Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 a 1.8 - dynamika, ogólne wrażenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    U mnie przy prędkości 140km/h (1.8 MT 5D) jest około 3650 obr/min. Przy 4000 obr/min jechałem powyżej 150km/h (dokładnej wartości już nie pamiętam).
    Z innych wartości które zapamiętałem to 115km/h - 3000obr/min, 130km/h - 3400 obr/min. Prędkości oczywiście licznikowe, nie GPS.
    Last edited by darq79; 22-02-2015, 18:47.

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez darq79 Zobacz posta
      U mnie przy prędkości 140km/h (1.8 MT 5D) jest około 3650 obr/min. Przy 4000 obr/min jechałem powyżej 150km/h (dokładnej wartości już nie pamiętam).
      Z innych wartości które zapamiętałem to 115km/h - 3000obr/min, 130km/h - 3400 obr/min. Prędkości oczywiście licznikowe, nie GPS.
      Dokładnie, dziś przy 110 - 2900 obrotów, jak będę miał możliwość to zrobię foto przy 140, ale ok. 3,5k jest przy 140 jak napisałem wcześniej.

      Comment


      • #48
        Wynika z tego, że jeśli chodzi o obroty, to jakiś wielkich różnic między 1.4, a 1.8 nie ma. U mnie (Civic 1.4) przy prędkości 105 km/h, obrotomierz pokazuje 3000obr./min. (na 6 biegu). Jednak liczy się moment obrotowy, ale hałaśliwość silnika chyba będzie na tym samym poziomie. Muszę sprawdzić jak to wygląda przy prędkości 140 km/h., a może ktoś to odnotował?

        Comment


        • #49
          Przy 140km/h w 1.4 na 6 biegu jest 4000 obr./min. Różnica jest spora bo w 1.8, tak jak wyżej koledzy piszą, jest 3650 obr./min., tak więc musi być też ciszej niż w 1.4
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #50
            No ciekawe ale zaobserwowałem pewną zgodność. Wszyscy z Was piszą o 5D, ja natomiast pisałem o 4D. Nie sądzę żeby mnie pamięć zawodziła bo akurat na to zwróciłem uwagę i ja pamiętam 4k i 140km/h w 4D 1.8.
            Czy ktoś z 4D MT mógłby sprawdzić jak jest u niego?

            Comment


            • #51
              Joe , to co piszesz jest dość oczywiste - przecież masz automat 5 biegowy, więc jest dość mało prawdopodobne, że będziesz miał porównywalne obroty z 6 biegowymi manualami. Wydaje mi się, że raczej powinieneś porównać jak to jest przy 160 na 5 biegu w manualu, choć moim zdaniem w manualu obroty tym razem będą wyższe. Twoja skrzynia ma po prostu inne przełożenia.

              Comment


              • #52
                Joe nie pisał o swojej brunetce jak domniemam lecz o testówkach.
                Co do obrotów - potwierdzam - Tourer też sunie 140 przy 3600-3700. Dziś zrobiłem fote ale taki picasso wyszedł że szkoda wstawiać...

                Comment


                • #53
                  Ach to przepraszam, zgubiłem widać tę informację

                  Comment


                  • #54
                    Tak wiec wszystko już wiadomo, na 6 biegu, w 1.8 mamy 3650obr/min zaś w 1.4 jest 4000obr./min. Z hałasem pewnie jest podobnie, tam gdzie niżej obroty, to jest ciszej. Civic 1.8 jest dobrym autem na autostrady, zaś 1.4 do miasta i drogi lokalne. U siebie zauważyłem jeszcze jedną rzecz, jak nie kręcę silnika powyżej 3500-3800 obrotów to w kabinie jest dosyć cichutko i przyjemnie, ale jak wkręcam już powyżej tego zakresu robi się zauważalnie głośniej, czy w 1.8 też tak jest ? Druga rzecz, warto by było zrobić takie doświadczalne pomiary elastyczności, np. u siebie swego czasu, tak zupełnie z ciekawości, zmierzyłem stoperem elastyczność na 5 biegu w zakresie 80-120km/h, byłem sam na pokładzie, równa droga, wyszło mi około 17-18 sek. Moja wersja auta -to Comfort na kołach 205/R16, tutaj będzie w dużej mierze decydować masa auta i rozmiar kół.
                    Last edited by Grzechu; 23-02-2015, 09:33.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #55
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      U siebie zauważyłem jeszcze jedną rzecz, jak nie kręcę silnika powyżej 3500-3800 obrotów to w kabinie jest dosyć cichutko i przyjemnie, ale jak wkręcam już powyżej tego zakresu robi się zauważalnie głośniej, czy w 1.8 też tak jest ?
                      Jest moment od 3,5-4,2 że robi się głośniej, ale powyżej tych 4,2 stabilizuje się to na akceptowalnym (dla mnie) poziomie. Ale faktem jest, że poniżej tych 3500 jest cichutko.

                      Comment


                      • #56
                        Zalmen3, czytanie ze zrozumienie się kłania. A mój AT na 5-ce przy 140 ma 2800. Przy 4000 też zaczyna być głośno ale potem się stabilizuje.
                        Grzechu, jak poszukasz w moim temacie o aucie to znajdziesz filmiki z przyspieszenia i z kickdowna 80-120.


                        (na fullscreenie widać wszystko)
                        Last edited by Gość; 23-02-2015, 10:33.

