Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Akumulator - eksploatacja, żywotność i jaki wybrać gdy się zużyje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
    Dzisiaj podłączyłem i się ładuje od rana.
    Prostownik w samochodzie pod maską,zobaczymy jaki będzie rezultat
    Wracając do tematu
    Po ładowaniu zwykłym prostownikiem w granicach 12-14 godz. i po przejechaniu około kilometra na skrzyżowaniu zapaliła się kontrolka że słaby akumulator.
    Następnego dnia prostownik z lidla - szybkie ładowanie i po 5 godzinach kontrolka się zapaliła że naładowany ,,FULL'' przetrzymałem około godziny i wyłączyłem.jak narazie dzisiaj jeżdziłem i żadnych błędów,każde skrzyżowanie silnik gasł.
    Sprawdziłem ładowanie na wolnych obrotach z zapalonymi ledami 12,35
    po załączeniu świateł mijania i drogowych ładowanie wzrosło do 14,38

    Pozdr.

    Comment


    • Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
      Sprawdziłem ładowanie na wolnych obrotach z zapalonymi ledami 12,35
      no tzn. że coś nie gra. Nowy akumulator lub inaczej, - sprawny akumulator jak kupujesz to ma 12,65V.
      Czyli jak masz 12,35v po uruchomianiu silnika to nie ma ładowania w ogóle. To 12,35v to nie masz z alternatora a z akumulatora.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        no tzn. że coś nie gra. Nowy akumulator lub inaczej, - sprawny akumulator jak kupujesz to ma 12,65V.
        Czyli jak masz 12,35v po uruchomianiu silnika to nie ma ładowania w ogóle. To 12,35v to nie masz z alternatora a z akumulatora.

        sprawdzę jeszcze raz

        Comment


        • Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
          Sprawdziłem ładowanie na wolnych obrotach z zapalonymi ledami 12,35
          po załączeniu świateł mijania i drogowych ładowanie wzrosło do 14,38
          Nie musisz nic sprawdzać, tak ma być. Tak właśnie działa układ ładowania akumulatora w naszych IX.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Panowie, pojawia się powoli opcja zakupu nowego akumulatora.
            Możecie coś dobrego polecić?

            Comment


            • Też rozważałem zakup.
              Ale po sprawdzeniu okazało się jest całkiem ok.
              Nie działał auto stop. Ale teraz znowu działa i muszę pamiętać o dezaktywacji.
              Last edited by luzny41; 30-08-2020, 18:23.

              Comment


              • Przy niskim poziomie naładowania baterii alternator nieustannie tłoczy ampery. Dzieje się tak nawet przy wyłączonych światłach mijania.
                Zwróć uwagę na obudowę akumulatora. Jeśli jest zdeformowana po bokach (wybrzuszona) to powoli zbliża się niewątpliwie jego koniec. Jeśli wszystko z nią w porządku to na pewno warto podładować porządnym prostownikiem / ładowarką.

                Comment


                • Obudowa jeszcze w dobrym stanie.
                  Aku ma 5,5 roku. Oryginał honda raczej Varta.
                  Zobaczę bliżej zimy jak będzie działał.
                  Jak padnie zdecyduję sie na Yuase.

                  Comment


                  • Witam.
                    Chciałbym się zapytać czy do mojej Hondy u której już się kończy Akumulator ten będzie godny polecenia: https://allegro.pl/oferta/oryginalny...ource=facebook

                    Czy może polecacie coś innego trwalszego?
                    Liczę na wasze doświadczenie w temacie.
                    Last edited by Grzechu; 31-08-2020, 14:24. Powód: dubel tematu/przeniesiony

                    Comment


                    • Każdy z postu 261 będzie dobry.
                      Możesz kupić według ceny lub preferencji marki.

                      Comment


                      • Przy odpowiedniej konserwacji każdy z nich powinien bez problemu posłużyć Ci minimum 8 lat. Jeżeli nie czujesz się na siłach aby samodzielnie dokonać wymiany to najlepszym kryterium doboru będzie dostępność jednego z powyższych u lokalnego handlowca. Przy okazji przeprowadzi stosowne pomiary instalacji samochodowej. Zwróć też uwagę na dostępność 3 letniej gwarancji. Niektórzy na ten sam akumulator proponują 2 lata. Przy zakupie akumulatora poproś o wydruk z urządzenia diagnostycznego, przeprowadzony w Twojej obecności.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
                          Wracając do tematu
                          Po ładowaniu zwykłym prostownikiem w granicach 12-14 godz. i po przejechaniu około kilometra na skrzyżowaniu zapaliła się kontrolka że słaby akumulator.
                          Następnego dnia prostownik z lidla - szybkie ładowanie i po 5 godzinach kontrolka się zapaliła że naładowany ,,FULL'' przetrzymałem około godziny i wyłączyłem.jak narazie dzisiaj jeżdziłem i żadnych błędów,każde skrzyżowanie silnik gasł.
                          Sprawdziłem ładowanie na wolnych obrotach z zapalonymi ledami 12,35
                          po załączeniu świateł mijania i drogowych ładowanie wzrosło do 14,38

                          Pozdr.
                          Po ostatnim ładowaniu wytrzymał akumulator do dzisiaj
                          ładowanie jest na poziomie 14,4 moc rozruchowa 226A taki spadek myślę że nic z tego akumulatora nie będzie.
                          Co sądzicie ?

                          Pozdr.

                          Comment


                          • Niestety byłem zmuszony wymienić akomulator po dwóch dobowych ładowaniach wytrzymywał około tygodnia,zakupiłem taki Akumulator ZAP EFB 12V 62Ah 550A Carbon Start Stop zobaczymy jaka jest trwałość tych akumulatorów.
                            Aktualnie podgląd ładowania mam pod kontrolą,na światłach dziennych-ledy 12,4 - 12,5 po przełączeniu na światła mijania 14,3 - 14,4.
                            Dlaczego na światłach dziennych nie ma pełnego ładowania ? czy mój Civic tak ma czy np. inne marki aut mają tak amoże to tak ma być.

                            Pozdr.

                            Comment


                            • Wytrzymywał około tygodnia jeżdżenia czy stania? Mój Civic po trasie ok. 200km na światłach mijania odpala system S/S. Po tygodniu stania S/S jest nieaktywny ze względu na słaby aku - ten pierwszy stopień bez ikony na desce.

                              Comment

                              Working...
                              X