Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

przygasanie świateł + kręci, ale nie odpala (usterka pompy paliwa CR)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Verwa .... która Verwy w sobie nie ma ... hi hi hi, to trzymaj rachunek i donieś jeszcze do Państwowej Inspekcji Handlowej o tej stacji, dowody sa nagrane prze TVN turbo. Po aso spodziewałem się jednak nieco więcej, tzn, taką wiedzę to a może i większą masz Ty, ok zobaczymy co będzie.
    teraz do baku nie dolewaj, najpierw całkowicie wyeksploatuj to paliwo aż do głębokiej rezerwy.
    Last edited by rambo7; 27-09-2012, 14:57.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      To znaczy mi się osobiście wydaje, że to nie jest wina paliwa... wcześniej jeździłem na innym i było to samo, ale jak fachowcy mówią "spal bak" to spalę, zaleje czymś innym i będą szukać dalej Ale z drugiej strony jeśli się okaże, że to wina paliwa to już naprawdę nie wiem gdzie tankować, żeby było dobrze ;(

      Wrzucam filmik pokazujący jak się zachowuje obrotomierz, gdy przytyka silnik. Jadę w korku, więc jedyneczka, odejmuję sprzęgło, samochód już sam jedzie po czym traci obroty, żeby zachwilę wyrwać do przodu ... Akcja jest od 1s do 7s.

      Last edited by piatro; 28-09-2012, 19:06.

      Comment


      • #33
        Zrobię mały update do całej sytuacji... Samochód jest od ponad miesiąca diagnozowany przez ASO Honda Autowitolin, która po programie telewizyjnym obiecała mi pomóc w sprawie usterki.. Samochód został wysłany do serwisu Bosha na pełną diagnozę całego układu wtryskowego i... wtryskiwacze są ok, natomiast Panowie z tego warsztatu, stwierdzili że przyczyną spadania obrotów jest mechaniczny zawór regulujący ciśnienie paliwa do listwy wtryskowej (podobno pod listwą jest taki metalowy wielkości zapalniczki samochodowej). Zawór został wymieniony plus jeszcze jakieś uszczelki - cena 1800 zł (800 części + 1000 zł robocizna i diagnostyka). Mimo zapewnień Bosha, samochód nadal nie działa tak jak powinien, obroty nadal potrafią spaść. W środę znowu wstawiam Hankę do warsztatu w ramach reklamacji... mają wymienić pompę paliwa, bo być może ona jest przyczyną takiego lagowania na niskich obrotach.

        Rambo co o tym sądzisz?
        Dodam jeszcze, że ponad dwa miesiące użeram się z tą usterką i już nie mam na nic siły ani ochoty...

        Comment


        • #34
          rozumiem frustracje, szczególnie jak sie tyle wydaje a efekt żaden... oznacza to że mechanicy nie kumają o co chodzi.

          po pierwsze to tak, oglądając 5 razy ten filmik nie bardzo wiem w czym problem, moim zdaniem jeśli w korku ruszasz (bez gazu) popuszczając sprzęgło auto ruszy, jednak jeśli zbyt szybko popuścisz pedał sprzęgła może zaistnieć sytuacja że obroty silnika na moment siądą (tak jak widzę) natomiast układ będzie chciał tę stratę szybko wyrównać, (no i widzę tak się dzieje i później obroty trzymają się ładnie równo).
          Przykładowo, da się tym dieslem wjechać pod naprawdę ostrą górkę (stojąc pod górkę) i (bez gazu) jedynie puszczając sprzęgło bardzo powoli - system nie dopuści do spadku obrotów i wyrówna nawet dodatkowo dawkując paliwo by nie zgasł i wjedzie - jak ciągnik na polu spróbuj sobie, tak jak sie na "L" uczą, stajesz pod górkę wybierz najostrzejszą w okolicy, popuszczaj sprzęgło jak zacznie ruszać spuszczaj powoli ręczy - wjedziesz jak Ursusem C360 bez problemu.

          Normalnie benzyniak zgaśnie, ten diesel nie.
          Tu widzę analogię zbyt szybko puszczasz pedał gazu - jak dla mnie sytuacja z filmiku - normalna.

          Nie wiem co robili mechanicy - ale żadnego mechanicznego zaworu na spodzie listwy wtryskowej nie ma.
          W listwie jest jedynie czujnik ciśnienia FRP i koniec (pokazuję to na foto).

          Moim zdaniem (choć nie znam sytuacji całkowicie, opieram sie na tym co czytam to ja nie znajduję problemu) być może mam zbyt mało informacji.

