Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 a 1.8 - dynamika, ogólne wrażenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    A tak trochę wracając do tematu, do dużo odpowiedzi na temat znajdziecie tu:

    Dla równowagi - bo większość opinii o 1.8 możemy znaleźć w podobnie brzmiącym temacie o 1.4 (https://www.civicforum.pl/showthread.php/10283-Silnik-1-4-100-KM-jaki-jest) a debata jest mocno polityczna... Jestem ciekawy co o nim sądzicie :D Jak dla mnie R18A2: Pozytywy - pełna kultura pracy w całym zakresie obrotów, natychmiastowa reakcja na gaz (bez laga jak np. w dieslu 2.2) - stosunkowo cichy na niskich obrotach - sprawnie daje sobie radę z autem, zapewnia niezłą dynamikę -

    Witam wszystkich na tym forum! Właśnie się waham przy zakupie nowego samochodu (civic 5D) z silnikiem i-vtec 1.4. Kasa ma znaczenie, ale też nie chciałbym kupić mułowatego samochodu. 1. Jak samochód sprawuje się podczas włączania się w ruchliwą drogę, gdy trzeba dobrze przyspieszyć 'od zera'? 2. Jak podczas wyprzedzania na trasie, gdy TIRek ciągnie te swoje 80-90? Z góry dzięki za wszelkie spostrzeżenia!


    Ja osobiście nadal uważam, że 1.4 (tak właściwie to jest silnik 1,33) jest po prostu trochę za słaby do 1,3 tonowego Civica, a przede wszystkim ma na tą masę za mały moment obrotowy. W dodatku dla mnie niezbyt pasuje do raczej dynamicznego wizerunku auta - 13 sekund do setki (w testach nawet 13,4) czynią go jednym z wolniejszych aut w klasie, a nawet wolniejszym od wielu miejskich aut klasy B. Przepaść w osiągach do 1.8 jest spora, bo 4 sekundy do setki to inny wymiar dynamiki auta. A to wszystko za 4-5 tysięcy więcej i zaledwie litr pod dystrybutorem więcej. IMO grzech nie skorzystać. Chyba, że ktoś naprawdę spokojnie jeździ...
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #17
      To wszystko zależy czego tak naprawdę szukamy.. 1.4 jest słabszy, ale niektórym poprostu wystarcza, 1.8 jest bardzo dobry na trasę, do wyprzedzania itp. Myślę że najlepiej się poprostu przejechać.

      Comment


      • #18
        Mam 1,4 i naprawdę wystarcza, na pewno nie jest to rakieta, ale mało mam sytuacji gdzie potrzebuję tej mocy. Miałem poprzednio samochód 120 konny z turbo i tam był power. Do 100 miał 9,8 sek. Niestety spalanie oscylowało w granicach 9 l/100. Chyba doszedłem do wniosku, że nie wykorzystuję tej mocy - dlatego taki mój wybór, którego nie żałuję. Poza tym gdzie w Polsce się tą moc wykorzysta, radarów coraz więcej, tłok na drogach, dodając gazu zaraz trzeba hamować... do niczego to nie prowadzi.
        Podsumowując - dla każdego coś miłego, trzeba podchodzić do wyborów indywidualnie, są tacy, których 100 kucy nie satysfakcjonuje, są również i tacy, którzy twierdzą, że auta z mocą 142 koni są zabawką i nie schodzą poniżej 200 KM.
        Takie moje zdanie. Pozdrawiam wszystkich.

        Comment


        • #19
          Przyłączam się zdania kolegi myrama... również od półtora tygodnia posiadam 1.4 i na moje potrzeby w zupełności wystarcza... żadna rakieta to nie jest - i jeśli ktoś oczekuje tu dynamiki to jej nie znajdzie... nie ma dnia, żeby gdzieś radar nie stanął nowy - za chwilę w Polsce i tak nie da się pojechać szybciej niż 90 km/h... w sobotę zrobię trasę około 800 km, w tym około 700 km w obie strony autostradą w kierunku Poznania - podzielę się wrażeniami...

          Comment


          • #20
            Ja akurat nabyłem 1.8 i nie wiem dlaczego piszecie o tych fotoradarach? Czy fotoradar nie łapie tych z silnikiem 1.4? Przecież taka Honda też może jechać powyżej 90km/h. Ja tego mocniejszego silnika nie kupiłem dla sportowych wrażeń tylko z życiowego doświadczenia bo kierowcą jestem ze 20 lat. Czasem na drodze zdarzają się takie sytuacje że potrzebne jest to lepsze przyśpieszenie i moment. Wariatów nie brakuje a i wyprzedzanie jest bardziej komfortowe. Dla tego marginesu bezpieczeństwa jestem w stanie zapłacić trochę większym spalaniem. Ale oczywiście nie neguję Waszych wyborów bo każdy ma swoje preferencje a przecież i tak wszystkie Hondy nasze
            CIVIC IX 1,8/142KM

            Comment


            • #21
              Moje zdanie znacie, pisałem wcześniej. Ale jedno dodam.
              Zapas mocy dobrze mieć, przydaje się. A lepiej mieć niż niemieć bo jak nie masz to nie ma opcji a jak masz to zawsze jest wybór i wcale nie trzeba jeździć jak wariat i bać się każdego radaru.

