Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Diesel 1,6 i-DTEC Kod błędu P0504

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez hama Zobacz posta
    Pościągaj wszystkie kostki ze świateł stopu pozakładaj jeszcze raz. Może to tylko zawilgocenie na kostkach daje po prostu informację o dziwnym poborze prądu.
    Sprawdzę to dodatkowo. Bardzo możliwe, że może być to coś związane z wilgocią, bo miesiąc wcześniej ten błąd zniknął samoczynnie po 2 godzinnej jeździe samochodem, a pojawił się tydzień później w bardzo śnieżny dzień...


    Zamieszczone przez hama Zobacz posta
    i sprawdzić omomierzem a nie żadnym systemem 1/0.
    Ale tym systemem 1/0 sprawdzałem tylko i wyłącznie czujnik, który był uprzednio wymontowany.

    Sprawdziłem przed chwilą napięcie na złączce, która wpinana jest do czujnika hamulca. Przedstawia się jak na zdjęciu. Jest napięcie 11,8V i 3,8V dla świateł stop, natomiast nie ma w ogóle napięcia 2 pinach odpowiadających za tempomat.... Teraz się zastanawiam może coś przeoczyłem przy sprawdzaniu bezpieczników...

    Bezpieczniki sprawdzałem na opór, bo dużo bezpieczników nie wykazywało napięcia na bezpiecznikach (pewnie wyłączone światłą itp. itd...) tak jak na tym filmie od 6:44 https://www.youtube.com/watch?v=93tSwNARrKQ

    Gdybym tylko wiedział, który bezpiecznik odpowiada bezpośrednio za ten czujnik to bym w ślepo wymienił tam bezpiecznik... Może rzeczywiście walnięty jest ten bezpiecznik...

    Wiesz może jak tą kostkę rozebrać? Może tam kable nie stykają poprawnie w kostce...

    napięcia na kostce.jpg
    Last edited by xaxx; 13-02-2019, 17:16.

    Comment


    • #17
      Zaktualizuję temat.

      1. Dziś sprawdziłem jeszcze raz tą złączkę i wszędzie jest napięcie około 11,80V. (także powyższe zdjęcie jest błędne)
      Czyli można stwierdzić, że na pewno wszystkie bezpieczniki są prawidłowe i napięcie dochodzi do złączki.

      2. Sprawdziłem na podłączonym czujniku napięcie, gdzie sytuacja przedstawia się następująco:

      a) Gdy pedał nie jest wciśnięty:
      - na wejściu odpowiadającym za światła stop. W jednym jest napięcie 12V a w drugim 3,8V

      - na wejściu odpowiadającym za tempomat. W jednym jest napięcie 0V a w drugim 12 V

      b) Gdy pedał hamulca jest wciśnięty

      - na wejściu odpowiadającym za światła stop. W jednym jest napięcie 12V a w drugim 12V

      na wejściu odpowiadającym za tempomat. W jednym jest 12V a w drugim 12V.


      3. Przeczyściłem wszystkie styki od świateł stop.


      Wygląda na to jakby ten element był sprawny.... nie wiem poddaje się... pozostaje mi tylko wymiana czujnika na nowy choć coś czuję, że będzie to strata pieniędzy i nic się nie zmieni...

      Może być to również w pewnym stopniu spowodowane tym, że akumulator mi pada? Dzisiaj go naładowałem, ale zaraz po godzinie napięcie w spoczynku wróciło do 11,80V na akumulatorze...
      Last edited by xaxx; 17-02-2019, 19:29.

