Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2,2 UFO - DPF do wymiany czy usuwać?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Dzięki za odpowiedz troszkę mnie uspokoiłes tym ze to oni aj niby starałem sie znaleść jakiś fachowców niby to jakiś oddział v-tech z krk którzy sie znają na robocie a tu takie coś.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez Eragon932 Zobacz posta
      w mojej civic z silnikiem 2.2 icdti wycinałem filtr dpf. Panowie zmagają sie z problemem nie działajacego tempomatu
      to jest klasyk, po wycięciu dpf przestaje działać tempomat, słyszałem to już chyba 20 razy , tak jak sugeruje Butler to jest amatorka nie usługa. Zawsze należy szukać opinii o takich "warsztatach".
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #33
        Amatorka to może trochę jednak za mocno powiedziane... Naprawdę dobrzy mechanicy mają z tym problem. Tempomat jest wrażliwy na prawie każdy błąd i nawet jeśli nie widać go na desce, to tpm po prostu nie odpali. Z czystej ciekawości... Ile zapłaciłeś za usługę w Krakowie? Jest jeden dobry specjalista na Balickiej. Jak chcesz to napisz na PW o namiar. Mechanik którego polecałem kilka stron wcześniej w tym wątku również sprawnie sobie radzi w tym temacie, chociaż z moim UFO trochę mu dało do wiwatu... Z tego co piszesz sprawa jest gorsza bo definitywnie komputer zainicjował wypalanie filtra podczas gdy był on już fizycznie usunięty. To już jest całkiem inna sprawa niż nie odpalajacy tpm. Można łatwo i skutecznie zarżnąć jednostkę napędowa.
        Last edited by PrimoGhost; 28-05-2015, 22:45.

        Comment


        • #34
          moze zobaczcie u HEKO.Zna się na robocie i jest sam fanem motoryzacji.Znam go z Forum Forda.


          Last edited by rambo7; 30-05-2015, 12:30. Powód: nie cytujemy całego wpisu - nie trzeba. Cytujemy tylko wybrane treści.

          Comment


          • #35
            Panowie, mam Civica 2.2 od przebiegu 150 tys. Dzisiaj przy 177 tys (27 tys. przebiegu), po raz pierwszy wyskoczyła kontrolka od DPF, od razu z wykrzyknikiem. Zabrałem samochód w trasę, 50 km na 3 tys obrotów i kontrolka nie znikła... Samochód w trybie awaryjnym, prędkość maksymalna 150 km/h i nie działający tempomat. Możliwe, że filtr tak natychmiast padł??
            Ktoś poleci kogoś we Wrocławiu do wycinania??

            Comment


            • #36
              Możliwe że tak natychmiast padł. Civic nie informuje o przeprowadzanym wypaleniu, można zauważyć wcześniej tylko zwiększone spalanie.
              Co do wycinania... Pamiętaj że zawartość filtra na złomie to około 300zł. Najważniejsze to przeprogramowanie kompa by wyłączyć inicjowanie działania DPF i wyłączyć błąd. Można to zrobić zdalnie mając dojście do interfejsu, koszty powinny być w granicach 300-500zł.
              Fizycznie filtr usunąć/wytłuc to zrobi Ci każdy mechanik w okolicy, nie sądzę by wziął za robociznę więcej jak 200-300zł.
              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

              Comment


              • #37
                Poszukam kogoś, kto od razu zajmie się wszystko na miejscu
                Jeszcze jedna sprawa, można pojeździć tak jeszcze trochę? Bo wątpię, że przed nowym rokiem, od zaraz kogoś znajdę...

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
                  można pojeździć tak jeszcze trochę?
                  ale tylko trochę .Zwiekszy się stan oleju silnikowego na bagnecie po dostaniu sie oleju napedowego.
                  pzdr

                  Comment


                  • #39
                    I natychmiast wymienić olej gdy się zwiększy jego stan.

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez artax Zobacz posta
                      Zwiekszy się stan oleju silnikowego
                      w zasadzie to zwiększy się stan nie oleju tylko jakiejś "barbapapy" - substancji, roztworu mieszaniny na bazie oleju i ropy.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        nie oleju tylko jakiejś "barbapapy"
                        nie chciałem być aż tak dosadnyJak najbardziej ;olej silnikowy + ropa =barbapapa

