Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy Civic IX gen ma ocynkowane blachy/ konserwacja karoserii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czy Civic IX gen ma ocynkowane blachy/ konserwacja karoserii

    Jak w temacie - czy IX gen ma ocynkowane blachy? Jeżeli tak, to czy na całym nadwoziu ? Szukałem i nie wykopałem informacji. Z góry dzięki za informacje.

  • #2
    Zapomnij. Nie wiem czy Honda kiedykolwiek miała cynkowane blachy. Jest powłoka galwaniczna i lakier tak cienki że siadająca mucha go rysuje ...

    Comment


    • #3
      Powiem z własnego doświadczenia że lakier IX a lakier VIII generacji to niebo a ziemia na korzyść niestety 8 generacji. Mam jedną i drugą. VIII była zrobiona lakierniczo tak że nawet jak mi ktoś drzwiami na parkingu uderzył to w najgorszym wypadku była lekka ryska do białego podkładu albo i nie. IX generacja nie dość że ma karoserię jak z tektury co przyznają sami lakiernicy Hondy Plaza na Popularnej to jeszcze lakier nie tylko się zarysowuje ale wręcz odpryskuje. Samochód jest za delikatny i nie nadaje się na miejskie klimaty gdzie Ci co i rusz ktoś coś zrobi na parkingu. Najlepszym przykładem porównawczym jest maska samochodu. W IX generacji złodzieje dostają się pod nią wyginając ją. Maskę wygnie każdy i nie musi wyglądać jak Mariusz Pudzianowski. Spróbujcie wygiąć maskę w VIII generacji to zobaczycie różnicę. Niestety jest to trend. Nie wiem czy tylko w Japończykach czy we wszystkich markach samochodów. Dają coraz więcej systemów bezpieczeństwa bo wymaga EU to muszą na czymś oszczędzić. Można tłumaczyć że nie chcą aby samochód za dużo ważył ale to bzdura. Oszczędzają na karoserii i lakierze co po prostu widać.
      Co do cynkowania to wątpię. Byle jaki odprysk trzeba szybko robić bo zaczyna korodować.

      Comment


      • #4
        Niestety to wszystko prawda.. co gorsza podłoga jest słabo zabezpieczona przed korozją.. widać pomalowane farbą gołe blachy pod tymi tekturowymi osłonami.. powierzchowna "ruda" zaczyna się pojawiać już po 4 latach intensywnego użytkowania auta..
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez olo_mistrzu Zobacz posta
          czy [civic] ma ocynkowane blachy?
          takie pytanie już było zadawane, więc na tej podstawie też można porównać jak jest dzisiaj. Osobiście pytałem o to w moim ASO i takie dostałem informacje: Czy 7 gen ma ocynkowane blachy?
          dziś myślę że gorzej nie jest a lepiej! dużo lepiej. 7 gen to była pierwsza generacja w której nie gniły klasycznie ranty tylnych nadkoli, więc, 8 i 9 i tym bardziej 10 gen muszą mieć tę samą technologię jak nie lepszą.
          Zamieszczone przez onochi Zobacz posta
          z własnego doświadczenia że lakier IX a lakier VIII generacji to niebo a ziemia na korzyść niestety 8 generacji.
          tak samo powiem że lakier 7 a 8 gen to niebo a ziemia na korzyść 7.
          Zamieszczone przez onochi Zobacz posta
          Najlepszym przykładem porównawczym jest maska samochodu. W IX generacji złodzieje dostają się pod nią wyginając ją. Maskę wygnie każdy i nie musi wyglądać jak Mariusz Pudzianowski. Spróbujcie wygiąć maskę w VIII generacji to zobaczycie różnicę. Niestety jest to trend. Nie wiem czy tylko w Japończykach czy we wszystkich markach samochodów
          Byłem niedawno w salonie Skody (nie powiem który by mnie nie ścigali), i oglądałem model RAPID. na styku przedniego błotnika z lampą jest trójkąt końcówka błotnika - blachy, dotknąłem tego elementu palcem... i wgniotłem 5cm blachy do środka (cały ten trójkąt), no nie zrobiłem tego specjalnie, zwróciło to moją uwagę czemu to tam taka szpara , w sposób dyskretny opuściłem to miejsce. Jak myć to auto...? (se myślę) dotknąć nie można???
          Zamieszczone przez onochi Zobacz posta
          Co do cynkowania to wątpię.
          jest, ale poczytaj w wątku 7 gen które elementy, myślę że tak jest do dzisiaj.
          Last edited by rambo7; 11-01-2018, 09:50.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Niestety to wszystko prawda.. co gorsza podłoga jest słabo zabezpieczona przed korozją.. widać pomalowane farbą gołe blachy pod tymi tekturowymi osłonami.. powierzchowna "ruda" zaczyna się pojawiać już po 4 latach intensywnego użytkowania auta..
            Mój były ix gen ma już 5 lat, praktycznie cały czas pod chmurką i garażu nie widział, bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń i nie ma śladu rdzy, jasne lakier kiepski i podatny na odpryski, ale jeszcze żaden odprysk nie pokrył się rudą, więc bez przesady z tymi twierdzeniami -kiedyś wszystko było lepsze. Sam lakier i grubość tak, ale zabezpieczenia antykorozyjne były gorsze

