Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Akumulator - eksploatacja, żywotność i jaki wybrać gdy się zużyje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • W mojej Hondzie Civic z 2013 roku poprzedniej właścicielce serwis wymienił akumulator na nowy chyba z powodu systemu S/S który nie działał. Aktualnie przy każdym rozruchu wyskakuje komunikat ze system S/S nie może zostać aktywowany z powodu akumulatora. W sklepie zmierzyli mi aku pod obciążeniem i wyszło, że jest ok. Przeprowadziłem ostatni adaptacje akumulatora zgodnie z instrukcja z forum ale nie przyniosło to żadnej zmiany. Zakupiłem u Hondur87 moduł który wyłącza po zapaleniu samochodu wyłącza S/S i „jest mi z tym trochę lepiej” choć uważam ze w hondzie ten system to straszna niedoróbka. Jeżdżę w pracy Skodą Superb, czasem znajomego Auris-em, kumpela ma Mini też z systemem S/S i nigdzie takich cudów nie ma. W moim poprzednim Civic-u VIII akumulator wymieniałem na nowy po 9 latach użytkowania ale widać po wersji IX, że nowe jest wrogiem starego Mam pytanie czy ktoś z forum robił adaptacje akumulatora i przyniosła ona rezultat? Czy kupienie normalnego aku nie dedykowanego do systemu S/S może cos zmienić (nie chce wydawać 600-800 zł na specjalny)? Tak sobie myślę że może jeszcze zacznę jeździć na światłach albo doładuje akumulator prostownikiem tylko czy ten z Lidla da radę…

    Comment


    • Ja rok temu wymienialem aku na Yuasa dedykowany i nie robilem zadnej adaptacji, a S/S działa yy to znaczy juz nie dziala bo jest wyłączony ale nie bylo z nim problemow.
      4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

      If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
      Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


      Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

      Comment


      • Który model Yuasy kupiłeś? Ty masz co prawda diesla ale do benzyny do wyboru sa trzy rodzaje YBX3005, YBX5005 lub YBX7027 do S/S

        Comment


        • Zamieszczone przez Folti Zobacz posta
          Co to za sprzęt od kolegi z dalekiego wschodu?
          Są pod różnymi markami, ale mają te same funkcje. Ja kupiłem coś takiego: https://www.aliexpress.com/item/QUIC...AbTest=ae803_4
          był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
          jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
          sigpic
          http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

          Comment


          • Zamieszczone przez Folti Zobacz posta
            Który model Yuasy kupiłeś? Ty masz co prawda diesla ale do benzyny do wyboru sa trzy rodzaje YBX3005, YBX5005 lub YBX7027 do S/S
            Merkmale Ungefähr 270.000 Starts Für Start/Stopp-Fahrzeuge mit niedrigerer Spezifikation Verschlossener Kipp-Doppeldeckel - bis zu 30 % weniger Wasserverlust - konform mit VDA Überschlagtest* Umschlagartige



            chociaż sprzedawca upierał sie ze nie musi byc EFB tylko ta wersja inna nowsza. Nie uległem ponieważ fabryczna Varta też byla EFB.
            4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

            If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
            Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


            Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

            Comment


            • Zamieszczone przez Folti Zobacz posta
              Który model Yuasy kupiłeś? Ty masz co prawda diesla ale do benzyny do wyboru sa trzy rodzaje YBX3005, YBX5005 lub YBX7027 do S/S
              Właśnie dotarł do mnie yuasa YBX7027,ale ma 65Ah a zdaje się jak patrzyłem w internet to że mają 60Ah.Ogólnie nie będzie za duży?
              Last edited by Ahc9; 13-09-2019, 12:36.

              Comment


              • Nic tylko cieszyć się z tego faktu.

                Comment


                • Witam. Mam oryginalnie zamontowany akumulator z 2012 45Ah wym 239X129 w IX(sedan). Czas wymienić bo słaby. Nie widzę miejsca na szerszy. no może 150 mm Wygląda na to,ze te które teraz proponują to 60Ah 239X175 i po prostu się nie zmieszczą. Czy wymieniał ktoś i i są problemy czy ja niepotrzebnie widzę problem? A może zamontować taki: 45Ah prąd 400A YUASA ?. Z góry dziękuję za odpowiedż
                  Last edited by Grzechu; 14-10-2019, 20:41. Powód: podobny wątek odnośnie akumulatorów już jest /przeniosłem

                  Comment


                  • Zakładaj 45Ah (typowy do ,,japończyków") i nie kombinuj.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                      Zakładaj 45Ah (typowy do ,,japończyków") i nie kombinuj.
                      Dokładnie, np.w benzynowych CR-V 2.0, montowali fabrycznie akumulatory o pojemności 45Ah. Twoje auto jest pewnie bez systemy start/stop. Bo do aut, z tym systemem, wsadzali już akumulatory o pojemności 60Ah.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Dzięki, tak zrobiłem

                        Comment


                        • Koledzy mam mały mętlik w głowie po 3 latach od wymiany akumulatora na varte o takich samych parametrach w sobotę postanowiłem go wyjac i podładowac przed zimą i i skończyło się na zakupie szybko nowego bo stary mocno spuchł i pod spodem zalany.Jutro bende miał miernik i chce zmierzyc czy przypadkiem nie ładuje za mocno alternator bo z tego co myślę to po odpaleniu ma pokazywać ok 14.4v, a jakaś przyczyna że spuchł musi być chyba że aku był wadliwy.

