Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2,2 UFO - DPF do wymiany czy usuwać?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 2,2 UFO - DPF do wymiany czy usuwać?

    hej!
    Stałem się niedawno posiadaczem Hondy Civic z silnikiem 2.2
    Po zawarciu umowy kupna - sprzedaży wracałem do domu około 200 KM. Samochód spisywał się znakomicie. Żadnych błędów, szarpania, nic. Próbowałem wychwycić moment wypalania DPF, ale nie udało mi się. Może w ogóle się nie wypalał.
    Rano, po odpalaniu silnika i przejechaniu kilkudziesięciu metrów, zapaliła się kontrolka filtra DPF. na żółto, z wykrzyknikiem. Samochód przeszedł w tryb awaryjny - czuję znaczny spadek mocy. Próbowałem jechać z prędkością ok 70 kph na 3 biegu, 2,5 tys rpm. Przejechałem około 20 kilometrów jednak dalej się świeci... Szczerze mówiąc nie wiem co robić. Myślałem, żeby odpalić go, wyluzować i zostawić na 40 minut. Domniemam, że dopadło mnie wymuszone wypalanie filtra? Bałem się jechać z tą kontrolką w dłuższą trasę. Na temat DPF wiem tyle, co przeciętny człowiek... Proszę o pomoc

  • #2
    Ehh ...

    Zamieszczone przez PrimoGhost Zobacz posta
    Rano, po odpalaniu silnika i przejechaniu kilkudziesięciu metrów, zapaliła się kontrolka filtra DPF. na żółto, z wykrzyknikiem. Samochód przeszedł w tryb awaryjny
    ... i dlatego właśnie wolę więcej tankować i mieć mniejszy moment obrotowy w wolnossącej benzynie.

    Rambo7, tak, Nasz Prezes, tylko w nim nadzieja no i w dziale diesla. Tam się udaj niezwłocznie.

    Comment


    • #3
      to chyba ten dział?
      Ja wolę mniej tankować i mieć duży moment. Zakładałem problemy z DPF przy kupnie, ale nie tak szybko. Dodatkowo w budżecie nie przewidywałem jego wycinania ;/
      Last edited by PrimoGhost; 05-05-2014, 21:52.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez PrimoGhost Zobacz posta
        Dodatkowo w budżecie nie przewidywałem jego wycinania ;/
        Życie.

        Zamieszczone przez PrimoGhost Zobacz posta
        to chyba jestem w tym dziale
        Pisząc powyższe chodziło mi abyś poćwiczył wyszukiwarkę a nie od razu zakładał nowy temat. Diesle omijam i nie pomogę merytorycznie ale dział jest "konikiem" Prezesa i być może Twoje problemy są tu opisane i rozwiązane.

        Comment


        • #5
          Najpierw powinna się zapalić kontrolka ostrzegawcza oznajmiająca czyszczenie i żeby najlepiej udać się w trasę i go wypalić. Nie wolno w tym czasie gasić silnika ! Tu jest gorszy problem bo kontrolka z wykrzyknikiem oznacza zapchanie. Pozostaje serwis i czyszczenie a jak to nie pomoże to wtedy dopiero wymiana/wycinka. Czyszczenie to koszt w okolicy 200zł.

          Comment


          • #6
            Czyli jednym słowem, auto jest póki co uziemione?

            Comment


            • #7
              Poczekaj jeszcze na kogoś kto ma do czynienia z tym autem na co dzień może jeszcze coś doda od siebie albo mnie poprawi, ale obawiam się że tak.

              Comment


              • #8
                Wiedziałem przy kupnie już, że będą z tym jaja... nagrałem nawet mechanika wcześniej, który zajmuje się wycinaniem tego cholerstwa. 1k zł i gwarancja, że tempomat nie zwariuje i nie będzie siał błędami. Problem jest taki, że 70 KM ode mnie i trzeba auto na 2 dni zostawić
                Zastanawiam się czy sam się nie przyczyniłem do tego trochę. Wracając ( niedziela, powroty z weekendu majowego ) stałem trochę w korkach, nie przeganiałem auta, bo ruch był spory a nie oswoiłem się z nim. Mogły być chwile, że nie miał optymalnych obrotów, ale bez przesady znowu... Kontrolka świeci na żółto, nie czerwono. Poprzedni właściciel mówił, że coś takiego mu się stało raz w zimie. Też CPU ucięło moc, ale po kilkunastu kilometrach wrócił do "siebie"
                Dla jasności.. Tak to wygląda. Plus auto w trybie serwisowym.
                Honda-Accord-i-DTEC-DPF-Light-On.jpg

