Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

civic 1.7 ctdi traci moc

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No niby masz rację, ale powoli mnie irytuje zachowanie tego civica, niby czytalem o tym przed kupnem ale nie sadzilem, ze przytrafia sie to tak czesto i, ze jak nie naucze sie obchodzic z nim jak z jajkiem to bedzie mi focha strzelał checkE-em... Co prawda nie wiem jak sie zachowuje w lecie, no ale samochód na lato to trochę kiszka bo mam większy potencjał niż 3200obr i nie tylko w lecie...
    Za test komputerowy skasują mnie pewnie z 100zl, a za te pieniadze moge sam sobie zamówić czytnik ale...zastanawiam sie czy nie przeczekać do lata, sprzedać i zaopatrzyć sie w Ufo-ka z 2.2i-cdti, wiecie czy z nią też są takie przeboje?
    z drugiej strony już trochę zainwestowałem w moją i mi trochę szkoda jej teraz sprzedawać(czujnik położenia wału,nowy rozrząd,nowy pasek klinowy z napinaczem i zawieszenie w sumie jakies 3500zl)...



    Zamieszczone przez hunterzmc Zobacz posta
    Jedz na kompa , on CI powie wszystko. A jak przyspieszasz auto? gwaltownie czy wolno?

    Comment


    • trudno skomentować, masz kasę to przesiąść się zawsze można , 2,2 nie ma tych problemów bo to inna konstrukcja, ale będzie wiecej palił i bedzie miał inne problemy, więc przesiadać się tak można co jesień .
      Tak jest, zakup urządzenia co wielokrotnie podkreślałem jest przydatne i wydasz raz a masz wiedzę - co się dzieje - natychmiast, więc zakup bezdyskusyjnie warty decyzji.
      No więc właśnie, nie maiłeś okazji jeździć w lato, to tym bardziej wyzwanie przed tobą.

      Sprawa odczytu kodu, więc za 120zł kup sobie urządzenie i nie będziesz żałował, sam będziesz wiedział co się dzieje a z Forum dowiesz się jak sobie poradzić.
      Trudno się rozpisywać bo Kod błędu to podstawa.
      Zakładam jednak że odcinka ma związek z paliwem, jego składem fizyko-chemicznym, stanem turbiny w sensie jak mocno zanieczyszczona z powodu stylu jazdy, i stanem Pierburgów, one mają wpływ na odcinkę powyżej 80km/h z przejścia z 4-ki na 5-kę.
      Dalej to co pisze hunterzmc inne kody mogą być gdy dajesz buta w podłogę gwałtownie inne Kody gdy przyspieszasz łagodnie.

      Wiele rzeczy ma wpływ, niestety musisz się uzbroić w cierpliwość, w Olsztynie jest wielu forumowiczów bywalców tego forum niektórzy mają Skaner Diagnostyczny i na pewno skasują Cię mniej niż ASO , np, latanek czy redman69-n, pogadaj z nimi wiele się dowiesz i wiele Ci pomogą jeśłi chodzi o diagnostykę.
      Last edited by rambo7; 29-12-2012, 14:36. Powód: edit
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez infect Zobacz posta
        No niby masz rację, ale powoli mnie irytuje zachowanie tego civica, niby czytalem o tym przed kupnem ale nie sadzilem, ze przytrafia sie to tak czesto i, ze jak nie naucze sie obchodzic z nim jak z jajkiem to bedzie mi focha strzelał checkE-em... Co prawda nie wiem jak sie zachowuje w lecie, no ale samochód na lato to trochę kiszka bo mam większy potencjał niż 3200obr i nie tylko w lecie...
        Za test komputerowy skasują mnie pewnie z 100zl, a za te pieniadze moge sam sobie zamówić czytnik ale...zastanawiam sie czy nie przeczekać do lata, sprzedać i zaopatrzyć sie w Ufo-ka z 2.2i-cdti, wiecie czy z nią też są takie przeboje?
        z drugiej strony już trochę zainwestowałem w moją i mi trochę szkoda jej teraz sprzedawać(czujnik położenia wału,nowy rozrząd,nowy pasek klinowy z napinaczem i zawieszenie w sumie jakies 3500zl)...
        Nie zrażaj się tym problemem. Skoro zapala Ci sie check no to rzecz jasna gdzies musi być problem. A może masz tylko zapieczone łopatki w turbinie (pisze 'tylko' bo zawsze mozesz miec turbo do wymiany badz regeneracji). Także , zacznij od odczytania błędu. Najlepiej go zapisz i napisz na forum . Ja mam swojego juz 2 rok i tez pare razy mialem check-a...ale to z powodu zbyt szybkiego rozpedzania na zimnym silniku. Po za tym nic sie niedzieje u mnie po za wymianami czesci eksploatacyjnymi (tarcze , klocki , altek).
        Ufo z 2.2 i-ctdi fajna sprawa...ale ja bym naszej Ep=ki na Twoim miejscu odrazu nie skreślał.
        Powodzenia

