Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy Civic IX gen ma ocynkowane blachy/ konserwacja karoserii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Też tak myślę, tak więc się nie przejmuj nie jesteś sam A auto trzymasz na zewnątrz czy w garażu ? Bo jeśli to drugie to zadbaj o dobrą wentylację..
    W sumie pod chmurką i pewnie to daje w kość, aczkolwiek poprzednie auto przestało przynajmniej 7 lat pod chmurką i nic mu nie było. Brak porządnej konserwacji oraz jak wyżej pisałeś polskie zimy to główny czynnik takiego stanu podwozia. Bez dobrej ochrony sól szybko zrobi swoje.
    Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

    Comment


    • #62
      Czytałem o częstym myciu podwozia w zimie, aby usunąć sól. Jak sądzicie czy to ma sens (w pewne szczeliny dostanie się woda)? I na czym ta operacja ogólnie polega?

      Comment


      • #63
        Ja po każdej zimie porządnie myje podwozie i to samo ze stalówkami z oponami zimowymi. Wydaje mi się, że ma to sens, a w przypadku zimówek jest zdecydowana różnica, wyglądają jak nowe.

        Comment


        • #64
          Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
          częstym myciu podwozia w zimie, aby usunąć sól. Jak sądzicie czy to ma sens (w pewne szczeliny dostanie się woda)?
          Pewnie, że ma, lepiej niech w tych szczelinach będzie czysta woda niż sól z wodą.. albo wyschnięta sól jak jest już sucho... najgorzej gdzie samemu umyć te podwozie.. a w Civicach są jeszcze dodatkowo spore maty które trzeba zdejmować jeśli chce się dobrze to zrobić..
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #65
            Na myjniach przy stacji paliw jest zawsze opcja mycia podwozia, ew. lancę na myjni samoobsługowej bezdotykowej można próbować gdzie tam pod auto celować. Macie jakieś inne sposoby?

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
              ew. lancę na myjni samoobsługowej bezdotykowej można próbować gdzie tam pod auto celować.
              Słabo... próbowałem... poza tym są maty, tak wiec nic się nie umyje... tylko zawieszenie i po brzegach... moim zadaniem po zimie należałoby na kanale zdjąć maty, wiadro wody z szamponem, szmatę w rękę i myć..
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #67
                Grzechu: dobrze że nie mam kanału bo bym tam siedział dzień i noc i pucował Civica

                Comment


                • #68
                  Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                  Grzechu: dobrze że nie mam kanału bo bym tam siedział dzień i noc i pucował Civica
                  Ja w sumie od nowości też tego nie robiłem, ale kusi mnie na wiosnę zrobić taki większy przegląd podwozia, się zobaczy, zależy czy będą chęci i czas
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #69
                    A po dobrym myciu oddać do porządnej konserwacji! Rude miejsca wyczyścić i zapuścić odrdzewiaczem, a potem miękka konserwacja.
                    Moja H przyjechała z Włoch, więc zimy nie widziała i od razu ją zakonserwowałem! Tylko nie wybierajcie najtańszej wersji, bo po zimie wszystko stwardnieje i odpadnie.

                    P.S. U mnie musiałem się długo myć, jak po konserwacji montowałem czujniki parkowania...

                    Comment


                    • #70
                      Witam.
                      Rocznik 2013, po zdjęciu osłon, w części tylnej widać sporo korozji - na razie powierzchniowej, na konserwację czas najwyższy. Przód wygląda dużo lepiej, środkowa część podwozia jest w stanie idealnym (w pierwszej chwili pomyślałem, że to jakiś plastik ). Jakieś zdjęcia stanu z przed konserwacji mam dostać, więc jeśli kogoś to interesuje mogę zamieścić. Najlepsza jest usztywniająca blacha ok. 30 cm x 8 cm przynitowana do środkowej osłony spodu - żona myślała, że to jakaś poniemiecka blacha, którą wykopałem w ogrodzie i faktycznie można się pomylić.
                      WP_20200526_16_49_23_edit.jpg

                      Comment


                      • #71
                        osłony termiczne podwozia od tłumika, właśnie po to są by podwozie nie gniło zimą od soli ale oczywiście powinny same też to przetrwać.

                        Comment


                        • #72
                          Nawet szósta generacja ostatni wypust ma warstwe ocynku. Moje 20 letnie szywiko jest jak z fabryki.

                          Comment


                          • #73
                            Zamieszczone przez HALLER Zobacz posta
                            Jakieś zdjęcia stanu z przed konserwacji mam dostać, więc jeśli kogoś to interesuje mogę zamieścić.
                            Chętnie zobaczę, tak więc poproszę.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #74
                              Nie zrobili zdjęć, bo jak stwierdzili, "skoro oglądałem przed konserwacją, to po co" ? Coś miał znaleźć z innego Civica, którego robił - jeśli podeśle to zapodam - rzekomo wyglądały podobnie do mojej. Niezależnie od tego uważam, że warto się umówić z kimś kto konserwuje, zdjąć tylną osłonę podwozia i nadkola tylne i wtedy zdecydować czy robić. Koszt demontażu nie powinien być duży. U mnie np. była korozja w miejscach zgrzewów punktowych łączeń blach tylnej części nadwozia - parę lat i by puściły na bank (miejsca pomiędzy, nie przegrzane zgrzewaniem były ok). I ogólnie rudy nalot - jeszcze cienki, bez wżerów. Ktoś tutaj pisał, że ma rocznik 2013 i nie ma sensu konserwować, bo za 3-4 lata to sprzeda (o ile dobrze zapamiętałem). Jest spora szansa, że sprzeda, ale na złom. Serio.

                              Comment


                              • #75
                                Tam nie ma zadnego cynku a podloga, szczegolnie za bakiem ku tylowi jest siedliskiem rudej.

                                Comment

                                Working...
                                X