Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy Civic IX gen ma ocynkowane blachy/ konserwacja karoserii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    W mojej IX z 2012 r. kilka miesięcy temu zauważyłem malutkie wybrzuszenia lakieru na klapie bagażnika w pobliżu podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
    Niestety warunki ma trudne: zawsze pod chmurką, często brudna - duże miasto. Dobrze, że ostatni zimy lekkie, to solą tak nie sypią.

    Ktoś już kiedyś pisał, że przy kamerze cofania zauważył korozję.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
      W mojej IX z 2012 r. kilka miesięcy temu zauważyłem malutkie wybrzuszenia lakieru na klapie bagażnika w pobliżu podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
      Niestety warunki ma trudne: zawsze pod chmurką, często brudna - duże miasto. Dobrze, że ostatni zimy lekkie, to solą tak nie sypią.

      Ktoś już kiedyś pisał, że przy kamerze cofania zauważył korozję.
      A to ciekawe ponieważ zewnętrzne poszycie klapy bagażnika w obu wersjach (Htb i Tourer) jest z plastiku

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
        Ktoś już kiedyś pisał, że przy kamerze cofania zauważył korozję
        Przy mocowaniu kamery, poszycie jest z plastiku ; )
        Moja Hanka: http://www.civicforum.pl/showthread....AS-Connect-%29

        Comment


        • #19
          Wszystko zależy ile auto jest jeżdżone i "wchłonie" przy tym soli z drogi Jednemu przez 10 lat nie skoroduje, a u innego po 5 latach coś się gdzieś pojawi.. a najbardziej narażona jest podłoga.. u siebie ostatnio zaglądałem z tyłu na podłogę tam gdzie jest mocowanie wahacza, to chyba już się coś zaczyna pojawiać.. muszę to umyć, może jakiś nalot czegoś.. ale trochę mnie to zdołowało ;/
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #20
            Pracuje w ASO Hondy w dziale blacharsko-lakierniczym od 1996 roku.Pewnie, nie wszystko wiem,ale jedno wiem na pewno.
            Żadna Honda, włącznie z Legendem,która przeszła przez moje ręce nie była ocynkowana.
            Jest bardzo prosta,ale niestety inwazyjna metoda,która pokazuje, kolejne warstwy powłoki lakierniczej na aucie.
            Papier ścierny wodny,drobny w łapkę i szlifujemy.
            Pokażą się,nam, kolejne warstwy.
            -srebrna ciemna... blacha
            -srebrna jasna...ocynk
            -beżowa...kataforeza
            -szara...podkład
            -kolorowa...lakier bazowy
            -bezbarwna...lakier bezbarwny
            Tej drugiej, jasno srebrnej w Hondzie brakuje.
            Ale warstwa ocynku,to nie jest wcale panaceum na korozję. Naprawiamy auta ocynkowane i często wystepuje na nich problem,powstawania purchli,na skutek problemów w procesie galwanicznym.
            Nawet auta aluminiowe,potrafią sprawiać kłopoty...alu oksyduje.
            Generalnie,nic nie jest wieczne...oprócz diamentów

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez gebek Zobacz posta
              Pracuje w ASO Hondy w dziale blacharsko-lakierniczym od 1996 roku.Pewnie, nie wszystko wiem,ale jedno wiem na pewno.
              Żadna Honda, włącznie z Legendem,która przeszła przez moje ręce nie była ocynkowana.
              Jest bardzo prosta,ale niestety inwazyjna metoda,która pokazuje, kolejne warstwy powłoki lakierniczej na aucie.
              Papier ścierny wodny,drobny w łapkę i szlifujemy.
              Pokażą się,nam, kolejne warstwy.
              -srebrna ciemna... blacha
              -srebrna jasna...ocynk
              -beżowa...kataforeza
              -szara...podkład
              -kolorowa...lakier bazowy
              -bezbarwna...lakier bezbarwny
              Tej drugiej, jasno srebrnej w Hondzie brakuje.
              Ale warstwa ocynku,to nie jest wcale panaceum na korozję. Naprawiamy auta ocynkowane i często wystepuje na nich problem,powstawania purchli,na skutek problemów w procesie galwanicznym.
              Nawet auta aluminiowe,potrafią sprawiać kłopoty...alu oksyduje.
              Generalnie,nic nie jest wieczne...oprócz diamentów
              A to ciekawe, producent zeznaje co innego w dokumentacji do IX-gena, na przykład screen dotyczący maski:

              Poszycie zewnętrzne: [0.6 mm (0,024 cala)] wytrzymałość na rozciąganie 340 MPa, Zn
              Elementy wewnętrzne: [0.5 mm (0,02 cala)] wytrzymałość na rozciąganie 270 MPa, Zn

              Untitled.png

              Co według Ciebie znaczy dopisek Zn na końcu? Wytłumaczenie na górze screen'a.
              Dopisek Zn w dokumentacji jest na każdym elemencie nadwozia i podwozia...
              Last edited by Lukas; 12-01-2018, 18:47.

