Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Osiągi silnika 1.8 i-vtec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Peppek Zobacz posta
    Ten civic ix generacji jest poprostu skrojony pode mnie
    To prawda, że funkcjonalność jest super. Wersja kombi wręcz idealna dla rodzin 2+2. Jeszcze ludzie zapłaczą za kombiakiem, jak w tym roku zostanie zakończona produkcja.

    BTW wyobrażam sobie Tourera IX z turbo 1,5 w cenie 85 kPLN - to byłby hit sprzedaży...

    Comment


    • Marzenie. Ta ix generacja jest poprostu piękna. Nowa też mi się podoba ale już nie tak bardzo. Rzeczywiście gdyby do ix dali ten nowy silnik tobyłoby coś. Z tymże to całkiem inna bajka od tsi mimo że też turbo.

      Comment


      • W jakim sensie inna bajka od TSI?

        Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Ja też brałem pod uwagę astrę. Nawet dobrze się prowadziła. Silnik 150 km dynamiczny ale jest paskudna a poza tym do wszystkiego trzeba dopłacać.

          Poza samą mocą którą tsi ma mniejszą to on bardzo nie lubi wyższych obrotów. Jeździłem 10 lat to wiem. Zresztą nic się w odczuciach nie zmieniło bo rozważałem też nowego leona i poza lepszym wyciszeniem prowadzenie to samo. Ma się uczucie takiego "plastikowego" sztucznego prowadzenia i pracy silnika. Nowe turbo lepiej wchodzi na obroty i nie cierpi w wyższych rejestrach.

          Nowe turbo hondy oczywiście.

          MOD: Kolego, stosuj się do regulaminu i nie pisz trzech (!) postów pod sobą.
          Last edited by Lukas; 24-05-2017, 21:07. Powód: Połączenie postów.

          Comment


          • Ojciec ma Leona 125KM TSI i tez rozważałem Leona kombi. Czasem żałuję właśnie tylko ze względu na silnik, bo co turbo to turbo.
            No ale jest Civic Tourer 1.8 i tez jest git.
            Podpisuje się pod postulatem by do Tourera wsadzić 1.0 czy nawet 1.5 Turbo

            Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Zamieszczone przez Peppek
              Ma się uczucie takiego "plastikowego" sztucznego prowadzenia
              Potwierdzam, w Golfie VII też był gumowy układ. Przód wyjechał mi na ślimaku w garażu przy jeździe w górę. Zero informacji zwrotnej na kierownicy ze jest problem z przyczepnością. Fakt, był to diesel 1.6, czyli miał prawo płużyć.

              Comment


              • Zamieszczone przez adik_pa Zobacz posta
                Mi osobiście przed zakupem bardziej przypadł do gustu civic niż astra IV z silnikiem 1.4 turbo 150KM, którą początkowo chciałem kupić. 150 koni w astrze to kucyki w stosunku do 142 koni w hondzie.

                Zamieszczone przez Peppek Zobacz posta
                Ja też brałem pod uwagę astrę. Nawet dobrze się prowadziła. Silnik 150 km dynamiczny ale jest paskudna a poza tym do wszystkiego trzeba dopłacać.
                A ja nadal biorę Astrę K pod uwagę, tylko faktycznie - 150 kucy to mało - dlatego tylko 200 KM wchodzi w rachubę. Jest trochę paskudna, fakt ale wersja Dynamic (czyli z możliwością utwardzenia zawiechy) z dodatkami typu alarm, navi, wyciszenie i jeszcze kilka innych (LEDów nie brałem, bo rzadko jeżdżę poza miastem nocą) została na DG zrabatowana na 86 tysi. Akurat miałem jednego dnia jazdy Astrą i X genem z CVT i... niestety, ale przepaść zarówno w zbieraniu się, materiałach i trzymaniu się drogi. I niestety na korzyść Astry. Biorąc pod uwagę cenę sensownego gena X wybór dla mnie jest oczywisty
                Kończę offa

                MOD: I proszę skończmy dyskusję o X-genie vs inne kompakty w tym wątku. Od takiej dyskusji jest odpowiedni temat w dziale X-gena.
                Last edited by Lukas; 24-05-2017, 21:10.

