Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

przygasanie świateł + kręci, ale nie odpala (usterka pompy paliwa CR)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Możesz jeszcze raz zamieścić linka bo ten z komentarza #105 prowadzi do wątku o tunelu środkowym

    Generalnie staram się krok po kroku eliminować możliwe przyczyny i wymiana regulatora wydaje mi się w tym momencie najbardziej logiczna, aczkolwiek, tu przyznaje rację, jest to trochę strzał w ciemno. Na usprawiedliwienie dodam że brak kodów błędów niestety uniemożliwia inne podejście - tak mi się przynajmniej wydaje. Jeśli masz jakieś pomysły jak zdiagnozować problem to z chęcią poeksperymentuję.

    Mógłbyś doprecyzować jak wydedukowałeś ten alternator ? Nie bardzo rozumiem związek. Czy chodzi o to że alternator nie ładuje akumulatora i to jakoś zaburza działanie czujników, czy też źle działający wałek alternatora napędzany tym samym paskiem co pompa zaburza jej działanie ? Czy jeszcze coś innego ?

    Comment


    • Poczytaj wątki o alternatorze. Chodzi o to że podczas jego naprawy często występują objawy falowania obrotów gdyż użyto tanich części i zastosowano lub nie zastosowano sprzegiełka w alternatorze. Szczegóły w dziale Układ ładowania

      Comment


      • Czy sprawdzałeś najpierw napięcie alternatora i napięcie ładowania aku? Obie wartości powinny być do siebie bardzo mocno zbliżone i oscylować w granicach 14,4 v ( ale nie większych ) Pomiar warto wykonać kilka razy w różnych odstępach czasu, gdyż uszkodzony regulator napięcia często chwilowo pozwala sczytać prawidłowe dane.

        Comment


        • Odnosząc się do komentarza Bogusa.
          Nigdy nie wymieniałem alternatora więc jest to oryginał - zakładam że sprzęgło ma.
          Zakładając przez chwilę że winowajcą jest faktycznie alternator, choć problemu z przygasaniem świateł u mnie nie ma, to jak wytłumaczyć fakt że falowanie obrotów ustało po wymianie pompy ?
          Nadal nie rozumiem jak wadliwe działanie alternatora przekłada się na falujące obroty ? Może mi ktoś to wyjaśnić ?

          Napięcia na aku mierzyłem jakiś czas temu przed wymianą pompy, ale nie zaszkodzi zmierzyć ponownie. Dam znać.

          ps. Tak czy inaczej dzięki za Wasze sugestie.

          Comment


          • bartar, ok, być może masz rację bo jednak nie widzimy tego jak Ty, i nie jesteśmy jasnowidzami, no taka jest prawda . Niczego wykluczyć nie można, jednak piszemy z doświadczenia, własnego, forumowego, itd. piszemy by coś zaradzić, podpowiedzieć jednak ostateczną decyzje podejmiesz sam.
            Skoro wymieniłeś pompę a w skład pompy wchodzi czujnik to nie wiem po co chcesz go wymieniać? ale ok, wymień. Trzeba wiedzieć do czego służy czujnik? ale ok, chcesz, to go wymień. Tak czy siak, jeśli zwrócisz się o komentarz i kolejna pomoc nie będziemy na Ciebie obrażeni .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Właśnie cały w tym ambaras że w pompie, używanej którą kupiłem nie było tego regulatora, więc został wyciągnięty ze starej pompy i wmontowany w nową (używaną).

              Trochę mi zabiliście ćwieka z tym alternatorem bo nie wiem jakie to może mieć powiązanie z obrotami, no i wymiana alternatora (kilkaset złotych) to trochę większy koszt niż regulatora w pompie (nowy ~300pln, używka 150-200pln).
              U mnie objawy bardziej zbliżone do tego co opisane jest w wątku dotyczącym zafiry https://www.civicforum.pl/showthread...otach-1-7-ctdi i i tam gość wymienił regulator, aczkolwiek u mnie obroty nie falują tak często, tylko bardziej nieregularnie, raz pocharczy a potem przestanie.

              ps. Dzięki że nie walicie fochów heheh

              Comment


              • ja też bym chciał by się psuło to co ...ja bym chciał .
                To inaczej... zrób kilka testów aby sie przekonać. Jeśli zdejmiesz pasek wielorownkowy i silnik nie będzie falował - no to masz odpowiedź . Zgodzisz się? ...no . To nie generuj na razie wydatków, tylko zrzuć pasek i przejedz się gdzieś w "około komina" byle nie za daleko bo pompa wody chodzi na pasku i ładowanie które oczywiście się zaświeci, ale to normalne, Ty wsłuchuj się w to co Ci przeszkadza - falowanie i zachowanie silnika.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X