Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2,2 UFO - DPF do wymiany czy usuwać?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    pisałeś:
    Zamieszczone przez baymann9 Zobacz posta
    Od początku użytkowania spaliny mają mocny nieprzyjemny zapach (jak autobusy Ikarus)
    Ikarus jak odjeżdża robi tak: https://www.youtube.com/watch?v=m_bCa-ai-PM

    Jak twój kopciuch tak nie robi? a tylko śmierdzi? ale nie ma sadzy? to mieszanka jest zbyt bogata, może to wina dawki z Chipa, a może robisz za krótkie trasy. Instrukcja obsługi samochodu z silnikiem N22 mówi że silnik uważa się za rozgrzany po 16km jazdy, w silne mrozy nawet więcej.
    Jak śmierdzi po 10km jazdy a jak śmierdzi po 100km jazdy? tak samo? nie ma żadnej różnicy? W moim 1,7ctdi bez dpf jest wyraźna różnica w śmierdzeniu po odpowiednim przebiegu - czyli rozgrzaniu silnika.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #77
      Własnie tylko śmierdzi. Spaliny są praktycznie bezbarwne. Silnik pracuje równo i kulturalnie, nie ma problemów z dynamiką czy rozruchem.

      Obawiam się, że to nie jest kwestia rozgrzania silnika. Z pracy mam 30km. Jadę z przelotową prędkościa ok 70kmh i jak parkuje auto w garażu to śmierdzi.
      W najbliższym czasie odłączę tego boxa i zobaczymy czy jest lepiej. Mam nadzieje, że to nie wtryski, jak sugerował mechanik...

      Comment


      • #78
        no właśnie, 70km/h dla silnika N22 to nie jest prędkość przelotowa, to jest prędkość rowerowa. minimum te 110km/h na krajówce musisz jechać te 30km inaczej masz non stop niedogrzany silnik. Ja upatruję tego smrodku właśnie z tego powodu, odległość masz spełnioną, ok, ale warunki nie są dla diesla, dlatego śmierdzi. Najlepiej by było jak byś miał warunki że jedziesz tak za 110-140km/h (przy wyprzedzaniu) przez 30km czyli 2 razy szybciej.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #79
          Chodziło mi o prędkość średnią. Autostradą jeżdżę minimum 120kmh.

          Comment


          • #80
            mimo wszystko warunki o objawy pasują mi do obrazu sytuacji że nie zapewniasz warunków pracy dla diesla, w zeszłym tygodniu mieliśmy jeszcze zimę z mrozami, spalanie wcale nie masz wysokie ja bym powiedział że normalne / przyzwoite w takich warunkach, zobacz co się zmieni jak przyjdą warunki i będzie przynajmniej +15stC.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #81
              Spalanie mam przez cały rok 7,5 - 8l/100km. Nie jest to może jakoś bardzo dużo, ale z opinii innych posiadaczy auta z tym silnikiem, powinno być około litra mniej.

              Muszę przy okazji jakiejś jazdy na trasie ponad 50km sprawdzić, czy spaliny śmierdzą. To chyba da pewność

              Comment


              • #82
                nieprawda, ściemniają, o 1L mniej to palę ja przy pojemności silnika 1,7. Twój 2,2 7,5-8,0 to normalny dobry wynik.
                Tak przejedź się ale dynamicznie, ten silnik to jest naprawdę Moc! dla próby, po prostu jak będą warunki to pojedź tak by miał szansę się "zmęczyć" , zagrzać, wtedy zanim zgasisz powąchaj go.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #83
                  Witam, mam takie pytanka związane z dpf w moim ufie 2.2. Jestem świeżym nabywcą i zrobiłem dopiero około 1000km i już drażni mnie ten dpf gdyż to moje pierwsze auto wyposażone w ten filtr. Nie świecą żadne błędy od niego, wypala sie co około 400-500 km jazdy na krótkich odcinkach bądź mieszanej. Jednak po każdym wypaleniu zauważyłem że oleju przybywa a do tego samo wypalanie trwa dość długo i auto kopci wtedy jasnym śmierdzącym dymem. Czy tak to ma wyglądać czy coś nie tak u mnie z tym kopceniem i przybywaniem oleju? Ogólnie mam zamiar go usunąć chodź z drugiej strony mam obawy odnośnie wprowadzenia kar i tego całego cyrku z tym związanego. Ktoś coś doradzi:P?

