Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Akumulator - eksploatacja, żywotność i jaki wybrać gdy się zużyje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie robiłem tej "inicjacji" i jak na razie jest picobello! Żadnych komunikatów, auto odpala jak nóweczka I tak mam nawyk podładowywania aut co jakiś czas ładowarką " lidlową" więc myślę że nawet częsta jazda na dziennych nie będzie jakoś szczególnie szkodliwa. Zwłaszcza że start-stop nie używam nigdy.

    Comment


    • Czy w Hondzie bez systemu SS można zastosować akumulator AGM?

      Comment


      • pytanie w sensie technicznym? tak, można tylko po co? jaki jest sens taki aku wkładać gdy nie skorzystasz z jego własności? (do tego cena).
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Poza tym dochodzi jeszcze kwestia,wrażliwosci w/w akumulatora na temperaturę.
          W komorze silnika jest raczej gorąco a one tego nie lubią.
          W samochodach gdzie są stosowane montuje się je w bagażnikach lub pod siedzeniami.
          Nie generalizuję ale takie są zalecenia.

          Comment


          • Dzień Dobry
            Od jakiegoś czasu mam problem z akumulatorem ma 4,5 roku
            nie wyłącza mi się start-stop,po 3-4 dniach kłopoty z urochomieniem.
            Chciałbym go podładować ale ma to sens czy czas na nowy
            jeśli ładować to czy można wymontować akumulator z auta,czy będą skutki ujemne demontażu
            Czy można ładować podłączyć prostownik bez demontażu akumulatora.

            Proszę o rady
            Pozdr.

            Comment


            • Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
              Chciałbym go podładować ale ma to sens czy czas na nowy
              U mnie fabryczny akumulator padł 4 miesiące po skończeniu gwarancji na auto, czyli był nawet młodszy od Twojego, podładować zawsze można, to nic nie szkodzi.

              Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
              jeśli ładować to czy można wymontować akumulator z auta,czy będą skutki ujemne demontażu
              Jeśli wyciągniesz akumulator to skasują Ci się liczniki bieżącego przebiegu, ustawienia radia i w zasadzie tyle. Ja doładowuję akumulator podłączony do auta. Wykorzystuję do tego ładowarkę modelarską, ona ma miękki start, więc nic się nie ma prawa stać. Jeśli masz zwykły prostownik starego typu, to podłącz klemy pod aku, a dopiero później prostownik do prądu. Unikniesz iskrzenia na klemach i ewentualnych problemów.

              PS, jeśli jeździsz na krótkich odcinkach, akumulator może być zwyczajnie niedoładowany. Włącz światła podczas jazdy, jeśli wierzyć temu co koledzy na forum piszą, wtedy jest wymuszone pełne ładowanie z alternatora.
              Last edited by Elwizardos; 18-08-2020, 15:17.
              Pozdrawiam Czarodziej
              Mój Szogun

              Comment


              • U mnie ustawienia radia się nie kasują ( przedlift), kasuje się tylko przebieg dzienny.

                Comment


                • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                  zwykły prostownik starego typu, to podłącz klemy pod aku, a dopiero później prostownik do prądu.
                  Akurat co do powyższego to nie wolno tak robić! Stare prostowniki na zwykłych diodach od razu mogą ulec uszkodzeniu i kto wie co jeszcze... Moja rada, wymontuj akumulator, bądź odłącz klemy i ładuj ten akumulator zwykłym "starym" prostownikiem napięciem w zakresie 14,4- 15V, bez kontroli mikroprocesora, ładuj tak przynajmniej dobę, albo i dłużej z przerwą... Akumulator powinien odżyć, przynajmniej na pewien czas.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • w/g mnie akumulator i tak do wymiany

