Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Diesel 1,6 i-DTEC Kod błędu P0504

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesel 1,6 i-DTEC Kod błędu P0504

    Witajcie,

    posiadam Hondę Civic IX 1.6 I-DTEC 120 KM diesel. Wczoraj jadąc samochodem zapaliły mi się 4 kontrolki (ciśnienia w oponach, kontrola trakcji ESP, wspomaganie oraz silnik)

    Po wyłączeniu i włączeniu silnika pali się teraz tylko jedna a mianowicie silnik.

    Próbuję zlokalizować złączkę serwisową, żeby znaleźć kod błędu.
    Szukałem po prawej stronie od pasażera i w skrzynce bezpieczników pod maską. Niestety nie znalazłem. Orientujecie się, gdzie mogę ją znaleźć ?IMG_20181223_141913.jpg
    Last edited by xaxx; 25-12-2018, 19:02.

  • #2
    Odpowiedź masz w poniższym linku:


    powodzenia

    Comment


    • #3
      Kolejny temat o czyms co juz istnieje

      Instrukcje przeczytales?

      Szukajka na forum gryzie?
      4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

      If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
      Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


      Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

      Comment


      • #4
        IMG_20181226_140850.jpg

        Nie ma tutaj tej niebieskiej wtyczki do samodiagnostyki ?

        Wygląda na to, że nie ma tej niebieskiej złączki w Honda Civic IX. Jutro jadę kupić scaner kodów i odczytam to po ludzku.


        Edit:
        Kolego Xaxx, nie pisz postów jeden pod drugim, używaj opcji edytuj działa przez 12h od napisania postu! Poza tym ciągniesz oprócz tego wątku drugi równoległy temat - "Kontrolka silnika - reset czy od razu na warsztat ?"- w którym piszesz o tym samym, robisz przez to bałagan na forum, w związku z tym tamten wątek kasuję.
        Last edited by Grzechu; 26-12-2018, 18:40.

        Comment


        • #5
          Wybacz. Spanikowałem. Ale ten wątek też coś wniósł do tematu. Brak niebieskiego złącza do autodiagnostyki w Honda Civic IX. Pozostaje tylko kupić skaner kodów, który polecam

          Zapaliła mi się kontrolka silnika. Sprawdziłem skanerem diagnostycznym w wersji podstawowej:

          Rask feilkodeleser med innebygd feilkodebibliotek for både generiske og produsentspesifikke feilkoder.


          Wykrył błąd P0504 - Break Switch A/B Correlation.

          Co ciekawe kontrolka silnika sama zniknęła tylko nie wiem, w którym momencie. Czy zaraz po skorzystaniu ze skanera czy po przejechaniu 30 min autem. Nie używałem opcji "Erase".

          I teraz pytanie takie, ponieważ po wyłączeniu się samoistnym kontrolki silnika podłączyłem jeszcze raz skaner i ten błąd P0504 jest nadal w pamięci tego skanera.

          Czy może być tak, że kontrolka sygnalizująca awarię zniknęła samoczynnie, ponieważ podłączyłem skaner ? Skoro ten błąd jest nadal w pamięci to znaczy, że ten błąd nadal występuje czy pozostał w pamięci skanera jako "historia błędów" ?

          edit:
          Kolego xaxx, nie wiem czy robisz to umyślnie, czy nie, czy po prostu panikujesz, ale znowu otworzyłeś niepotrzebnie kolejny nowy temat z powyższym postem... przecież wcześniej założyłeś ten wątek w którym dalej powinieneś kontynuować swoje wywody dotyczące błędu, lampek jaki Ci się pojawiły w aucie.. dlaczego tego nie robisz? Niestety ale muszę dać Ci ostrzeżenie - jeśli jeszcze raz będziesz tak mieszał na forum dostaniesz bana!
          Last edited by Grzechu; 27-12-2018, 20:37.

          Comment


          • #6
            Kod błędu P0504

            Witajcie!

            Paliła mi się kontrolka silnika około 2 miesiące temu. Po sprawdzeniu czytnikiem wyskoczył błąd o kodzie P0504. Sprawdziłem wtedy czy wszystkie światła się palą z tyłu i wszystko działało poprawnie. Chwilę później ta kontrolka przestała się już palić. (obstawiłem zawilgocenie przewodów z uwagi na wnoszony śnieg do samochodu).

            Teraz znowu mi wyskoczył ten sam błąd P0504. Z tyłu wszystkie światła palą się prawidłowo. Myślałem o wymianie czujnika pedału hamulca, ale gdyby on był uszkodzony to by mi się światła stopu nie paliły (chyba, że odpowiada ten czujnik za jeszcze za co innego).

            Jakieś sugestie co mogę zrobić w tym wypadku?