        Comment


        • Zamieszczone przez infect Zobacz posta
          Panowie, nauka diesla to jedno mnie po przeczytaniu tych postow ciekawi jak często wyskakuje wam checkE?
          Szczerze, to w tym sezonie zimowym u mnie check-a nie odnotowałem. Odkąd zmieniłem styl jazdy wszystko jest w porządku. I gdy wcześniej check wyskakiwał na bank w pewnych rejonach obrotów to teraz jest czysto. Teraz czy jest +5 czy -15, jadę spokojnie, i wiem że check nie wyskoczy za żadne skarby a turbina będzie działać tak jak powinna.

          Ale zanim zacząłem przygodę z forum, to pamiętam że check wyskakiwał często i nawet przy +7. Miałem tak samo jak ty... Pamiętam że przy niskich temp. check wyskakiwał mi często. Siedziałem za kółkiem jak na szpilkach. Patrzyłem tylko na deske... i ku....... znowu. Silnik był tak bardzo delikatny i podatny na checki że aż mnie coś trafiało. I to nie na 5-ym biegu... ale na 3-cim lub 4-ym. także i zawsze w trasie. Dużo przejechałem by wszysztko naprawić i by wszystko wróciło do normy.

          Z mojego doświadczenia mogę Ci doradzić byś był wierny zasadom poprawnej eksploatacji turbiny. Wszystko jest dobrze i jasno opisane na tym forum w dziale diesla i z pewnością już dużo wiesz na ten temat. Ale nie zrażaj się, bo napewno nie dasz rady tego naprawić w ciągu paru dni. W każdym razie zapeniam Cię że gdy już dojdziesz to tego sam to napewno nie będziesz sprzedawał autka i napewno wszystko wróci do normy.

          Wiedz, że te silniki to naprawdę trwałe jednostki. Pamiętaj o corocznej zmianie oleju i filtrach! To ważne.
          No i pamiętaj o OPTYMALNYCH zakresach obrotów. Nie bój się dynamicznej jazdy. Zabaw się czasem w takiego delikatnego rajdowca. To napewno mu pomoże, wierz mi
          Wiem że w mieście często nie da się tak jeździć, ale próbuj.

          Ja z reguły robię długie trasy autkiem. I jeśli tylko mogę, to unikam jazdy na krótkie odcinki. Ogólnie uważam że ten samochód to wybitnie długodystansowiec
          Dla mnie obroty 3000+ przy zmianie biegów to norma (no może z wyjatkiem 1-ki). W trasie utrzymuje stałe obroty 3000 - 4500 i czasem powyżej.

          W tym okresie świątecznym zrobilem 1300 km w takich własnie zakresach obrotów i spalanie mialem na poziomie 4,6. Więc logiczne - gdybym piłował bardzo to napewno wiecej by spalil. A ten zakres obrotów jest napewno optymalny i dobry dla silnika.

          Musisz uzbroić się w cierpliwość do tego silnika. A zobaczysz że da się polubić... i to bardzo

          _____
          Edit
          bravo Janek7 ! odpowiadając na pytanie: jak często wyskakuje wam checkE?
          odp. nooo tak często jak sam go wywołam, czyli w ogóle nie wyskakuje u mnie przynajmniej, czyli tak jak u Ciebie, jak już człowiek się nauczy tego auta to jak widać można jeździć okrągły rok bez ani jednego Check E.! nie ważne czy -25stC czy +6stC.
          Więc wszystkim mówimy, jazda bez odcięcia turbiny jest możliwa! .
          Co nie znaczy że możesz infect mieć jakiś problem techniczny, ale na 99% to masz problem w umiejętnym użytkowaniu diesla po przesiadce z benzyniaka, (tym bardziej że kupiłeś go od kogoś a nie znasz stanu na 100%) więc problemy typowe dla większości początkujących "kopciuchów", każdy z nas na początku użytkowania, bardziej lub mniej tego doświadczył.
          wytrwałości i cierpliwości jak pisze Janek7, On jest jednym z przykładów opisywanych na tym forum, że można być w pełni zadowolonym z tej furmanki .
          r7.
          Last edited by rambo7; 03-01-2013, 08:13. Powód: edit r7.

          Comment


          • Zamieszczone przez infect Zobacz posta
            .i tu dopiero się zaczelo, momentalnie zrobiła się mega czuła i nawet delikatne przyspieszenia na 5tce wywalaly turbo... dojechałem ale trzymając się obrotów do 3200... jakieś pomysły? Bo mam wrażenie, że problem zaczyna mi się dopiero po przejechaniu ok100-150km...
            Cześć.
            Wymieniałeś czujnik położenia wału ? Dlaczego ? Czy przed wymianą rozrządu też miałeś takie przypadki odcinania turba ?
            Bo tak na logikę, bez kodu błędu, można by doszukiwać się przyczyny w czujniku położenia wałka rozrządu albo zbyt luźnym pasku. Jeśli pasek został założony bez odpowiedniego napięcia, na granicy tolerancji, to rozgrzanie go spowoduje minimalne rozciągnięcie i prace rozrządu poza optymalnymi wartościami. To rozciąganie to normalne zjawisko i przy prawidłowym napięciu paska neutralne dla pracy silnika. Ale złe napięcie paska może byś sczytywane jako błąd położenia wałka rozrządu i dawać opisane efekty. Ale jak pisali już koledzy: Kody i jeszcze raz kody, aby nie tworzyć faktów tylko je zinterpretować.
            Pzdr.

            Comment


            • mam pytanie, posiadam podobny problem z turbiną, z tą różnicą, że nie wyskakuje mi Check Engie, jeśli jednak wyskoczy, to gdzie pojawi się ten kod??

              Comment


              • Cześć.
                Nie pojawi się nigdzie poza okienkiem scanera. Kody błędów można odczytać albo urządzeniem serwisowym Hondy, albo uniwersalnym urządzeniem opisanym na Forum niejednokrotnie. Rzuć okiem na Dział Diesla, to zawsze się przydaje
                Pzdr.

                Comment


                • ok, a Check Engie na desce rozdzielczej, tak? z tym ze mi sie w ogole nie wyswietla ten komunikat a turbinę odcina..

                  Comment


                  • ... czyli czytasz nie ten temat.
                    Zerknij w Wątek: Najczęściej Generowane DTC-Kody błędów w Dieslach modeli CIVIC - OBD II tam jest napisane przy jakim Kodzie DTC system może nie komunikować tego kontrolką Check Engine a wchodzi w tryb awaryjny jak u Ciebie.
                    Potem w Dziale Diesla poczytaj te posty które dokładnie przedstawiają twój problem. Ten Wątek tego nie wyjaśnia, inne owszem .
                    Potrzebujesz podpowiedzi, będziesz miał kłopot ze znalezieniem właściwego? napisz .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • przeczytałem wątek Najczęściej Generowane DTC-Kody błędów w Dieslach modeli CIVIC - OBD II odnoszący się do mojej Hondy, powodów może być wiele, jeśli chodzi o spadek mocy, a brak świecącej się kontrolki Check Engie. czy ja wiem, czy nie ten temat? wczoraj sam z siebie zmieniłem styl jazdy, tzn kreciłem go ponad 2500 i zero problemu, dziś jechałem poniżej 2500 z 10km i nagle spadek mocy. Gdy przyszedłem do domu odrazu zacząłem przeglądać forum i zauważyłem analogie mojej wczorajszej jazdy do rad zawartych w tym poście, mianowicie, bardziej zdecydowaną jazdę. Idę się przejechać, kręcąc go do tych 2700-3000, zobaczę co będzie.