          Zamieszczam Fotki widać dokładnie co jest w listwie FRP - (tylko czujnik), jeśli to wszystko kosztowało 1800zł to jak dla mnie totalne przegięcie, po prostu jestem szoku. Nie chcę Cię dołować ale przekonany jestem że wymiana pompy wysokiego ciśnienia tez nie poprawi sytuacji.

          Pytanie mam konkretne - czy w tej chwili generują się jakieś kody błędów DTC ? jeśli tak to jakie?
          ponad to - jakie kody wcześniej zapisało aso? widziałeś je? bo jak nie to mogą ci wcisnąć wszystko, na rynku jest mało mechaników którzy kumają to auto, nawet w aso unikają, nie każde poważnie się zna - a ono nie jest skomplikowane - raczej proste ale trzeba wiedzieć co i jak.
          Załączone pliki
          Last edited by rambo7; 19-11-2012, 17:54.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Tu widzę analogię zbyt szybko puszczasz pedał gazu - jak dla mnie sytuacja z filmiku - normalna.
            Rambo to nie tak... generalnie problem pojawia się jak ruszasz ze sprzęgła, samochód już sam jedzie i wtedy potrafią obroty spaść i wyrównuje do góry. Ta sama sytuacja dzieje się w momencie kiedy ruszam delikatnie czyli puszczam powoli sprzęgło i nieznacznie dodaje gazu. To nie jest kwestia braku umiejętności w ruszaniu samochodem...

            Ten czujnik, którego zdjęcia wkleiłeś to jest czujnik elektroniczny, natomiast sam układ wtryskowy ma czujnik "mechaniczny", który znajduję się pod listwą gdzieś. (tak jak pisałem, wielkość i kształt zapalniczki samochodowej. mechanicy mówią, że to czujnik mechaniczny, ale to nic innego jak zawór ciśnienia. zapomniałem zrobić zdjęcia, ale mam stary czujnik, więc jak odbiorę samochód z serwisu to zrobię zdjęcie).

            1800 zł było za diagnozę wszystkich wtryskiwaczy, montaż/demontaż, zawór ciśnienia plus jakieś uszczelki do całego układu.

            W tej chwili nie ma żadnych kodów błędu. O ile wcześniej jak przygasał to bardzo często wyświetlał się błąd P1095 tak teraz po wymienianie czujnika elektrycznego (ten z Twojego zdjęcia. bo też był wymieniany) i tego zaworu ciśnienia już się nie pojawiają żadne błędy, ale problem nadal występuje. Kody sam odczytywałem przez oddaniem do serwisu, bo idąc za Twoją radą kupiłem już dawno temu czytnik kodów, także tutaj mamy pewność

            Tak jak pisałem, jutro spróbują wymienić pompę paliwa i mają dać znać czy to pomogło (oczywiście wszystko w ramach reklamacji, bo kasę wzięli a usterka jak była tak jest dalej) Z drugiej strony trochę to dziwne i mało optymistyczne, że nawet aso hondy nie potrafi naprawić samochodu własnej produkcji, no bo przecież jak nie oni to kto ma to zrobić?

            Okej, trochę się rozpisałem.. w każdym razie wg. mnie mamy tu do czynienia z problemem, który wcześniej nie występował, a łącząc go razem z kodem P1095 wynika, że nie do końca jest tak jak wszędzie jest napisane, że to błąd jakości paliwa.. jak widać na załączonym obrazku, przyczyna może być też inna tj. czujnik ciśnienia paliwa, zawór ciśnienia paliwa (czyli to co do tej pory mi wymienili, a już ten błąd nie wyskakuje, mimo istnienia problemu). Oczywiście dam znać jeszcze jak się sprawa zakończy (mam nadzieję, że jest już bliżej niż dalej do happy end'u... aaa i najlepsze jest to, że mechanik z serwisu bosha powiedział, że dawno nie widział tak zadbanego auta... chociaż to mi trochę osłodziło całą sytuację.)

            Dzięki Rambo za pomoc!

            EDIT: wrzuciłem filmik na którym lepiej można zrozumieć co się dzieje. Stoję w miejscu, silnik pracuję na jałowym biegu i po lekkim dodaniu gazu (za drugim razem na filmiku) widać co się dzieje z obrotami i charakterystyczny dzwięk silnika... (akcja od 10 do 15 sekundy). I tak samo się dzieje podczas jazdy (jak już pisałem wyżej)

            Last edited by piatro; 20-11-2012, 11:21.