                        Comment


                        • #57
                          Tak, tak, posypuję głowę popiołem...

                          Comment


                          • #58
                            Tutaj kluczowy moze być i-VTEC - od 3500 z definicji wyłącza oszczędnościowe nastawy rozrządu Dlatego jest i głośniej i spalanie idzie w górę... mój jest wyraźnie oszczedniejszy poki jestem w ramach tych 3500 Tu niestety w 1.4 mamy to juz przy niższej prędkości. Dlatego z mojego doświadczenia 1.4 i 1.8 tak przy naszych przepisowych 130-140km/h palą praktycznie tyle samo. Przy 4200 wydluza sie uklad dolotowy i halas z kol i powietrza jest juz na tyle duzy, ze głośność silnika juz sie subiektywnie istotnie nie zmienia...
                            Last edited by Alix; 23-02-2015, 17:29.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #59
                              W 1.4 przy 140 mam 4 tys rpm na blacie.
                              Za dużo aby tak jechać długie odcinki. Najczęściej trzymam 130 km/h. Pali wtedy niecałe 7l i da się jakoś jechać .

                              Civic jest głośny w środku i chyba nie ma na to panaceum. Porównalbym go z Mazdą.
                              Toyoty czy Ople wolnossace są cichsze.

                              A komfortowa jazda jest jak auto ma +220 nm. Zauważyłem ze producenci dobierają przełożenia nie pod moc ,a moment silnika.

                              Comment


                              • #60
                                Zamieszczone przez Robson-Robert Zobacz posta
                                Najczęściej trzymam 130 km/h. Pali wtedy niecałe 7l i da się jakoś jechać .
                                Mi 1.8 przy podobnej jeździe pali identycznie... ale jest jednak trochę rpm ciszej To jest właśnie ten gap pomiędzy i-VTEC on/off gdzie 1.8 pali tyle co 1.4

                                Zamieszczone przez Robson-Robert Zobacz posta
                                Toyoty czy Ople wolnossace są cichsze.
                                Bo mają dłuższe skrzynie. W przypadku Opla - zwykle nonsensownie dłuższe...

                                Zamieszczone przez Robson-Robert Zobacz posta
                                A komfortowa jazda jest jak auto ma +220 nm.
                                Ale w dieslu czy w benzynie? I w jakim aucie? Bo w benzynie we Fiacie Panda to z takim momentem mamy prawie hot hatcha, w kompakcie całkiem sprawne auto, a w Jeepie Grand Cherokee totalną zawalidrogę. Diesel z takim momentem to raczej jako ekonowóz i to co najwyżej do wielkości kompakta. Moment obrotowy to jest wyjątkowo trudna wartość do w pełni racjonalnych porównań, bo liczy się generalnie ten aktualnie na kołach, a nie ten podawany przez producenta co ma być na silniku. Zależy od przełożenia układu przeniesienia napędu, od długości poszczególnych biegów, rodzaju silnika - choćby to ostatnie bardzo decyduje o tym jak moment jest dostępny... Niewysilony diesel vs wysilony diesel vs niewysilona turbobenzyna vs wysilona turbobenzyna vs benzyna vs wysokoobrotowa benzyna to mamy przełożenie optymalne tego momentu albo z 1500rpm albo z 7500rpm jak bywało w hondowskich silnikach B-serii, a mało dynamiczne to one nie były, choć do 220Nm im daleko

                                Domyślam się, o co Ci chodziło - jakbyś miał 220Nm w benzynie na wagę swojego Civa, komfortowo byś śmigał nawet na autostradzie no i pewnie miałbyś dłuższe przełożenia. Niestety, tyle nie oferował nawet poprzedni Type R

                                Ja w tym kontekście zwykle lubię wskaźniki typu KM/100kg (i chodzi tu o realną wagę z benzyną, kierowcą itd.) - jak jest poniżej 5 to jest retro (vide dynamika Fiata 126p), jako oscyluje bliżej magicznych 10, zwykle jest to normalne autko o przyzwoitych osiągach (civic 1.4 wypada tutaj trochę "pod", 1.8 "nad" i taka też jest ich natura), jak zbliża się do 20 to jest auto o dynamice sportowej (typowe dla obecnych hot hatchy, Lancera Evo, mojego żelazka itp.). Wiadomo, że w codziennej jeździe z 2000-3000rpm zwykle dynamiczniejsze wydają się tu turbodiesle czy turbobenzyny, bo oferują więcej Nm w tym zakresie - dlatego 1.6D/120KM subiektywnie dynamiką w ruchu codziennym wydaje się wręcz bardziej dynamiczny od znacznie mocniejszego 1.8; aż chce się porównywać momentem, ale niestety kg/Nm niewiele mówi Bo w dieslu trafi go na koła jakieś 2/3 tego co w benzynie przez długie przełożenie... w Oplu trafi go 20% mniej niż w Hondzie z tego samego powodu... chociaż może na jedynce nie, a na 4, 5 i 6 już tak... nawet Hondy trudno tak porównywać, bo jak widać w Civicu 1.4 trafia "inny" moment na koła (krótsza skrzynia) niż w 1.8, więc różnica nie jest tak prosta jak 127 vs 174Nm na silniku ale jakby między ok. 145Nm (policzyłem z 4000/3500rpm dla szóstki) vs 174Nm... w każdym razie na szóstce, bo na innych biegach już nie mam siły liczyć
                                Last edited by Alix; 26-02-2015, 14:41.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X