Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Akumulator - eksploatacja, żywotność i jaki wybrać gdy się zużyje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
    U mnie jest start/stop i aku ma 45 Ah.
    ale napisz precyzyjnie jaki?
    może masz (wątpię ale może?) BMS – Battery Management System lub inteligentny sensor IBS – Intelligent Battery Sensor, masz aku MOLL EFB EFB Enhanced Flooded Battery czyli akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności do standardowych systemów Start-Stop bez rekuperacji energii hamowania?
    Płyty w akumulatorze EFB są grubsze w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami kwasowymi i wzmocnione są specjalną powłoką z poliestru. Jest to odczuwalne taki aku waży dużo więcej niż zwykły aku.
    Jak taki masz, to ok da radę.
    Jak masz zwyklaka... to się przekonasz sam ile on będzie działać.

    Nowe Hyundaje i30 z 1,6 bynajmniej widziałem że aku jest 70Ah, bardzo duży, a SS mają, więc raczej woleli wsadzić normalny duży aku niż drogie nowoczesne MOLL.
    Last edited by rambo7; 28-01-2020, 09:35.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Ja mojej CRV 2015 start-stop posiadam jeszcze fabryczny akumulator warta 60 Ah EFB ,nie ma jeszcze żadnych problemów.

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        ale napisz precyzyjnie jaki?
        Od nowości oryginalny VARTA EFB Technology.

        Comment


        • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
          Od nowości oryginalny VARTA EFB Technology.
          Upewnij się, bo ja też taki mam ale 60Ah - od nowości.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Ja też właśnie wczoraj zamówiłem 60Ah 450a Varta EfB za 80 £ bo od paru dni od czasu do czasu mam ikonkę start stopu i w tamtym tygodniu byłem na sprawdzeniu akumulatora i diagnoza ze trzeba wymienić, prawie 7 lat wytrzymał .
            moja zielona Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....nd-Green-Pearl

            Comment


            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Upewnij się, bo ja też taki mam ale 60Ah - od nowości.
              Faktycznie. Mój błąd,źle odczytałem bo mi kabelek zasłonił resztę i odczytałem prąd ładowania 450. Jest 60 Ah !
              Wczoraj świecąca od dwóch kontrolka start-stop już zniknęła, więc aku znowu w lepszej kondycji, ale już zamówiłem nowy z Yuasa, bo przeciągać dalej to już ryzyko przy większych mrozach, a auto potrzebne codziennie.

              edit
              Wczoraj już star-stop zadziałał nawet gasząc silnik na postoju, więc akumulator się reaktywował. Ktoś użytkowników rocznika 2012 ma jeszcze oryginał ? Czy ktoś miał przypadek, że aku padł bez wcześniejszych problemów, np. z porannym uruchomieniem silnika ?
              Last edited by rambo7; 04-02-2020, 08:29.

              Comment


              • Mój 2012 też pokazuje że nie uruchomiono systemu st-stop. Niestety wiele nie jeżdżę - 2x w tygodniu. Póki rozrusznik kręci i odpala normalnie nie przejmuję się. Najchętniej bym go podładował jak jest w aucie ale nie mam dostępu do prądu że tak powiem. Aku oryginalny.

