Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 a 1.8 - dynamika, ogólne wrażenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie pozostaje mi nic innego jak włączyć w rozmowę SMARTa, który bije Audi oraz Porsche:



    Prosiłem o nie kontynuowanie OT. Kolejne posty niezwiązane z tematem będę usuwał
    Last edited by markow71; 10-03-2015, 07:50.
    C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

    Comment


    • Kończąc te dziwne OT powtórzę to co napisałem wcześniej:

      Zamieszczone przez wlagrzes2 Zobacz posta
      kiedy nim jadę lubię spojrzeć na zdziwione twarze kierowców kiedy ruszamy spod świateł
      Dziwią się że to w ogóle jedzie ?

      Jeżu, teraz wiemy o czym ta zbędna gadka . Niezła reklama .
      Last edited by Gość; 09-03-2015, 21:16.

      Comment


      • A już bardziej na temat to mam okazje czasem jeździć IXg 1,8 wyłącznie jako pasażer ale za to w dalsze trasy poza granice kraju. Przeważnie auto zapakowanie w 5 ewentualnie 4 osoby plus full bagaże (kurde weekend ale kobity muszą pół szafy zabrać )...właściciel nie oszczędza auta ani nie boi się mandatów więc jak tylko dobra droga i dwa pasy to tempomat w zakresie 160-180 i jazda Nie mówię że jest najgorzej ale wtedy czuć że brakuje momentu...męczy się trochę a przy tym pobiera ok 1,5 litra oleju na 30k. Wiem nie ma lekkiej nogi i pewnie to stąd takie spalanie...do czego zmierzam ? Jeżeli masz zamiar jeździć cifem na urlop a nie tylko po mieście to zdecydowanie wybierz opcje 1,8 bo nie wyobrażam sobie jechać czymś słabszym z takim ładunkiem w tej budzie. Po prostu brak będzie momentu i auto strasznie będzie się męczyło a przy tym spalało sporo więcej niż 1,8.
        Last edited by sPiDeK; 09-03-2015, 21:53.

        Comment


        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Jak pokazuje ...
          Skąd wy bierzecie te rewelacje. Fakt, że hybryd nie sprzedaje się najwięcej ale to normalne bo większość ludzi to cykory - wiem po reakcji znajomych z pracy na mój zakup. Do tego dochodzą inne czynniki zniechęcające ludzi. Ale skąd u licha opinia niezadowolenia użytkowników hybryd. Jakoś na świecie rośnie ich sprzedaż tylko u nas jak zawsze ciemnogród musi odczekać 50 lat żeby się przekonać, że nowa technologia (w rzeczywistości ponad 100 letnia) nie gryzie i nie ma się czego bać. Polecam tekst : https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_hybrydowy
          Wracając do osiągów. Kiedyś na światłach koleś vectrą B nie dał mi rady do prędkości około 100km/h. O ile wiem najmniejszy silnik tam może być 1.6. Dziś znowu ibizą w turbodieslu - ten to wogóle spieprzył start że mogłem mu zajechać drogę - dogonił mnie po ok 10 sekundach przy ok 80km/h. Biorąc pod uwagę jego turbo i mniejszą masę to moja seryjna hybryda daje radę. Myślę, że po założeniu najsłabszego nitro do mojego, ibiza poniżej 1.9TDI nie będzie miała żadnych szans nie mówiąc o vectrze poniżej 2.0

          A z aygo to jest ta sama historia co dawniej z tico. Jak kierowca jest lewy to i audi a3 quattro mu nie pomoże i aygo z dobrym kierowcą ruszy pierwsze. Kiedyś Audi TT kierowane przez małolata nie mogło mnie odstawić ze świateł a jechałem starym Roverem 200 86KM turbodiesel.

          Jeszcze wracając do 1.4T vs 1.8 - ciekawe jak by wyglądało porównanie na autostradzie na długim dystansie bo coś czuję, że 1.4T przegrzałby szybko turbinę i po zabawie a 1.8 leciałby dalej.



          Admin: Lybra, temat nie jest o hybrydach także daj już spokój albo załóż inny temat o Hybrydach właśnie. Kolejna rzecz to cytowanie, poczytaj co pisze na temat cytowania w Regulaminie.
          Last edited by Gość; 09-03-2015, 21:51.
          Honda Hybrid 3,4L/100km
          sigpic
          https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

          Comment


          • 1.8 najlepiej się czuje do tych 140-160 km/h potem już łapie zadyszkę jak sam doświadczasz Spidek.
            Te branie oleju to IMO efekt jazdy na 0W20 (dopytaj kolegę tak z czystej ciekawości). Czemu o tym piszę? Bo u mnie jest 5W30 a kręcę silnik nierzadko i olej nie schodzi.
            I jeszcze jedna rzecz o tej trasie zapakowany autem. 5 osób, bagaży full i 1.4 zdycha do tego niech będzie lato i załączymy klimę no i pies zdechł.
            Last edited by Gość; 09-03-2015, 21:54.