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez piatro Zobacz posta
              (..)To nie jest kwestia braku umiejętności w ruszaniu samochodem...
              ok, dobra, wiem że umiesz jeździć i przyjmuję za pewnik, sorry ale naprawdę to enigmatyczna sytuacja, już tracę pomysły co Ci poradzić.
              ten 2-gi filmik lepiej obrazuje - lepiej słychać (mogłeś otworzyć drzwi było by wyraźniej) - odniosłem się na dole posta do niego.

              Zamieszczone przez piatro Zobacz posta
              (...) zdjęcia wkleiłeś to jest czujnik elektroniczny, natomiast sam układ wtryskowy ma czujnik "mechaniczny", który znajduję się pod listwą gdzieś. (...)
              zapewniam Cię że nie ma czegoś takiego. (możliwe że mechanicy tak nazywają jakąś inną część - ale to kompletnie nie ma związku i niewłaściwie nazywają - [może chodzi o zawór pierburga - ale to nie jest mechaniczny itd... jest tu nieścisłość - chętnie zobaczę "mechaniczny zawór wtryskowy" ? jak to wygląda? bo czegoś takiego jak mówię w tym aucie nie ma].

              Zamieszczone przez piatro Zobacz posta
              W tej chwili nie ma żadnych kodów błędu. O ile wcześniej jak przygasał to bardzo często wyświetlał się błąd P1095 tak teraz po wymienianie czujnika elektrycznego (ten z Twojego zdjęcia. bo też był wymieniany) i tego zaworu ciśnienia już się nie pojawiają żadne błędy, ale problem nadal występuje.
              no to będziemy mieć podobną sytuację jak w poście dot. odcinania mocy po wymianie prezpływki - też błędów nie ma (a były na oryginalnej) a auto zachowuje się b/z czyli odcina a nie generuje DTC.

              Zamieszczone przez piatro Zobacz posta
              Kody sam odczytywałem przez oddaniem do serwisu, bo idąc za Twoją radą kupiłem już dawno temu czytnik kodów, także tutaj mamy pewność
              brawo! (dziękuję za uznanie), mimo wszystko przyznasz, że lepiej się czujesz kiedy wiesz co jest! a nie kiedy teraz tego nie wiesz.

              Zamieszczone przez piatro Zobacz posta
              (...)w każdym razie wg. mnie mamy tu do czynienia z problemem, który wcześniej nie występował, a łącząc go razem z kodem P1095 wynika, że nie do końca jest tak jak wszędzie jest napisane, że to błąd jakości paliwa..
              dlatego mówię że nie zawsze należy dosłownie interpretować kod DTC. Tak podaje jednak procedura dla tego Kodu: paliwo niezgodne ze specyfikacją, pusty bak, skoro występuje przydławienie - to wprost wynika że jest zaburzony przepływ, i przykładowo jak wiesz w zimie to żę pojawia się P1095 nie świadczy o tym że w baku nie ma paliwa (a jest go de`facto 1/2) albo paliwo chrzczone - tylko świadczy o tym że zaburzony jest przepływ z powodu wytrącania sie parafiny a to jest spowodowane brakiem podgrzewacza. Konkluzja zatem czytając Kod DTC jest kompletnie niejednoznaczna.

              Możliwie że tu w tym twoim przypadku jest podobnie.
              Zatem słuszne (szkoda tylko że takie kosztowne) działanie: wtryski, czujniki, itd. teraz pompa ... metodologia wydaje sie słuszna.

              Jednak wolałbym nie być czarnowidzem ale czuję że po diagnostyce (przeglądzie wymianie) pompy wys. ciśnienia nic sie nie zmieni - pesymistyczny jestem ale coś nie mam przekonania, chyba nie tu grzebać trzeba.

              Zamieszczone przez piatro Zobacz posta
              (...)przyczyna może być też inna tj. czujnik ciśnienia paliwa, zawór ciśnienia paliwa (czyli to co do tej pory mi wymienili, a już ten błąd nie wyskakuje, mimo istnienia problemu).
              "zawór ciśnienia paliwa" - czujnik mechaniczny (jak nazwałeś wyżej) - to mnie interesuje co to za ustrojstwo? (na moją obecną wiedzę nie ma czegoś takiego, ale może i sie czegoś dowiem .

              i sprawa powtórzę taka, mamy bliźniaczą sytuację gdzie po wymianie (co nie było jednoznacznie pewne! czujników - bo problem nie zniknął) - przestają się pojawiać Kody DTC - które wcześniej na oryginalnych czujnika się pojawiały !
              Oznacza to dla mnie jedno - nie było potrzeby wymieniać tych czujników, a dodatkowo mamy kolejną niewiadomą - straciliśmy mozliwość otrzymywania informacji DTC.
              Jak mówiłem, system OBDII widzi że ma czujniki zapięte, ale jeśli one odbiegają specyfiką od oryginału to system OBDII nie komunikuje błędu DTC - bo jest dobrze - ale coś nie gra.