                Comment


                • Po sprzedaży mojego dieselka Fiata Bravo II 1.9 MJTD 8v 120 KM ciężko było znaleźć benzynę, która dawałaby mi radość z jazdy, tak jak fiatowski multijet. 1.8 VTEC to jedna z nielicznych elastycznych benzyn bez turbo, którymi da się jechać. Faktem jest, że dynamiczna jazda Hondą wiąże się z kręceniem, z drugiej strony jak ktoś chce ekonomicznie/emerycko jechać może wbić 6 bieg przy 50 km/h i ona się potoczy bez chrząkania. Jeździłem Toyotą Auris 1.6 i Kią Ceed 1.6 i te auta przy Hondzie to muły z podobnym lub większym spalaniem i dlatego wybrałem Hondę. Bardzo dobrze jeździło mi się na jeździe próbnej nowym Tipo 1.4 t-jet 120 KM, to jest świetny silnik. Jednak nie chciałem już Fiata. Doszedłem do wniosku, że benzyny z turbo nadchodzą wielkimi krokami i już niedługo nie będzie mi dane posmakować sensownej benzyny bez turbiny. Dlatego teraz Honda .
                  Last edited by olo_mistrzu; 16-12-2017, 20:46.

                  Comment


                  • Nie przeglądałem dokładnie, ale chyba kiedyś ktoś wrzucał wykresy z hamowni dla 1.8 ?

                    Comment


                    • A po co Ci ten wykres Niewiele tam znajdziesz
                      Nie wiem w ogóle, po co robić wykresy tego silnika. Ma ile ma i więcej mieć nie będzie. To nie rajdówka.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                        A po co Ci ten wykres
                        Czytałem ostatnio trochę o technice jazdy, w tym o zmianie biegów i taki wykres jest przydatny

                        Comment


                        • Witaj arkan,

                          Też się jakiś czas temu interesowałem jak wygląda przebieg Mocy i Momentu w naszych civicach i znalazłem niezłą bazę danych technicznych na tej stronie: www.automobile-catalog.com Strona jest mało przejrzysta ale można znaleźć wiele ciekawych info.

                          A tu link bezpośrednio do wykresu: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport (man. 6 speed) as offered for the year 2013 for Europe - są nawet dokładne dane które możesz sobie do excela przykleić.
                          Mój C I V I C --> Szara myszka - Civic 1,8 Sport 2013

                          Comment


                          • Kiedyś wyszperałem taki wykres
                            image.jpg

                            A tak podawali w jakichś starych katalogach
                            image.jpg

                            EDIT: Faktycznie na tym wykresie jest zamieniona krzywa momentu z krzywą mocy. Maksymalny moment jest w tym silniku wcześniej, natomiast maksymalna moc prawie pokrywa się z końcem wykresu. I to niestety jest cała prawda o katalogach. Dane danymi, a grafik i tak odciśnie swoje piętno :/
                            Last edited by Cojakco; 26-03-2018, 20:55.

                            Comment


                            • Ale kretyński wykres ten drugi , jak może być więcej niuta wyżej i jest to mniej mocy niż mniej niutonometrów przy mniejszych obrotach? Te wartości powinny być chyba zamienione

                              Comment


                              • Też uważam, że te wartości na 2 wykresie są błędne.
                                A na pierwszym obrazku moc pokrywa się z tym co ja zamieściłem natomiast moment wygląda zupełnie inaczej. Wydaje mi się, że nasze silniki nie mają aż tak płaskiego przebiegu momentu jak przedstawił Cojakco.

                                Wysłane z mojego A5 przy użyciu Tapatalka
                                Mój C I V I C --> Szara myszka - Civic 1,8 Sport 2013

                                Comment

                                Working...
                                X