            Comment


            • #7
              Katana zajrzyj lepiej pod spód, tam gdzie nie ma baranka Z wierzchu blachy ruda tak szybko nie weźmie, tu jest ok.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Blachy full ocynk, wszędzie.

                Grubość zewnętrznego poszycia blachy na masce - 0.6 mm. Na błotnikach i drzwiach 0.7 mm.

                Zamieszczone przez onochi Zobacz posta
                Powiem z własnego doświadczenia że lakier IX a lakier VIII generacji to niebo a ziemia na korzyść niestety 8 generacji.
                Mam dokładnie odwrotne doświadczenia Miałem Nighthawk Black w VIII-genie i było to gówno jakich mało.
                Orchid White Pearl w IX-genie oceniam o klasę wyżej - lakier wydaje się trwalszy, po 86000km ma mniej odprysków na masce i na zderzaku niż w VIII. Otarcia od 'specjalistów' na parkingach staram się minimalizować ale te co są wcale nie świecą podkładem.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Katana zajrzyj lepiej pod spód, tam gdzie nie ma baranka Z wierzchu blachy ruda tak szybko nie weźmie, tu jest ok.
                  Zagladalem na podnosniku po zdjęciu osłon i naprawdę jest okey. W Accordzie vi po 5 latach była ruda i naprawdę wielki krok do przodu pod tym względem dla Hondy.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                    Blachy full ocynk, wszędzie.
                    Masz jakieś potwierdzenie tej informacji? Bo moim zdaniem ocynku na tym samochodzie nie ma , jest za to powłoka galwaniczna tak jak w 90% aut teraz.

                    Comment


                    • #11
                      Info z serwisówki, na schemacie nadwozia i podwozia jest dopisek 'Zn' przy każdym panelu wraz z grubością poszycia.
                      Zn jest wyjaśnione jako 'zinc plating'.

                      Comment


                      • #12
                        Lukas dzięki za rzeczową odpowiedź. rambo7 wątek odnośnie ocynku w Civicu VII w żaden sposób nie odnosi się do IX i odnośnie tej generacji nie był poruszany, dlatego nowy temat i jak widać właściwie objaśniony przez Lukasa.
                        Last edited by olo_mistrzu; 11-01-2018, 19:09.

                        Comment


                        • #13
                          napisałem bo to pytanie było stawiane przez użytkowników od zawsze, bo H była, super, silnik, moc itd ale gniła. Przestała gnić dopiero gdy produkcję przeniesionego do Anglii. Jak wspominali poprzednicy ocynk był już wszędzie prócz dachu, co chyba nie było poprawione w 8 gen bo sławna wpadka z malowaniem rantu przy górnej listwie podszybia była robiona na gwarancji. 9 gena jeszcze nie widziałem zgnitego w żadnym miejscu, ale np. 3 letnią Mazdę 3 lub 6 tak. Tak czy siak, miejsca rdzawe na podwoziu nawet w nowych są i śruby pod maską się zdarzają być żółte ale pryszczy na lakierze w Hondzie od 8 gen już nie widziałem, tak że galwaniczna czy ocynk, nie ważne poprawa jest bardzo duża, miałem tych Hond kilka więc to widzę, dla mnie pomijając lakiery wodne (dot każdej marki) to jest zajebiście.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Ktoś umie szwedzki? Poniżej linki do testów zabezpieczeń antykorozyjnych:

                            VII-gen: https://www.vibilagare.se/test/rost/...nda-civic-2001 Ocena: 1/5
                            VIII-gen: https://www.vibilagare.se/test/rost/...-18-sport-2006 Ocena: 3/5
                            IX-gen: https://www.vibilagare.se/test/rost/...nda-civic-2012 Ocena:2/5
                            X-gen: https://www.vibilagare.se/test/rost/...nda-civic-2017 Ocena:2/5

                            Comment


                            • #15
                              ale czy to jest wyrocznia? w warunkach Szwedzkich to i tak wyszło nieźle, a jest taki test dla warunków Hiszpańskich? , bo na Florydzie to auta gniją na dachu.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X