Dzięki za odpowiedz troszkę mnie uspokoiłes tym ze to oni aj niby starałem sie znaleść jakiś fachowców niby to jakiś oddział v-tech z krk którzy sie znają na robocie a tu takie coś.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Civic 2,2 UFO - DPF do wymiany czy usuwać?
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Eragon932 Zobacz postaw mojej civic z silnikiem 2.2 icdti wycinałem filtr dpf. Panowie zmagają sie z problemem nie działajacego tempomatu, tak jak sugeruje Butler to jest amatorka nie usługa. Zawsze należy szukać opinii o takich "warsztatach".
Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Amatorka to może trochę jednak za mocno powiedziane... Naprawdę dobrzy mechanicy mają z tym problem. Tempomat jest wrażliwy na prawie każdy błąd i nawet jeśli nie widać go na desce, to tpm po prostu nie odpali. Z czystej ciekawości... Ile zapłaciłeś za usługę w Krakowie? Jest jeden dobry specjalista na Balickiej. Jak chcesz to napisz na PW o namiar. Mechanik którego polecałem kilka stron wcześniej w tym wątku również sprawnie sobie radzi w tym temacie, chociaż z moim UFO trochę mu dało do wiwatu... Z tego co piszesz sprawa jest gorsza bo definitywnie komputer zainicjował wypalanie filtra podczas gdy był on już fizycznie usunięty. To już jest całkiem inna sprawa niż nie odpalajacy tpm. Można łatwo i skutecznie zarżnąć jednostkę napędowa.Last edited by PrimoGhost; 28-05-2015, 22:45.
Comment
-
moze zobaczcie u HEKO.Zna się na robocie i jest sam fanem motoryzacji.Znam go z Forum Forda.
Last edited by rambo7; 30-05-2015, 12:30. Powód: nie cytujemy całego wpisu - nie trzeba. Cytujemy tylko wybrane treści.
Comment
-
Panowie, mam Civica 2.2 od przebiegu 150 tys. Dzisiaj przy 177 tys (27 tys. przebiegu), po raz pierwszy wyskoczyła kontrolka od DPF, od razu z wykrzyknikiem. Zabrałem samochód w trasę, 50 km na 3 tys obrotów i kontrolka nie znikła... Samochód w trybie awaryjnym, prędkość maksymalna 150 km/h i nie działający tempomat. Możliwe, że filtr tak natychmiast padł??
Ktoś poleci kogoś we Wrocławiu do wycinania??
Comment
-
Możliwe że tak natychmiast padł. Civic nie informuje o przeprowadzanym wypaleniu, można zauważyć wcześniej tylko zwiększone spalanie.
Co do wycinania... Pamiętaj że zawartość filtra na złomie to około 300zł. Najważniejsze to przeprogramowanie kompa by wyłączyć inicjowanie działania DPF i wyłączyć błąd. Można to zrobić zdalnie mając dojście do interfejsu, koszty powinny być w granicach 300-500zł.
Fizycznie filtr usunąć/wytłuc to zrobi Ci każdy mechanik w okolicy, nie sądzę by wziął za robociznę więcej jak 200-300zł.Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły
Comment
-
Zamieszczone przez rderbis Zobacz postamożna pojeździć tak jeszcze trochę?
pzdr
Comment
-
Zamieszczone przez artax Zobacz postaZwiekszy się stan oleju silnikowegoKierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postanie oleju tylko jakiejś "barbapapy"Jak najbardziej ;olej silnikowy + ropa =barbapapa
Comment
-
Wracam właśnie od kogoś z lepszym sprzętem i kod błędu to P109A - kiepska jakość oleju (Mój ELM327 na Bluetooth go nie widział). Dzisiaj rano przed wyjazdem sprawdziłem olej i jest na poziomie 1.5 MAX. Wcześniej, nigdy nie było z nim problemu, cały czas na tym samym poziomie. Ostatni raz sprawdzałem olej 2 miesiące temu i było OK, teraz nagle dramatycznie nastąpił jego wzrost. Co do DPF, to jest on zapchany w kilku procentach według Pana Mechanika. Zauważył również, że samochód zaczął puszczać dymek - bardziej biały.
