Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

civic 1.7 ctdi traci moc

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rafcio Zobacz posta
    Jakieś trzy tygodnie temu zaliczyłem trasę nad nasze polskie morze
    Czyli jodu mu brakowało
    Tak serio to chyba macie za lekką nogę i stąd te problemy. Jak miałem diesla to codziennie w drodze do pracy 7 km tylko miasto, dostawał 4000 obrotów parę razy przynajmniej i chodził jak ta lala Dalsze trasy to u mnie było raz w tygodniu albo i rzadziej 30 km do rodziny.
    Honda Hybrid 3,4L/100km
    sigpic
    https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

    Comment


    • Hej wszystkim, poczytałem trochę i chyba mam podobny problem z 1.7 albo może inny, bo już sam się pogubiłem...
      Auto traci moc, kiedy na trójce przekroczę 3000 obrotów, na drugim biegu kręci jak wściekłe... trójka, 3000 i trochę dymu, a potem jakby turbo nie było.
      Pojadę jeszcze w trasę z raz, bo już byłem, ale nie pomogło. To znaczy w trasie idzie jak burza - 140 i jedzie, a dzisiaj jechałem do sklepu i znowu trójka i 3000, i auto bez mocy.
      Nie wywala kontrolek, po zgaszeniu i odpaleniu ma moc. Mechanik nie chce sprawdzać komputerem, bo i tak nic nie wykazuje.
      Co zalecacie, bo się pogubiłem?
      Wymianę filtra powietrza, czyszczenie przepływomierza i sprawdzenie dolotu? A może od razu czyszczenie turbiny albo regeneracja?
      A może po prostu zima...
      Last edited by tothek; 25-01-2020, 21:28.

      Comment


      • Zamieszczone przez tothek Zobacz posta
        A może po prostu zima...
        w sensie temperatura otoczenia, tak. Jak czytałeś to się zorientowałeś że są 3 opcje rozwiązania tego problemu, w skrócie:
        - okres zimy silnik niedogrzany na krótkich odcinkach, 3-ci bieg to jazda miejska wyprzedzanie, przyspieszanie, (minimalny dystans określony przez producenta dla uzyskania optymalnej temp silnika to 16km w praktyce 20km. Wszystko co się w tym dystansie to incydent, nic nie podlega żadnej naprawie. Nie grzebiemy! - mechanik ma rację.).
        - silnik ma spory przebieg, turbina jest zaczadzona (wg mnie do 200tys km wytrzymuje bez czyszczenia przy jeździe na krótkie dystanse. Przy jeździe na długie dystanse do 600tys km). Czyszczenie pomoże na chwilę tj góra 2-3mce jeśli będzie ponownie użytkowany na krótkie dystanse, czyli kasa w błoto.
        - wymiana elementów które wymieniłeś nic kompletnie nie zmieni. Po pierwsze to nie wieśwagen, w tym modelu wszelkie usterki generowane są Check Engine. Jeśli nie ma CE to nie ma problemu i nie grzebiemy! i niczego nie dotykamy. To pisze w każdym temacie i każdym problemie i każdym wątku, nie dotykamy niczego. Nie ma nic gorszego jak naprawiać sprawny silnik i osprzęt.
        - zima + krótkie dystanse, permanentnie niedogrzany silnik, niedogrzana turbina bez warunków samooczyszczania, ON zimowy z depresatorami, nie sprzyja użytkowaniu już dość leciwego diesla który i tak jest 15 razy lepszy od każdego diesla vw. Trzeba wytrzymać do wiosny. Ten diesel działa tak, że im jest cieplej tym lepiej (mam na myśli temp silnika i temp zewnętrzna).
        Trasa, trasa po 2 razie nie pomoże, jak się diesla czadzi co dziennie na krótkich dystansach (do sklepu) i 1 na miesiąc wyjedzie na trasę to za mało. Powinno być odwrotnie, co dziennie trasa tak najlepiej min te 50 km i 1 raz w miesiącu do sklepu, to wtedy nie uświadczysz ani jednego problemu z tym silnikiem. Napisałem to nieco "przewrotnie" ale tak działa ten silnik. Weź pod uwagę jego wiek - czas użytkowania, stan techniczny - wszystko sie zużywa, no i zapewnienie warunków dla prawidłowej pracy diesla. Jazda dieslem po zakupy to nie jest dobry pomysł, chyba że te zakupy są 50km od domu, to tak i to 60% po autostradzie. To tak, to wtedy nie uświadczysz żadnych problemów z tym dieslem przez 20 lat.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
          W lecie nic się nie działo i pewnie masz rację, że chodzi o niedogrzany silnik. Jeżdżę do roboty około 20 km, ale pół na pół. Miasto trasa.
          Zakupy to tylko tak napisałem, żeby przybliżyć trasę - jej krótkość.
          Poczekam do wiosny i ciepła.
          W sumie to ten silnik jest taki trochę idioto odporny. Nie nagrzejesz, to nie pojedziesz. A jak to wiesz, to traktujesz Hondę w porządku.
          Bardzo dziękuję rambo7

