Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

civic 1.8 vs król kompaktów 1.4 tsi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • civic 1.8 vs król kompaktów 1.4 tsi

    witam, mam nadzieję że nie wkładam kija w mrowisko , pewnie tez ciężko będzie o obiektywne porównanie na forum civika
    Otóż mam taki dylemat przy wyborze kompakta, przeanalizowałem za i przeciw i dalej nie wiem co wybrać

    za civikiem przemawia sprawdzony silnik, większy bagażnik za golfem oszczędniejszy i przyjemniejszy silnik i pozycja za kierownicą, ergonomia, jakość wykonania, ten kokpit to dla mnie ideał.
    -ciężko mi zdecydować bo z tymi autami miałem tylko do czynienia pare kilometrów na jezdzie próbnej i to co wyczytałem w necie a to decyzja na lata

  • #2
    Nie ma czegoś takiego jak jedyny i słuszny "król kompaktów". To jest jak z doborem oleju - każda osoba ma swoje specyficzne wymagania i warunki użytkowania samochodu. Dla jednego (i całej prasy PL z przewagą niemieckiego kapitału ) królem będzie Golf (np. za jakość wykończenia), dla innego Civic (za bezawaryjność, praktyczność i przyjemność z prowadzenia), dla kolejnego zaś Auris Hybrid (bo jest eko) itp.

    Dla mnie Civic bo:
    -praktyczność i funkcjonalność przestrzeni bagażowej nie do pobicia w klasie
    -relatywnie wysoka bezawaryjność (układ napędowy na rynku od 2005 roku, bez większych wpadek, niektórzy w US przejechali ponad 1000000km - https://jalopnik.com/5885287/how-i-p...ust-five-years)
    -bezpieczna konstrukcja, 5 gwiazdek NCAP, w ostatnim crash-tescie ADAC spisała się lepiej od Golfa - https://www.adac.de/infotestrat/test...bilitaet_2015/
    -specyficzna stylistyka, typu "kochasz albo nienawidzisz", zdecydowanie wyróżniająca się na tle konkurencji

    Z tego o piszesz ("decyzja na lata") - potrzebujesz auta na dłużej niż okres gwarancyjny, w takim wypadku tylko Civic
    Last edited by Lukas; 27-11-2016, 16:07.

    Comment


    • #3
      Pewnie nie o taką radę Ci chodzi ale według mnie powinieneś poczekać do lutego i porównywać Civica X do króla kompaktów. Pozbędziesz się tym sposobem dyskusji na temat wyższości silnika turbo nad wolnossącym i odwrotnie. A tak przy okazji czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tą ergonomią w Golfie - czytam o tym czasem w testach, czytam na forum a sam tego nie widzę i czuję się z tym jak ślepy patrzący na słońce.
      .
      Last edited by remar; 27-11-2016, 16:19.
      CIVIC IX 1,8/142KM

      Comment


      • #4
        nowy civic 1.5 podobno będzie kosztował ok.90-100 tyś a tyle nie wydam na auto, szukam takiego demo lub lekkiej używki ;-) miałem kiedyś golfa 6 , super auto tylko sprzedałem ze względu na silnik 1.6 mpi , dynamika czy spalanie jeszcze by uszło tylko żarł sporo oleju w dodatku ten typ silnika ma taką przypadłość że na postoju nie równo pracuje co mnie denerwowało.