                      Comment


                      • ooojejejejjjjjj, będzie się działo
                        - ... piszesz o kręceniu ponad 2500 ..czyli ...do 2600??? .... i to był limit do tej pory ? - tak?
                        ...dziś pojechałeś powyżej 2500 ...i co ... ZoooooonG ?! ...nooo to będzie się działo , chcesz powiedzieć że tak jeździłeś dotychczas przez okres zimy na dodatek? do 2500 obr/min?
                        jeśli tak! to jak długo uprawiałeś "taki styl do 2500" możesz powiedzieć? bo to ważna informacja ... bo to pierwszy stopień do przyłożenia własnej ręki do zaczadzenia kilku elementów silnika .
                        Tak że to nie ten temat! - jak mówię , zbieżny a jakże ...ale nie ten temat, są lepsze tzn właściwsze.
                        Last edited by rambo7; 27-03-2013, 14:24.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • ....pisząc ponad 2500 mam na mysli ok 3000. "taki styl do 2500" uskuteczniałem ok 2 miesięcy....


                          no, więc tak: jestem świeżo po jeździe "testowej". od początku jazdy starałem się silnik delikatnie rozkręcać, 1 bieg, 2 przy o 2000obr, 3 przy ok. 2500 i dłuższą chwilke jechałem na 3, starając się nie kręcić więcej niż 3000obr, po chwili 4 przy 3000obr, kręciłem do 3500, jechał bez zarzutów, wrzuciłem 5 bieg i stało się. Stracił moc, zapaliła się kontrolka Check Engie, zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik, wyciągnąłem kluczyk, odczekałem 2-3 minuty, zaczął normalnie pracować, ale przy stale świecącej się kontrolce Check Engie. Pojeździłem jeszcze troche, na prostej drodze, starając się zbytnio nie zwalniać jak i nie świrować, nie wrzucałem 5 biegu, jechał super. Wjechałem na autostradę, przy 3 biegu rozkręciłem go do 3500 szedł super, na 4 do 4500, też elegancko, wrzuciłem 5 i bęc. Powtórzyłem czynności na poboczu, włączyłem się do ruchu, wróciłem do domu bez wrzucania 5 biegu, przy obrotach w granicach 3000. Ciągle świeci Check Engie, może uda mi się jutro sprawdzić w warsztacie co to za błąd wyskakuje, jeśli nie to kupię urządzenie i sam to zrobię. Pytanie do rambo7, czy urządzonko podpinam pod wtyczkę OBD II znajdującą się w środku samochodu pod kierownicą? Co w ogóle o tym myślisz? Pozdrawiam
                          Last edited by amstanorbi; 27-03-2013, 15:52.

                          Comment


                          • Odpowiem za Rambo7 jeśli pozwolisz.
                            Urządzonko owszem pod wtyczkę OBDII pod kierownicą.
                            Nie wiem ile już zdążyłeś przeczytać, ale cały ten wątek to przeplatające się informacje na interesujący Cię temat. Możesz i powinieneś zacząć od samego początku ale możesz np. zacząć od #63
                            Witam. Jestem nowy na tym forum i mam problem z moją hondą . A mianowicie autko po przekroczeniu 2000 tyś obrotów traci moc i rozłącza turbinę . Gdy autko zgaszę i odpalę ponownie wszystko wraca do normy. Czy ktoś z państwa miał już taki przypadek ? Proszę o jakieś podpowiedzi. EDIT: jeśli trafiłeś na ten wątek a jesteś "świeży" to należy go przeczytać w całości. Wątek był pisany przez ponad 3 lata i ma charakter ewolucyjny rozwijał się z nabywaniem wiedzy o tym dieslu przez

                            Pozdrawiam.

