Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 a 1.8 - dynamika, ogólne wrażenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Witam, od czerwca b.r. jeżdżę Civiciem 1.8 Sport. Poprzednio jeździłem Civiciem VII gen. z silnikiem 1.4 90 KM. Kupując IX gena nie zastanawiałem się nawet przez moment. Silnik 1.8 jest zdecydowanie lepszym wyborem, nawet dla osób, które nie jeżdżą dynamicznie. Tak jak pisali koledzy wyżej, zawsze jest dobrze mieć zapas mocy, nawet jeśli na co dzień z niej nie korzystamy. Jeśli o mnie chodzi, to nie pogniewałbym się jakby było ze 40 koników więcej, ale to już oczywiście moje osobiste preferencje
    Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

    Comment


    • #32
      Ja jezdze od kilku miesiecy 1.4 . Auto ma przebieg 230 tys km i silnik bez zarzutu pracuje.
      Niestety mocno brakuje momentu obrotowego. Nawet w miescie.
      Spalanie srednie ok. 7.1l/100km
      Jezdzilem tez sporo 1.8 i to nieporownywalnie lepszy silnik do tego nadwozia, a palil mi tylko 0.5l wiecej

      Comment


      • #33
        Przylacze sie do dyskusji na codzien jezdze 1.8 sport i jest ok przydaloby sie ze 20 konikow wiecej a moj tato posiada torpede 1.4 comfort wiec mam mozliwosc porownywac dosc czesto oba auta.W duzym skrocie moj tato ma 60 lat i bardzo zaluje za kupil 1.4 a co do spalania ja codziennie 12 km w jedna strone do pracy spalanie 6,8- 7,4 zalezy jakie natezenie ruchu dodam droga lokalna,plus jezdzenie po miescie itd.Tata glownie miasto wyciaga auto z garazu smiga od sklepu do sklepu krotkie odcinki czesto auto niedogrzane i spalanie zawsze ponad 8 a zima i do 10 dojdzie W zeszlym roku jechalismy razem ta sama trase prawie 500 km spalanie taty 5,2 spalanie moje 5,6 zero autostrad wiec predkosci takie sobie

        Comment


        • #34
          No bo tak to właśnie jest z tymi małymi pojemnościami. W mieście się sprawdzają ale jak trzeba pojechać szybciej to większe pojemności radzą sobie lepiej i różnica w spalaniu się zaciera natomiast osiągi są już wtedy kluczowe. Mówiąc krótko: duże więcej może.

          Comment


          • #35
            Silnik 1.8 142 kM, niby duża moc, a jednemu brakuje 20 kM, drugiemu 40 kM. Kiedyś rozmawiałem z gościem co kupił sobie w Niemczech BMW (300 tyś przebiegu - tzw. prawie nówka) moc około 250 czy 300 kM i też się żalił, że jakby było ze 100 kM więcej, to było by OK. Ja jeżdżę Civic 1.4 i mi wystarcza, nawet na ECON-ie nie jest źle. Najważniejsze to: bezpieczeństwo, niezawodność i komfort.

            Comment


            • #36
              Razbino, oczywiście ale mnie chodzi o suche fakty a nie co kto lubi. Lecąc autostradą te 1.8 powiedzmy przy 160 jedzie spokojnie (w sensie obrotów) a 1.4 będzie się już pociło.
              Last edited by Gość; 21-02-2015, 13:06.

              Comment


              • #37
                Joe, jasne że masz rację. Tylko, że to jest studnia bez dna. Wyobraź sobie, że jedziesz autostradą Civiciem 1.8 na liczniku 160 KM i nagle w lusterku wstecznym widzisz Audi. Zjeżdżasz na prawy pas, a Audi mija Cię z prędkością 200KM. Ten kierowca Audi też ma kompleksy słabego silnika, bo on też często musi zjeżdżać na prawy pas, bo przecież są idioci co jeżdżą jeszcze szybciej. Nie dlatego, że im się śpieszy, tylko dlatego, że pod maską mają silnik, który im na to pozwala. To jest gonitwa do nikąd, a raczej do szybszego zakończenia spaceru po tym świecie. Ja osobiście nie lubię jeździć autostradami i trasami szybkiego ruchu, bo jazda samochodem staje się nudna.

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez Razbino Zobacz posta
                  To jest gonitwa do nikąd, a raczej do szybszego zakończenia spaceru po tym świecie.
                  Tu na pewno masz rację.