        Comment


        • #5
          561815c778c43.jpg
          i nie jest to bynajmniej golf
          https://data1.cupsell.pl/upload/gene...72e81b01cfe74c
          Last edited by m26; 27-11-2016, 16:47.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
            za civikiem przemawia sprawdzony silnik, większy bagażnik za golfem oszczędniejszy i przyjemniejszy silnik i pozycja za kierownicą, ergonomia, jakość wykonania, ten kokpit to dla mnie ideał.
            -ciężko mi zdecydować bo z tymi autami miałem tylko do czynienia pare kilometrów na jezdzie próbnej i to co wyczytałem w necie a to decyzja na lata
            Kolego, dokładnie rok temu miałem podobny dylemat. W rachubę wchodził kompakt w kombi, czyli Mazda odpadła. W konkursie zostały: Auris 1.6, Golf 1.4 125KM, Civic 1.8
            Odpowiadając na Twoje pytanie, to jak pewnie się domyślasz wybrałem Civica. Wcześniej jeździłem ponad rok Golfem 7 1.6 w dieslu. Poniżej zestawienie Civic vs Golf
            Wykończenie wnętrza gorsze z przodu, lepsze na tylnych siedzeniach w porównaniu do Golfa
            Spasowanie elementów gorsze w Hondzie.
            Wyciszenie zdecydowanie gorsze w Hondzie.
            Ergonomia podobna. W Civiku trzeba się przyzwyczaić przez pierwszy miesiąc, w Golfie od razu wsiadasz i wiesz.
            Fotele Hondy maja lepsze trzymanie boczne, natomiast są odrobine gorsze w dłuższych trasach, bo Golf ma dłuższe siedzisko.
            Multimedia standardowe wiadomo gorsze, nie mówiąc już o brzmieniu, które w VW jest fajne.
            Silnik mniej dynamiczny w porównaniu do turbo.
            Bagażnik w połączeniu ze składaniem tylnej kanapy zdecydowanie lepszy w Hondzie.
            Realna pojemność bagażnika na podobnym poziomie - oba wozy testowane na rodzinnym, zagranicznym wyjeździe.
            Lampy przednie gorsze, Golf za 1200zl dawał xenony, które w nocy są fajne.
            Pozytywne emocje zdecydowanie Civic, bo Golf poraża nudą. Jest totalnie bezpłciowy ale to kwestia mojego gustu, a nie realny argument.

            Jak widzisz, większość przemawia za Golfem. Natomiast moje priorytety to samochód na 8-10 lat. I to jest istotna kwestia.
            Niezawodność samochodu ponadprzeciętna w Civicu.
            Jednostka napędowa 1.8 to prosta sprawdzona konstrukcja. 1.4 to padaka z łańcuchem, który serwisujemy jak pasek.
            Planowany czas eksploatacji silnika to ponad 300kkm w Hondzie w porównaniu do max 200kkm dla VW. Taksówkarze twierdzą, że i 50kkm potrafi załatwić silnik w Golfie.
            Sprawdzony hamulec ręczny vs awaryjny elektryczny w Golfie.
            Części do VW musisz zaprogramować, wiec rynek wtórny jest ograniczony. Kupisz sprawną część i nie ruszy w nowym samochodzie - tak jest np. w przypadku hamulca postojowego.
            Wartość rezydualna na korzyść Hondy. Dodając do tego łatwe zagazowanie jednostki dla drugiego właściciela, to kolejny plus na rzecz szybszego zbycia wozu w dobrych pieniądzach.

            W Twoich dylematach rozważ planowany przebieg i czas użytkowania nabytku - to jest ważna kwestia.
            Nie pomijaj tez emocji Ktoś kiedyś napisał na forum, że dobrze kupiony samochód to taki, za którym się oglądamy po roku jak z niego wysiadamy. I z tym stwierdzeniem się zgadzam
            Last edited by Cojakco; 27-11-2016, 17:25.

            Comment


            • #7
              Zadzwoń do mnie to ci powiem moje doświadczenia Civic kontra Golf tel. 664038734

              Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #8
                Pytań w tej kwestii jest wiele, jak np
                Miasto czy trasa?
                Frajda z jazdy: tak/nie?
                Czy przestrzeń w drugim rzędzie ma znaczenie?
                Na jak długo ma to być auto?
                Czy ważna jest niezawodność?
                Na czym z wyposażenia mi absdolutnie zależy?
                To tylko kilka tak na szybko. Rynek jest przeogromny i nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi. Ba, nie ma nawet auta w 100% odpowiadającego wymaganiom. Wszystko jest kwestią ustawienia priorytetów i sztuką kompromisu. Z czego możesz zrezygnować, a co jest niezbędne.
                Jak to przeanalixujesz, to.... Możesz nawet dojść do wniosku, że potrzebujesz czegoś innego niż kompakt.
                www.4kolkaszczescia.pl

