Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic IX gen. Wymiana radia na 2DIN - poradnik krok po kroku

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda Civic IX gen. Wymiana radia na 2DIN - poradnik krok po kroku

    Cześć,

    Jako, że na forum nie znalazłem poradnika krok po kroku jak wymienić radio na 2DIN postanowiłem zrobić małą relację zdjęciową podczas wymiany.

    Będziemy potrzebować:
    - radio 2DIN - u mnie Pioneer DA-120
    - ramke (konsole) pod 2DIN - trzeba uważać na przycisk awaryjnych, bo są z tego co zauwazylem 3 rodzaje: czerwony z rowkiem po lewej (przed 2014), czerwony z rowkiem po prawej (model 2014) oraz czarny z rowkiem po prawej (modele 2015). W zależności od przycisku wybieramy konkretną konsolę.
    Numer poliftowej (srebrne nawiewy, wycięcie z prawej): 77252-TV1-G41ZC
    Przedliftowe (czarne nawiewy, wycięcie z lewej): sklepy: www.caraudio24.de (35 EUR) www.car-tronic.pl (265 zł)
    - adapter do sterowania Connects2
    Numer do polfitowej (2014+) kierownicy, ze sterowaniem BT: CTSHO006.2
    Numer do przedliftowej kierowincy, bez sterownia BT: CTSHO005.2
    - kabel do Connects2 dedykowany do konkretnego radia, u mnie Pionner
    - adpter do anteny - w zależności od radia które wybierzemy, są dwa rodzaje: DIN lub ISO
    - ramka do Radia 2 DIN + uszczelka
    - wsporniki metalowe do radia

    Ok, to zaczynamy.

    Krok 1:

    Odsłaniamy śrubę mocującą element konsoli. Należy zdemontować plastik, łapiąc od strony kolumny kierowniczej pociągnąć w dół.
    Odkręcić srubę.

    20170515_180737.jpg

    Krok 2:

    Demontujemy element konsoli, ciągnąc mocno do góry.

    20170515_180835.jpg

    Krok 3:

    Demontujemy ramkę zmiany biegów, będzie wygodniej demontować panel klimy
    Demontujemy panel klimatyzacji, ciągnąc do siebie. Monżna podważyc plastikowym narzędziem z prawej strony

    20170515_180901.jpg

    Krok 4:

    Odkręcamy dwie śruby, które trzymając fabryczne radio

    20170515_180919.jpg

    Krok 5:

    Wypinamy przycisk awaryjnych

    20170515_181208.jpg
    20170515_181249.jpg

    Krok 6:

    Wypinamy 4 wtyczki od fabrycznego radia

    20170515_181304.jpg

    Krok 7:

    Wyjmujemy radio

    20170515_181116.jpg
    20170515_181416.jpg

    Krok 8:

    Demontujemy elementy z fabrycznej ramki, które nalezy przełożyć do nowej:
    - nawiewy
    - przycisk awaryjnych
    - spinki

    20170515_181718.jpg
    20170515_182134.jpg

    Krok 9:

    Przycisk awaryjnych: ja musiałem dorobić wycięcie z prawej strony (kupiłem niewłasciwą konsolę)

    Nowa ramka, z dorobionym wycięciem:

    20170515_183552.jpg

    Fabryczna (wycięcie tylko z prawej):

    20170515_183558.jpg

    Krok 10:

    Przełożone częsci do nowej ramki

    20170515_184537.jpg

    C.D.N
    Załączone pliki

  • #2
    Krok 11:

    Ciągniemy kabel USB do nowego radia (fabryczne odłączamy).
    Ja wybrałem jeden kabel w podkłokietniku w miejscu fabrycznego + dodatkowy w schowku

    20170515_190708.jpg
    20170515_191205.jpg
    20170515_191256.jpg
    20170515_191609.jpg
    20170515_191621.jpg

    Krok 12:

    Ciągniemy kabel do mikrofonu.
    Ja wybrałem umiejscowienie w podsufitce, w miejscu fabrycznego.
    Kabel ciągniemy podsufitką, lewym słupkiem pod uszczelką, pod kierownicą do konsoli.