          Comment


          • Czy ktoś się orientuje jakie jest maksymalne dozwolone ciśnienie doładowania? U mnie dmucha pod pełnym obciążeniem max. 0,55 bara, więc coś mało

            Comment


            • jest trochę treści w różnych tematach w zależności od obszaru dyskusji jaka była prowadzona:
              1,7CTDi Check Engine, MAP sensor, czujnik doładowania Bosch

              np. czujnik MAP ma Max 250kPa. chwilowo może się pojawić taka wartość, ale generalnie po to w 1,7CTDi jest turbina z VTG że powinno być tam utrzymywane max 1,0 ale najczęściej około 0,9MPa
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Chyba chodziło o 0,09 MPa... 9 barów jakby dmuchnął to by śrubki z korby doleciały do tego debila co dał zawory przy grodzi silnika. 0,9 bara to ma sens, byłoby podobnie jak dieslach vaga czy fiata. Przez te głupie skróty myślowe straciłem sporo czasu, bo myślałem, że p1237 oznacza przeładowanie, a jest na odwrót

                Comment


                • chyba dobrze podałem bo to spisałem .
                  megapaskal (megapascal)
                  MPa 0,9
                  bar bar 9,0
                  czyli jak 1,0MPa to 10bar.

                  Kody P1236 lub P1237 to w zasadzie informacja czy łopatki VTG zacięły się przy rozkładaniu czy przy składaniu. Bo sam proces dotyczy tego samego obszaru. Mechanicznie się zacina najczęściej pierścień który steruje przestawianiem VTG.
                  Najczęściej jest żę jak się zaczyna zacinać w jedną, to i po jakimś czasie zacina się z drugą. Potem losowo jak popadnie.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    np. czujnik MAP ma Max 250kPa. chwilowo może się pojawić taka wartość, ale generalnie po to w 1,7CTDi jest turbina z VTG że powinno być tam utrzymywane max 1,0 ale najczęściej około 0,9MPa
                    Napisałeś, że powinno być utrzymywane 1,0 - 0,9 MPa czyli 10 - 9 bar, a MAP jest do 250 kPa czyli 2,5 bara czyli 0,25 MPa ciśnienia bezwzględnego. Wychodzi na to, że MAP jest w stanie zmierzyć ok. 1 bar ciśnienia atm. + 1,5 bara ciśnienia dodatkowo nadmuchanego przez turbinę. Nie czepiam się, ale trzeba tu jasno pisać, bo ktoś potem czyta i mu się w głowie kołuje.

                    z P1236 P1237 też nie do końca się zgadzam. P1237 może wyskoczyć poza zatkaną geomertią także z powodu nieszczelności w odcinku turbo - kolektor (jak u mnie) czyli może być zawór cacy, turbo cacy, cały obwód vacuum pięknie, czyściutki egr, katalizator itp. a błąd i tak będzie.
                    Last edited by JosefPepik; 17-03-2023, 19:48.

                    Comment


                    • masz sporo racji, bo tu wyjęliśmy wąski skrawek przyczynowo-skutkowy. Co do wskazanych kodów to czek lista ma 3 strony, gdzie i w czym mogą leżeć przyczyny, to jasne że nie tylko przycięcie. W końcu 11 lat pisania o tym było .
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Może głupie pytanie ale czy nie można założyć zwykłą turbinę bez geometri?

                        Comment


                        • Do żadnego modelu diesla montowanego w Hondzie nie przewidziano innej turbiny jak VTG.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • ok.tak tylko pytam,myslalem ze moze od opla zwykla pasuje

                            Comment

                            Working...
                            X