                Comment


                • Arkan ja co prawda nie w obecnej hondzie.
                  Ale w poprzednim samochodzie.
                  Miałem sytuację aku rano odpalił bez zająknięcia.
                  Przyjazd do pracy, godzina 14 wychodzę i zdechł na amen.
                  Było to lato,czyli bez mrozu itp.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                    Miałem sytuację aku rano odpalił bez zająknięcia.
                    Przyjazd do pracy, godzina 14 wychodzę i zdechł na amen.
                    Miałem podobnie w VI gen też latem. Auto odpalało bezbłędnie. Miałem remont w mieszkaniu i gość wysłał mnie po coś do OBI. Odpaliłem bez problemu, zrobiłem zakupy i aku się skończył. Objaw był taki, że słychać było przy zapalaniu tylko takie cyknięcie rozrusznika i nic więcej. Nadmuchy radio, światła itp. działały pełną mocą. Najśmieszniejsze było to, czego do dzisiaj nie rozumiem, że żaden inny nowy akumulator oprócz tego w ASO nie chciał zadziałać. Gość z punktu z akumulatorami wezwał nawet elektryka. Wszelkie pomiary były właściwe a przy odpalaniu tylko cykanie. Elektryk powiedział, ze nigdy nie spotkał się z takim przypadkiem. W ASO wymienili i zapalił od kopa. Na moje pytanie o te inne aku tylko się uśmiechnęli.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                      Miałem sytuację aku rano odpalił bez zająknięcia.
                      Przyjazd do pracy, godzina 14 wychodzę i zdechł na amen.
                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      Miałem podobnie w VI gen też latem. Auto odpalało bezbłędnie. Miałem remont w mieszkaniu i gość wysłał mnie po coś do OBI. Odpaliłem bez problemu, zrobiłem zakupy i aku się skończył. Objaw był taki, że słychać było przy zapalaniu tylko takie cyknięcie rozrusznika i nic więcej. Nadmuchy radio, światła itp. działały pełną mocą. Najśmieszniejsze było to, czego do dzisiaj nie rozumiem, że żaden inny nowy akumulator oprócz tego w ASO nie chciał zadziałać. Gość z punktu z akumulatorami wezwał nawet elektryka. Wszelkie pomiary były właściwe a przy odpalaniu tylko cykanie. Elektryk powiedział, ze nigdy nie spotkał się z takim przypadkiem. W ASO wymienili i zapalił od kopa. Na moje pytanie o te inne aku tylko się uśmiechnęli.
                      Ja również miałem podobną sytuacje opisałem ja tu: [B]Awaria akumulatora[B]. W skrócie wszystko działało bez zarzutów poza systemem start-stop, który przy każdym uruchomieniu wyświetlał błąd akumulatora. Po pewnym czasie z dnia na dzień akumulator stracił całkowicie pojemność. Doładowanie pozwalało odpalić ale po około 8h od odłączenia od prostownika nie dało się odpalić auta. Akumulator w ogóle nie trzymał.
                      Mój C I V I C --> Szara myszka - Civic 1,8 Sport 2013

                      Comment


                      • Dziś pierwszy raz zapaliła mi się żółta kontrolka od start-stop na obrotomierzu. Co dziwniejsze, po całonocnym ładowaniu akumulatora. Do tej pory pokazywało tylko na wyświetlaczu i-mid że ss nie działą z ikonką akumulatora. Zobaczymy, prawie 8 lat więc ma prawo mieć już dość. Dziwi mnie tylko ze akurat po ładowaniu wyświetlił taki błąd.

                        Comment


                        • Kila dni temu zrobiłem sobie około 40 minut postoju , zgasiłem silnik i włóczyłem radio słuchałem muzyki z pendrive , samochód już nie odpalił , zapaliła się choinka na desce oraz wyświetlały się komunikaty sprawdź system ABS, SRS. Wezwałem assistance laweta zawiozła do najbliższego ASO tam sprawdzili Aku powiedzieli że jest ok. naładowali przez 4h odkodowanie radio i samochód odpala, nigdy nie wyświetlała się wcześniej informacja o nie dostępnym start stop z powodu słabego Aku. ASO twierdzi że Aku jest ok. myślicie że zbliża się jego koniec, czy około 30 minut słuchania muzyki wystarczy aby rozładować aku

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
                            Kila dni temu zrobiłem sobie około 40 minut postoju , zgasiłem silnik i włóczyłem radio słuchałem muzyki z pendrive , samochód już nie odpalił , zapaliła się choinka na desce oraz wyświetlały się komunikaty sprawdź system ABS, SRS.
                            U mnie w takiej sytuacji wyświetla się najpierw komunikat, o "możliwym deficycie energii" a potem wyłącza się radio.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
                              ASO twierdzi że Aku jest ok. myślicie że zbliża się jego koniec
                              Trudno powiedzieć, dawno temu mniej więcej wiadomo było kiedy akumulator padnie. Teraz rano jest wszystko ok. a po południu bez ostrzeżeń już nie. Elektronika też jest nieprzewidywalna. U mnie tak jest od początku. S/S nie odpala a ikona pokazuje słabe aku, a aku jest w 100% sprawny testowany w aso.

                              Comment


                              • Możliwe że potrzebuje aku w technologii agm lub typowy żel pod system start stop, te aku nie mają łatwego życia przez to ciagłe odpalanie auta, dlatego pokazuje ci zbyt słaby aku, w takim przypadku ECU powinien wyłączyć ten ekoterrorystyczny system SS. Możesz spróbować podładować 12h jakimś dobrym prostownikiem przynajmniej 10A i zobaczyć czy pomogło, jeśli nada będzie komunikat to znaczy że aku za słaby aby utrzymać system ss.
                                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                                Comment

                                Working...
                                X