    20170515_191820.jpg
    20170515_192234.jpg
    20170515_192332.jpg
    20170515_192416.jpg

    Krok 13:

    Podłączamy wszystkie wtyczki.
    Ważna jest kolejność opisana w instrukcji Connects2. Jeżeli podłączymy w innej kolejności, adapter nie zadziała.
    Pierwsze podłączamy głowną wtyczkę ISO - Connects2, potem resztę.
    Uruchamiamy radio w celu pierwszych testów.
    U mnie wstało za pierwszy razem, sterowanie działa, można składać.

    20170515_193745.jpg
    20170515_193341.jpg
    20170515_193751.jpg

    Krok 14:

    Przykręcamy wsporniki do radia (nie uzywamy kieszeni z zestawu), następnie przykręcamy wsporniki do deski.
    Tutaj również mogą być różnice w mocowaniu:
    - ramka z www.car-tronic.pl ma przykręcane wsporniki dodatkowo do ramki (w sumie 4 pkt mocowania radia)
    - ramka z www.caraudio24.de (tą kupiłem) nie posiada mocowania wspornikow do ramki (tylko 2 pkt mocowania radia)

    20170515_201014.jpg

    Krok 15:

    Składamy w odwrotnej kolejności
    Załączone pliki

    Comment


    • #3
      Super, bardzo przydatny manual z dużą ilością zdjęć, czego w wielu przypadkach brakuje.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        A zauważyłeś może na fabrycznym audio, jakieś nazwy wskazujące, kto może być jego producentem?
        Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
        Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

        Comment


        • #5
          Mam zdemontowane, sprawdze po poludniu

          Comment


          • #6
            Nie padło pytanie dotyczące jakości dźwięku.
            A więc jak vs audio fabryczne?

            Comment


            • #7
              i widzę, że system audio wyłączony ? Tylko tak się wyświetla ?

              Comment


              • #8
                Tak się niestety wyświetla na i-MID. Muszę podłączyć jeszcze jedną wtyczkę do Connects2 (od modułu BT) i powinien ten komunikat zniknąć z tego co czytam na forach.

                Co do jakości dźwieku to jest przepaść w stosunku do serii, jednak 4x50 W wyciska z fabrycznych głosników dużo więcej niż fabryczne 4x15 W
                Szczegolnie możliwości Equalizera są dużo większe i naprawde jest równica w dźwięku.

                Aczkolwiek krok drugi to czekające już w kolejce na montaż głośniki Audio Systems + wygłuszenie matami Silent Coat.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Thomas Zobacz posta
                  jednak 4x50 W wyciska z fabrycznych głosników dużo więcej niż fabryczne 4x15 W
                  Czekaj, czekaj, nie rozpędzaj się tak.. fabryczny może ma te 15W, ale i twój nowy nabytek ma góra 18-22W.. te 4x50W to jest moc "muzyczna" marketingowa zaś RMS to własnie te 15W czy tam 22W. Dużo głośniej to to nie zagra, może "ciutkę", jeśli jest o te 3-5W więcej w nowym sprzęcie.. ewentualnie lepsza końcówka czy tam kondensatory.. to może być jakaś różnica w basie czy coś..
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #10
                    Seryjnego BT nie da się podłączyć?
                    www.4kolkaszczescia.pl

                    Comment


                    • #11
                      Ale czego konkretnie? Nowe radio ma BT, trzeba tylko pociągnąć nowy mikrofon i wtyczkę do przycisków z kierownicy do Connects2. Jeżeli pytasz o mikrofon to nie da się wykorzystać fabrycznego, podobnie jak fabrycznego USB i aux.

                      Comment


                      • #12
                        Ok, rozumiem. Czyli roboty trochę jest.
                        www.4kolkaszczescia.pl

                        Comment


                        • #13
                          Fabryczne radio:

                          IMG_1066.jpg

                          Comment


                          • #14
                            Tutaj jeszcze kilka fotek jak zamontować mikrofon.
                            Odkręcamy panel lampki, dwie śruby pod kloszami od lampek.
                            Demontujemy fabryczny mikrofon.
                            Przekładamy nowy mikron do mocowania fabrycznego (musimy wyjąc elektronikę starego, inaczej się nie zmieści).
                            Składamy w całość.

                            IMG_1069.jpg
                            IMG_1068.jpg
                            IMG_1070.jpg
                            IMG_1075.jpg
                            Last edited by Thomas; 17-05-2017, 10:11.

                            Comment


                            • #15
                              Świetnie zrobiony manual! [emoji106]

                              Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

                              Comment

                              Working...
                              X