Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wspomaganie, a akumulator. Znaczenie akumulatora.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Tak że nie "gotowałem" akumulatora.
    Zanim nie podepniesz miernika ,to się nie przekonasz.Dla mnie sprawa jest prosta-jeżeli napięcie które podałeś było uzyskane z pomiaru po upływie przepisowego czasu,to bateria była "pichcona",chyba że miernik kłamie.
    Cytat z linku
    "sprawność spada, gdy akumulator dochodzi do stanu całkowitego naładowania. W zasadzie to oczywiste, że gdy reakcji ulegnie cała masa czynna akumulatora, nie ma już czego ładować, a gdy prąd dalej płynie i dostarczana jest energia, to nie może ona być wykorzystana i po części zamienia się na ciepło, a po części powoduje elektrolizę wody, czyli gazowanie.
    Niepokojące jest to, że sprawność ładowania zaczyna się zmniejszać już przy naładowaniu do około 75%. A to oznacza, że szczególną uwagę należy poświecić właśnie końcowej fazie ładowania."
    To odczekałeś w końcu czy nie?

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      A to oznacza, że szczególną uwagę należy poświecić właśnie końcowej fazie ładowania
      tego przekazu autora nie kumam, jakiej uwagi? i komu ją poświecić? automat ładuje i tyle, przeliczyłem czas ładowania aku wyszło mi "X" godzin i odłączyłem, 1min po odpięciu ładowarki mierzę 13,1v. aku nie był gorący i nie bulgotał choć jakieś tam syczenie było jak go poruszyłem. Potem odczekałem około 8 godzin i pomiar był 12,65v nic nie robiłem, mało jeździłem po paru dniach, przy mrozach -17stC spadło do 11,97v jak mówiłem odpalił na strzała i kręcił jak świeży, potem jazda w kratkę co 2 dni i trzyma stale 12,65v przy temp okolo -1 ~ -6stc.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #48
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        1min po odpięciu ładowarki mierzę 13,1v.
        Więc pomiar kompletnie nieprzydatny,nawet nie ma przesłanek ku temu żeby wogóle go wykonywać.
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        choć jakieś tam syczenie było jak go poruszyłem
        Gdzie drwa rąbią,tam wióry lecą,tak ma być.
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        potem jazda w kratkę co 2 dni i trzyma stale 12,65v
        To tylko potwierdza że nie trzeba niczego doładowywać.

        Comment


        • #49
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          Niepokojące jest to, że sprawność ładowania zaczyna się zmniejszać już przy naładowaniu do około 75%. A to oznacza, że szczególną uwagę należy poświecić właśnie końcowej fazie ładowania."
          A co jest niby niepokojące ? Tak ten proces właśnie wygląda i jest to normalne. Wcale nie trzeba żadnej uwagi końcowej fazie ładowania, najważniejsze jest to aby dobrze ustawić parametry ładowania, czyli prąd ładowania ( prostownik musi mieć ogranicznik prądu ) w zakresie 0,1C... 0,3C, oraz prawidłowe napięcie ładowania czyli np. dla akumulatora 12V, napięcie ładowania powinno wynosić od 14,4V - 15V. W końcowej fazie ładowania napięcie dochodzi do ustawionej granicy, zaś prąd ładowania spada do bezpieczniej wartości.. zakończenie ładowania objawi się tym, że prąd spadnie poniżej wartości 0,03C.. Tak działają proste ładowarki do akumulatorów. Tutaj nie ma wielkiej filozofii..
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #50
            Ogranicznik prądu to sterowany regulator napięcia ,nic innego.Jeżeli zostawisz na 15V to możesz taką baterię zaraz po ładowaniu wsadzić do smietnika,bo przy takim napięciu go po czasie zniszczysz.żeby przyspieszyć ładowanie podnosi sie napiecie ponad 14.4 (co juz samo w sobie nie jest zdrowe,ale do przełknięcia,bo tak robią teraz auta) jednak żeby w końcowej fazie nie szkodzić trzeba zmniejszać napięcie,amperaż sam wtedy spada.Zmniejszać trzeba od wspomnianych 75% to właśnie miał na mysli autor.
            Ułożenie charaktwerystyki tej ostatniej fazy jest ciężkie i różne dla różnych baterii,dlatego "proste" ładowarki tego nie robią i koszą wszystkie baterie jak leci w ten sam sposób.