                  Zamieszczone przez Razbino Zobacz posta
                  Ja osobiście nie lubię jeździć autostradami i trasami szybkiego ruchu, bo jazda samochodem staje się nudna.
                  I choćby dlatego pewnie 1.4 jest dla Ciebie wystarczający i dobrze, że taki kupiłeś, bo jeżeli tak jest, to po co wyrzucać dodatkowe 5000pln na 1.8, mieć droższe ubezpieczenie (większa pojemność) oraz palić 0,5-1,0 litra na setkę więcej (taka jest realna różnica między tymi silnikami)? Po to 1.4 jest w sprzedaży, że dla oczekiwań części kupujących w zupełności wystarcza. Lepiej za tą kwotę zabrać się tym Civem na fajne wakacje

                  Ale to zależy od kierowcy i oczekiwań. Dla mnie osobiście różnica między tymi silnikami pozostaje znacząca, tym bardziej że nieraz jeżdżę autostradami i to raczej 140+ gdzie 1.8 ma tu znacznie większy zapas oraz przy tych prędkościach pali niemal tyle samo, poza tym około 4 sekundy różnicy w rozpędzaniu się do setki (nie chodzi mi tutaj o ściganie się pod świateł, a jedynie jako pewne zobrazowanie różnicy potencjału dynamiki tych silników) to dla mnie jednak auto z nieco innej bajki. Miałem bezpośrednie porównanie z 1.4 na jeździe próbnej jak i na aucie zastępczym przez tydzień i akurat dla mojego raczej dynamicznego stylu jazdy znacznie lepiej się czuję w 1.8
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #39
                    kolego Razbino, pozwolisz, że wtrącę swoje 3 grosze, nie powiem sprowokowałeś mnie ...obecnie jeżdżę Hanką IX gen Tourer 1.8, poprzednio japońcem 1.4 z v-tec 102 KM, często robiłem trasy po drogach krajowych i z tym bezpieczeństwem i komfortem w 1.4 w życiu się nie zgodzę...każde wyprzedzanie poprzedzone było skupieniem jak w .....każde wyprzedzanie przy niewielkim nawet natężeniu ruchu poprzedzone było redukcją -2...reasumując każde wyprzedzanie wymagało od kierowcy maximum uwagi i nie mówię tu o prędkościach autostradowych... podróżując po Polsce krajówkami (jeszcze nie wszędzie jest możliwość podróżowania autostradą czy ekspresówką) nie mając zapasu mocy nie masz komfortu nie mówiąc o bezpieczeństwie. Nie mówię tu o szarżach tylko o normalnej jeździe, chyba że czerpiesz satysfakcję z jazdy 70 km/h przez 300 km. Oczywiście w Hance 1.8 też brakuje trochę mocy, ale nie narzekam, nauczyłem się poprzednim samochodem wyprzedzać tak, ze przy 140 KM i tej budzie czuje się jakbym latał. Przy włączonym econie 1.8 nie jedzie tylko się toczy.

                    Comment


                    • #40
                      Wiadomo, 1.8 i 142KM to nie to samo co 1.4 i 100KM, różnica musi być, zapytam tak z ciekawości, jakie są obroty silnika na 6 biegu w 1.8 przy prędkości 140km/h ?
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Wiadomo, 1.8 i 142KM to nie to samo co 1.4 i 100KM, różnica musi być, zapytam tak z ciekawości, jakie są obroty silnika na 6 biegu w 1.8 przy prędkości 140km/h ?
                        3,4-3,5k w manual'u.

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez chrisvertex Zobacz posta
                          3,4-3,5k w manual'u.
                          Joe w raporcie usterkowości pisał, że jest 4k przy 140km/h..
                          Last edited by Grzechu; 21-02-2015, 23:55.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Joe w raporcie usterkowości pisał, że jest 4k przy 140km/h..
                            Tak miały dwa modele jakimi jechałem na testówce.
                            Chrisvertex, prosił by Cię abyś sprawdził dokładnie (najlepiej fotka).

                            Comment


                            • #44
                              U mnie w 1.8 przy 140km/h jest ok. 3550-3600 obr./min.
                              Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
                              Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

                              Comment


                              • #45
                                Zapytałem o te obroty, bo mnie trochę zaczęło zastanawiać, że w 1.8 jest 4k przy 140km/h (wspomniane w raporcie usterkowości), a tak właśnie jest w 1.4 - przy 140km/h jest równo 4k na 6 biegu.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X