Co może być przyczyną nagłych problemów z olejem? Olej wymieniany 02.04.2015 r. Total Quartz Ineo Long Life 5w-30 low emission na chwilę obecną zrobione mam na nim 14 tys km. Czyżby problemy z uszczelką pod głowicą i uciekający płyn??
EDIT:
o błędzie trudno cokolwiek znaleźć...
Tłumaczenie translatorowe z niemieckiego forum:
P109A
Rozcieńczenia oleju
MOŻLIWA PRZYCZYNA
Emisji PM, zbyt wiele depozyty (uszczelnienie przepływu zawór uszkodzony wtryskiwacz jest bardzo wysoka, kwestie Zakres / wydajność czujnika przepływu powietrza (MAF), etc.)
Temperaturę katalizatora trudne do zwiększenia
Przepływu wtryskiwacza, bardzo niskaLast edited by rderbis; 18-12-2015, 14:52.
Comment
-
Zamieszczone przez rderbis Zobacz postaWracam właśnie od kogoś z lepszym sprzętem i kod błędu to P109A - kiepska jakość oleju
Zamieszczone przez rderbis Zobacz postaMój ELM327 na Bluetooth go nie widział)bowiem nie ma w bazie kodów Hondy Civic takiego kodu P109A.
Forum prawdę Ci powie, dlatego cała ta teoria a kodem i olejem jest o kant d... to nie ma ze sobą związku.
Zamieszczone przez rderbis Zobacz postaCo może być przyczyną nagłych problemów z olejem?
Zamieszczone przez rderbis Zobacz postaCzyżby problemy z uszczelką pod głowicą i uciekający płyn??
Odnieść się tu można jedynie do tego że jest usterka po stronie DPF i nie pomoże nic prócz jego czyszczenie gruba $, lub mniejsza $ za jego demontaż wraz z bezwzględną korektą programu ECU.
Co doZamieszczone przez rderbis Zobacz postaZauważył również, że samochód zaczął puszczać dymek - bardziej biały.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Sprawdzałem właśnie płyn i nie ubywa. Nigdy go również nie dolewałem. Jest sens wymieniać olej i zobaczyć co się będzie dalej działo? Na chwilę obecną, przy jeździe po wciśnięciu sprzęgła pokazuje chwilowe spalanie 10 litrów.
Edit :
Pisałem jeszcze raz do tego kolesia i mówi, że P109A na 100%
https://www.digital-kaos.co.uk/forum...-stil-limpmode
Tutaj niby taka sama sytuacja...Last edited by rderbis; 18-12-2015, 19:05.
Comment
-
Jeśli nie ubywało i nie ubywa płynu chłodniczego to kopcenie na biało/siwo nie ma związku z upg, nie ma mowy! to jest efekt wypalania DPF przy zwiększonej dawce ON dlatego masz 10L/100km.
Ja wiem że fachowcy mają poczucie pewności a nie jakieś tam fora ... to zrozumiałe, ale ja dieslem Civica zajmuję się nie od wczoraj, jak zresztą zauważyłeś i mam dostęp do takich rzeczy do których z pewnością ten mechanik nie ma i jeśli baza kodów N22 (civic 2006-8) mówi - "nie ma takiego kodu" to sorry ale mechanik może gadać co chce.
Jeśłi taki pewny to niech poda definicję i procedurę diagnostyki wg HDS i już. Pytanie konkretne czy w twoim bolidzie pojawił się jakikolwiek Kod błędu - Check Engine? jeśli nie? to nie ma mowy o tym by to był jakikolwiek błąd z grupy "P" powertrain. Twój powertrain (silnik) jest sprawny usterkę ma układ redukcji NOx więc nie może być z definicji "P", po prostu to sie kupy nie trzyma.
Tu dopytam, czy twój civic 2,2 jest z niemieckiego rynku?Last edited by rambo7; 18-12-2015, 22:04.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment