Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

przygasanie świateł + kręci, ale nie odpala (usterka pompy paliwa CR)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Na 100% dobrze kumasz. Może w jakiś magiczny sposób rolki jakie zaznaczyłem na tym rysunku sie kręcą i na niskich obrotach mocno hamują pompę. Popatarzymy jednak na to od strony pkraktycznej. Jeśli doszło by do wyrobienia (pękniecia) tych rolek to wierz mi że rolki były by Twoim najmniejszym zmartwieniem. Powierzcnie robocze na których te rolki pracują przypominałyby papier ścierny, pełne rys i nierówności, a szlifowanie tego absolutnie nie wchodzi w grę, bo by się potworzyły za duże luzy w tym, skądinąd bardzo precyzyjnym mechaniźmie.

    Tak czytam Twój wątek i tak sobie myślę czy po prostu jakiś "gnój" z paliwa Ci się nie odłóżył na listwie wtryskowej albo w samej pompie. Wiem że to nie najlepszy przykład ale remontuje teraz Datsuna 240Z z 75'. Auto pracowało a potem za cholerę nie mogłem odpalić auta. Wszystko działało dopóki coś mnie nie tkneło żeby wyciągnąc wtryskiwacze, które wcześniej już pracowały. Okazało się że były dokumentnie zatkane. Najprawdopodobniej gdzieś w jakimś wężyku lub regulatorze ciśnienia odłożyły się śmieci (auto stało prawie 10 lat nieodpalane) no i jak poszło większe ciśnienie to wepchneło je do wtryskiwaczy. Czyszczenie 6 wtryskiwaczy zajeło mi prawie tydzień (carb cleaner dał sobie z tym radę).

    Oczywiście u Ciebie jest diesel więc praca jest trochę inna ale z tego co wiem wtryskiwacze mają naprawdę małe otwory, żeby wymusić większe ciśnienie i łatwiej jest je zatkać niż w silniku który ma 40 lat. Skoro auto i tak jest "na kołkach" to może warto wyciągnąc wtryski i zalać je carbcleanerem (ja wstwiłem do puszek po filtrach oleju) i zostawić na dwa dni a potem dokładnie przepłukać (najlepiej przepompować) ropą lub po prostu parts claenerem (nie powoduje korozji i wymywa wszystkie płyny bo carb cleaner rozrzedzi ci smary w silniku). Ja osobiście po prostu wyłaczyłem obwód zapłonu i na pracującej pompie przepompowałem przez nie około 2 litry benzyny. Wtryski pracują jak nowe (na wiosnę zabieram się za układ chłodzenia). Nie wiem jak jest z pompą wysokiego ciśnienia ale jeśli działa w sposób podobny do pompy paliwa (widomo ciśnienia są inne) to można wtłoczyś do niej trochę też carb clenera ( o ile nie ma w środku gumowych, miekkich elementów) potem wypłykać parts cleanerem i na koniec przepompować (połaczyć na wprost do akumulatora) ze 2-3L oleju napędowego który najprawdopodobniej jest środkiem smarnym dla tej pompy. Oczywiście o ile to jest jakiś śmieć.
    Last edited by Lord_Nikkon; 28-11-2012, 16:19.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #62
      Jedną z pierwszych diagnoz jakie postawili Panowie z aso hondy to był syf w obiegu paliwowym (szeroko pojmowanym, czyli od baku do samych wtrysków). Dlatego też między innymi kazali mi przejechać dwa pełne baki na dobrym paliwie (wcześniej było tankowane na Orlenie Verva, po ich sugestii zatankowałem dwa razy Lotos Dynamic na firmowej stacji Lotosu)... miało to wyeliminować wątek złej jakości paliwa i jak się domyślam również syfu w całym obiegu... ( bo przy pełnym baku ilość syfu by musiała być naprawdę duża, żeby powodowała taką usterkę jak u mnie.) Generalnie niezależnie od wyniku tego testu mieli wyczyścić cały układ paliwowy, ale wiem, że tego nie zrobili, dlaczego? nie wiem. Później mieli już sto innych hipotez dlatego pewnie zapomnieli o tej Czekam jeszcze na kolejne info z serwisu, jeśli nadal nic się nie zmieni to zabieram samochód, oddają mi pieniądze i będę musiał poszukać jakiegoś nowego serwisu, który byłby w stanie mi pomóc. (ale już naprawdę wtedy skończyły by mi się pomysły kto będzie w stanie mi pomóc skoro ani honda ani bosch nie radzą sobie z problemem...)

      Podsumowując to poruszyłeś bardzo istotną kwestię, bo nawet jeśli wymienią mi wszystkie wtryskiwacze na (załóżmy) nowe to i tak przyczyna problemu leży gdzieś głębiej (jeśli rzeczywiście stare były zatykane przez syf) i wtedy będę ich prosił o dokładne wyczyszczenie układu paliwowego, żeby nie doszło w krótkim czasie do powtórki z (wątpliwej) rozrywki

      Standardowo dam znać. I dzięki za daily care odnośnie mojego problemu

      Comment


      • #63
        Trochę Ci nakłamali. Jeśli miałeś złe paliwo (np z wodą) to owszem silnik będzi tracił moc i będą wachania na niskich obrotach ale tu zasadniczo wystarczy zalać naprawdę dobrym paliwem bak i po problemie. NIe pytam się o filtr paliwa bo na 99% go już sprawdziłeś. Jeśli jechałeś na rezerwie to układ mógł Ci pociągnąć śmieci, które zawsze są w paliwie i się wytrącają z niego. Filtr mógł je zebrać ale nie usuwa ich w 100% więc część drobniejszych śmieci (nazwijmy go miałem) poszła dalej i wystarczyła do zatakania wtryskiwaczy czy nagnojenia w pompie. Inną ewentualnością (tak jak było w przypadku mojego Datsuna) jest wiek paliwa. Po około 10 latach moje benzyna pachniała jak zdechły kot do tego stopnia, że płukając bak musiałem mieć maskę bo łeb bolał jak przy wąchaniu rozpuszczalnika. Benzyna ta miała inny kolor (ciemna żółć) i na dnie wytrącił się jakby żel. Wiem że Diesel szybciej wytrąca taki żel (już po 3 latach) i jeśli na stacji było po prostu stare paliwo to właśnie ten żel mógł pójść Ci w układ a filtr tego nie zatrzyma.

        Tak samo zalanie dobrym paliwem baku nic a nic nie pomoże jak masz przytkane wtryskiwacze, bo ropa tego nie rozpuści i przypomina to zamykanie stajni jak koń już uciekł. Trzeba wtryskiwacze wymontowac i włożyć do płynu, który faktycznie to rozpuści (wcześniej wspomniany carb cleaner).

        Czyszczenie układu paliwego to naprawdę cięzki kawałek chleba i z moich obserwacji serwisu robią to pomacoszemu. Czyszczą zasadniczo tylko odcinek od baku (zwrotny przewód też), pompy do układu wtryskiwaczy na zasadzie pompowania paliwa bez załaczania zapłonu. Szczerze?? Gówno to daje. Żeby dobrze to wyczyścić trzeba wypłukać cały bak z śmieci (często wiąże się to z wymontowaniem baku), wyciągnąć pompę paliwową wraz z regualtorem ciśnienia i też płukać osobno, a następnie pod ciśnieniem wpompować paliwo do całego ukłądu i załączyć na sucho. Do tego każda część mechaniczna (jak pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze) też nalezy osobno wypłukać. W serwisie najzwyczajniej w świecie nie chce im się wyciągać przewodów i całego oprzyrządowania które jest na silniku, a tam najczęściej zbiera się syf. Roboty na minimum 3 dni, ale łatwiejsze to jest niż otwieranie silnika.

        Rozumiem, że nie chce Ci się tego wszystkiego robić, bo co to za przyjemność w zimie. Zresztą wiele osób się boi zabawy przy układzie paliwowym (coś w tym jest). Ja mogę ci za to polecić coś co może pomóc (koledze w ISUZU pomogło). Tu gdzie mieszkam są dostępne w sklepach dodatki do paliwa których zadaniem jest czeszczenie ukłądu paliwowego z naciskiem na wtryskiwacze. O ile pamiętam firmy STP. Lejesz bak do pełna a następnie (na opakowaniu jest dokładna instrukcja) dolewasz całą butelkę do baku i jeździsz. Jest to taki łagodny ("rozwodniony") carb cleaner. U kolegi przetkał wtryskiwacze bez rozbierania, a przy okazji wyczyścił komorę spalania, bez ubytków oleju. Nie daje gwarancji na skuteczność ale może pomóc. O ile to są jakieś śmieci a nie uszkodzenie pompy.

        Wybacz nie doczytałem, ale czy jak pompa pracuje to coś się w niej tłucze (w nieregularnyc odstępach czasowych)?
        Last edited by Lord_Nikkon; 28-11-2012, 18:54.


        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

        Comment


        • #64
          Nie nie, pompa pracuję normalnie, żadnych podejrzanych odgłosów co do dodatków do paliwa to zastosowałem już w swoim STP do czyszczenia wtryskiwaczy i raczej bez efektu. mało tego.. w serwisie jak zostawiłem samochód i zobaczyli pustą butelkę po STP to się za głowę złapali i powiedzieli, że to nie pomaga, a wręcz przeciwnie może doprowadzić do poważniejszej awarii (w przypadku przepchania syfu do wtryskiwaczy :P ... tak to wytłumaczyli.)

          Zobaczymy co powiedzą w następny poniedziałek... to będzie ostatni termin, który im dam na naprawę. jak się nie uda to zabieram kasę i lecę gdzie indziej. bo w takim tempie to mi się Hania zestarzeje i już w ogóle nie pojeżdżę:P

          Comment


          • #65
            Lord, że się wtrącę , sytuacja jest dość nietypowa, rozpisałeś się w sprawie ogólnie zanieczyszczeń ale tu problem jest inny.

            Nie mamy do czynienia z typowym zanieczyszczeniem baku / przewodów / pompy/ listwy CR / czy wtryskiwaczy.
            Musiałbyś obejrzeć filmik i posłuchać pracy silnika dokładnie Wpis #35 https://www.civicforum.pl/showthread...e-odpala/page4
            to jak posłuchasz i zobaczysz to będziesz wiedział o co chodzi.
            Jest konkretny błąd DTC i podałem możliwe usterki, czekam na finał , bo powiedziałem co jest zrąbane w mojej opinii. Zobaczę kiedy fachowcy do tego dojdą .
            Last edited by rambo7; 28-11-2012, 19:20.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #66
              Szok !!!! serdecznie współczuję koledze piatro - mam nadzieję, że za moment usterka zostanie usunięta. Generalnie przekazałbym rady kolegi rambo7 mechaniorom. Ja również posiadam CDTi 2004 czarnulkę trzydrzwiową i nic się nie dzieje. Może mam farta, że osobiście ją sprowadziłem z Niemiec z salonu i przebieg oraz bezawaryjność mam gwarantowaną.
              Generalnie piatro chętnie się spotkam (przy małym browarku) to wymienimy doświadczenia w użytkowaniu hani.

              Comment


              • #67
                Dzięki goralek za wyrazy współczucia mam nadzieję, że sprawa się wyjaśni w ten poniedziałek

                a co do spotkania... chętnie ! może warto by zorganizować jakieś spotkanie dla ludzi z Warszawy i okolic (dla innych też jeśli mają ochotę ) ... ale to może oddzielny wątek zróbmy (?)

                temat musi zostać techniczny, nie rozwalcie tematu panowie , w sprawie browarka czy innych spotkań nowy temat lub priv, chętnie bym się spotkał na zlocie kopciuchów z pod znaku "H"
                r7.
                Last edited by rambo7; 30-11-2012, 07:56. Powód: edit

                Comment


                • #68
                  Sorki, Arek już uciekamy i z piatro przechodzimy na priva. Tam ustalimy gdzie wrzucić nowy wątek na temat spotkania "traktorków" z H na masce!!!

                  Comment


                  • #69
                    Tak jak zapowiedziałem tak też zrobię. Mamy FINAŁ tej zagadkowej usterki.

                    Na początek mały background jeśli chodzi o samą usterkę:

                    - samochód od czasu do czasu na niskich obrotach tracił obroty, by po chwili skokowo wyrównać do góry (zarówno pracując na jałowym jak i jadąc na pierwszy biegu bez użycia gazu)

                    Podejrzenie warsztatu:
                    - uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia albo któryś z jej części składowych

                    Propozycja naprawy przez warsztat (ta końcowa. świadomie pomijam wszystkie inne rzeczy, które były robione wcześniej):
                    - wymiana (i tu uwaga, bo jest to inna część o której ja wcześniej słyszałem i pisałem na forum) wałka napędowego pompy wtryskowej. nr katalogowy towaru F00N202695 Dla szczegółów umieszczam schemat z zaznaczeniem części, która została wymieniona.
                    2012-12-05_18-21-24_963.jpg

                    Oprócz wyżej wymienionej części (która była wg. mechaników kluczowa do wyeliminowania usterki) wymieniono mi również pasek rozrządu ... który nomen omen był wymieniany 10 tysięcy kilometrów temu (przy 128 tysiącach) + jakieś uszczelki, simmeringi. Dla szczegółów umieszczam zdjęcie faktury.
                    2012-12-05_18-22-29_628.jpg

                    Faktura jest na kwotę 2 tysięcy złotych. Honda ASO Auto West pokryła tę kwotę za mnie. (jak dobrze rozumiem w ramach reklamacji i zachowania się fair wobec mnie)


                    Aaa no i najważniejsze... Hania działa teraz bez zastrzeżeń, odzyskała dawną formę i jakby mogła to kręciła by ogonkiem
                    Czyli podsumowując odnośnie błędu P1095 (bo od tego się zaczęło) przyczyną może być uszkodzony zawór ograniczający ciśnienie pod listwą wtryskową (numer katologowy: 1110010019) jak i sam czujnik ciśniena na listwie wtryskowej. Oczywiście zamarzające paliwo jak i słaba jego jakość również może być przyczyną, ale to było pisane miliard razy. Natomiast sama pompa wtryskowa jak i jej podzespoły mogą być przyczyną usterki związanej z obrotami. Wcześniej myśleliśmy wszyscy jak jeden mąż, że raczej w razie uszkodzenia pompy usterka pojawiałaby się w pełnym zakresie obrotów, ale w tym wypadku spadek jakości w dawkowaniu paliwa, starty wałek był przyczyną usterki.

                    PS. Dla ciekawostki powiem, że Honda tą samą naprawę (z wymianą całej pompy, a nie samego wałka) wyceniła na 11494,35 PLN ...
                    2012-12-05_18-35-04_370.jpg



                    Dzięki wszystkim za pomoc! Szczególnie Rambo, który prawdopodobnie uratował mnie od zimowej depresji i zawsze służył dobrą radą oraz wszystkim innym, którzy chociaż raz pochylili się nad moim problemem.

                    ... no i czekam na komentarze!
                    Pzdr,
                    P

                    AMEN
                    Last edited by piatro; 05-12-2012, 18:46. Powód: drobne poprawki krawieckie

                    Comment


                    • #70
                      Najważniejsze, że Honda działa, ale z drugiej strony Honda się sporo pierniczyła z tym. Nie do końca jeszcze łapie. Zapłaciłeś te 11 tys czy ASO bekneło. Bo 11 tys to naprawdę kupa szmalcu :P


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez Lord_Nikkon Zobacz posta
                        Zapłaciłeś te 11 tys czy ASO bekneło. Bo 11 tys to naprawdę kupa szmalcu :P
                        Honda ASO nie potrafiła sobie z problemem poradzić, więc oddali do autoryzowanego serwisu diesel Boscha (z uwagi na wcześniejsze podejrzenie uszkodzonych wtrysków).
                        W boschu wycenili to na 2 tysiące i zapłaciła Honda, a Honda dla zaspokojenia mojej wyobraźni wyceniła to samo tylko, że u niej na oryginalnych częściach - 12 tysięcy

                        Zapłaciła Honda Boschowi

                        Comment


                        • #72
                          Gratuluję determinacji, rozwiązania zagadki i życzę wysokich obrotów

                          Ps. Licząc wg systemu ASO, to Honda straciła 14 tys.
                          Nie zarobiła na Tobie 12 tys i jeszcze Boschowi "kapnęła te marne" 2 tys. Wniosek: od cennika ASO uchowajcie nas Wszyscy

                          Comment


                          • #73
                            Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                            Gratuluję determinacji, rozwiązania zagadki i życzę wysokich obrotów

                            Ps. Licząc wg systemu ASO, to Honda straciła 14 tys.
                            Nie zarobiła na Tobie 12 tys i jeszcze Boschowi "kapnęła te marne" 2 tys. Wniosek: od cennika ASO uchowajcie nas Wszyscy
                            Co racja to racja. Ale zarobili na reklamie, która była za pośrednictwem TVN Turbo wtedy jak byłem w programie i oni uczestniczyli jako "rzeczoznawca"
                            Więc 14 TPLN za 3 minuty reklamy to chyba nie jest dużo nie znam się :P

                            Comment


                            • #74
                              świetnie że się udało, moja zasługa żadna, To głównie Twoja determinacja piatro utrzymaliśmy dzięki Tobie w tym dziale wysoki poziom diagnozowania naprawienia usterek! świetnie że kasa szła poza tobą . przy takich cenach aso, to wychodzi na to, że zbudować auto z części z magazynu wyszło by 100 miliardów .
                              Najważniejsze, daj jeszcze znać za jakiś czas, jak to się będzie zachowywać za miesiąc czy dwa, tak by było pewne, że faktycznie wszystko chodzi cacy!
                              3-mam kciuki !
                              pozdrawiam!
                              (wątek zamknę w najbliższym czasie).
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #75
                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                świetnie że się udało, moja zasługa żadna, To głównie Twoja determinacja piatro utrzymaliśmy dzięki Tobie w tym dziale wysoki poziom diagnozowania naprawienia usterek! świetnie że kasa szła poza tobą . przy takich cenach aso, to wychodzi na to, że zbudować auto z części z magazynu wyszło by 100 miliardów .
                                Najważniejsze, daj jeszcze znać za jakiś czas, jak to się będzie zachowywać za miesiąc czy dwa, tak by było pewne, że faktycznie wszystko chodzi cacy!
                                3-mam kciuki !
                                pozdrawiam!
                                (wątek zamknę w najbliższym czasie).
                                Rambo tak czy siak należą CI się podziękowania! więc wale pokłony! :P
                                Oczywiście dam znać za jakiś czas czy wszystko chodzi jak należy

                                PS. nawet nie wiecie ile radości sprawiło mi dociśnięcie gazu jak się przesiadłem do swojej Hani z tego muła nowego 1.4 benzyna ... niebo a ziemia :P

                                Comment

                                Working...
                                X