                        Comment


                        • #42
                          Wracam właśnie od kogoś z lepszym sprzętem i kod błędu to P109A - kiepska jakość oleju (Mój ELM327 na Bluetooth go nie widział). Dzisiaj rano przed wyjazdem sprawdziłem olej i jest na poziomie 1.5 MAX. Wcześniej, nigdy nie było z nim problemu, cały czas na tym samym poziomie. Ostatni raz sprawdzałem olej 2 miesiące temu i było OK, teraz nagle dramatycznie nastąpił jego wzrost. Co do DPF, to jest on zapchany w kilku procentach według Pana Mechanika. Zauważył również, że samochód zaczął puszczać dymek - bardziej biały.
                          Co może być przyczyną nagłych problemów z olejem? Olej wymieniany 02.04.2015 r. Total Quartz Ineo Long Life 5w-30 low emission na chwilę obecną zrobione mam na nim 14 tys km. Czyżby problemy z uszczelką pod głowicą i uciekający płyn??
                          EDIT:
                          o błędzie trudno cokolwiek znaleźć...
                          Tłumaczenie translatorowe z niemieckiego forum:
                          P109A
                          Rozcieńczenia oleju
                          MOŻLIWA PRZYCZYNA
                          Emisji PM, zbyt wiele depozyty (uszczelnienie przepływu zawór uszkodzony wtryskiwacz jest bardzo wysoka, kwestie Zakres / wydajność czujnika przepływu powietrza (MAF), etc.)
                          Temperaturę katalizatora trudne do zwiększenia
                          Przepływu wtryskiwacza, bardzo niska
                          Last edited by rderbis; 18-12-2015, 14:52.

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
                            Wracam właśnie od kogoś z lepszym sprzętem i kod błędu to P109A - kiepska jakość oleju
                            a ten ktoś to naprawia co VW?
                            Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
                            Mój ELM327 na Bluetooth go nie widział)
                            bravo dla ELM327 - gada prawdę! bowiem nie ma w bazie kodów Hondy Civic takiego kodu P109A.
                            Forum prawdę Ci powie , dlatego cała ta teoria a kodem i olejem jest o kant d... to nie ma ze sobą związku.
                            Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
                            Co może być przyczyną nagłych problemów z olejem?
                            to nie problem z olejem a problem z programem ECu który dawkuje dawkę ON niezbędna w trakcie wypalania się DPF, który jak widać się nie "wypala" a cały ładunek ON spływa do miski olejowej konsekwencją jest wzrost mieszaniny oleju z paliwem. Mieszanina taka nie zapewnia prawidłowego smarowania silnika które w momencie przekroczenia krytycznego % może doprowadzić do zatarcia silnika.
                            Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
                            Czyżby problemy z uszczelką pod głowicą i uciekający płyn??
                            czy ustaliłeś że płyn regularnie ucieka - czyli regularnie dolewasz - od kiedy i ile?
                            Odnieść się tu można jedynie do tego że jest usterka po stronie DPF i nie pomoże nic prócz jego czyszczenie gruba $, lub mniejsza $ za jego demontaż wraz z bezwzględną korektą programu ECU.
                            Co do
                            Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
                            Zauważył również, że samochód zaczął puszczać dymek - bardziej biały.
                            to taki efekt jest kiedy właśnie zapchany jest DPF, auto za sobą zastawia jakby siwo białą chmurę która specyficznie śmierdzi i czasem to tak daje czadu jak samochód Jamesa Bonda.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #44
                              Sprawdzałem właśnie płyn i nie ubywa. Nigdy go również nie dolewałem. Jest sens wymieniać olej i zobaczyć co się będzie dalej działo? Na chwilę obecną, przy jeździe po wciśnięciu sprzęgła pokazuje chwilowe spalanie 10 litrów.
                              Edit :
                              Pisałem jeszcze raz do tego kolesia i mówi, że P109A na 100%
                              https://www.digital-kaos.co.uk/forum...-stil-limpmode
                              Tutaj niby taka sama sytuacja...
                              Last edited by rderbis; 18-12-2015, 19:05.

                              Comment


                              • #45
                                Jeśli nie ubywało i nie ubywa płynu chłodniczego to kopcenie na biało/siwo nie ma związku z upg, nie ma mowy! to jest efekt wypalania DPF przy zwiększonej dawce ON dlatego masz 10L/100km.
                                Ja wiem że fachowcy mają poczucie pewności a nie jakieś tam fora ... to zrozumiałe, ale ja dieslem Civica zajmuję się nie od wczoraj, jak zresztą zauważyłeś i mam dostęp do takich rzeczy do których z pewnością ten mechanik nie ma i jeśli baza kodów N22 (civic 2006-8) mówi - "nie ma takiego kodu" to sorry ale mechanik może gadać co chce .
                                Jeśłi taki pewny to niech poda definicję i procedurę diagnostyki wg HDS i już . Pytanie konkretne czy w twoim bolidzie pojawił się jakikolwiek Kod błędu - Check Engine? jeśli nie? to nie ma mowy o tym by to był jakikolwiek błąd z grupy "P" powertrain. Twój powertrain (silnik) jest sprawny usterkę ma układ redukcji NOx więc nie może być z definicji "P", po prostu to sie kupy nie trzyma.
                                Tu dopytam, czy twój civic 2,2 jest z niemieckiego rynku?
                                Last edited by rambo7; 18-12-2015, 22:04.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X