              Nie odbieraj mnie żę podważam Wasze działania, nie o to mi chodzi - 3-mam kciuki, poddaję tylko w wątpliwość i staram sie pokazać nieco z mojego punktu widzenia, wydaje mi się że jakieś doświadczenie posiadłem i tylko podsuwam inny punkt widzenia - byś szerszy miał obraz, i wsad do przemyśleń.



              ______________
              Edit do Filmiku:
              - ok teraz jest jasne to co widzę a słyszę dokładnie 10-ta sekunda filmiku i później .... brak paliwa na wtryskach (nie wiem których bo na słuch wynika że część pracuje a części nie - nie wiem czy nie pracuje 1-den wtrysk - czy 2 ??
              ewidentnie silnik traci zasilanie paliwa przez około 2-3 sek na 1 lub 2 cylindrach.
              Kod błędu DTC jest i powinien być dokładnie taki jaki się generował czyli P1095.
              dlaczego ten kod?
              bo sytuacja jest ściśle analogiczna do tej zimowej co przedstawiłem wyżej.
              Pytanie jest następujące:
              - co powoduje (jaka jest przyczyna) że na część wtrysków leci paliwo a na część nie ? - odp: nie wiem ? (to nie czujniki i to nie wtryski - paliwa ni ma tyle co ma być !)
              - co odpowiada za stabilne ciśnienie w listwie CR? - odp: tylko pompa wys ciśnienia, na pewno nie czujniki, (te tylko monitują warunki), dlatego po ich wymianie nic sie nie zmieniło a nawet więcej - zamienniki nie generują teraz Kodów DTC - to źle - ja wsadziłbym oryginalne czujniki - bo te potrafiły powiedzieć Ci - że jest problem - obecne (wymienione) tego nie potrafią, one nie są winne zatem nie można było się spodziewać ustąpienia problemu usterki.

              Moim zdaniem nie szedł bym w stronę OD listwy CR (co robią mechanicy) do komory spalania .... a poszedłbym od baku do listwy CR.
              Grzebiecie moim zdaniem nie tam gdzie trzeba, i to czuję od samego początku.
              Interesuje mnie laminarność przepływy od baku poprzez filtr paliwa do listwy CR - tym bym się zajął.
              Od listwy CR do wtryskiwaczy - (poprzez wymianę czujników a nawet pompy wys. ciśnienia) - w mojej ocenie nie przyniesie sukcesu, obym się mylił.

              na pompie wys. ciśnienia można się zatrzymać - wziąć ją na testy, bo: czy to ona nie podaje ciśnienia
              i gdzieś z jakiegoś mechanicznego czy elektrycznego powodu nie podaje ciśnienia przy odjęciu gazu?
              czy problem tkwi właśnie w zasilaniu pompy wys ciśnienia w paliwo - tak jak sie dzieje w zimę (dokładnie tak samo jak w tym przypadku) za mało leci rurkami do pompy i dokładnie tak samo sie dzieje - chodzi na 2-3 gary.

              Więc zrób test: weź kup sobie 50cm węża Fi 8 i podłącz go bezpośrednio od sztywnej rurki co idzie od baku do pompy paliwa (pominiesz części układu), można by od baku wstawić taki przewód do pompy wys ciśnienia - wtedy pominiesz sporą część układu - sprawdziłbym co się wtedy dzieje.

              Szukałbym prostszych rozwiązań.
              prędzej wymienił bym samą listwę CR - ona ma w środku coś takiego jak "ogranicznik przepływu" - możliwe że to się rypło?


              Scenariusz namaluję taki:
              sprawdzicie pompę wys. ciśnienia (bo jeszcze to zostało) - i też nie będzie efektu i potem wrócicie do pompy wstępnej w baku potem przewody do filtra.

              bede myślał, jakim cudem listwa traci (czasami) ciśnienie (tym samym wtryski) kto za to odpowiada? - może macie racje może pompa wysokiego ciśnienia - obyście mieli rację - więc obym się mylił .
              Last edited by rambo7; 20-11-2012, 12:36.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Dzięki Rambo za odpowiedź. Jest tu masa wiedzy, którą można wykorzystać. Oczywiście, jeśli wymiana pompy nie przyniesie pozytywnego efektu to zasugeruje im to co napisałeś.

