągnąć tylko dzięki powtarzającym się porażkom, które ciągle należy analizować.
                        Tak naprawdę sukces to 1% pracy wykonanej w 99% dzięki niepowodzeniom.
                        Soichiro Honda - Honda Corporation

                        Comment


                        • #57
                          Zamieszczone przez gruberto Zobacz posta
                          115 000 przebiegu. 1,8. Przy dynamiczniejszej jeździe muszę dolewać z pół litra co 2 000 km. Castrol 5 W 30 LL
                          Zostawić czy dzwonić po serwisach? Jak sądzicie?
                          Jesli lałes ten olej od poczatku to hu..wo bo z tego co widze to jest c3.. Rocznik 2012?

                          Comment


                          • #58
                            Zamieszczone przez gruberto Zobacz posta
                            Zostawić czy dzwonić po serwisach? Jak sądzicie?
                            Proponuję przeczytać ten wątek. Myślę, że tyczy się też twojego auta.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #59
                              Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
                              Jesli lałes ten olej od poczatku to hu..wo bo z tego co widze to jest c3.. Rocznik 2012?
                              Tak 2012.
                              Na początku miałem 0W 30, później po drugim przeglądzie wlali mi w ASO 5W 30 LL i tak jeżdżę do dziś.
                              Auto mam od nowego. Wydaje mi się że teraz zaczyna wołać o dolewki jakby trochę częściej. Być może jest to spowodowane moim stylem jazdy (trochę pałuję silnik ).
                              Zacząłem zapisywać przebieg i dolewki.
                              Last edited by gruberto; 20-10-2019, 20:16.
                              Mnóstwo ludzi marzy o sukcesie. Według mnie, sukces można osiągnąć tylko dzięki powtarzającym się porażkom, które ciągle należy analizować.
                              Tak naprawdę sukces to 1% pracy wykonanej w 99% dzięki niepowodzeniom.
                              Soichiro Honda - Honda Corporation

                              Comment


                              • #60
                                Zamieszczone przez gruberto Zobacz posta
                                Tak 2012.
                                Na początku miałem 0W 30, później po drugim przeglądzie wlali mi w ASO 5W 30 LL i tak jeżdżę do dziś.
                                Auto mam od nowego. Wydaje mi się że teraz zaczyna wołać o dolewki jakby trochę częściej. Być może jest to spowodowane moim stylem jazdy (trochę pałuję silnik ).
                                Zacząłem zapisywać przebieg i dolewki.
                                Lejesz C3, pałujesz silnik i na dodatek 2012, nie złe kombo preczytaj wątek co grzechu Ci podal

                                Comment

                                Working...
                                X