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Ahc9 Zobacz posta
                      w/g mnie akumulator i tak do wymiany
                      Jasnowidz jesteś? U mnie 6 lat i śmiga.. często jest tak, że jeśli akumulator jest niedoładowywany, spada wówczas gęstość elektrolitu jak i jego pojemność oraz prąd rozruchowy, rośnie rezystancja wewnętrzna.. przez co czujnik w Hondzie uznaje go za niezdatny do użytku.. można temu zaradzić po prostu ładując kilkukrotnie akumulator zwykłym prostownikiem tak jak pisałem wyżej, gęstość wzrośnie, rezystancja zmaleje i akumulator może jeszcze z rok wytrzymać, warto spróbować.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • U mnie śmigał 8 lat i jak powiedział pa to nic nie pomogło( w toyce oryginał 2002r ponad 10lat służył) .Kolega teraz kupił 9gena 14 rok i ma ,a raczej się skończyła gwarancja pół roku temu na akumulator który poprzedni właściciel kupił o dziwo zwykły a hanka z start/stop i od 2mcy bez przerwy doładowuje i ratuje-sam raz z kablami go ratowałem. STare akumulatory były 'wielokrotnego' użytku a nowoczesne raczej rzadko.Jasnowidzem nie jestem,opinię wyrażam z doświadczenia własnego jak i innych osób,sam też ładowałem i ładowałem-często jest jednak tak że za jakiś czas gdy będzie trzeba coś pilnie załatwić to będzie problem.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Akurat co do powyższego to nie wolno tak robić! Stare prostowniki na zwykłych diodach od razu mogą ulec uszkodzeniu i kto wie co jeszcze...
                          Dla prostowników na diodach nie ma znaczenia, czy podłączy się do prądu, a później aku, czy też odwrotnie. Jesli akumulator jest całkowicie rozładowany, to na początki tak, czy siak, idzie bardzo duży prąd przez diody. Jesli prostownik jest źle zaprojektowany to faktycznie padnie, ale najczęściej transformator nie da na tyle dużego prądu, żeby spalić diody. Mogą się przegrzać, jeśli nie mają jakiegoś radiatorka. Co nie zmienia faktu, że jeśli nie wiemy jaki jest ten prostownik, bezpieczniej dla auta jest ładować sam akumulator po odpięciu od instalacji samochodu.
                          Pozdrawiam Czarodziej
                          Mój Szogun

                          Comment


                          • Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
                            Dzień Dobry
                            Od jakiegoś czasu mam problem z akumulatorem ma 4,5 roku
                            nie wyłącza mi się start-stop,po 3-4 dniach kłopoty z urochomieniem.
                            Chciałbym go podładować ale ma to sens czy czas na nowy
                            jeśli ładować to czy można wymontować akumulator z auta,czy będą skutki ujemne demontażu
                            Czy można ładować podłączyć prostownik bez demontażu akumulatora.

                            Proszę o rady
                            Pozdr.
                            Dzisiaj podłączyłem i się ładuje od rana.
                            Prostownik w samochodzie pod maską,zobaczymy jaki będzie rezultat

                            Comment


                            • NIe wiem czy już nie za późno, ale przy ładowaniu akumulatora warto sobie kontrolować napięcie na nim. Jeśli rośnie bardzo szybko (w kilka minut do ok. 14V) to akumulator jest już padnięty i ma dużą rezystancję wewnętrzną, albo nawet padniętą jakąś celę. Jeśli napięcie rośnie wolno to jest szansa, że zwyczajnie był niedoładowany.
                              Pozdrawiam Czarodziej
                              Mój Szogun

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                                Jeśli rośnie bardzo szybko (w kilka minut do ok. 14V) to akumulator jest już padnięty i ma dużą rezystancję wewnętrzną
                                Nie szkodzi, dlatego pisałem właśnie pod tym kątem, żeby użyć zwykłego prostownika na mostku Gretza, mimo, że napięcie podejdzie już pod 14V, trzeba go dalej ładować, przynajmniej z dobę, tak żeby gęstość elektrolitu jeszcze wzrosła do prawidłowego poziomu (napięcie będzie bliskie 14V, ale ciągle będzie płynął mały prąd 0,3-0,5A regenerujący płyty akumulatora), wówczas dopiero jest szansa, że akumulator odzyska w dużym stopniu swoją sprawność..
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X