      Comment


      • #18
        czytam co tu działacie i 3mam kciuki, bo dobrze Wam idzie. Natomiast stabilny prąd w sieci civica to podstawowa sprawa. Tak czy siak czeka cię wymiana aku, bo jeśli po naładowaniu trzyma się na 11,8v to on trup. (Ja w moto stoi nieładowany października i mam 12,0v.) Moim daniem zaczął bym od akumulatora, normalnie to 12,6v powinno być, zmęczony 12,3v ok ..ale 11,8v to za mało. Jeśli ja miałbym coś kupować to już prędzej aku a potem czujnik, nie odwrotnie.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Tak zrobię, bo co do czujnika to jestem 99% pewny, że jest sprawny. Ciekawe w tym wszystkim jest to, jeśli będzie to wina akumulatora to dlaczego błąd wyskakuje czujnika pedału hamulca... niby cała elektronika ma ułatwiać życie a jest w drugą stronę... Dzięki za podpowiedź z tym akumulatorem
          Last edited by xaxx; 17-02-2019, 21:45.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez xaxx Zobacz posta
            niby cała elektronika ma ułatwiać życie a jest w drugą stronę...
            bardzo dobrze mówisz, i tak jest. ale ... jest ale... elektronika działa dobrze tylko wtedy gdy ma zapewnione prawidłowe napięcie w sieci. Przekonał się o tym nie tylko użytkownik niejednej Hondy ale kosmonauci na Stacji kosmicznej ISS też, jak nie ma odpowiedniej ilości prądu https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat...ej-iss/9xs4sps
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Właśnie wymieniłem akumulator. Bez zmian... dalej to samo... Wszystkie kontrolki ostrzegawcze świecą w ten sam sposób co poprzednio. Podłączałem swój czytnik OBD II, aby skasować błąd P0504, ale nie usuwa go...

              "Locate the computer and back probe STP terminal on the computer to ground. If 12 volts is displayed on the voltmeter the computer is bad. If there was little or no voltage replace or repair the harness from the computer to the switch."

              O jakim komputerze jest tutaj mowa? Kojarzy ktoś coś? To jest komputer wspomagania? Wygląda na to, że powinienem go sprawdzić również...
              Last edited by xaxx; 20-02-2019, 19:15.

              Comment


              • #22
                ok, zacznijmy ponownie od tego co mówi definicja kodu P0504:
                • Description
                • BRAKE PEDAL POSITION SWITCH CIRCUIT MALFUNCTION



                no nie ma opcji aby na podstawie kodu nie dało się dojść do przyczyny. To co on komunikuje to są bzdury. Jest usterka w obwodzie położenia pedału hamulca.

                DTC: P0504 Usterka sygnału położenia pedału hamulca (z modułu ECM poprzez sieć F-CAN)

                Jeśli wskazywany jest DTC P0504, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika położenia pedału hamulca

                Usuwanie usterek wg DTC: P0504 (136-2)

                DTC P0504: Usterka sygnału położenia pedału hamulca (z modułu ECM poprzez sieć F-CAN)
                1. Sprawdzić SYGNAŁ WYŁĄCZNIKA PEDAŁU HAMULCA (NORMALNIE OTWARTY) oraz SYGNAŁ WYŁĄCZNIKA PEDAŁU HAMULCA (NORMALNIE ZAMKNIĘTY) w menu LISTA DANYCH za pomocą testera HDS.
                Czy SYGNAŁ NORMALNIE OTWARTY wskazuje stan WYŁĄCZONY, a SYGNAŁ NORMALNIE ZAMKNIĘTY wskazuje stan WŁĄCZONY, gdy pedał hamulca nie jest naciśnięty lub stany przeciwne, gdy pedał hamulca jest naciśnięty?

                TAK - Usterka okresowa, układ obecnie działa prawidłowo.n

                NIE - Wykonać procedurę usuwania usterek obwodu wyłącznika położenia pedału hamulca
                Sprawdzić bezpiecznik nr 3 ALTERNATOR (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
                Czy bezpiecznik jest sprawny?

                TAK - Usunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem położenia pedału hamulca a bezpiecznikiem odpowiadającym za ALTERNATOR (10 A)


                NIE -

                • Usunąć zwarcie w przewodzie między czujnikiem położenia pedału hamulca a bezpiecznikiem ALTERNATORa (10 A). Wymienić bezpiecznik ALTERNATORa (10 A),




                Wracam do Wpisu #16
                FOTO podałeś w pinie 3,8V ..wg procedury powinno być napięcie akumulatora.

                w tym przypadku trzeba:
                Sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za SYGNAŁ DŹWIĘKOWY, STOP (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.

                Zamieszczone przez xaxx Zobacz posta
                1. Kod błędu P0504 objawia się u mnie w samochodzie tym, że światła stop działają natomiast nie działa tempomat oraz kontrola trakcji.
                sprawdź to jeszcze raz. Bo jak widzisz to ma ścisłe powiązanie: sygnał dźwiękowy / światło stop ...

                Usunąć zwarcie w przewodzie między czujnikiem położenia pedału hamulca a bezpiecznikiem odpowiedzianym za SYGNAŁ DŹWIĘKOWY, STOP (15 A). Wymienić bezpiecznik SYGNAŁu DŹWIĘKOWego, STOP (15 A),.