            Comment


            • #51
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              ...jednak żeby w końcowej fazie nie szkodzić trzeba zmniejszać napięcie,amperaż sam wtedy spada.Zmniejszać trzeba od wspomnianych 75% to właśnie miał na mysli autor.
              Ułożenie charaktwerystyki tej ostatniej fazy jest ciężkie i różne dla różnych baterii,dlatego "proste" ładowarki tego nie robią i koszą wszystkie baterie jak leci w ten sam sposób.
              Ja mam ładowarkę mikroprocesorową i jak ostatnio ładowałem aku zauważyłem że ostatnie ok. 4h ładowała mi 0,6A aż do momentu kiedy na wyświetlaczu pisało FULL. Czyli przy mojej ładowarce nie ma możliwości przeładowania?
              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
              sigpic

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Ogranicznik prądu to sterowany regulator napięcia
                Uuu kolego, mieszasz trochę... rozróżniasz pojęcia natężenie prądu i napięcie ? bo wydawało mi się, że tak... ale po tym co wyżej napisałeś to zwątpiłem.. albo po prostu ujmujesz to bardzo ogólnikowo...

                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Jeżeli zostawisz na 15V to możesz taką baterię zaraz po ładowaniu wsadzić do smietnika
                Żebyś już nie musiał szukać w necie, to napiszę Ci co i jak.. a więc, napięcie ładowania dla trybu pracy cyklicznego akumulatora powinno wynosić od 14,4 - 15V, zaś dla trybu buforowego: 13,5 - 13,8V. Wszystko zależy od tego w jakich warunkach pracuje akumulator.

                Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
                zauważyłem że ostatnie ok. 4h ładowała mi 0,6A aż do momentu kiedy na wyświetlaczu pisało FULL.
                Jak najbardziej jest to prawidłowe zachowanie, tak jak pisałem wcześniej, akumulator gdy jest już naładowany to prąd płynący w obwodzie powinien być poniżej 0,03C [A] ( C - pojemność akumulatora ). U siebie gdy ładowałem ostatnio akumulator i był już naładowany to prąd spadł do 0,45A.
                Last edited by Grzechu; 19-01-2017, 12:37.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #53
                  Raczej nie .Wygląda na to że rozsądnie obchodzi się z baterią,wyłącza się jak amperaż już nie maleje i nic na siłę.
                  Nie ma się co przejmować za bardzo,to przecież są urządzenia awaryjne i tak trzeba je traktować, nie ładujemy codzienie i nie zostawiamy na tygodnie.

                  Comment


                  • #54
                    może wszyscy tu są oblatani w prądzie i ładowaniu, ale jak czytam to nie jest to takie lekkie do analizowania.
                    Nie wiem gdzie sprawdzić [V] przy ładowaniu ładowarką, podłączam miernik przy ładowaniu to pokazuje mi około 13,20v (chyba coś słabo) ale w nosie, i tak nic nie zmienię.
                    Natomiast chciałem sprawdzić jaki [A] podaje ładowarka, więc pomiędzy krokodyla a klemę (-) podpiąłem Miernik w pozycji (Amper) i mam wyniki:
                    ustawiłem ładowarkę na 4A - miernik pokazał 2,5A
                    ustawiłem ładowarkę na 6A - miernik pokazał 3,8A
                    ustawiłem ładowarkę na 10A - miernik pokazał 5,6A

                    mam 3 pozycje podawania prądu i te wyniki pomiarów [A] różnią się w zależności od stanu akumulatora przed lądowaniem, jak bardziej jest rozładowany to te [A] są większe, ale nigdy nie wskazują np. 4A to pomiar 4A.
                    Słucham komentarza .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #55
                      Nie wiem jak jest u Ciebie ale ja na ładowarce ustawiam ilość cel, czyli dla aku -6 i jakim prądem chce ładować - ostatnio ustawiłem 2,5A .Zaobserwowałem na wyświetlaczu że z początku ładowało prądem jaki zadałem (2,5A) oraz coś powyżej 14V (cały proces ładowania) , z biegiem czasu prąd ładowania spadał aż na końcu wynosił 0,6A i tak aż do końca ładowania.
                      Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                      Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                      sigpic

