Zamieszczone przez streat
Zobacz posta
W oczekiwaniu na sprzęt do diagnostyki poczytaj Forum.

Co do Twojego pytania i "normalności wywalania checka". To takie dwa w jednym. Normalne, że pojawia się CE kiedy coś w sterowaniu silnikiem jest poza zakresem uznanym za normę. Tak więc wiesz, że system monitorowania jest sprawny i wskazuje na potrzebę ingerencji. Samo zaś "wywala checka" nie jest normalne a wręcz przeciwnie. Wskazuje na odstępstwo od porządanych parametrów. To, że dzieje się tak po kilkuset metrach to kolejne wskazanie na poprawne działanie systemu. Korekta następuje nie natychmiast po stwierdzeniu odchyłki a po kilku sekundach odczytywania nieprawidłowych danych ( około 5 ).
Tak więc czekaj na skaner, czytaj i niekoniecznie kręć silnik do 5 tysięcy. Jak na diesla lubi on wysokie obroty, ale to nie "szlifierka" i ma prawo odciąć turbinę, która przy 5 tys. obrotów najnormalniej przeładowuje.
Ten konkretny CE jest naturalny, porządany i zapobiega szaleństwom użytkownika ( czyt. chroni silnik i turbinę ).

Pzdr.
Comment