Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy Civic IX gen ma ocynkowane blachy/ konserwacja karoserii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tu był też wątek o korozji: https://www.civicforum.pl/showthread...amerki-cofania

    Comment


    • #32
      Witam!
      Mam IX z 2012r. 256k przebiegu i zero problemów. Maska lekko "obsypana" drobnymi wgnieceniami od kamyczków i nic się nie dzieje , nic rudego nie wychodzi !

      Comment


      • #33
        A jak podłoga ?
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #34
          Odświeżę temat, to jak tam z tą podłogą u mnie są niestety delikatne ślady korozji i nie wiem co z tym robić .
          Auto z grudnia 2013

          Comment


          • #35
            Mam tourera 2016 dwie zimy i autostrada , czyli pełno soli, przebieg 50000km W tym roku kończę konserwację całego podwozia by się na tą zimę przygotować ( demontaż wszystkich plastików, osłon, wydechu, baku. Konserwacja 2 warstwy epoxyd, 2 warstwy chlorokauczuk, Dinitrol Metallic-podwozie, elementy łączenia blach mikesanders profile zamknięte, Dinitrol ML i Mikesanders. Zabezpieczenie drzwi i klap Mikesanders.
            Rdza a i owszem w moim przypadku mały przebieg i młody rok nie obyło się bez piaskowania kilku elementów ( podłużnica tylna efekt rozpuszczania soli przez tłumik, belka tylna mocowanie główne efekt słabego zabezpieczenia fabrycznego elementów wymiennych), czyszczenie do gołej kilku miejsc na drodze pod wydechem oraz pod bakiem, otwory konstrukcyjne odpływowe. W tych miejscach Cortanin ,reaktywny, izolator, 2 x epoxyd, 2 x chlorokauczuk, dinitrol metallic, mikesanders.
            Przód już gorzej ale to przez to, że elementy jak belka przednia, wahacze, drążek stabilizacyjny itp. zabezpieczone są tylko farbą czarną, która znika i wszystkie spawy pokryte rudą w związku z czym do zera i j.w.
            Co mnie zdziwiło również chemia musiała być użyta na przednie podłużnice ale tam tylko krawędź blachy i mało widoczne. Komora silnika Cortanian, Dinitrol ML,Mikesanders i Dinitrol UBS w zależności od elementu zabezpieczanego.
            Ogólnie 4 litry Cortanian, Dinitrol Mettalic 20szt, Dinitrol ML 7 litrów, Epoxyd Dupont 5 l, chlorokauczuk 5 litrów, Mikesanders 24kg.

            Zagrożenia- u mnie załatwiłem sprawę zanim się zacznie jednakże jak ktoś chce 7-8 lat użytkować oprócz brzydkiego wyglądu, technicznie nic nie będzie się działo ale później konstrukcyjnie zaczną słabnąć profile belek i perforacja .
            -elementy pod wydechem
            -otwór konstrukcyjny obok podłużnicy tylnej przy mocowaniu przewodów baku.
            -elementy wymienne ( belka tylna, przednia, stabilizatory, wahacze, półoś prawa, przeguby wewnętrzne )
            -podłużnice przednie
            -lekki nalot na krawędzi profili stalowych ( jak podłużnica przednia ) wewnątrz prawych tylnych drzwi.

            Tak się przedstawia u mnie pogląd na sytuację rdzy Civica.

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
              Tak się przedstawia u mnie pogląd na sytuację rdzy Civica.
              Strasznie to się przedstawia! Twoje auto ma dopiero 3 lata... A opis całego procesu konserwacji, jak auta, które by miało ze 12 lat Masz jakieś zdjęcia jak to wyglądało u ciebie przed konserwacją?
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
                maciej_mariusz
                Dzięki za odpowiedź, własnie kupiłem auto grudzień 2013 najechane całe 40tyś/km , byłem na przeglądzie przed zakupowym w ASO i jedyne na co zwrócili mi uwagę to własnie podłoga tzn poinformowali mnie że dobrze by było zrobić konserwację na swój koszt zanim zacznie się robić gorzej.
                Jaki jest koszt takiej konserwacji i do kogo najlepiej się z tym udać nie mam do tego ani wiedzy ani miejsca.

                Pozdrawiam Piotr

                Comment


                • #38
                  moje z listopada 2013, na ostatnim przeglądzie kilka tyg temu diagnosta zwrócił uwagę , że warto coś pomyśleć bo widać rdzę na podłodze w części tylnej

                  Comment


                  • #39
                    moja Hania:
                    październik 2013
                    - na ostatnim przeglądzie serwisowym "A", Pan z ASO stwierdził, że należy wymienić opaskę dolną przy chłodnicy, bo zaczyna korodować, a miał już dwa przypadki pęknięcia tych opasek z masywnym wyciekiem płynu chłodniczego, bez wcześniejszego sygnalizującego wycieku lub nawet "kropelkowania".
                    Mam najechane 88 kkm i myślę, że przy 90 kkm wymienię płyn chłodniczy razem z rzeczoną opaską. Taka operacja ma kosztować około 350 pln i trwać 2,5h.