            Pozdawiam

            Comment


            • #7
              to jest kontynuacja tego tematu: to jest Twój temat i treści tam pisane są częścią powyższego problemu: https://www.civicforum.pl/showthread...797#post412797

              temat przenoszę i edytuję Tytuł aby sugerował treści w temacie Kodu DTC P0504
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                https://www.innova.com/en-US/Dtc?r=0.04647298012498942 Definicja kodu wskazuje na:
                • Code
                • P0504

                • Make
                • HONDA

                • Description
                • BRAKE PEDAL POSITION SWITCH CIRCUIT MALFUNCTION

                to jest obwód pedału hamulca. W tym obszarze trzeba szukać problemu. Nie śnieg nie inne takie.

                Studiuj tematy:
                Last edited by rambo7; 08-02-2019, 14:16.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Duży przebieg? Gwarancja już nieaktualna?

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez hama Zobacz posta
                    Duży przebieg? Gwarancja już nieaktualna?
                    65000km już po gwarancji. Tempomat nie działa.
                    Napiszę jutro dokładnie co już zdiagnozowałem. Jutro jeszcze raz muszę tam zajrzeć... i opiszę tutaj.

                    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #11
                      Zajrzyj pod pedał hamulca i zobacz czy nie ma tam czujnika położenia pedału. Nie patrzyłem u siebie ale kiedyś w Octavii miałem podobny problem. Zdemontuj weź miernik sprawdź bo wygląda to na ten czujnik położenia. W octavii był jeszcze czujnik pod pedałem sprzęgła ale na szczęście Honda to nie Skoda. Jakbyś szukał to ten czujnik powinien wyglądać podobnie jak ten poniżej w linku z allegro. Myślę że może być nawet taki sam jak w VIII generacji UFO Civica.


                      Last edited by hama; 12-02-2019, 12:14.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez hama Zobacz posta
                        Zajrzyj pod pedał hamulca i zobacz czy nie ma tam czujnika położenia pedału. Nie patrzyłem u siebie ale kiedyś w Octavii miałem podobny problem. Zdemontuj weź miernik sprawdź bo wygląda to na ten czujnik położenia. W octavii był jeszcze czujnik pod pedałem sprzęgła ale na szczęście Honda to nie Skoda. Jakbyś szukał to ten czujnik powinien wyglądać podobnie jak ten poniżej w linku z allegro. Myślę że może być nawet taki sam jak w VIII generacji UFO Civica.


                        https://allegro.pl/oferta/czujnik-pe...&bi_c=Product&
                        Tak wymontowałem ten czujnik, więc sprawa ma się następująco:

                        1. Kod błędu P0504 objawia się u mnie w samochodzie tym, że światła stop działają natomiast nie działa tempomat oraz kontrola trakcji.
                        2. Sprawdziłem czujnik hamulca multimetrem na ciągłość. Jest sprawny zarówno jeśli chodzi o funkcję świateł stopu jak i tempomatu.
                        3. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Wszystkie są sprawne.
                        4. Muszę sprawdzić jeszcze napięcie na złączce, która wchodzi do tego czujnika (w tej złączce są 4 piny. Prawidłowy pomiar powinien wyglądać tak, że po kolei do każdego pinu wkładam plusowy wskaźnik od multimetru a minusowy do masy?)

                        Jakieś sugestie i podpowiedzi mile widziane co z tym fantem zrobić. Może wymienić ten czujnik tak czy siak ? Choć wydaje mi się to bezsensowny ruch i stratą pieniędzy skoro pomiary multimetrem pokazują poprawność działania.

                        Może coś jeszcze sprawdzić?
                        Last edited by xaxx; 12-02-2019, 16:02.

                        Comment


                        • #13
                          Sprawdziłem czujnik hamulca multimetrem na ciągłość ??

                          Mógłbyś to opisać, pierwszy raz słyszę takie określenie?

                          Jest sprawny zarówno jeśli chodzi o funkcję świateł stopu jak i tempomatu. Nim opiszesz jak to sprawdziłeś multimetrem, są 4 piny tzn że dwa odpowiedzialne są prawdopodobnie za światła stopu i dwa za sygnał do tempomatu zgadza się. Tylko nie rozumiem czy Ty dobrze to pojmujesz, bo w 4 punkcie piszesz zapytanie o sprawdzenie pinów na kostce do czujnika. I tam opisujesz sposób niepoprawny nielogiczny z tym który napisałeś w punkcie drugim. Skoro masz 4 piny i prawdopodobnie 90% że są to tylko dwa sygnały na "styk" tzn wciśnięcie pedału hamulca to po co chcesz sprawdzać każdy pin?. Szukasz przerwy w ciągłości przewodu czy co bo nie rozumiem. Poza tym czujnik wcale nie musi dawać samego przejścia na 0 Ohm tylko np jakąś rezystancję czyli parametr dla komputera który odczyta to jako np włącz światła stop albo wyłącz tempomat, dlatego też powinieneś być pewny wpierw tego czujnika, a dopiero potem szukać dalej.