                      Comment


                      • #56
                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Uuu kolego, mieszasz trochę... rozróżniasz pojęcia natężenie prądu i napięcie ? bo wydawało mi się, że tak... ale po tym co wyżej napisałeś to zwątpiłem..
                        Parę postów wcześniej kazałeś mi troche poczytać żeby sie doszkolić,więc proponuje zrobić to samo.
                        Natężenie prądu można bez zmieniania oporu podnieść lub zmniejszyć tylko i wyłącznie zmieniając napięcie.To jest wiedza ze szkoły podstawowej (a przynajmniej była za moich czasów).
                        Aku zmienia w trakcje ladowania i opór i potencjał,ładowarka musi się do niego "dostrajać"
                        Więc jesli chcesz regulować natężenie,to musisz to niestety realizować za pomocą zmiany napięcia.
                        Cofnij sie tez do poprzednich wpisów,był tam poruszony temat gęstości której się nie przekracza,bo potem płyty się już nie ładują,a cały prąd idzie na elektrolizę ,podnoszenie temperatury ,niszczenie przekładek i ogólna destrukcję.
                        Gość z banią zrytą od grzebania w ładowaniu napisał że 75% to poziom od ktorego trzeba zmniejszać napięcie,a Ty dalej swoje.Trzymając non stop 15V i nie wyłączając,lub nie zmniejszając go,zabijesz każdy akumulator,bo tym sposobem nie zaprzestsaniesz pompowania w niego energii,której on nie może już przyjąć.
                        Maksymalne napięcie jakoie możesz podawać do usranej smierci to 14.4 ,bo tylko tak można zbilansować to co w nim zachodzi-wyrównać to co traci samoistnie z tym co do niego pchasz.
                        Próbujesz mi coś udowodnić,czy zrobić "nagonkę" za to że podwazyłem teorię "pana z Toyoty" o ładowaniu raz w roku?

                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Żebyś już nie musiał szukać w necie, to napiszę Ci co i jak.. a więc, napięcie ładowania dla trybu pracy cyklicznego akumulatora powinno wynosić od 14,4 - 15V, zaś dla trybu buforowego: 13,5 - 13,8V. Wszystko zależy od tego w jakich warunkach pracuje akumulator.
                        Proszę Cię też ,zgłęb najpierw temat zanim coś napiszesz i doczytaj dokładnie czym różni się jedno od drugiego .

                        Comment


                        • #57
                          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                          Aku zmienia w trakcje ladowania i opór i potencjał,ładowarka musi się do niego "dostrajać"
                          Więc jesli chcesz regulować natężenie,to musisz to niestety realizować za pomocą zmiany napięcia.
                          Jałowe napięcie ładowarki jest stałe np. te 14,4V, podłączasz ładowarkę pod rozładowany akumulator, napięcie na początku na zaciskach wyrównuje się z napięciem akumulatora i zaczyna rosnąć, zaś prąd płynący jest zależy od mocy ładowarki i stanu rozładowania akumulatora i jeśli masz ładowarkę o maksymalnym natężeniu prądu 10A to taki prąd popłynie przy głęboko rozładowanym akumulatorze... a jeśli jest to akumulator 50Ah ( zalecany bezpieczny prąd ładowania wynosi 5A ) to prąd rzędu 10A jest nie wskazany i w tym momencie można właśnie zastosować ograniczenie prądowe ( w najprostszym przypadku rezystor dużej mocy ), w zależności od wartości rezystora można regulować maksymalny prąd płynący w obwodzie i to jest właśnie ogranicznik prądu w prostej postaci. Akumulator wtedy będzie ładowany maksymalnym prądem 5A aż do zadanego napięcia 14,4V, gdy napięcie będzie się wyrównywać prąd również zmaleje do około 0,015C przy zdanych 14,4V ( zależne od zadanego napięcia, może być 0,03C przy 15V). Oczywiście będzie to trwało 2x dłużej ale bezpieczniej dla akumulatora. Teraz rozumiesz?