                  Witamy się w dziale powitań co stanowi pierwszy wpis, korzystając z wyszukiwarki dostaniesz sporo informacji na nurtujące Cię pytania. Nie jesteś pierwszy który o to pyta.
                  Last edited by rambo7; 28-07-2018, 16:20. Powód: Regulamin pkt, 2, 3.

                  Comment


                  • #84
                    Zamieszczone przez Ferdi Zobacz posta
                    samo wypalanie trwa dość długo i auto kopci wtedy jasnym śmierdzącym dymem. Czy tak to ma wyglądać
                    tak, to jest normalne. Przybywanie oleju to wątek już omawiany, poczytaj. Zatrudnij wyszukiwarkę forumową.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #85
                      a takie jeszcze pytanko na które każdy ma swoje poglądy - patrząc na obecną sytuacje w kraju jest się nad czym wachać czy wycinać?

                      Comment


                      • #86
                        jak poczytasz wątki a tam było oooooooooobszernie pisane, było! Stacje diagnostyczne w PL nie badają emisji spalin. Badanie emisji spalin w twoim bolidzie jest możliwe wyłącznie w trybie gdy nie jest wypalany DPF, silnik musi być rozgrzany. Czyli w momencie badania spalin, czy go masz czy go nie masz on nie bierze udziału w badaniu, nie ma on znaczenia, nie badane sa spaliny w momencie jego wypalania. więc czy on jest wycięty czy wsadzony nie bierze udziału i nie ma wpływu na wyniki spalin. Żaden daiagnosta nie ma prawa rozkręcać samochpdu celem ustalenia czy on jest ? czy nie, zdaniem diagnosty jest ustalenie norm emisji spalin. Twoje spaliny w normalnym trybie pracy są 5 x czyściejsze niż nowego diesla z koncernu VAG. Zatem o przekroczeniach nie ma mowy. Silnik N22 wyprzedza swoje czasy i jest jednym z najlepszych silników diesla na świecie, serwisowany nie ma opcji aby dymił jak wieśwagen. Wiele, bardzo wiele takich silników jeździ bez DPF z roczników gdy nie było wymogu jego stosowania i nie słyszałem aby któryś nie przeszedł przeglądu z uwagi na niedotrzymanie emisji. Wiele 1,7ctdi (przed ufo z N22) jeździ nawet bez wkładu ceramicznego i są 5x czystsze niż każdy VAG. Dla środowiska lepiej jak go nie ma bo w wyniku wypalania do atmosfery leci 25 razy więcej zanieczyszczeń niż gdy go nie ma. To nie jest element ochrony środowiska, to jest element drenażu portfela, on nie ma zadania chronić a doić klienta.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #87
                          dzięki rambo za wypowiedzi, jednak zastanawia mnie dlaczego napisałeś, że nie ma on wpływu na wynik spalin? To normalne, że bada się spaliny gdy jest nie wypalany bo w przeciwnym razie to by jakieś tragiczne wartości zostały uzyskane, jednak zamontowany na aucie nie jest dla ozdoby tylko zatrzymuje PM- cząstki stałe, dlatego też się zapycha - stąd chyba logiczne że emisja cząstek stałych na pewno wzrośnie po wycince, może nie będą to jakieś drastyczne wartości ale wystarczy że nie zmieścisz się już w Euro5, które masz wbite w papierach i auto nie przejdzie przeglądu. Możliwe że na NOx i HC nie bedzie miał aż tak znacznego wpływu.
                          Last edited by Ferdi; 29-07-2018, 17:52.