                    pozdrowienia

                    Comment


                    • #40
                      Zdjęć nie robiłem nie ma czasu na fotorelacje, tym bardziej, że już auto 2 tydzień w górze, robię je dla siebie na dłuższą chwilę ze względu na to iż nowsze konstrukcje takie papierowe, przez księgowych produkowane.
                      Jak pisałem blacha na aucie podwozie w 13 miejscach była do zrobienia.
                      -dwa miejsca pod ostatnim tłumikiem
                      -lewe i praw okolice głównego mocowania belki tylnej, tu ukryta pod farbą oryginalną
                      -dwa miejsca profil poprzeczny za bakiem pod osłoną
                      -podłużnica tylne z prawej pod wydechem
                      -podłużnica tylna lewa mocowanie wlewu paliwa
                      -dwa miejsca lewa i prawa strona przód strefa zgniotu-przedłużenie podłużnicy
                      -w trzech miejscach okolice zaczepu do holowania

                      Te miejsca rdza powierzchowna lub ukryta pod farbą, nie były dużej wielkości.

                      Natomiast na czarnych elementach konstrukcyjnych, wahacze, belka przód, belka tył, drążki stabilizatorów tam rdza była na wszystkich spawach.

                      U mnie na tych elementach dopiero były kropki 0,5cm2





                      Poniżej link jak prawdopodobnie może to wyglądać po latach pozostawione sobie.

                      shttp://www.serwis.onyxx.pl/projekty/konserwacja-podwozia-honda-civic-type-r
                      Last edited by maciej_mariusz; 04-11-2019, 06:26.

                      Comment


                      • #41
                        Czyli rozumiem, że całość prac wykonałeś samodzielnie?

                        Comment


                        • #42
                          oczywiście we własnym zakresie, tego typu praca jest nie do wycenienia. W TimeMax konserwacja jak się dowiadywałem koszt tej wielkości auta to 1400-2000Euro z materiałem a materiał jakieś 600-800 euro, jednakże wycena po dokładnych oględzinach, czyli raczej w górkę. Ja materiał jaki chciałem zamówić u nich wyszedł około -1100 euro Zmieniłem koncepcję by trochę koszty zniwelować ale nie wyszło.

                          Dinitrol Metallic około 24 szt-48pln-1280
                          Cromax P7 W 3,5 litra-520 bln
                          Chlorokauczuk-4*30pln-120 bln
                          Cortanin 5 l-80 pln
                          Dinitrol ML 7l-260 pln
                          Mikesanders 24kg-1170
                          u-pol Grip 4-4*48-404pln
                          Dinitrol 4010-8*39-332 pln
                          Do tego zmywacz silikonu 2x 17-34pln
                          Benzyna ekstrakcyjna 5l-50pln

                          razem koszt materiałów 4250.

                          do tego folie taśmy.....

                          Przy okazji dodatkowe koszty koło 1000pln maty głuszące bitmat, wytłumienie drzwi,klapy,bagażnika......

                          Kiedyś znajomemu robiłem Almerę i tam była zgnilizna, tylko tam poszło na Fertanie (materiały 1150-robocizna 1200 podwozie,piaskowanie,profile...) i do dania dzisiejszego się nie odzywa bo w Katowicach powiedzieli, że za konserwację z materiałem wzięli by 800 pln. Zapłacił 1200, życzyłem mu wieloletniego spokoju i powiedziałem, że ja mam satysfakcję z dobrze wykonanej pracy a on cenę po pseudo konserwacji ale niech nie dzwoni więcej.

                          Od tamtej historii nikomu bym nie zlecił w pl tego typu zlecenia bo mnie nie stać i też nikomu nie robię.

                          Dlatego nie mam zdjęć bo ich nie potrzebuję.
                          Last edited by maciej_mariusz; 04-11-2019, 20:15.

                          Comment


                          • #43
                            Tak się zastanawiam czy Kolega nie pomylił forum, bo tą ilością środków zabezpieczyć można spokojnie ciągnik siodłowy z naczepą

                            Comment


                            • #44
                              hehe można mi jeszcze starczyło opędzlować hak.

                              Comment


                              • #45
                                Pełen szacunek dla kolegi, też się zastanawiałem nad oddaniem pojazdu do zabezpieczenia i też doszedłem do wniosku, że nikt tego nie zrobi dobrze (większość firm robiących te usługi "zamalowuje wszystko barankiem" łącznie z układem wydechowym ). Czyli pozostaje robić samemu. Koszty jednak jak widzę ogromne (co najmniej drugie tyle warta jest praca własna).
                                Może zrobię w przyszłości, ale bardziej prawdopodobne że sprzedam swoje autko po 7-8 latach - niech się martwi przyszły właściciel (ponieważ Civic dobrze trzyma cenę z uwagi na "legendarną jakość" nie będę miał kłopotów ze sprzedażą, a przy kupnie mało kto zagląda pod samochód )

                                Comment

                                Working...
                                X