Cześć,
Jako, że na forum nie znalazłem poradnika krok po kroku jak wymienić radio na 2DIN postanowiłem zrobić małą relację zdjęciową podczas wymiany.
Będziemy potrzebować:
- radio 2DIN - u mnie Pioneer DA-120
- ramke (konsole) pod 2DIN - trzeba uważać na przycisk awaryjnych, bo są z tego co zauwazylem 3 rodzaje: czerwony z rowkiem po lewej (przed 2014), czerwony z rowkiem po prawej (model 2014) oraz czarny z rowkiem po prawej (modele 2015). W zależności od przycisku wybieramy konkretną konsolę.
Numer poliftowej (srebrne nawiewy, wycięcie z prawej): 77252-TV1-G41ZC
Przedliftowe (czarne nawiewy, wycięcie z lewej): sklepy: www.caraudio24.de (35 EUR) www.car-tronic.pl (265 zł)
- adapter do sterowania Connects2
Numer do polfitowej (2014+) kierownicy, ze sterowaniem BT: CTSHO006.2
Numer do przedliftowej kierowincy, bez sterownia BT: CTSHO005.2
- kabel do Connects2 dedykowany do konkretnego radia, u mnie Pionner
- adpter do anteny - w zależności od radia które wybierzemy, są dwa rodzaje: DIN lub ISO
- ramka do Radia 2 DIN + uszczelka
- wsporniki metalowe do radia
Ok, to zaczynamy.
Krok 1:
Odsłaniamy śrubę mocującą element konsoli. Należy zdemontować plastik, łapiąc od strony kolumny kierowniczej pociągnąć w dół.
Odkręcić srubę.
20170515_180737.jpg
Krok 2:
Demontujemy element konsoli, ciągnąc mocno do góry.
20170515_180835.jpg
Krok 3:
Demontujemy ramkę zmiany biegów, będzie wygodniej demontować panel klimy
Demontujemy panel klimatyzacji, ciągnąc do siebie. Monżna podważyc plastikowym narzędziem z prawej strony
20170515_180901.jpg
Krok 4:
Odkręcamy dwie śruby, które trzymając fabryczne radio
20170515_180919.jpg
Krok 5:
Wypinamy przycisk awaryjnych
20170515_181208.jpg
20170515_181249.jpg
Krok 6:
Wypinamy 4 wtyczki od fabrycznego radia
20170515_181304.jpg
Krok 7:
Wyjmujemy radio
20170515_181116.jpg
20170515_181416.jpg
Krok 8:
Demontujemy elementy z fabrycznej ramki, które nalezy przełożyć do nowej:
- nawiewy
- przycisk awaryjnych
- spinki
20170515_181718.jpg
20170515_182134.jpg
Krok 9:
Przycisk awaryjnych: ja musiałem dorobić wycięcie z prawej strony (kupiłem niewłasciwą konsolę)
Nowa ramka, z dorobionym wycięciem:
20170515_183552.jpg
Fabryczna (wycięcie tylko z prawej):
20170515_183558.jpg
Krok 10:
Przełożone częsci do nowej ramki
20170515_184537.jpg
C.D.N
Jako, że na forum nie znalazłem poradnika krok po kroku jak wymienić radio na 2DIN postanowiłem zrobić małą relację zdjęciową podczas wymiany.
Będziemy potrzebować:
- radio 2DIN - u mnie Pioneer DA-120
- ramke (konsole) pod 2DIN - trzeba uważać na przycisk awaryjnych, bo są z tego co zauwazylem 3 rodzaje: czerwony z rowkiem po lewej (przed 2014), czerwony z rowkiem po prawej (model 2014) oraz czarny z rowkiem po prawej (modele 2015). W zależności od przycisku wybieramy konkretną konsolę.
Numer poliftowej (srebrne nawiewy, wycięcie z prawej): 77252-TV1-G41ZC
Przedliftowe (czarne nawiewy, wycięcie z lewej): sklepy: www.caraudio24.de (35 EUR) www.car-tronic.pl (265 zł)
- adapter do sterowania Connects2
Numer do polfitowej (2014+) kierownicy, ze sterowaniem BT: CTSHO006.2
Numer do przedliftowej kierowincy, bez sterownia BT: CTSHO005.2
- kabel do Connects2 dedykowany do konkretnego radia, u mnie Pionner
- adpter do anteny - w zależności od radia które wybierzemy, są dwa rodzaje: DIN lub ISO
- ramka do Radia 2 DIN + uszczelka
- wsporniki metalowe do radia
Ok, to zaczynamy.
Krok 1:
Odsłaniamy śrubę mocującą element konsoli. Należy zdemontować plastik, łapiąc od strony kolumny kierowniczej pociągnąć w dół.
Odkręcić srubę.
20170515_180737.jpg
Krok 2:
Demontujemy element konsoli, ciągnąc mocno do góry.
20170515_180835.jpg
Krok 3:
Demontujemy ramkę zmiany biegów, będzie wygodniej demontować panel klimy
Demontujemy panel klimatyzacji, ciągnąc do siebie. Monżna podważyc plastikowym narzędziem z prawej strony
20170515_180901.jpg
Krok 4:
Odkręcamy dwie śruby, które trzymając fabryczne radio
20170515_180919.jpg
Krok 5:
Wypinamy przycisk awaryjnych
20170515_181208.jpg
20170515_181249.jpg
Krok 6:
Wypinamy 4 wtyczki od fabrycznego radia
20170515_181304.jpg
Krok 7:
Wyjmujemy radio
20170515_181116.jpg
20170515_181416.jpg
Krok 8:
Demontujemy elementy z fabrycznej ramki, które nalezy przełożyć do nowej:
- nawiewy
- przycisk awaryjnych
- spinki
20170515_181718.jpg
20170515_182134.jpg
Krok 9:
Przycisk awaryjnych: ja musiałem dorobić wycięcie z prawej strony (kupiłem niewłasciwą konsolę)
Nowa ramka, z dorobionym wycięciem:
20170515_183552.jpg
Fabryczna (wycięcie tylko z prawej):
20170515_183558.jpg
Krok 10:
Przełożone częsci do nowej ramki
20170515_184537.jpg
C.D.N
Comment