Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy to norma, że 2 letni prawie nowy 1,8 iVTEC znikomy przebieg bierze olej ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czy to norma, że 2 letni prawie nowy 1,8 iVTEC znikomy przebieg bierze olej ?

    Nie wiem co mam o tym sądzić, auto obecnie ma 29k przebiegu, pierwszą wymianę oleju poprzedziła dolewka oleju. Serwis tłumaczył, to tym: jeżeli ciśniemy motor powyżej iluś tam XXXX obr/min to auto może palić olej... ok kilka razy się zdarzyło...
    Przy 13k przebiegu przegląd A i zmiana oleju na 5W40, przy przebiegu 21600 przegląd B (kontrola wszystkich płynów), tydzień temu zapaliła się ikonka niskiego poziomu oleju (bagnet wskazywał stan minimalny) dolałem resztkę 0W20 kupionego wcześniej w serwisie.
    Do przeglądu A zostało mi ~5000 km, więc jakoś się dokulam z obecnym olejem, ale czy to normalne aby w nowym samochodzie woził w rezerwie butelkę oleju ?
    Last edited by rambo7; 30-09-2020, 10:14.

  • #2
    Tak jest to normalne też musiałem dolać 100ml / 3000 km po wypadzie w góry i silnik czasami pracował na wyższych obrotach. Każdy silnik bierze olej i jest to uzależnione od obrotów jak i obciążenia oraz stylu jazdy. A ponadto w instrukcji bodajże jest napisane że może zużyć nawet do 1l na 1000 km co jest tylko zabezpieczeniem producenta i jest to naciągnięte ale jest taka norma. Po za tym silniki nowe są tak luźno spasowane ze względu na normy Euro, że szkoda gadać. A ile tego oleju zużywa na 1000 km?
    Last edited by Dawid86; 01-08-2014, 18:24.

    Comment


    • #3
      Normalne jest jak kupujemy 4L. wlewany 3,7 a pozostałe 300g. na dolewki do zmiany co 10 000ik

      Comment


      • #4
        Kolego Kaman prośba o stosowanie się do regulaminu forum - punkt 2.
        Last edited by Dawid86; 01-08-2014, 18:32.

        Comment


        • #5
          U mnie też 30k pękło, olej 5W30 i nic nie ubywa a latam 90% autostradą i robię kickdowny (mam AT) także niech ASO nie opowiada bajek o kręceniu obrotów i związanym z tym poborem oleju. Jak dotąd nie robiłem żadnych dolewek. Reszta jak pisze Dawid, ew. pomyśl o oleju 5W30. Bo nie jestem pierwszy, który zwraca uwagę że Civic na tym oleju dojeżdża do wymian bez dolewek.
          Last edited by Gość; 01-08-2014, 21:57.

          Comment


          • #6
            Dokładnie, jak pisze Joe, przeważnie osoby jeżdżące na 5W30 nie mają problemów z braniem oleju, najczęściej jest to Shell Helix Ultra lub AM-L. Castrol nie zbiera zbyt pochlebnych opinii, mimo że ASO często go rekomenduje.
            U mnie na 0W20 by Honda do wymiany przejechałem 17,5k bez dolewek i stan na bagnecie - 1/2. Jednak na kolejne wymiany chyba wezmę swój olej 0W30\5W30 AMS\Shell bo coś mam mieszane uczucia co do jakości tego oryginału ...

            Comment


            • #7
              140 tys nakręcone w 1.8 i ani razu nie musiałem dolewać oleju.
              Olej 5w30 - taki mi od początku w ASO lali - Castrol.

              Do odcięcia auto regularnie kręcone (praktycznie każde wyprzedzanie na trasie na 3 biegu - ale na co dzień normalna jazda.


              ps. no ale sprawiweidliwie trzeba powiedzieć, że problem spalania oleju przez 1.8 jest znany i często się przewija po forach...
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez martin Zobacz posta
                najczęściej jest to Shell Helix Ultra lub AM-L.
                Dokładnie.

                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                Do odcięcia auto regularnie kręcone (praktycznie każde wyprzedzanie na trasie na 3 biegu - ale na co dzień normalna jazda.
                Nie mylcie tego z żyłowanie silnika. Producent przewidział odcinkę na takim i takim poziomie i dokręcenie do granicznej wartości to nic innego jak poruszanie się po zakresie pracy silnika.

                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                no ale sprawiweidliwie trzeba powiedzieć
                Trzeba, choć IMO chyba głównym problemem jest tu dobór oleju. Ale ja na olejach się nie znam, ja jeżdżę dynamicznie-normalnie i problemów z ubytkiem przy 5W30 nie mam tyle w temacie.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
                  Trzeba, choć IMO chyba głównym problemem jest tu dobór oleju.
                  Ja w autach na gwarancji leję zawsze to co zaleca ASO - nie kombinuję.
                  Przynajmniej nie mają potem argumentów w ręku jak muszą naprawy gwarancyjne realizować i wszystko idzie sprawnie.
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                    Ja w autach na gwarancji leję zawsze to co zaleca ASO
                    No i tu czasem nie jest zbyt fajnie bo w moim ASO miałem do wyboru: Honda 0W20 na ok 79zł za 1l, lub Castrol 5W30 za > 100 zł za 1l!!
                    Nie robią jednak problemów, jak ktoś chce swój olej na przegląd przywieźć. Też przeważnie wybierałem coś z tego co ASO miało do wyboru, jednak w tej sytuacji poważnie myślę nad własnym olejem przy 2 przeglądzie.

                    Comment


                    • #11
                      0W20 leją można powiedzieć tylko w fabryce a ASO zmienia na 5W30 właśnie.
                      Last edited by Dawid86; 02-08-2014, 16:27.

                      Comment


                      • #12
                        ech zamieszałem trochę w pierwszym poście, auto ma przebieg 22,900km (a nie 29k), a to obrazuje jak serwis podchodzi do kontroli płynów podczas przeglądu B, który robili przy przebiegu 21,600km.

                        Zobaczymy jaki olej mi zaproponują w obecnym ASO bo to już 3 autoryzowany serwis będzie (dwa autoryzowane serwisy, które odwiedzałem już nie istnieją).

                        Comment


                        • #13
                          Po przejściu na 5W30 (AML Shella czy cos) zużycie oleju spadło. O ile to jeszcze nie mierzyłem, ale widzę,że nie schodzi tak szybko.

                          Comment


                          • #14
                            U mnie przebieg dobija do 11,5 tyś. Po lekturze forum sprawdzam stan oleju dosyć często, ale jak było na maksa tak jest.
                            Zastanawiam się tylko nad jedna rzeczą. Komp. woła mnie na przegląd B za 90 dni, czyli mnie więcej po roku jak kupiłem auto (początek listopada), a co w takim razie z przeglądem olejowym A? Nie powinien być przynajmniej raz w roku? Dziwne to trochę.
                            Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
                            Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

                            Comment


                            • #15
                              Tam jest duży interwał, mi teraz pokazuje około 25k. To znaczy olej wymieniałem przy 18-19k teraz mam 30k a komp pokazuje 10k+ do następnej wymiany. Wjadę sam za jakieś 2-3k i każę zresetować inspekcję A bo nie chcę jeździć 25k na jednym oleju mimo że niby tak ma być (mi to śmierdzi ewidentnie PPP).

                              Comment

                              Working...
                              X