Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przeglądy okresowe - czynności serwisowe

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ile użytkowników tyle doświadczeń Ten co wybrałeś jak najbardziej może być. Wybór jest duży. Zależy co preferujesz, ochronę silnika, oszczędność paliwa, czy pół na pół. Ten konkretny co wymieniłeś celuje w ochronę silnika.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Wszystkie samochody, które miałem miały zawsze wymieniany olej 1/rok. Oczywiście przebiegi nie były duże. I muszę powiedzieć, że dbałość o silnik - dobry olej -zawsze wychodził mi na dobre. Dlatego to jest moim priorytetem.
      Last edited by Acien; 02-02-2018, 20:51.

      Comment


      • Zamieszczone przez Acien Zobacz posta
        W końcu i mnie dopadło. Komunikat: Termin przeglądu bliski. Na wyświetlaczu 27 dni. Przebieg 10700km. Serwis AB2. Wybieram się z racji lokalizacji do JKK Katowice. Mają olej Shell i Castrol ale o specyfikacji 5W. Po pytaniu o oryginalny olej Hondy potwierdził, że też jest dostępny - 120PLN za litr. Wyczytałem na forum, ze polecany jest Motul 0W40 (cena w sklepie ok. 170PLN za 5l). Myślę, że warto, chyba że macie inne doświadczenia. Będę wdzięczny za sugestie.
        Czy silnik bierze olej?
        Jeżeli nie - po co 5 l bańka? Ze swojej strony mocno polecam Mobil 1 0W40, za 4 l ok 115-120 zł, idealne na wymiane, a technicznie parametrami najlepszy olej w cenie do 200 zł za bańkę.

        Comment


        • Zamieszczone przez Acien Zobacz posta
          dobry olej -zawsze wychodził mi na dobre. Dlatego to jest moim priorytetem.
          Tutaj propozycji będzie dużo, poczytaj jeszcze temat https://www.civicforum.pl/showthread...-nasz-Civic-IX, a na pewno coś wybierzesz.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Nie bierze oleju, a bańka 5l bo nie ma bańki 4l (przynajmniej nie słyszałem - mówię o Motulu). Twoją propozycję Mobila rozważę, widzę, że ma specyfikację A3 i o to chodzi. Dzięki.
            Last edited by Acien; 02-02-2018, 13:30.

            Comment


            • Tak, czytałem i sam widzisz ile gatunków oleju jest stosowanych. Nie wiem, który jest najbardziej popularny, trzeba by zastosować jakiś program do pozycjonowania

              Comment


              • Jeżeli ktoś ma do zrobienia przegląd klimy, proponuję się pospieszyć. Właśnie wchodzi jakiś nowy czynnik do klimy, stary ma być już wycofany. Te zakłady, które jeszcze go mają, będą nim nabijać. Nowy wg informacji od znajomego mechanika kosztuje 5000 zł za 5 litrową bańkę. Masakra. Wykończą nas kierowców.
                Pozdrawiam Czarodziej
                Mój Szogun