                Co do enigmatycznej części o której piszemy jak wrócę z pracy to wkleje tutaj numer seryjny części wraz z linkiem do oryginału (mam na fakturze), więc będziemy wiedzieć dokładnie co to za część. Ale z tego co pamiętam jak patrzyłem tydzień temu to jest to regulator ciśnienia paliwa, wygląda jak zapalniczka samochodowa, która jest gwintowana i wkręca się w jakąś część układu wtryskowego. Po środku tego regulatora jest ... dziurka Tyle teraz mogę powiedzieć

                Co do wtrysków oczywiście one były diagnozowane (dlatego też, aso hondy wysłał samochód na specjalistyczne testy do serwisu Bosha) wtryski są okej, chociaż mechanik powiedział, że powoli mogą zacząć "lać", aczkolwiek na ten moment ich praca jest prawidłowa i nie ma potrzeby wymiany.

                ... nawet nie masz pojęcia jak bardzo ja jestem ciekawy co jest przyczyną i jak bardzo chciałbym, żeby w końcu Hania była zdrowa

                EDIT:
                Last edited by piatro; 20-11-2012, 13:11.

                Comment


                • #38
                  ma, mam pojęcie, myślisz że ja swojego do kamionki (kiedyś) nie chciałem wpierniczyć ? ... .
                  po to jest Forum - by tu "rozbierać" go na części .

                  napisane tu jest tak:
                  Jako że o paliwie w dieslach zimą mówi się więcej przygotowałem forumowiczom MANUALA - wątek informacyjny, jak to jest w naszej Hondzie Civic 1,7CTDi Ogólne informacje dotyczące układu paliwowego Ogólny opis układu Układ paliwowy spełnia również następujące funkcje: •Funkcja samodiagnozy i alarmu, wykorzystująca komputer do diagnozowania stanu głównych podzespołów układu i alarmowania kierowcy w przypadku wystąpienia jakiejś usterki. •Funkcja bezpieczeństwa, powodująca zatrzymanie


                  Konfiguracja układu
                  Schemat nr 2
                  BUDOWA I DZIAŁANIE UKŁADU


                  tak to odbieraj ., Ty masz suchą wiedzę Forum, podpowiedz - zasugeruj mechanikom, może wezmą to pod uwagę, może zastosują i coś wymodzą.
                  Last edited by rambo7; 20-11-2012, 12:35.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #39
                    Tak właśnie będę im sugerował, ale na razie niech zobaczą tę pompę, jak nie to zacznę im tłumaczyć teorie, a w praktyce wszystko wyjdzie

                    Wrzucam jeszcze dwa filmiki kręcone bezpośrednio "na silniku", lepiej słychać charakterystyczne dźwięki. W poprzednim poście dodałem filmik, gdzie silnik pracuje na jałowym z klimatyzacją i po krótkiej pracy gaśnie (swoją drogą czy to kółko od klimy powinno się obracać krótko i w krótkich odstępach czasowych czy przez dłuższy czas i w krótkich odstępach? a może to zależy od ustawienia mocy nawiewu? ) W tym poście jest filmik, gdzie pracuje na jałowym i dokładnie słychać ten charakterystyczny dźwięk o którym wcześniej pisaliśmy (szczególnie pod koniec filmu. aczkolwiek silnik nie gaśnie )

                    Jakość HD :P

                    Last edited by piatro; 20-11-2012, 13:16.

                    Comment


                    • #40
                      no tak, dokładnie taki odgłos identyczny jest w zimę w głębokie mrozy zaraz po odpaleniu wtedy właśnie tak twardo pracuje że aż wyraźnie klekoczą zawory - ma to związek z zaburzeniami wtryskiwanego paliwa brakuje odpowiedniego dawkowania, (ON zbyt gęsty i fizycznie "nieodpowiedni" bo z parafiną - co w mniemaniu OBDII jest wysoce niezalecane - stąd P1095 ! ... że ON niezgodny ze specyfikacją ... coś mi się zdaje że jeszcze zmienię zdanie i rzucę podejrzenie na wtryskiwacze.
                      każdy może tego doświadczyć gdy zaraz po odpaleniu (w mrozie) dodasz gazu - to tym bardziej, aż trzepie silnikiem czuć że dawka nie jest dobrze rozbryzgiwana przez wtryskiwacz w cylindrach.
                      klekocze jak szlag... tzn dokładnie jak u Cibie ... dopóki się ON nie podgrzeje - wyraźnie się wycisza silnik i wyraźnie wtryski jakby otrzymują "lepszy" (pozbawiony niepożądanych frakcji parafiny) ON.