                            Comment


                            • Witam po przerwie
                              Do amstanorbi a jaka pogoda na dwoze tzn temp na dworze na minusie?? Pewnie tak, bylem posiadaczem 7 gena w klekocie przez 5 lat i wiem co nie co o eksploatacji tego auta. Jest ona bez problemowa w sezonie letnim zadnych spadkow mocy auto idzie jak trzeba, w zimie kiedy temp spadnie ponizej zera zqaczynaja sie problemy brak mocy kontrolki silnika. Przerabialem to pierwszej zimy, nawet robilem turbo okazalo sie ze bez sensu. zima nr 2 poczatek mrozow auto znow nie pewne, jednak zaobserwowalem zaleznosc spadkow mocy od temp paliwa co wiazalo sie z temp na dworze. Dziwne bylo to ze w zime przy mrozach Check Engie zapala sie non stop syt ulegala zmiania jak doczlapalem sie do stacji i zalalem ON tematu Check Engie nie bylo od reki, do nastepnego ranka. Rozwiazaniem problemu bylo zamontowanie oryginalnego filtra paliwa z HONDY w moim przypadku CRV 2.2 i-ctdi. Filtr ten posiada grzalke ktora odpala sie juz w temp 5 stopni. Po tym zabiegu bylo jak reka odjal zero absolutne zero problemow z Check Engie. Wiec temat wg jest prosty do rozwiazania, mnie kosztowalo to dokladnie 200zl 100zl filtr na alegro taki ze wszystkimi wtyczkami i 100zl elektryk jako fuszke po godzinach pracy. Zanim sprzedalem auto miesiac temu spotkalo mnie jeszcze jedno zjawisko mianowicie spadek mocy gdzies o 50% praktycznie os samego odpalenia auta co w skutek dluzszej jady przeradzalo sie w Check Engie, przyczyna to czujnik podcisnienia turbo, byl pekniety wrecz. Naprawa szybka i nie droga ja oddalem do zaprzyjaznionego warsztatu szybko znalezli i naprawili za 350 zl. WG mnie tak wyglada problem z Check Engie i nie ma znaczenia czy jezdzisz saly czas do 2600 obr/min czy do czerwonego. Jesli turbo jest zwalone to prawdopodobnie wina poprzednika bo pilowal zaraza po odpaleniu gasil pezposrednio po tym jak gonil auto jak wsciekle i w koncu nie wymienial oleju prze 50 tys/km.
                              Przepraszam ze bez polskich znakow ale czasu malo i junior nie daje spokoju. Mam nadzieje ze choc troche pomoglem w sprawie Check Engie bo autko naprawde smiga bez problemow po takim zabiegu jest pewniakiem w 100%

                              Nie chcę pisać polemicznego OT, ale jak na 5 lat eksploatacji ctdi napisałeś "tyle samo prawd ile kłamstw" cytując słowa piosenki. Bardzo niskie temperatury faktycznie obezwładniają ten silnik, ale objawy i sygnalizacja błędu jest inna. Silnik pracuje nierówno i w przypadku prób przyspieszania najzwyczajniej gaśnie. Zapala się kontrolka CE i świec żarowych jednocześnie i pozostają jako sygnalizacja błędu. Problem jest tu po stronie zasilania paliwem. Rozwiązaniem jest faktycznie zastosowanie podgrzewacza filtra paliwa. Samochody produkowane od 2004 roku już tego problemu nie mają z uwagi na fabryczny montaż podgrzewania filtra.
                              Natomiast "spadek mocy" związany z turbodoładowaniem sygnalizowany jest kontrolką CE ( bez jednoczesnego zapalenia się kontrolki świec żarowych ) i przyczyny leżą po stronie zasilania powietrzem o zbyt wysokim ciśnieniu. Jest to albo wina czujnika ( zdecydowanie rzadziej ) albo złej ruchomości łopatek turbiny wynikającej ze złych nawyków kierowcy, prowadzących do odkładania się sadzy w turbinie i ograniczenia tejże ruchomości.
                              Tak więc są to absolutnie dwie różne sprawy i nieuprawniony pod żadnym względem jest wniosek o dowolności utrzymywania zakresu obrotów. Opis obu problemów zawarty jest w zasobach Forum.
                              Last edited by syriuszteam; 27-03-2013, 21:46.

                              Comment


                              • dzięki wielkie, sporo rozjaśniłeś mi temat. dobrze, że opcja regeneracji turbo to ostateczność, bo nie ukrywam, że troche mnie to przerażało. muszę sprawdzić jaki kod wyskakuje z komputera i będę dalej działał, mam nadzieje, że wiosna tuż tuż, więc gdyby to od temperatury było to będzie widać. Pozdrawiam

                                Comment

                                Working...
                                X