                Comment


                • #9
                  Tak jak Radon napisał. Trzeba przeanalizować plusy i minusy.
                  Jak też tak miałem z w marcu gdy zastanawiałem się co kupić. Czy nowe czy używane.Miało być koniecznie kombi.
                  Wszystkie wcześniejsze analizy wzięły w łeb, gdy zobaczyłem Hondę, jej funkcjonalność (Tourer) i deskę. Jazda testowa z 50 km i zwyczajnie banan na gębie.
                  Godzinę wcześniej jechałem Focusem z ecoboost 150KM i było super. Honda ma jednak to coś...
                  Golfa nie brałem pod uwagę. Civic przysłonił mi inne auta.
                  Cojakco fajnie napisał. Tak, nadal się za autem oglądam jak z niego wysiadam. Kocham nim jeździć nocą. Civic nie ma deski. Civic ma kokpit.
                  Civic ma dwie dusze. Jedna spokojna, rodzinna i ekonomiczna. Druga drapieżna gdy zaczniesz kręcić nieco bardziej silnik, który pięknie brzmi.
                  Wytypuj sobie kilka aut i się nimi przejedź. Co Tobie po super aucie, gdy sie będziesz w nim źle czuł z jakiegokolwiek powodu.
                  Last edited by roar; 27-11-2016, 20:09.

                  Comment


                  • #10
                    Zarówno Golf 7 jak i Civic 9 to już dość leciwe modele. Kupując nówkę ja bym obejrzał coś nowocześniejszego. Np Astrę lub Megankę. Szczególnie ten pierwszy ciekawie się prezentuje IMHO, no i jest produkowany w Polsce.
                    Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                    Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                    Comment


                    • #11
                      Fakt, leciwe. Dlatego ja bym poczekał na Xgen hatchback i brał wersję 1.5T z wyposażeniem drugim od góry
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #12
                        Ale różnica w cenie może być z 15 tys jak nie więcej..
                        Na nowy model pewnie będzie zero rabatu...

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          Fakt, leciwe.
                          Lepsze wrogiem dobrego mówi stare powiedzenie
                          Fakt będzie nowsze, ale to jeszcze o niczym nie świadczy. Zależy od preferencji. Dla jednych nowsze jest ważniejsze od sprawdzonego, a dla innych odwrotnie. Wczoraj mój znajomy oglądał Civica z 2012r. z przebiegiem 70kkm. Sprzedaje starszy pan, który kupuje... oczywiście Civica IX. Dla każdego to dobre, co lubi

                          Comment


                          • #14
                            nowa meganka he he, te światła czy środek dla mnie wodotrysk, -a jak ktoś chce się przekonać jaka to tandeta to proponuję przesunąć przedni fotel za pomocą kawałka pręta , albo w bagażniku zajrzeć pod wykładzinę jak to wygląda, byłem w salonie i jak wnikliwie wpatrywałem się w szczegóły to stwierdziłem że mój 8-letni golf6 to perfekcyjny wóz w porównaniu z tą tandetą

                            Comment


                            • #15
                              Wybierając dziś auto wybrałbym znów Tourera. Mając jednak doświadczenia z 1.8 mocno rozważyłbym za drugim podejściem diesla 1.6, którego można łatwo zchipować aby uzyskać osiągi 1.8 bez katowania pasażerów hałasem silnika (ja to lubię, rodzina mniej) i bez odczuwalnego spadku mocy silnika pod obciążonym autem lub w cieplejszą pogodę.
                              Gdyby bagażnik nie był dla mnie tak istotny, to mocno miotałbym się jeszcze między Tourerem a Leonem ST, ale jego bagażnik jest realnie sporo mniejszy.
                              Jeśli banalność Golfa Ci nie przeszkadza to pewnie okaże się drugim obiektywnie najrozsądniejszym wyborem za te pieniądze. Bo pierwszym będzie Octavia
                              Last edited by libidinously; 27-11-2016, 21:01.

                              Comment

                              Working...
                              X