                      ...hmmm a może właśnie wtryskiwacze ...? wiem że były sprawdzane ..ale mówisz facet powiedział że niedługo będą lać ? .hmmm masz dopiero 136tys...no ale nie znasz na 100% historii auta, każde jest przywiezione w końcu ....

                      Wydaje mi się teraz... że wtryskiwaczy też nie można wykluczyć, (z tego co mam wiedzę to nie ma kodów DTC dla mechanicznej pracy wtryskiwacza - jak coś z nim nie tak - to jest tak, jak masz, tzn. tylko po zachowaniu silnika można coś wydumać, natomiast kody DTC dla wtryskiwaczy są przypisane dla spraw elektrycznych, jak niskie/wysokie napięcie itd. generalnie nieprawidłowa komunikacja elektryczna ECM a wtryskiwaczem - a tu tego nie ma - więc zarządzanie ustawianiem wtrysku przez ECM (komunikacja elektryczna w obie strony) jest ok, ale tak naprawdę ECM nie wie (nie widzi) jak rozbryzguje paliwo.
                      To (te sytuacje) z kolei widzi pozostały zestaw czujników - który na sytuację spadku obrotów (zaburzenia wtrysku) podciąga dawkę ..jak ją podciągnie to sie robi ok, i tak w kółko.... ohooo, to też niezła teoria ... też bym się pod nią podpisał.

                      Załóżmy że 1 może 2 wtryski - nie wiem które źle pracują na wolnych obrotach nie radzą sobie po odjęciu gazu i nie potrafią trzymać dawki na niskich obrotach - może generować taką sytuację.
                      Przecież kiedy jedziesz 140km/h i są wysokie obroty nie wyczujesz że coś z dawkowaniem jest nie tak...
                      powiedz mi czy jechałeś tym autem np 180-190km/h ? jak się zbiera do takiej prędkości i czy nie kopci powyżej 170km/.h ?
                      Last edited by rambo7; 20-11-2012, 14:54.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #41
                        Właśnie dlatego Hanka została do Bosha zaprowadzona, bo oni mieli przeprowadzić całą diagnostykę pomiarową wtryskiwaczy.. zrobili to i nie zdecydowali się na wymianę, zamiast wtryskiwaczy woleli wymienić ten zawór od ciśnienia ("czujnik mechaniczny" hehe ) Ja akurat na tych odczytach się nie znam co mi pokazywali, więc nie wiem jakie parametry powinni być właściwe, ale ufam, że skoro robią to na co dzień to wiedzą jakie parametry wtryskiwaczy są poprawne a jakie nie. Więc zakładam, że to nie wina wtryskiwaczy. (mechanik z bosha proponował mi wymianę wtryskiwaczy za 480 zł od wtrysku [regenerowany], bo jak to powiedział, wolał się zapytać klienta bo i tak samochód był rozebrany i tak, więc nie trzeba by płacić dwa razy za montaż i demontaż tych wszystkich części, żeby odkryć listwę...)

                        Tak jeszcze przez chwilkę przeszło mi przez myśl... a może przyczyną jest komputer ? Skoro części mechanicznie są okej to może sterowanie tym całym cyrkiem szwankuje?

                        Comment


                        • #42
                          możliwe...zawsze na końcu jest ECM ...ale jak Łon padnie to już pada całkiem, nie słyszałem przypadku by jak to określę "chwilami stękał".
                          Co do wtryskiwaczy wrócę i przeprowadzonej diagnostyki ... słusznie piszesz rozumiem, zgadzam się, jednak zastanawiam się nad tyl pewnie luźno puszczonym zdaniem ... "zaczną lać".
                          Jednak ja bym wziął je to pod uwagę ..wtryskiwacze zdecydowałbym się kupić z rozbitka na allegro ..jak najmłodsze i wydasz niedużo ..owszem jest ryzyko zawsze, zresztą on tez Ci nie oferował Nówek.
                          OK, na tym etapie niech grzebią w pompie strzelam - że strzał będzie pudłem.
                          Rozglądaj się za wtryskiwaczami na allegro z rocznika 2005 śledź aukcje i spisuj sprzedawców... tak na wszelki wypadek .
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #43
                            Witaj.
                            Oczywiście nie można na tym etapie tego wykluczyć, ale to już byłby w Twoim przypadku totalny niefart. Zauważ, że system generował błąd danych dostarczanych do komputera. Samochód był w rękach fachowców dysponujących sprzętem diagnostycznym i trudno zakładać niewykrycie dysfunkcji samego komputera. To falowanie wskazuje raczej na jego "aktywną pracę" w kierunku skompensowania jakiegoś braku-nadmiaru.
                            Dźwięki z końcówki ostatniego filmiku nasunęły mi raczej skojarzenia z niedomykaniem zaworów i utratą kompresji. Ale to też trudne do zaakceptowania w sytuacji przejścia przez kilka serwisów. Nic innego, poza tym co już napisano, nie przychodzi mi na myśl. Pozdrawiam mając nadzieję na "błysk geniuszu" tych, którzy jak na razie generują Ci niemałe koszty, bez ostatecznego rozwiązania problemu.
                            Pzdr.