                          Czy ten czujnik wygląda tak jak ten z generacji VIII?
                          Last edited by hama; 12-02-2019, 19:19.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez hama Zobacz posta
                            Mógłbyś to opisać, pierwszy raz słyszę takie określenie?
                            Już tłumaczę. Na samym czujniku są 4 blaszki (zdjęcie poniżej). 2 duże odpowiadające za światła stopu i 2 małe odpowiadające za tempomat. Multimetrem sprawdziłem ciągłość obwodu czujnika, czyli czy czujnik jest sprawny. Czujnik wyjąłem z gniazda.
                            Czujnik ma przycisk, który jest zwolniony, gdy naciskamy pedał hamulca a wciśnięty, gdy puszczamy pedał hamulca i wtedy pedał dociska czujnik.

                            Na multimetrze ustawiłem na taki znaczek sygnału (podobny do znaku wi-fi). Multimetr pokazuje wartość albo 1 albo 0, gdzie wartość "1" to obwód otwarty a "0" zamknięty.
                            Wskaźniki plusowy multimetru przyłożyłem do dużej blaszki a minusowy do drugiej dużej blaszki. Wartość wskazała na multimetrze obwód zamknięty "0" na zwolnionym przycisku (zdjęcie), gdy nacisnąłem przycisk na czujniku (czyli czujnik wyłączony, bo pedał hamulca dociska przycisk) multimetr pokazał wartość "1" obwód otwarty,czyli wyłączenie czujnika.

                            Drugi raz przyłożyłem w sposób analogiczny do mniejszych blaszek odpowiadających za tempomat. Tutaj wartości były odwrotne w stosunku do włączonego czujnika. Przy wciśniętym czujniku wartość "0" (obwód zamknięty) i przy zwolnionym przycisku (podczas naciskania pedału hamulca) obwód otwarty "1". Z informacji jakie znalazłem wynika, że jest to również poprawne.


                            Zamieszczone przez hama Zobacz posta
                            I tam opisujesz sposób niepoprawny nielogiczny z tym który napisałeś w punkcie drugim. Skoro masz 4 piny i prawdopodobnie 90% że są to tylko dwa sygnały na "styk" tzn wciśnięcie pedału hamulca to po co chcesz sprawdzać każdy pin?. Szukasz przerwy w ciągłości przewodu czy co bo nie rozumiem.
                            Tak. Chcę sprawdzić napięcie w samej kostce (przy wyjętym czujniku).

                            To zdjęcie, które wcześniej dodałem trochę mylące jest, ale myślałem, żeby sprawdzić napięcie podczas włączania tego czujnika podłączonego do kostki... no tu nie wiem jak to zrobić szczerze mówiąc.


                            Zamieszczone przez hama Zobacz posta
                            Czy ten czujnik wygląda tak jak ten z generacji VIII?
                            Tak. Zdjęcia daję niżej.
                            52057099_359300427993711_4707404144917348352_n.jpg51805360_408513839910777_6060283998087675904_n.jpg
                            Last edited by xaxx; 12-02-2019, 20:55.

                            Comment


                            • #15
                              Szczerze mówiąc dziwne byłoby gdyby problemem był ten czujnik. 6 lat i taki mały przebieg. W internecie ten problem opisują jako :

                              Possible causes :
                              Faulty Brake Lamp Switch
                              Blown Brake Lamp Bulb
                              Blown Brake Lamp Fuse
                              Brake Lamp Switch harness open or shorted
                              Brake Lamp Switch circuit poor electrical connection

                              Więc problem wydaje się być bardzo błahy i łatwy do znalezienia. Pościągaj wszystkie kostki ze świateł stopu pozakładaj jeszcze raz. Może to tylko zawilgocenie na kostkach daje po prostu informację o dziwnym poborze prądu. Teraz komputer wychwytuje wszystko, także chyba warto to sprawdzić. Czujnik z tego co opisujesz wydaje się być ok, ale znam przypadki gdzie wydawało się ok, a jednak coś się nie zgadzało i komputer wyrzucał błąd i nie załączał tempomatu ( W octavii miałem tak że czujnik niby działał na multimetrze ale jak się potem okazało po rozebraniu blaszki były zaśniedziałe i sygnał był "nieciągły", dlatego komputer nie załączał tempomatu, a dopiero wymiana załatwiła problem.

                              Gdyby szukać problemu związanego z uszkodzeniem żyły albo jej nieprawidłowym przewodzeniem to musiałbyś znaleźć gdzie dokładnie znajduje się drugi jej koniec i dopiero tam na tych 2 żyłach np założyć zworkę i sprawdzić omomierzem a nie żadnym systemem 1/0. Pamiętaj że przejście na mierniku w taki sposób jak opisujesz jest już przy kilkunastu Ohmach (sygnał dźwiękowy). Generalnie jeśli jest tak że komputer sprawdza ten czujnik poprzez parametr to jest tam jakaś rezystancja która jest podczas normalnej pracy przy wyciśniętym pedale hamulca dlatego też nawet jak założysz zworę i uruchomisz auto to będzie 0Ohm i komputer to wykryje jako usterkę czujnika czyli ten twój błąd. Sprawdź kostki świateł najpierw i może użyj jakiegoś sprayu "Kontakt" czy inne dziadostwo do połączeń elektrycznych.
                              Last edited by hama; 13-02-2019, 12:00.

                              Comment

                              Working...
                              X