            Comment


            • Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
              I jeszcze jedna rzecz o tej trasie zapakowany autem. 5 osób, bagaży full i 1.4 zdycha do tego niech będzie lato i załączymy klimę no i pies zdechł.
              Hmm, czasem mam okazję wozić 4 pasażerów i jakoś dynamika diametralnie nie siada, pies nie zdycha...- zauważ, że 1.4 ma inaczej ze stopniowaną skrzynię biegów w porównaniu do 1.8, przełożenia są tak dobrane, żeby moment obrotowy ( uciąg na kołach ) był optymalny do mocy silnika, tak więc spokojnie z takimi krytycznymi opiniami, swoją drogą 1.8 też zdechnie jak będziesz go cisnął na obrotach z "pełną paką..", a olej będzie łykać jak nie powiem co.. szczególnie 5W30.. chcesz cisnąć latem - wlej przynajmniej 5W50.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Moj 9gen 1.4 po zaladunku 4 osoby plus bagaze nie jedzie. Wyprzedzanie to katorga.
                Na autostrade nawet ok bo 130 trzyma na 6 biegu bez problemu choc na a4 na podjeździe na gore Anny było słabo.

                Comment


                • Grzechu, kompletnie się z Tobą nie zgadzam. Odnoszę wrażenie że za wszelką cenę bronisz tego 1.4 ale fakty są takie jak przytacza min. powyżej Robson. Nie będę Ci wmawiał na siłę swojej racji ale pewne rzeczy są oczywiste i nie można ich negować bo tak. Fizyki nie oszukasz.

                  Tu się jeszcze odniosę do tego wpisu:
                  Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                  Co do "pocenia się przy 160 km/h" [...] W obu silnikach będę obroty powyżej 4 tys obr/min, a co za tym idzie wysokie tarcie/opory jakie występuje w jednostce napędowej i założę się, że 1.8 szaleństwa w "oszczędności" tutaj nie robi.
                  Jako ciekawostka, moje AT przy 160 km/h ma 3100 obr (na prostej), lekko ciśnięte żeby utrzymać prędkość ma jakieś 3100-3400 obr..
                  Last edited by Gość; 09-03-2015, 23:56.

                  Comment


                  • Ale 1.5 litra oleju na 30tys. szczegolnie przy autostradowych prędkościach to chyba bardzo normalne zużycie...? Dowolne turbo musi zjeść wiecej oleju

                    W trasach, szczegolnie autostradowych widać najbardziej przewage 1.8... co nie znaczy ze 1.4 sie nie da. Ale raczej trudno nim utrzymywac prędkości przelotowe takie jak 1.8 (160-180).

                    Lybra słowo wyjaśnienia skąd opinia, że 84% użytkowników hybryd jest na nie co do kolejnej hybrydy: ankieta kupionego przeze mnie w USA w czerwcu zeszłego roku popularnego tam czasopisma Motor Trend Sam miałem okazję jechać CR-Z i to po prostu nie jedzie w stosunku do mojego 1.8 mimo znacznie lzejszej budy. Skoro to ma być hybryda "z charakterem" to raczej nie przypadnie mi do gustu słabszy i cięższy Civic 1.3 IMA ani słynący z bezplciowosci Prius na CVT... w tamtej Hondzie przynajmniej miałem fajny manual Hybrydy absolutnie bym sie nie bał zeby było jasne, to dopracowane i bezawaryjne auta. Ale nastawione wybitnie na oszczędzanie, nie na frajde z jazdy. Tymczasem taką Tesla to bym sie strasznie chetnie przejechał
                    Last edited by Alix; 10-03-2015, 08:09.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • 1.4 sprawuje się dobrze w Jazz. Mielismy takiego jakis czas (najnowsza generacja) i w mieście i na trasie radził sobie ok.
                      Oczywiście kręcic trzeba wysoko, bo maksymalny moment był przy ok. 4,8k rpm o ile dobrze pamiętam. Czyli bardzo wysoko nawet jak na wolnossący silnik.
                      No ale auto dobrze ruszało w ruchu miejskim - sprawiało wrazenie żwawego do ok. 80km/h.

                      Jechałem ostatnio Civikiem 9gen 1.4 Robsona (2 osoby na pokładzie) i jest wyraźnie gorzej niż w Jazz. Po prostu masa robi swoje i auto jest zmulone nawet na pierwszych 3 biegach.
                      Ewidentnie brakuje zwinności i lekkosci jakie ma Civ z benzynowym 1.8 przy mniejszych prędkościach.