                Skupiłbym się nad tym czy pedał hamulca jest prawidłowo wyregulowany? Usterka sygnału położenia pedału hamulca czy tam ktoś grzebał wcześniej przy ustawieniu pozycji dźwigni ??
                Last edited by rambo7; 21-02-2019, 11:49.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Sprawdzić SYGNAŁ WYŁĄCZNIKA PEDAŁU HAMULCA (NORMALNIE OTWARTY) oraz SYGNAŁ WYŁĄCZNIKA PEDAŁU HAMULCA (NORMALNIE ZAMKNIĘTY) w menu LISTA DANYCH za pomocą testera HDS.
                  Czy SYGNAŁ NORMALNIE OTWARTY wskazuje stan WYŁĄCZONY, a SYGNAŁ NORMALNIE ZAMKNIĘTY wskazuje stan WŁĄCZONY, gdy pedał hamulca nie jest naciśnięty lub stany przeciwne, gdy pedał hamulca jest naciśnięty?

                  TAK - Usterka okresowa, układ obecnie działa prawidłowo.n

                  NIE - Wykonać procedurę usuwania usterek obwodu wyłącznika położenia pedału hamulca
                  To sprawdziłem poprzez wymontowanie czujnika i sprawdzenie czujnika multimetrem na ciągłość obwodu.
                  Dodatkowo sprawdziłem napięcie przy podłączonym czujniku do kostki.

                  Tutaj sprawdziłem czujnik stopu, zgodnie z metodyką podaną w tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=r3mvlop3-wo


                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Sprawdzić bezpiecznik nr 3 ALTERNATOR (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
                  Czy bezpiecznik jest sprawny?
                  To jest ciekawa kwestia. Nie mogę znaleźć bezpiecznika odpowiadającego za alternator. Opis bezpieczników pod maską samochodu mam w obcym języku, ale i tak nie ma tam opisu alternatora. Może ktoś by mógł mi pomóc go zlokalizować?
                  Dodatkowo w samochodzie jakiś czas temu, gdy sprawdzałem alternator i włączyłem wszystko co pobiera prąd w samochodzie na akumulatorze było napięcie ok. 14V, ale po pewnym czasie słyszałem takie CYK i napięcie spadało do 12V i po krótkiej chwili znowu podawało napięcie 14V na akumulatorze i tak w kółko. Nie jestem pewny czy jest to normalne, ale znajomy mi mówił, że te Hondy prawdopodobnie mają moduł oszczędzania energii i że to jest normalne.

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Wracam do Wpisu #16
                  FOTO podałeś w pinie 3,8V ..wg procedury powinno być napięcie akumulatora.
                  W tym właśnie pinie, gdy naciskam pedał hamulca jest napięcie 12V. Gdy pedał jest w pozycji normalnej (pedał dociska czujnik) napięcie spada do 3,8V. Analizując kroki diagnostyczne z tej strony https://www.obd-codes.com/p0504 wydaje mi się, że to jest ten biały kabel (u mnie kolory są inne dlatego dedukcja) Dlatego wydaje mi się, że w tym przypadku powinno być 0V a nie 3,8V....
                  Ja to rozumiem tak, że jak naciskamy pedał hamulca to idzie napięcie 12V a gdy zwalniamy i czujnik jest w spoczynku to powinno być 0V.

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  w tym przypadku trzeba:
                  Sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za SYGNAŁ DŹWIĘKOWY, STOP (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.
                  Bezpiecznik jest sprawny. Sprawdziłem wszystkie po kolei i ten odpowiadający za STOP jeszcze raz.

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Skupiłbym się nad tym czy pedał hamulca jest prawidłowo wyregulowany? Usterka sygnału położenia pedału hamulca czy tam ktoś grzebał wcześniej przy ustawieniu pozycji dźwigni ??
                  Nikt tam nie grzebał raczej. Jedynie to był przegląd "B" w serwisie Hondy 2-3 miesiące wcześniej. Była tam opcja o smarowaniu hamulców itp. Może demontowali pedał hamulca, żeby tam posmarować, ale jak tak patrzę to włącznik jest na maksa wciśnięty, gdy pedał jest w spoczynku no i błąd pojawił się aż 2-3 miesiące po tej operacji...