              Comment


              • #22
                Wszyscy powyżej mają swoje racje. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę na stosunek dużej różnicy dynamiki tych silników w stosunku do małej różnicy w wydatkach bardzo rzadko spotykanej na rynku. Taka różnica w osiągach często różni najsłabsze i najdroższe wersje innych aut i zazwyczaj powoduje różnice w cenie tych wersji aut kilkakrotnie większą niż w przypadku Civic. Dlatego uważam, że tu po prostu warto mieć 1.8. Miałem przez chwilę auto zastępcze z 1.4 pod maską i mi akurat zdecydowanie brakowało ciągu w codziennej eksploatacji po mieście... W 1.8 czuje się dużo pewniej no i fajniej Ale to zależy od stylu jazdy, więc jak komuś rzeczywiście 1.4 wystarcza, to po co ma przepłacać...

                P.S.
                A wszystko to już dokładnie przegadane w tematach do których dałem linki stronę wcześniej post #16
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                  tylko z życiowego doświadczenia bo kierowcą jestem ze 20 lat.
                  Nawiasem mówiąc jeżdżę od 1990 roku, jeździłem również sporo motocyklami (m.in. Hondami) i wiem, że możliwość dynamicznego wyprzedzania jest fajna i daje większe bezpieczeństwo, po prostu, gdy nie ma możliwości wyprzedzania z moim "marnym" 100 konnym silnikiem to nie wyprzedzam.
                  Last edited by myram; 16-01-2013, 12:00.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez myram Zobacz posta
                    po prostu, gdy nie ma możliwości wyprzedzania z moim "marnym" 100 konnym silnikiem to nie wyprzedzam.
                    Też jest to jakiś sposób ;D.

                    Comment


                    • #25
                      W listopadowym Motorze była tabelka 200 najlepiej przyśpieszających aut, były modele aktualnie produkowane i Civic 1.8 zajął 117 pozycję ze zmierzonym czasem 8,5 sekundy a z tego co pamiętam to katalogowe wynosi 9,1. Z takim samym czasem na 117 pozycji był Accord 180KM 2.2CDTI. A swoją drogą czy ktoś wie dlaczego według danych katalogowych czym wyższa wersja wyposażenia Civica tym gorsze przyśpieszenie?
                      CIVIC IX 1,8/142KM

                      Comment


                      • #26
                        Więcej bajerów --> większa masa.

                        Comment


                        • #27
                          No chyba nie bo wersja S waży tyle co Comfort i Ska ma przyśpieszenie 8,7s a Comfort 9,1. Więcej ważą wersje Sport i Exe zresztą ich waga jest taka sama a Sport ma 9,4s a Exe 9,7s. Cały czas mowa o skrzyni manual. Poza tym 60 kg różnicy między wersją Comfort a Sport i Exe to nie jest jakaś masakra a połowa tej wagi to pewnie przez większe felgi bo ile może ważyć czujnik deszczu czy halogeny. W innych markach aut które oglądałem przed zakupem parametr przyśpieszenia był taki sam dla każdej wersji wyposażenia.
                          CIVIC IX 1,8/142KM

                          Comment


                          • #28
                            Wyposażenie waży (szczególnie w EXE - masy grzewcze fotela, sam szyberdach to nawet +30kg). Druga sprawa to większe i cięższe koła - 225/45/R17 vs 205/55/R16 vs 195/65/R15 (EXE/Sport vs Comfort vs S) - podniesienie masy dynamicznej o kilka-kilkanaście kilogramów, co odpowiada kilkudziesięciu kilogramom masy statycznej. Większe gumy też = większe opory toczenia. Stąd różnice. Honda jest chyba obecnie jedyną firmą na rynku, która się do zmian w osiągach tak uczciwie przyznaje - wszyscy piszą osiągi najlżejszej wersji, żeby lepiej wypaść w porównaniach. Szacunek więc za to.
                            Last edited by Alix; 16-01-2013, 12:20.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #29
                              Poza tym te 60 kg to tak jak byś miał drugą osobę w aucie.
                              A zrób test do setki z pełnym bakiem i z pustym i też będzie różnica a to tylko kilkadziesiąt litrów paliwa.

                              Comment


                              • #30
                                Witam Wszystkich, wracając do tematu jazdy na tempomacie,wczoraj wracałem z Tarnowa do Krakowa zjazd na Rybitwy / autostrada/.Jechałem na trybie Econ i tempomacie, jazda jest bardzo ekonomiczna, wystarczy tylko ;dodawać ; gazu w kierownicy.Przyspiesza bardzo powoli ,cały czas zielone kreski na pulpicie.ustawiłem na 130km/h jesli tylko nikt mnie nie spowolnił z przodu to jazda jest bardzo przyjemna i oszczędna,ale jesli chciałem wyprzedzic to musiałem wyłączyć Econ.za dwa miesiace jade z żoną do Swieradowa Zdrój i chce tak całą autostrade przejechac, zobacze ile spali. Pozdrawiam ciepło

                                Comment

                                Working...
                                X