                      BTW: skrzynia biegów przy przebiegu 245 tys km to szmelc i IMHO albo generalka albo wymiana na uzywaną. Sorry Robson ale musisz szykować kasę, bo synchronizatorów to Ty chyba tam juz nie masz....
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • Pojemność robi swoje, jak wcześniej pisałem 1.4 to nie 1.8 różnica w pojemności jest spora, ale z silnikiem 1.4 też można spokojnie tym autem się poruszać, moja wersja Comfort ma koła 205/R16 i waży coś około 1220kg, więc nie jest tak źle, na trasie 140km/h to nie problem, nawet z pełnym kompletem osób, fakt, że wyprzedzanie jest męczące, ale jak robi się to z głową to idzie żyć.. Civic Robsona musi być mocno wyeksploatowany i nie ma co porównywać go z autem które jest nowe, mój 180km/h osiąga - powoli ale bez problemu i jedzie dalej, zaś Robson pisał, że u niego 181 to koniec.. znaczy więc, że już jego civic chyba nie ma tych katalogowych 100KM. 1.8 jest dobrym wyborem w tym aucie, bo jednak 9sek. do 100km/h to bdb wynik, chodź nic nie jest za darmo, paliwa też spali adekwatnie do pojemności silnika i jego osiągów, ja postawiłem na mniejszą moc i mniejsze spalanie, swoim 1.4 przy prędkości 90-95km/h w trasie, schodzę do 5,1 -5,3l na 100km, zaś w mieście przy spokojniej jeździe mieszczę się nawet w 6,8l na 100km.
                        Last edited by Grzechu; 10-03-2015, 11:07.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Civic Robsona musi być mocno wyeksploatowany i nie ma co porównywać go z autem które jest nowe, mój 180km/h osiąga - powoli ale bez problemu i jedzie dalej, zaś Robson pisał, że u niego 181 to koniec.. znaczy więc, że już jego civic chyba nie ma tych katalogowych 100KM.
                          wiesz lepiej niż on sam o kondycji jego auta....opowieści...
                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          mój 180km/h osiąga - powoli ale bez problemu i jedzie dalej, zaś Robson pisał, że u niego 181 to koniec.
                          dokładnie co oznacza "i jedzie dalej" ..znaczy utrzymuje prędkość? czy nadal się rozpędza? ... jeśli powiesz mi że nadal się rozpędza ..to nie biorę dalej udziału w polemice bo sensu nie widzę.

                          Wracając do Wpisu #93 Robsona,
                          Zamieszczone przez Robson-Robert Zobacz posta
                          Turbo to nie piesn przyszlosci a terazniejszosc. Honda zaspala i teraz trzeba trzymac kciuki aby gonila reszte stawki
                          ehehe... dobre ...reszta stawki dawno odjechała ...Wy / my w Europie jeździmy dziadami TSI i podnieta wielka ...
                          to tak naprawę wygląda wyłącznie z perspektywy użytkownika Europejskiego .
                          Głównym rynkiem Hondy jest USA, Kanada, Japonia... nie Europa! Honda , Toytota. Te koncerny nie mają najmniejszego zamiaru gonić niemców ...oni już ich wyprzedzili o epokę , to "niemcy" gonią Honde, ale nie odwrotnie , ...dlatego to raczej niemcy tradycyjnie obudzą się "z ręką w nocniku" bo wypuszczając uturbinione samochody już są w tyle .
                          To co napędza motoryzację i to co jest jej przyszłością to trendy wytyczane przez motoryzację USA, tam turbiny nie uraczysz ..nie ma mowy! ...jeszcze 10 lat i żaden z turbiną dziąłć nie bezie bo sie zepsuje to na 100% a naprawa to majątek, ważne by rżnąc klienta wiadomo kto za to zapłaci TSI sprzedaje sie bo to tanie ale drogie w utrzymaniu, jednak to "nowoczesny zabytek".
                          Last edited by rambo7; 10-03-2015, 14:08.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            wiesz lepiej niż on sam o kondycji jego auta....opowieści...
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            dokładnie co oznacza "i jedzie dalej" ..znaczy utrzymuje prędkość? czy nadal się rozpędza? ... jeśli powiesz mi że nadal się rozpędza ..to nie biorę dalej udziału w polemice bo sensu nie widzę.
                            Jak się czyta ze zrozumieniem co ktoś pisze to się wnioski wyciąga... nie wiem czy dobrze czytałeś, ale kolega Robson pisał wyraźnie, że nie jedzie jego civic więcej niż licznikowe 181km/h.. był też post o skrzyni biegów ( nie wiem czy zdążyłeś go przeczytać ), a jak trudno ci się domyślić co znaczy "i jedzie dalej", to ci napiszę tak żebyś mógł zrozumieć, rozpędza się dalej.. nie wiem czy wiesz, ale IX katalogowo ma 187km/h, mój osiągnął licznikowe 195km/h.. dalej nie widzisz sensu ?
                            Last edited by Grzechu; 10-03-2015, 14:49.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              to ci napiszę tak żebyś mógł zrozumieć,
                              napisz proszę...
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                mój osiągnął licznikowe 195km/h.. dalej nie widzisz sensu ?
                                Ja też nie widzę sensu. Pokaż te licznikowe 195 w 1.4 i nie z górki tylko na prostej bo ja Ci 2-kę z przodu na prędkościomierzu mogę pokazać w 1.8.
                                A Ty kolego jesteś całkowicie pewien że masz 1.4 pod maską? Bo czytając ze zrozumieniem IMO tam siedzi 1.8 jak nic no chyba że:

                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                opowieści
                                Jak Prezes skomentował.

                                Comment

                                Working...
                                X