                Comment


                • #9
                  doświadczenia z DPF nie mam w sensie znac jego "zakamarki" techniczne, i innego rodzaju "myki" co z tym zrobić gdy się dzieje jak się dzieje...
                  W DPF, podstawa to olej i kontrola oleju - mam na myśli jego przybywanie - ile jest oleju w silniku? czy obserwujesz czy i ile przybywało?!
                  Zbieg okoliczności prawdopodobnie zgrał się moment wypalania cząstek a Ty akurat osiągnąłeś cel. W tym momencie nastąpił "konflikt interesów" bardzo zły moment jeśli ten chce filtr przepalić.
                  Generalnie sprawa ma tylko jedną drogę rozwiązania. Żadna inna droga poza jedyną słuszną - nie działa! koniec kropka.
                  Jeśli nie chcesz doprowadzić się do ruiny i wiecznej irytacji bezdyskusyjnie musisz to "wyciąć" ... jest wiele zakładów (ale poszukaj z dobrymi opiniami!!! nawet daleko od domu !!!) ale koniecznie z dobrymi opiniami które usuwają to dziadostwo w sposób bezpieczny. Filtr musi być deaktywowany i program sterujący musi być także deaktywowany. ECM nie może widzieć że ma takie urządzenie - wtedy działasz jak normalny diesel.
                  DPF jest tak umiejscowiony że może nie być łatwy do usunięcia w każdym warsztacie, dlatego poszukaj takiego warsztatu który ma doświadczenie i dobrą opinię. Bo jeśli się wqur...ć to tylko 1 raz a nie później znowu, bo coś tam ...sie nie dało.
                  Do ASO bym nie jechał ... bo oni nie wytną tego dziadostwa, będąje ratować ... i nie jest to zła wola ASO, ponieważ autoryzowana stacja obligowana jest do działania zgodnie z dyrektywą i po prostu dywersji uprawiać nie mogą (choć by nie raz chcieli i sami mają wyrobione zdanie o DPF, ...no ale nic ...chciało sie Unii to ją mamy ).
                  Niestety wycięcie DPF też będzie kosztować sporo ...ale 1 raz. Natomiast jeśli zdecydujesz się na czyszczenie DPF (czego absolutnie nie polecam) to przygotuj się na taką akcję 3-4 razy do roku jak nie częściej, jak to wtedy przeliczysz to "wycięcie" kosztuje grosze .

                  Jedyny pozytyw przy okazji tej watpliwie przyjemnej imprezy to ... przez tych samych tunerów "nastrojenie" silnika na 180KM i 320Nm, to Ci trochę ulży w boleściach .. .

                  Tematów na necie jest sporo jest on jednolity dla wszystkich - zasada DPF jest taka sama i procedury jego pozbywania się w sposób prawidłowy i zgodny ze sztuką jest sporo: https://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7249

                  Na koniec chętnie posłuchamy jak sobie poradziłeś z problemem. Gdzie i u kogo zostawisz auto jakie efekty i jakie ceny.
                  Generalnie na forum tematu PDF było mało, wszystkie są tendencyjne i sprowadzają się do tego samego ... jak najszybciej wypier.... to dziadostwo.