                            Comment


                            • #44
                              Dzięki Panowie. Hanka już jest w Boschu. Do końca tygodnia zobowiązali się naprawić (jeśli to rzeczywiście będzie pompa). Dam znać czy się udało i mam nadzieję, że powoli będziemy mogli konkludować wątek co tak naprawdę było przyczyną tej usterki

                              jeszcze raz dzięki i pozdr
                              Last edited by piatro; 20-11-2012, 16:05. Powód: literówka

                              Comment


                              • #45
                                teraz ..to ja już wiem co jest przyczyną tej usterki ...... już nabrałem przekonania .

                                Zamieszczone przez piatro Zobacz posta
                                z korespondencji E-mail....

                                (...) apropos wtryskiwaczy to mechanik, który je diagnozował oprócz tego, że powiedział mi, że parametry są ok ale pewnie w jakimś tam horyzoncie czasowym zaczną lać i będą do wymiany to powiedział, że widać, że końcówki są lekko wyszczerbione (w każdym. mimo, że jeden wtryskiwacz był wsadzony miesiąc temu - regenerowany. przez serwis z którym suma summarum będę się sądzić, bo im nie odpuszczę spartolenia roboty)
                                (w odpowiedzi na korespondencję zamieszczę moje przemyślenia na forum, może komuś się przyda a przynajmniej będzie można to przeanalizować za jakiś czas, możemy pisać tutaj i tak się wątek rozciągnął że możemy go kontynuować.)

                                .... a widzisz ... jednak nie pisałeś o tym z odpowiednim naciskiem, wspomniałeś przelotnie .... a to istotna sprawa o jakiej piszesz, w moim odczuciu bardzo istotna sprawa.

                                Zamieszczone przez piatro Zobacz posta
                                [I](...)jeden wtryskiwacz był wsadzony miesiąc temu - regenerowany.
                                uznaję że zataiłeś nieświadomie rzecz najistotniejszą , do tej pory rozważałem sytuację że masz silnik 100% niedotykany nigdy w życiu i chodzi jak fabryka zrobiła ... a jednak NIE !!!

                                Zadbany to jedno ...a niegrzebany to drugie - tu najistotniejsze, gdy mówiłeś żę mechanik ocenił auto że wyjątkowo zadbane - ja uznałem że stan fabryczny - nietknięty ludzka ręką od wyjścia z fabryki silnik, (pomijam wymiany przy przeglądach).

                                ... dopiero jak wyszło to w trakcje gdy po analizie tylko to wziąłem pod uwagę to się przyznałeś , ... gdybyś to napisał na samym początku nadając temu odpowiedni ton byśmy się tym od razu zajęli.

                                Rozumiem Twoje podejście, skoro było robione regeneracja i ustawianie w Servisie Boscha to nie ma siły by coś było nie tak, miałeś prawo tak myśleć - a jednak !
                                powiem więcej ...kolego ... Tu jest "pies pogrzebany" ! - ta sprawa mimo że była zrobiona (w uznaniu mechaników i Twoim) - to na 99,9% uważam że tu tkwi problem.

                                Dlatego P1095 - jest prawdą i nadal jest dla mnie "wyrocznią" ...tak że nie ma co szukać dziury w całym ani rozbierać pompy wys ciśnienia.

                                Jak mówię nigdy System OBDII nie skłamał ... nigdy, wiec rozsądni mechaniory nie powinni ci generować kosztów, tylko usiąść i 2 dni myśleć jak sie zabrać a nie zabierać się wpierniczyć człowieka w mega koszty i myśleć czemu nie ma efektu .


                                Bo powiem Ci że nie znajduję żadnego innego logicznego wytłumaczenia tej sytuacji .
                                Takie zachowanie silnika (zauważ, Ty potrafisz to "sprowokować" - widzę Ty umiesz to zrobić) to nie jest normalne i ..chodzi mi o to że to nie jest normalne do rozstrzygnięcia ot tak.
                                Kod usterki - wzięli zrobili i ok.
                                Ja wiem że Ty chciałbyś by się w końcu coś wyjaśniło ...niech w końcu powiedzą że to pompa - ale ja czuję a czuję mocno że to nie będzie pompa.