                          Comment


                          • Mogła być jakaś wada. U mnie fabrycznie montowana Varta też umarła trochę po trzech latach.

                            Zamieszczone przez Gregor80 Zobacz posta
                            to po odpaleniu ma pokazywać ok 14.4v
                            Miedzy 14, a 14,4 V to poprawna wartość. Pomiar należy robić pod obciążeniem. Najlepiej włączyć światła, ogrzewanie szyby, obroty na ok 2 tyś i powinno się wtedy robić pomiar.
                            Pozdrawiam Czarodziej
                            Mój Szogun

                            Comment


                            • Tytuł jest odpowiedni do tego co chcę zaprezentować... czyli, jak sie zorientować że przychodzi kres działania akumulatora.

                              W ostatnim czasie (listopad +5stC) zauważyłem (mimo garażu) że rano gdy uruchamiam silnik rozrusznik kręci "normalnie" tzn. przyzwyczaiłem się do takiego kręcenia łełłłł, łełłłł, łellll, łełłłł, 2 obroty wału i odpala cały czas i zawsze, do tej pory nie było problemu takie odpalanie wziąłem za powiedzmy normalne dopóki jakoś po którymś dniu odpalam jadę a tu widzę średnie spalanie 99L/100km, średnia prędkość 18km/h zegarek 12.00 ...myślę ki czort? ...nie ma paniki pali ok, ponastawiałem wsio ponownie średnie wyniki wróciły do normy. Postałem 3 dni w garażu nie załączając alarmów, czyli nie obciążałem dodatkowo akumulatora po 3 dniach to samo łełłł, łełłłł, łełłłł odpala i reset wszystkich wyników.
                              No to już wiem że coś nie funguje. Po jeździe 30km aku mierze jest pięknie 12,65V (dodam że aku ma 11 lat oryginalny Varta 64Ah 620A z diesla). No musi się kiedyś skończyć ...
                              OK, nie czekam aż gdzieś utknę umówiłem się w (lucArt odpowiada mi olejowo to i zawierzę w aku) wymontowałem gonie do sklepu.
                              Uświadomił mnie sprzedawca że szkoda urządzeń elektronicznych, niestety lata słuchania tego łełłłł przyzwyczaiły mnie że tak jest ok.
                              Poprosiłem aby zmierzono mój aku opornicą zaraz po naładowaniu gdy wymontowałem z auta: bez obciążenia 12,65V i wynik z opornicą 7,83V czyli taki miałem przy rozruchu.
                              Wychodzi na to że tak spadało napięcie że restartowało mi wszystkie ustawienia.
                              Za sprawny akumulator przy rozruchu uznaje się taki w którym napięcie nie spada poniżej 9V.
                              Nowy który kupiłem o identycznych parametrach przy rozruchu diesla gdzie najpierw jest rozbiór [V] przez świece żarowe i potem kręcenie rozrusznikiem nie schodzi poniżej 10,8V.
                              ... ale odgłos jaki, to tego się nie spodziewałem, dawno zapomniałem że tak silnik odpala, rozrusznik kręci "łełe" w sekundę i silnik chodzi, ja zapomniałem że rozrusznik może tak szybko kręcić, jest kolosalna różnica w uruchamianiu silnika.
                              Kupiłem taki aku: http://sklep.lucart.pl/exide-premium...40-p-1291.html (cene na miejscu w sklepie uzyskałem 320zł). Jest to pojemność do diesla, do benzyny 1,8 wziąłbym to: http://sklep.lucart.pl/exide-premium...72-p-1338.html O ile spasuje bo to "kwadriaciak" !!
                              Exida kompletnie nie brałem pod uwagę, ale przekonała mnie 3 letnia gwarancja, brak reklamacji (Centra wracała) i opinia kolegów którzy już kupowali Exida do Yarisa i do motocykli wszyscy 5-6 lat użytkują i działa. (uwaga taka że są Exide robione w PL i GB, ja kupiłem GB jest wytłoczone na korpusie, podobno są żywotniejsze).
                              Załączone pliki
                              Last edited by rambo7; 13-11-2019, 19:30.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Dokładnie, np.w benzynowych CR-V 2.0, montowali fabrycznie akumulatory o pojemności 45Ah. Twoje auto jest pewnie bez systemy start/stop. Bo do aut, z tym systemem, wsadzali już akumulatory o pojemności 60Ah.
                                U mnie jest start/stop i aku ma 45 Ah.

                                Comment

                                Working...
                                X