                  Pamiętaj kontrolować olej w silniku silniki z DPF mają tendencję do efektu "przybywania oleju silnikowego" ... jednak nie jest to olej a zwiększający się % ON (oleju napędowego) w silniku ... jeśli ten % przekroczy krytyczną wartość w stos do oleju silnikowego nie muszę mówić co się stanie, przy okazji zbyt dużej ilości oleju w silniku lecą uszczelniacze.
                  Tu naprawdę nie ma się nad czym zastanawiać DPF to dziadostwo jakiego większego nie ma , oczywiście lobbyści zrobili swoje ... koncerny dały się nabrać ... bo ..chcieli zaoszczędzić , tak oszczędzili że takiego jak Ty wala po kieszeni , w atmosferę leci więcej syfu jak leciało zanieczyszczenia są jeszcze większe i tak naprawdę nikt z tego nie ma korzyści ani natura ani ludzie, niestety to wpuszczenia w kanał nikt się dziś nie przyzna ...wszyscy wzruszają ramionami i mają gęby pełne wody ... uśmieszki ironiczne i ...płać panie ..płać... winnych nie ma wszyscy rżną głupa ... to jest obraz dpf.
                  Last edited by rambo7; 06-05-2014, 08:06.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Tutaj trzeba wziasc pod uwage jeszcze kilka aspektow sytuacyjnych. Kupiles auto, przejechales i to jednak trasa i zatkalo sie zaraz potem. Z 2007 domyslam sie ze przebieg nie maly, wiec i filtr juz swoje dostal i osprzet tez nie jest tak idealnie precyzyjny w swej pracy. Gdyby auto bylo w miare nowe i mialo <100tys. to moze i warto by bylo probowac filtr reanimowac. W Twojej sytuacji to IMO bez sensu, bo jak rambo7 napisal bedzie problem wracal jak bumerang i nie tylko co chwile bedziesz bulic, ale co gorsza w kazdej chwili mozesz zostac uziemiony jak teraz - to drugie jest nawet gorsza perspektywa na pewnie zblizajacym sie wakacyjnym wyjezdzie... Skoro wiedziales jak bedzie, to poswiec te dwa dni i tego tysiaka zeby nie psuc sobie auta (m. in. niebezpieczna kwestia olejowa, o ktorej pisal przedmowca) i nie jezdzic w stresie "kiedy to sie wysypie"...
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #11
                      Ja czyściłem w serwisie DPF kilka razy (i to pomimo tego, że auto jeździło głównie w trasach). Co ciekawe do 90 tys km było bez zarzutu - zero problemów.
                      Po przebiegu ok. 130 tys km ASO samo nieoficjalnie zasugerowało wycięcie tego wynalazku lub wymiana na nowy (co kosztowało 3 razy tyle co wycięcie).
                      Ostatecznie nie wyciąłem ale osoba, która kupiła odemnie Civica w tym samym dniu była umówiona na usunięcie DPF
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #12
                        Wymiana filtra to juz dla mnie zupelnie nierozsadna opcja. Z uwagi na zuzycie osprzetu ktore zawsze jakies tam jest (turbina, wtryski, etc.) to juz nie jest to co w nowym aucie a filtr jest baaardzo na to czuly. Ponoc nieraz moze to byc pierwszy znak ze np. ktorys z wtryskow nie dziala jak powinien. Chociaz oczywiscie nie musi. Ale w tym przypadku za 10tys. moze byc powtorka z rozrywki - pieniadze wyrzucone w przyslowiowe bloto... Jedyna sensowna i pewna opcja to wyciecie. Auto bedzie zwawsze, bedzie mniej palic (bez procedur wypalania) no i bedzie bezpieczniej dla silnika i bez nerwow i wydatkow dla Ciebie.
                        Last edited by Alix; 06-05-2014, 09:52.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          za 10tys. moze byc powtorka z rozrywki
                          W ASO 4 lata temu koszt nowego filtra DPF był 12 tys pln brutto.
                          Wycięcie z nową mapą itp. wtedy to 3,5 tys PLN - teraz widzę, że ceny wycięcia mocno spadły, więc nie ma sensu się zastanawiać tylko ciąć...

                          Odnosnie eksploatacji to mi najczesciej kontrolka zapalała się na autostradzie lub zwykłej drodze przy mocnym dodaniu gazu - np. przy wyprzedzaniu gdy chciałem pociągnąć ostro po obrotach (powyzej 3,5 tys rpm) i dynamicznie przyspieszyć. Wtedy kontrolka i do ASO na czyszczenie.
                          Raz jak w tryb serwisowy przeszedł przy wyprzedzaniu to myślałem, że zawału dostanę...

                          Mechanicy twierdzili, że to normalne, bo filtr sie systematycznie zapełniał i jak dawałem ostro w palnik to dostawał taką dawkę sadzy, że czujnik wariował i zdławiał silnik żeby go ochronić.
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • #14
                            Ten silnik normalnie wychodził z Japonii bez DPF, wiec to nie jest problem z jego usunięciem. Francuzi byli "szybsi" a lobbysci i księgowi szybko przeliczyli $ ...że kupując DPF od Piźdiziota i adoptując do wszelkiego jeździdła ...zarobią~! ...bo nie muszą swojego biura projektowego inwestować ...proste ... jest super !
                            Jakim cudem francuski syf może działać w Japończyku ...eeeetam ...wczymkolwiek, jak ?!
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Mam usunięty DPF. Koszty całkowite wycięcia z przeprogramowaniem kompa powinny Cię wyjść poniżej 1000zł.
                              Jedna uwaga - bez odpowiedniej wiedzy zmiana oprogramowania może Cię pozbyć tempomatu. Jeśli po usunięciu DPF pojawią się z nim problemy to nie szukaj gdzie indziej problemów tylko żądaj korekty programu.
                              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                              Comment

                              Working...
                              X