                Comment


                • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                  Jeżeli ktoś ma do zrobienia przegląd klimy, proponuję się pospieszyć. Właśnie wchodzi jakiś nowy czynnik do klimy, stary ma być już wycofany. Te zakłady, które jeszcze go mają, będą nim nabijać. Nowy wg informacji od znajomego mechanika kosztuje 5000 zł za 5 litrową bańkę. Masakra. Wykończą nas kierowców.
                  Jeżeli układ jest przystosowany do R-134a to nie nabiją Ci chyba R-1234yf? Nie wiem czy cały układ by ruszył na nowym czynniku.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                    Jeżeli ktoś ma do zrobienia przegląd klimy, proponuję się pospieszyć. Właśnie wchodzi jakiś nowy czynnik do klimy, stary ma być już wycofany. Te zakłady, które jeszcze go mają, będą nim nabijać. Nowy wg informacji od znajomego mechanika kosztuje 5000 zł za 5 litrową bańkę. Masakra. Wykończą nas kierowców.
                    Nowy? Znaczy 1234? No, on taki nowy nie jest. W Civach już co najmniej od lata 2016 a w innych markach jeszcze wcześniej. Jakaś tam ustawa unijna weszła w 2013. Choć taki Mercedes ponoć znacznie dłużej się opierał. Wszystkie auta homologowane od 01.2017 mają już 1234. Była jakaś dyskusja o tym i koszt napełnienia (uzupełnienia???) wzrośnie z ok 250-300zł do 1000. Koszt pewnie taki wysoki, bo to jeszcze rzadkość. Z czasem, jak zacznie go stosować więcej zakładów to cena hurtowa spadnie. Miejmy nadzieję...
                    Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                    Jeżeli układ jest przystosowany do R-134a to nie nabiją Ci chyba R-1234yf? Nie wiem czy cały układ by ruszył na nowym czynniku.
                    Cytat z kolegi m26:
                    32205 1. Witajcie mam pilne pytanie, dzisiaj mam kupować civica wyprodukowanego w 2016 IV. Pod maską zauważyłem oznaczenie czynnika klimy: "HFC134a (R134a)" . Czy to jest ten nowy drogi i niebezpieczny czynnik chłodzący w klimie? Co oznacza w nawiasie kod starego, taniego czynnika ? 2. Jeśli tam jest ten nowy czynnik to czy można z układu spuścić wszystko i wpuścić ten zwykły R134a po gwarancji (jak będzie za mało czynnika już w układzie)? 3. Czy sprężarka jest dostosowana do obu

                    Czyli zamiany czynnika nie wchodzą w rachubę - nie tylko ze względu na zawory.

                    Comment


                    • Acien
                      Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                      Czy silnik bierze olej?
                      Jeżeli nie - po co 5 l bańka? Ze swojej strony mocno polecam Mobil 1 0W40, za 4 l ok 115-120 zł, idealne na wymiane, a technicznie parametrami najlepszy olej w cenie do 200 zł za bańkę.
                      Zgadza się. Mam jeszcze bańkę w zapasie. A znajomy odkupił druga bo miałem nadmiar. W tej i wyższej cenie ciężko o lepszy olej.
                      Generalnie co nie wybierzesz i jeśli będzie A3 to silnik będzie zabezpieczony, jeśli równocześnie zachowasz „nielonglajfowy“ interwał wymiany. Szukaj olejów z 4l bańką. W ASO za olej zapłacisz X2 i ponadto jest ryzyko że będzie to olej niezgodny z instrukcją.
                      W dziale IX gen jest bogactwo wiedzy na czym kto jeździ i dlaczego.
                      Dobrze, że pytasz przed wymianą, a nie po z zapytaniem czy dobrze zrobiłem.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                        Dobrze, że pytasz przed wymianą, a nie po z zapytaniem czy dobrze zrobiłem
                        Za stary szpak jestem aby popełniać takie błędy
                        A jak Wasze doświadczenia z JKK K-ce? Będę tam pierwszy raz.

                        Comment


                        • PJW możesz podać parametry techniczne tego Mobila 0W40

                          Comment


                          • Mobil 1 0W40 New Life:


                            Mobil 1 0W40 FS (nowszy model, wypiera New life, niestety trochę gorzej wypada):


                            Przykładowo Motul 0W40 X-max (podaję, bo dobry olej w klasie, ale droższy, a parametry słabsze):

                            Comment


                            • Panowie za 1200 km mam przegląd 3 i 4.

                              Świece biorę NGK, olej do skrzyni MTF-3, polecacie jakiś filtr paliwa? Oryginalny widzę kosztuje ok. 55 ojro, wraz z przesyłką wyjdzie 300 zeta.

                              Ewentualnie możę lepiej wykonać najpierw diagnostykę ciśnienia na listwie, by rzucić okiem, czy wymiana filtra w tym momencie ma w ogóle sens?
                              Last edited by Rogerson; 08-02-2018, 08:29.

                              Comment


                              • to co masz zamiar zrobić starczy, z tym filtrem daruj sobie , tankujesz gdzieś pod lasem, są powody? nie ma? daj luz.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X