                                Przerobiłem temat na rożne sposoby i takie brzmienie silnika jest wyłącznie w 2 przypadkach :
                                - gdy zatkany jest zaślepką rura EGR. - to jest wykluczone u Ciebie (bo nie zatkana i nie generowano żadnego błędu z egr'a
                                - gdy nie ma odpowiednio rozpylonego wtrysku paliwa - i to u Ciebie jest ..ale nie występuje ciągle ... tylko w określonym momencie i czasie
                                potwierdza to P1095 ... on mówi wprost "paliwo niezgodne ze specyfikacją"

                                - kiedy tak się dzieje ? - ano wtedy gdy wtryskiwacz nie radzi sobie z prawidłowym rozbryzgiem dawki - dla systemu to oznacza że nalałeś "gówno" a wiadomo że tak nie jest, więc system nie jest tak inteligentny by Ci powiedział - stary ten wtrysk nie wtryskuje jak trzeba.

                                Więcej.... (wtryskuje jak potrafi - bo zrąbany jest) ...a ECM widzi to po czujnikach spalania stukowego np. i próbuje zaraz te sytuację naprawić...dawkując więcej na pozostałe dobre wtryski i dźwignąć sytuację, przy okazji generując P1095 - nic innego wygenerować nie może , to jest jasne .

                                Kiedy jest uruchomiona sprężarka klimy ..to mu sie czasem nie udaje utrzymać obrotów bo zbyt duże obciążenie dla silnika i potrafi zgasnąć właśnie w momencie zejścia do 400obr. - to jest za nisko i nie daje rady się utrzymać.

                                Dalej, po porównaniu filmiku do tego co ja widzę u siebie to twój motor utrzymuje obroty około 800-850obr/min... wczoraj patrzę na mój i stoi przy około 950obr/min ..może to nie istotne, może tak ustawiłeś z kąta kamerkę - nie wiem ...ale tak coś mi sie wydaje że chodzi u ciebie za nisko o około 100-150obr/min/.
                                Jeśli to potwierdzasz to możliwe żę jak jeden wtrysk niedomaga to już przy "normal" obrotów jałowych - nie jest normalnie.

                                Tak że mało istotny jak sie wydaje element podałeś w rozważaniach - jednak w moim odczuciu on urasta do rangi mocno podejrzanego, w moim odczuciu graniczącego z pewnością.

                                Sprawą jasną wydaje mi się na tym etapie że ten wtrysk nie padł całkiem ,,, on się po prostu odzywa się co chwile, jest to nieregularne ...bo raz potrafi działać dobrze ...a w określonych warunkach (Ty wiesz jakich bo umiesz ją sprowokować) on sobie nie radzi ... sytuacja będzie się pogłębiać ..tak jak mechanik powiedział ... zacznie ..kiedyś zacznie lać i wtedy taka praca będzie jeszcze częstsza.

                                Dodam na koniec, w moim doświadczeniu jeszcze NIGDY podkreślam nigdy (setki przypadków) system OBDII się nie pomylił w diagnozowaniu usterki - całe forum to jest 100% trafień jeśli chodzi o diagnostykę OBDII - dlatego przekonany jestem że tylko właściwa interpretacja i poszukiwanie w obszarze związanym z P1095 da Ci rozwiązanie problemu.

                                We wszystkich wymienionych w twoim aucie elementów (za które zapłaciłeś) są osobne kody DTC- które się nie wygenerowały - zatem utwierdzam się z tym że ich wymiana była bezsensowna.
                                Wiem że chcieliście na "siłę" by okazał się: czujnik, listwa, kolejny czujnik, pompa itd, ...wiem co czujesz ...ale odczucia tu nie mają nic do rzeczy.

                                Moja diagnoza...
                                Zrąbany masz moim zdaniem któryś wtrysk ..nie wiem który - tak że po 2 dniach myślenia o twoim przypadku .
                                Wracam do P1095 ..i nie znajduje innej interpretacji dla tego problemu.
                                Moim zdaniem problem leży po stronie pracy wtryskiwacza.

                                Nawet system widzi że wszystko jest ok, podawany prąd - ustawiana dawka ..a silnik się krztusi ... wszystko jest w ocenie systemu OK, ..a się krztusi...
                                niestety nie ma czujnika "jak leci dawka" ...i tu nabieram przekonania że dawka (mimo że system podają ją w ustawieniach jak trzeba ) ona nie jest właściwie rozbryzgiwana.
                                Last edited by rambo7; 21-11-2012, 09:39.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X