Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Osiągi silnika 1.8 i-vtec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
    Nie wiem w ogóle, po co robić wykresy tego silnika. Ma ile ma i więcej mieć nie będzie. To nie rajdówka.
    A ja właśnie robiłem pomiar mocy, bo kiedyś widziałem filmik umieszczony również na tym forum, gdzie Honda Plaza mierzyła moc w Civicu i wyszło niby 152 KM. Z ciekawości chciałem sprawdzić czy faktycznie coś więcej wyjdzie, czy też będzie to, co podaje producent. Niestety bliżej było do producenta, niż do pomiaru na filmiku

    Zamieszczone przez lukerix Zobacz posta
    A na pierwszym obrazku moc pokrywa się z tym co ja zamieściłem natomiast moment wygląda zupełnie inaczej. Wydaje mi się, że nasze silniki nie mają aż tak płaskiego przebiegu momentu jak przedstawił Cojakco.
    Coś dziwnie znajomy ten obrazek i ta pamiętna data Mnie właśnie tak wyszedł moment, gdzieś też widziałem kilka innych wykresów i moment wyglądał bardzo podobnie.
    Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

    Comment


    • Tutaj porównanie z poprzednikiem, D17:

      Capture.PNG

      Comment


      • Zamieszczone przez PiotrekM. Zobacz posta
        Kiedyś widziałem filmik umieszczony również na tym forum, gdzie Honda Plaza mierzyła moc w Civicu i wyszło niby 152 KM. Z ciekawości chciałem sprawdzić czy faktycznie coś więcej wyjdzie, czy też będzie to, co podaje producent. Niestety bliżej było do pr.
        No, ten film to już legenda Co prawda robiony na przenośnym wózku przez pana z działu marketingu, ale fakt, wygląda super. Mamy bolidy niemal wyścigowe, ten moment kiedy zmienimy bieg, to być czy nie być. Zastanawiam się, po co komu ta wiedza w silniku na wskroś cywilnym, nudnym, przewidywalnym ... i... niezniszczalnym Nie piszę, że to zły silnik - jest super. Ale czy ma 136, 142 czy 150 KM i kiedy osiąga niutki - czy to takie istotne w tej skali? Technika jazdy? Oszczędność? No... może i tak. Spalimy w mieście 8,3 zamiast 8,5. No ale jak ktoś lubi
        Wracając do Plazy: tam usłyszysz i zobaczysz co tylko chcesz. Ja miałem dostać koniak przy zakupie, miał czekać w bagażniku. Niestety mojego tzw pana nie było przy wydaniu, więc nie tylko nie dostałem flaszki, ale również mało brakowało nie dostałbym wytargowanych dywaników i wkładu do bagażnika. Całe szczęście reszta była. No i jeszcze miałem zapewnienie, że w klimie jest 134a a nie 1234yf... Obiecałem sobie, że moja noga tam więcej nie postanie. Raz musiała jednak postać, po poprawiali spasowanie wymienianego pakietu black. Jakoś im nie przeszkadzały centymetrowe szpary w tunelu przy biegach

        Comment


        • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
          Kiedyś wyszperałem taki wykres
          [ATTACH=CONFIG]40691[/ATTACH]
          Moim zdaniem niemożliwe, żeby krzywa momentu była taka płaska, to nie turbobenzyna.

          Comment


          • wykres

            Witam Panów po dłuższej nieobecności.
            Byłem dzisiaj na hamowni i wyszło nie najgorzej.
            Skan_20190926 (1).jpg
            Zastanawiam się jak przywrócić fabryczne 174 Nm.
            Dodatkowo Pan, który hamował powiedział, że krzywa jest poszarpana, faktycznie widać różnicę względem wykresu Cojakco. Może ktoś z Was ma pomysł dlaczego?
            Pozdrawiam.

            Comment


            • Wykresem podzielę się i ja.
              Wykres o tyle ciekawy, że podwójny - wartości wyższe dla PB, niższe dla LPG.

              Wykres robiony przed remontem silnika (sprawa opisana w innym wątku).honda_civic_2013.jpg

              Comment


              • Czy ja dobrze widzę ? 182KM i 190Nm? Lepiej pojedź na inną hamownię...
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Wykres w miarę realny. Wartości wyjęte z d...

                  Comment


                  • Ciekawi mnie jak to się tak daleko kręci jak jest limiter obrotów zdaje się do ~6300 rpm. Trudno uwierzyć.
                    Last edited by rat4; 10-10-2019, 13:42.
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • Odcinka jest przy około 6800 rpm.

                      Comment


                      • Peak mocy i momentu na koniec wykresu i zwiazene z tym wartosci sa nonsensowne. Widac ze auto laduje 170Nm i 140-pare kucy, czyli zdrowa seria. O ile pomiar jest miarodajny bo ta koncowka to smiech na sali porzadny pomiar nie ma prawa tak wygladac. Odcinka jest przy 6800, ba, w czesci wczesnych rocznikow ten 1.8 w 8gen byla ona na jeszcze fajniejszych 7200rpm . To auto trzeba ciagnac do odcinki, zeby pole pod krzywa mocy bylo najwieksze i jechało dynamicznie - najlepiej od razu nauczyc sie zmieniac biegi przy odpowiednich cyferkach... ja mialem odcinke przy 6800 to to szlo bodajze 64km/h, 102, 144, 182 i 5tka do finiszu jak dobrze pamietam... ale teraz moze mi sie z Rkowymi mylic... tu mam 5tke przy 192, 6tke 234 etc. W koncu to Honda, jest po to zeby krecic...
                        Last edited by Alix; 13-10-2019, 11:05.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • 4 ka i 182? Muszę spróbować


                          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                          Comment


                          • Zamieszczone przez kermit01 Zobacz posta
                            4 ka i 182? Muszę spróbować
                            A nie próbowałeś jeszcze...? Najwyższy czas, to silnik do tego stworzony! Oczywiście, tylko byle na pustej bezpiecznej niemieckiej autostradzie
                            Last edited by Alix; 13-10-2019, 11:02.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • 182 na czwórce? Kurcze a ja się dziwiłem że mam takie słabe przyspieszenie na 6tce powyżej 130kmh

                              Comment


                              • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                                ja się dziwiłem że mam takie słabe przyspieszenie na 6tce powyżej 130kmh
                                Wrzuć trójkę ( u mnie starcza do 149km/h) lub czwórkę to będzie "troche" lepiej.
                                Moje FD7

                                Comment

                                Working...
                                X