                          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                          Proszę Cię też ,zgłęb najpierw temat zanim coś napiszesz i doczytaj dokładnie czym różni się jedno od drugiego .
                          Chyba logiczne, że jak bym nie wiedział to bym o tym nie pisał... a ty już doczytałeś ?
                          Last edited by Grzechu; 19-01-2017, 14:58.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #58
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            jeśli masz ładowarkę o maksymalnym natężeniu prądu 10A to taki prąd popłynie.
                            Nie,bo to zależy też od "kalibru " akumulatora
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            w tym momencie można właśnie zastosować ograniczenie prądowe ( w najprostszym przypadku rezystor dużej mocy )
                            Obcięcie prądu wynika w prostej linii ze spadku napięcia na rezystorze ,czyli to co napisałem ,a Ty zanegowałeś.
                            I=U/R i inaczej nie będzie. Każdy ogranicznik prądu tak działa.Podstaw dane pod wzór a zobaczysz co będzie z batarią.

                            Ogranicznik prądu to sterowany regulator napięcia "U",będzie je zmniejszał do czasu aż natężenie "I" osiągnie odpowiednią wartość.

                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            a ty już doczytałeś ?
                            Czytam jeszcze

                            Comment


                            • #59
                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Nie,bo to zależy też od "kalibru " akumulatora
                              Znowu piszesz ogólnikowo o niczym.. Ja Ci napisałem konkret.. oczywiście, zmiennych może być wiele, ale zasada jest taka sama.. masz większy kaliber akumulatora a możesz mieć też większy kaliber ładowarki...


                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Obcięcie prądu wynika w prostej linii ze spadku napięcia na rezystorze ,czyli to co napisałem ,a Ty zanegowałeś.
                              I=U/R i inaczej nie będzie. Każdy ogranicznik prądu tak działa.Podstaw dane pod wzór a zobaczysz co będzie z batarią.

                              Ogranicznik prądu to sterowany regulator napięcia "U",będzie je zmniejszał do czasu aż natężenie "I" osiągnie odpowiednią wartość.
                              Zapomniałeś chyba, że akumulator nie jest zwykłym odbiornikiem typu żarówka... przy ładowaniu wyrównują się potencjały... aż w końcu prąd przestanie płynąć.. oczywiście jak zdany potencjał jest bliski maksymalnemu potencjałowi jaki wytwarza akumulator.. mieszasz kolego mieszasz.. proponuję zaprzestać.
                              Last edited by Grzechu; 19-01-2017, 15:49.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • #60
                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                przy ładowaniu wyrównują się potencjały...
                                Tak ,to jest powód dla którego należy kontrolować ładowanie szczególnie pod koniec.
                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                aż w końcu prąd przestanie płynąć.
                                Właśnie nie przestaje i tego z uporem maniaka nie przyjmujesz do wiadomości.
                                Płynie zawsze,a im wyższe napięcie ,tym większy będzie płynął.To nie wiadro że wlejesz i stoi,tylko wiadro z dziurą.
                                Graniczne jest 14.4 czy podoba ci się to czy nie,bo jak napisałem wyżej wpompowujesz w ogniwa tylko tyle ile tracą w wyniku samorozładowywania,więc utrzymujesz go w stanie pełnego naładowania,tak jak wiadro z dziurą pełne po brzegi.
                                Wszystko powyżej to przeładowywanie,tak samo jak zwiększenie ciśnienia to przelewanie wiadra,bo wlewasz szybciej niż ucieka.
                                Wlewanie przy 15v jest dobre jak wiadro jest puste,potem trzeba zwolnić bo pochlapiesz sobie buty.
                                Gdyby było tak jak wydaje Ci się że jest,to elektronika była by zbędna ,krzywa prądu też,bo po co skoro zrobisz 15v i zaczekasz aż samo się zatrzyma.
                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                . mieszasz kolego mieszasz..
                                Nie,po prostu piszę cały czas to samo ,ale na różne sposoby.
                                Last edited by m26; 19-01-2017, 16:58.

                                Comment

                                Working...
                                X