                          Comment


                          • #88
                            Zamieszczone przez Ferdi Zobacz posta
                            jednak zamontowany na aucie nie jest dla ozdoby tylko zatrzymuje PM- cząstki stałe
                            no zgadza się, to czemu w wersjach bez DPF się nie zapycha? Wiesz co trzeba zrobić aby się zatkał?
                            Zamieszczone przez Ferdi Zobacz posta
                            dlatego też się zapycha
                            nie prawda, nie zapycha się.
                            Zamieszczone przez Ferdi Zobacz posta
                            stąd chyba logiczne że emisja cząstek stałych na pewno wzrośnie po wycince
                            nie jest to możliwe, fizycznie nie ma takiej możliwości, chyba widzę nie rozumiesz że on działa cały czas. (nie wiem co masz na myśli mówiąc "wycinka" ...zapomnij o szlifierce !!! ja nie mówię o szlifierce.).
                            filtra ceramicznego nie usuwasz, on jest zamontowany tak jak był, dopala cząstki stałe w wys. temperaturze, a nie jest dawkowały ON do procesu wypalania. (wycięty z pamięci jest z proces dawkowania ON do silnika).
                            Zamieszczone przez Ferdi Zobacz posta
                            może nie będą to jakieś drastyczne wartości ale wystarczy że nie zmieścisz się już w Euro5
                            Auro4 ma twój bolid nie Euro5. Weź sobie porównaj wyniki takiego silnika bez dpf i z dpf. wyniki będą identyczne. Jedyna różnica jest w tym że twój ma dodatkową trującą powietrze instalację jakim jest DPF. On niczego nie doczyszcza, on truje i po prostu jest. Auto nie przechodzi przeglądu od tego czy jest DPF czy go nie ma, silnik musi mieć określoną jakość spalin, a taką można zmierzyć tylko gdy DPF nie smrodzi.
                            Zadaj sobie pytanie, jakim cudem filtry w wcześniejszym modelu 1,7 filtry ceramiczne dopalające spaliny nie zatykają się, jeszcze nie było takiego przypadku na forum, oraz w 2,2 bez dpf, nie było ani jednego przypadku zapchania oraz nie było ani jednego przypadku że zapchał sięw modelu w którym fabrycznie dpf był. Więc jak to wytłumaczysz? Nie było ani jednego przypadku że ktoś deaktywował dozowanie ON do silnika (spalania) i z tego powodu zakwestionowano komuś przegląd? nie ma takiego przypadku. Tobie widzę kojarzy się "wycięcie" ze szlifierką. "Wycięcie" dpf powinno Ci się kojarzyć z laptopem.
                            Masz 3 opcje, nie usuwać i śmierdzieć. Usunąć na zasadzie zainstalowania emulatora dodatkowego urządzenia które oszukuje ECM i deaktuwuje go, w tym przypadku zawsze można wrócić do dawkowania Oleju Napędowego do silnika. Usunąć deaktywować go programowo w ECM co wiąże się potencjalnie z tym że jak np. coś kiedyś ulegnie awarii i np. ASO będzie musiało wgrać nowy program to wgra znowu z dawkowaniem ON do silnika, wiec znowu trzeba wydać kasę na jego elektroniczne wyłączenie.
                            Wkład ceramiczny zostaw, on działa i działać będzie zawsze, nie zatka się nie w Hondzie. W Wieśwagenie tak ale nie w Hondzie.
                            Tak czy inaczej - operację wycięcia filtra trudno wykryć, a jeszcze trudniej udowodnić.
                            Dużo jest wiedzy w zasobach internetu poczytaj i zrób jak uważasz, https://www.auto-swiat.pl/jak-usunac-filtr-dpf/rbllb
                            foto jest oczywiście wstawione dla spowodowania wrażenia wycinania, ale to jest ściema dla potrzeb artykułu, żadnej szlifierki się tutaj nie używa , zresztą pokazany jest klasyczny tłumik a obudowa filtra ceramicznego wygląda trochę inaczej.
                            Last edited by rambo7; 31-07-2018, 08:10.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #89
                              DPf/filtr cząstek stałych nowy czy regernerować?

                              Witam serdecznie,

                              Nie znalazłam wątku na forum więc otwieram temat. Mam problem. Już po raz któryś miałam sytuację,że nagle rosną mi obroty jak jadę i wtedy zaczyna dziwnie dymić silnik. Mechanik stwierdzil, ze będę miała do wymiany filtr dpf, a może wiecie coś czy to sie naprawia, regeneruje?

                              o dieslach - w "dziale Diesla" przeczytaj ten temat od początku, i inne podobne. Temat przeniosłem.
                              r7
                              Last edited by rambo7; 03-09-2018, 13:29. Powód: edit

                              Comment


                              • #90
                                pytanie może nie związane bezpośrednio z filtrem dpf ale czy mogą wystąpić jakieś groźne następstwa tego iż auto jeździło na oleju rozcieńczonym olejem napędowym z racji iż na pokładzie był dpf? obecnie najechane pod 250 tys. Jaki olej sprawdzi się do auta bez dpf , obecnie motul 5w30 xclean +

                                Comment

                                Working...
                                X