Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 a 1.8 - dynamika, ogólne wrażenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witam mam ochotę kupić Civica z 2016 r. z silnikiem 1.4 100km, że 1.8 jest lepszy już dowiedziałem się czytając wątek...obecnie użytkuję Skodę Roomster silnik 1.6 105km+gaz i spokojnie mi wystarcza należę do kierowców starających się jeździć przepisowo, moje przebiegi maks 12 tyś rok w tym 2-3 dalsze wyjazdy weekendowe (w układzie 2+1 dziecko). Czy 1.4 100km można jakoś porównać do 1.6 105km Skody..czy będzie wypadał podbnie, jakie są obroty jadąc civiviem powiedzmy 100 120 140 km/h. Jak wasze odczucia z użytkowania Civica z silnikem 1.4. Pozdrawiam

    Comment


    • To 1.4 wystarczy Ci spokojnie, najgorzej latem z klimą, robi się mułowaty, ale do spokojnej jazdy wystarczy, sam jeżdżę na wczasy z rodzinką (2dorosłe,2dzieci+bagażnik cały wypełniony) i auto również daje radę, autostradami 140-160km/h ciągnie całkiem dobrze, pod górkę czasem dostaje zadyszki jak jest obładowany, czasem niestety ma się poczucie niedosytu mocy Co do obrotów to przy 105km/h są 3tys.obr./min., przy 140km/h jest 4tys.obr./min. Średnie spalanie 6-7litrów, zależy od warunków użytkowania. W trasie przy spokojnej jeździe schodzę bez problemu do 5,5l zaś w mieście 8-9l.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Dzięki serdeczne...wcześniej była Fabia 1.2 64kmMPI i też dawała rady fakt nie miała klimy zaskoczony jestem ilością miejsca w środku i bagażnikiem super środek wogóle nie brałem Civica pod uwagę czysty przypadek im więcej oglądam tym więcej mi się podoba

        Comment


        • A co najlepsze w tym aucie to to, że jest proste w konstrukcji, bezawaryjne, łatwe w serwisie, obsługa minimalna, nie bawisz się z rozrządem, tylko filtry, oleje, płyn hamulcowy co 3 lata, raz na 100kkm regulacja zaworów i wymiana oleju w skrzyni i nic więcej! Takiego auta już nie kupisz... trochę jest też głośne, ale da się przyzwyczaić.. bagażnik mega duży jak na tą klasę.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zależy gdzie będziesz chciał nim jeździć.
            Na autostradach nie ma problemów, bo tu kilka sekund więcej na lewym pasie nic Ci nie grozi. Przyspieszenie do 140km/h jest dość dobre. Gorzej jest na normalnych drogach, gdzie musisz szybko przyspieszyć. Należy pamiętać, że ten silnik przyspiesza, jak masz powyżej 3500 obr/min i szybko osiąga odcinkę. Przed wyprzedzeniem musisz zredukować bieg, abyś trafił w te okolice obrotomierza, to jesteś w stanie szybko wyskoczyć na lewy pas, wyprzedzić i wrócić na prawy. W moją pierwszą podróż wybrałem się nad morze i przy pierwszym wyprzedzaniu przybyło mi kilka siwych włosów. Szybko się nauczyłem, że przed wyprzedzaniem redukujesz. W środku przy 120, 140 km/h jest głośno, ale nie jest to zasługą silnika, a szumu opon i wiatru.

            Moje poprzednie auto, to Megane z 2001 roku z oszałamiającym silnikiem 1,6 16V około 107 KM. Tutaj silnik ciągnął od dołu do odcinki, więc przy wyprzedzaniu było czuć, że auto przyspiesza.

            Ciężko mi porównać oba auta - oba mają po 100KM, ale to nie są takie same 100KM.

            Megane ciągnęło od dołu do góry i nie trzeba było mieszać biegami aby coś wyprzedzić, ale od 4500 obrotów było dość głośno - wycie silnika.
            Civic na niskich obrotach (do 3500) jest bardzo spokojnym autem i bardzo oszczędnym (i cichym) wręcz nakłania do spokojnej jazdy. Jeśli przekroczysz 3500 obrotów/min. widać pazurki i przyspieszenie, ale trzeba uważać, aby nie brakło Ci biegu.

            Jeśli będziesz jeździł w maks dwie osoby po normalnych drogach i nie boisz się wysokich obrotów przy wyprzedzaniu, to możesz brać 1,4 ale muszę przejechać się Civiciem 1,8 i sprawdzić czy silnik zachowuje się podobnie.

            Podsumowując: w moim 1,4 ciężko jest osiągnąć te 3500 obrotów na 4 biegu i wyższych, a potem obroty już się łatwo kręcą.

            Comment

            Working...
            X