Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przeglądy okresowe - czynności serwisowe

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie ukrywam, że opcja daj luz najbardziej mi odpowiada, bo obecnie z zasobem $$$ raczej średnio

    Generalnie lubię mieć wszystko zrobione zgodnie z zaleceniami, po prostu w tym momencie odpuszczę sobie wymianę filtra paliwa ale jak znajdzie się trochę wolnych talarów, to nadrobię straty.

    Comment


    • nie traktuj tego jako zaniedbanie, to nie jest tak że jak nie wymienisz filtra paliwa to jest nieprawidłowo. Spokojnie, fabryka nie przewidziała interwału wymiany - nie ma czegoś takiego w Instrukcji Obsługi, tak samo jest w Toyotach nie ma wymiany filtra paliwa. Użytkownicy robią to bo czują taką potrzebę ale jeśli nie ma uzasadnienia w postaci jakiegoś niedomagania jest to element który nie podlega wymianie. Wymiana dopiero wtedy jak jest Check Engine i informacja o zbyt małym ciśnieniu paliwa w listwie.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Spokojnie, fabryka nie przewidziała interwału wymiany - nie ma czegoś takiego w Instrukcji Obsługi
        Pamiętałem, że w 7-genie było wyraźnie w instrukcji, że filtr paliwa należy zmieniać co 120 tyś km.
        Dlatego z ciekawości zerknąłem do instrukcji z mojego Tourera i generalnie też jest przewidziany interwał wymiany filtra paliwa - nawet krótszy niż w przypadku 7-gen. Ogólnie jest napisane, że w wersjach z przypominaniem o przeglądzie po prostu przypominacz wyświetli odpowiedni symbol - dla filtra paliwa jest to kod nr "4". Ale też jest szczegółowa tabelka z przebiegami (z tym dopiskiem, że nie dotyczy wersji europejskich, ale generalnie to się pokrywa z tym co przypominacz o przeglądach zazwyczaj podaje, a poza tym to te same silniki są, więc też można się trochę tym inspirować). I tam jest napisane, żeby zmieniać co 80 tyś km, a w przypadku ciężkich warunków eksploatacyjnych co 40 tyś km lub szybciej.
        Zrobiłem zdjęcia instrukcji, ale coś nie mogę ich zgrać z komórki, żeby tu wrzucić. Jak tylko mi się uda, to je dodam.

        Edit:
        Udało mi się w końcu zgrać zdjęcia

        1. System przypominania o przeglądach:
        IMG_20180209_063111.jpg

        2. Tabela czynności okresowych (za wyjątkiem wersji europejskich):
        IMG_20180209_062619.jpg

        3. Ciężkie warunki eksploatacji:
        IMG_20180209_062642.jpg
        Last edited by Slinger; 09-02-2018, 07:27.
        Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
        Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

        Comment


        • jaka uwaga jest przy "*2" ?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            jaka uwaga jest przy "*2" ?
            Jeśli chodzi o drugie zdjęcie (tabela czynności), to pod *2 przy filtrze paliwa jest, że ciężkie warunki eksploatacji są opisane na stronie 477 (czyli to co na dole zdjęcia widać, tylko się *2 nie zmieściło). I ta strona 477 to właśnie 3 zdjęcie.
            Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
            Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

            Comment


            • ok, czyli normalne warunki 120tys km.TABELA przeglądów okresowych CIVIC 1,4 - L13A - 1,8 - R18A - warunki Normalne W którejś instrukcji widziałem zapis "wymiana gdy po podpięciu HDS ciśnienie jest niższe od oczekiwanego".
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • No te 120 tyś z tego linka co podałeś to teoretycznie dla silnika R18A2 czyli 8th gen. Tu w 9th gen (R18Z4) niby w warunkach normalnych jest te 80 tyś (zdj.2 - tyle, że dla wersji nieeruopejskich). A dla wersji eruopejskich przypominacz da znać (ale nie wiadomo po ilu).
                Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                Comment


                • ale tu silnik nie ma znaczenia, chodzi przede wszystkim (jak sugeruje instrukcja) tankowanie paliwa brudnego. Wymiana dla samej wymiany jest bez sensu gdy filtr jest czysty. Przypominacz to nie laboratorium analityczne, to narzędzie "dla idiotów". Może być tak że ktoś wyjmie filtr i będzie czysty po czasie a inny przed czasem i będzie usyfiony.
                  Paliwo mamy te same zakładam że tankujemy na markowych stacjach, przerabiałem ten temat w Toyocie bo chciało mi się wymieniać, filtr był niedostępny na rynku, był bardzo drogi, w ASO robili wszystko by wybić mi to z głowy. Technologia zasilania paliwa jest identyczna filtry Toyoty i Hondy różnią sie w szczegółach mocowania, konstrukcyjnie identyczne i działają identycznie, auto mam 15 lat i nie był wymieniany i nigdy nawet nie czknął z tego powodu. Ja wymieniać nie będę, czego nie lansuję. Tu niech każdy robi wg uznania, ale nie robił bym z tego rażącego zaniedbania.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • A jak mi 80 tyś strzeli jeszcze na ostatni przegląd gwarancyjny to i tak mi pewnie wymienią...

                    Comment


                    • No tak - ja wcale nie napisałem, że to rażące zaniedbanie i wiadomo, że każdy zrobi jak uważa. Jedynie chciałem pokazać, że w instrukcji jest to konkretnie opisane i dla 9th gen'a są takie wartości w instrukcji, a nie inne. Ale koniec końców to i tak każdy już sobie sam podejmie decyzję zgodną ze swoim sumieniem, warunkami jazdy i czym tam jeszcze chce .
                      Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                      Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                      Comment


                      • JPW, a z ciekawości, zagadaj, jeśli podepną HDS i nie będzie problemów z ciśnieniem paliwa, zapytaj ich czy jest to konieczne? ciekawe co powiedzą.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zobaczymy czy się uda, mam ciut ponad 6 mscy na ok. 14 tyś km powinno wejść na luzie, ale nie wiem czy będę pamiętał czy po prostu nie zmienię dla świętego spokoju.

                          Comment


                          • Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości info po dzisiejszej wizycie w ASO.
                            Filtr paliwa wymieniamy po 120 kkm.
                            Koszt samego filtra 440 zł. Nie występuje w zamienniku.
                            Koszt wymiany w ASO .........460zł.
                            Na szczęście nie będę musiał płacić za wymianę w serwisie bo cena jest kosmiczna.
                            Za 8kkm czeka mnie wymiana.
                            Last edited by luzny41; 09-02-2018, 16:26.

                            Comment


                            • Mamy gdzieś na forum do tej czynności jakiś manual ? By się przydało wiedzieć jak za to się zabrać..
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Ma ktoś pomysł dlaczego komputer pokazuje ilość dni do przeglądu A, skoro od ostatniej wymiany oleju upłynęło niecałe 6 miesięcy ?

                                Dodam, że resetu wyświetlania przeglądu nie wykonało ASO, tylko w prywatnym warsztacie podczas wymiany oleju ponad 7 tyś. km temu.

                                Comment

                                Working...
                                X