              Comment


              • #22
                Szczerze...nie wiem,co producent pisze w swoich serwisówkach.
                Widze rożnicę,między blachami grupy VAG,PSA,Renault,Volvo...a Hondy.
                Warstwa cynku,nie jest wirtualna...jest dobrze widoczna.
                Mamy, całą stertę pogiętych elementów karoserii,różnych producentów.Jesli lakier jest pęknięty,a blacha ocynkowana...to nie koroduje,przynajmniej przez jakiś czas,leżąc na deszczu.
                Blachy Hondy,brązowieją natychmiast.
                Politycy,też dużo mówią i obiecują...a efekt jest,jaki jest.

                Comment


                • #23
                  Przynajmniej od kilkunastu lat producenci stosują powszechnie blachy cynkowane. Dlatego też warstwa lakieru może być tak cienka - pełni tylko rolę ozdobną, a nie antykorozyjną.
                  Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                  Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez gebek Zobacz posta
                    Szczerze...nie wiem,co producent pisze w swoich serwisówkach.
                    Widze rożnicę,między blachami grupy VAG,PSA,Renault,Volvo...a Hondy.
                    Warstwa cynku,nie jest wirtualna...jest dobrze widoczna.
                    Mamy, całą stertę pogiętych elementów karoserii,różnych producentów.Jesli lakier jest pęknięty,a blacha ocynkowana...to nie koroduje,przynajmniej przez jakiś czas,leżąc na deszczu.
                    Blachy Hondy,brązowieją natychmiast.
                    Politycy,też dużo mówią i obiecują...a efekt jest,jaki jest.
                    Czyli pracujesz ponad 20 lat w Hondzie i stanowczo odradzasz, bo wszystkie Hondy gniją.
                    To już w antyjaponskich czasopismach piszą, że w IX problem korozji jak narazie nie występuje, zresztą kilku znajomych mam, którzy mają viii lub ix gen i jakoś nikomu jeszcze ruda nie dokucza. Civici vi i Acco vi rdzewialy, mój Acco z 2002r. jeszcze na gwarancji.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                      Przynajmniej od kilkunastu lat producenci stosują powszechnie blachy cynkowane.
                      Z tego co wiem, to większość producentów stosuje podkłady nakładane zanurzeniowo, metodą elektrostatyczna. czy w tych podkładach jest coś z cynkiem tego nie wiem.
                      Pozdrawiam Czarodziej
                      Mój Szogun

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                        Z tego co wiem, to większość producentów stosuje podkłady nakładane zanurzeniowo, metodą elektrostatyczna. czy w tych podkładach jest coś z cynkiem tego nie wiem.
                        Pełna zgoda , ja nadal twierdzę że blachy hondy ocynku nie widziały, co nie znaczy że zabezpieczenie antykorozyjne jest złe, wręcz przeciwnie jest bardzo dobre. Prawdopodobnie oznaczenie ZN na panelach oznacza właśnie pokrycie galwaniczne metodą "kąpieli w roztworze cynku", natomiast nie jest to stał cynkowana ogniowo tak jak w audi lub bmw.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                          A to ciekawe ponieważ zewnętrzne poszycie klapy bagażnika w obu wersjach (Htb i Tourer) jest z plastiku
                          Nie wszystko tam jest z plastiku. Popatrz dokładnie.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                            Nie wszystko tam jest z plastiku. Popatrz dokładnie.
                            Patrzyłem, nawet rozbierałem klapę Tourera od środka

                            Poszycie zewnętrzne jest w całości z plastiku.
                            Stelaż (rama) wewnętrzny jest oczywiście metalowy. I nie jest lakierowany w pełni.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                              Stelaż (rama) wewnętrzny jest oczywiście metalowy. I nie jest lakierowany w pełni.
                              O właśnie i ten stelaż będący częściowo na wierzchu zaczyna brać ruda - miejscowa korozja nawierzchniowa, ale nie perforacyjna, więc ASO umywa ręce.
                              Last edited by arkan; 15-01-2018, 12:16.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
                                natomiast nie jest to stał cynkowana ogniowo tak jak w audi lub bmw.
                                Jesteś tego pewien? Przy cynkowaniu ogniowym cienkie blachy się poodkształcają

                                Comment

                                Working...
                                X