                  Więc reasumując odnosząc się do Twoich wskazówek:

                  1. Muszę zlokalizować bezpiecznik alternatora. Tu prosiłbym o pomoc. Z instrukcji nie wynika, gdzie on jest. Gdyby ktoś mógłby wrzucić dodatkowo zdjęcie schematu bezpieczników pod maską samochodu w j. polskim....

                  2. No i to napięcie 3,8V, które w/g mnie powinno być 0V (mogę się mylić)

                  3. Czy przy zaciąganiu ręcznego hamulca, światła stopu powinny się zapalić? (nie palą się)

                  4. Jeśli był jakiś problem z akumulatorem, który właśnie wymieniłem. Może być tak, że te błędy dalej wyskakują ponieważ te błędy nie zostały wykasowane prawidłowo z uwagi np. na mój bardzo podstawowy czytnik kodów, ale licho wie czy on potrafi je kasować

                  W załączeniu skrzynki bezpieczników.

                  52922860_295992207765906_4049575619443294208_n.jpg52724364_1051915555011466_452376634566115328_n.jpg52591492_383833242413638_7186325651735969792_n.jpg1.jpg2.jpg
                  Last edited by xaxx; 25-02-2019, 17:13.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez xaxx Zobacz posta
                    Dodatkowo w samochodzie jakiś czas temu, gdy sprawdzałem alternator i włączyłem wszystko co pobiera prąd w samochodzie na akumulatorze było napięcie ok. 14V, ale po pewnym czasie słyszałem takie CYK i napięcie spadało do 12V i po krótkiej chwili znowu podawało napięcie 14V na akumulatorze i tak w kółko. Nie jestem pewny czy jest to normalne, ale znajomy mi mówił, że te Hondy prawdopodobnie mają moduł oszczędzania energii i że to jest normalne.
                    tak, od 8 gena jest taki patent, to jest prawidłowo.
                    Zamieszczone przez xaxx Zobacz posta
                    3. Czy przy zaciąganiu ręcznego hamulca, światła stopu powinny się zapalić? (nie palą się)
                    nigdy się nie świecą w żadnym aucie.
                    Zamieszczone przez xaxx Zobacz posta
                    2. No i to napięcie 3,8V, które w/g mnie powinno być 0V (mogę się mylić)
                    zgadzam się z logiką, ale nie mam wiedzy.
                    Zamieszczone przez xaxx Zobacz posta
                    1. Muszę zlokalizować bezpiecznik alternatora. Tu prosiłbym o pomoc
                    cześć informacji powziąłem z Procedury dla benzyniaka (a tu jest diesel więc nie przytaczałem całości) , takie tam były sugestie, więc je spisałem. Gdzie konkretnie jest ten bezpiecznik nie wiem.
                    Kroki diagnostyczne podane na stronie tego amerykanina, nie odnoszą się do diesla, tu mogą być jakieś różnice.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Przyjrzałem się jeszcze raz czujnikowi. Zauważyłem, że przy naciśnięciu pedału hamulca światła nie załączają się od razu. Ten włącznik z czujnika musi wyjść jakieś 1mm zanim się załączy. Choć w z drugiej strony ten pierwszy 1 mm czuję przy wciskaniu pedału hamulca taki luz tak jakby to nie miało znaczenia w tym wypadku...

                      Jeśli chodzi o regulację pedału względem czujnika to jest wyregulowany na 100% poprawnie. Przy pozycji spoczynkowej pedału hamulca, pedał hamulca dociska włącznik do końca.

                      Taki czujnik nie powinien od razu uruchamiać świateł stop? W sensie lekko dotykam pedału hamulca przykładowo wychodzi tylko 0,1mm (a nie więcej) z czujnika i ten czujnik nie powinien od razu dawać sygnał?

                      (gdybym był w Polsce to bym od razu go wymienił i bym się nie zastanawiał, ale za granicą gdzie jestem kosztuje on 600zł, więc trochę wtopa jak to nie jest to ... dlatego teraz tak gdybam z tym niezałączaniem się od razu czujnika... może to normalne)
                      Last edited by xaxx; 28-02-2019, 12:34.

                      Comment


                      • #26
                        nie, nie powinien od razu powodować uruchomienie światła stop, ten dystans być musi tak że masz to dobrze wyregulowane. Szukaj po rozbitych autach, też się takie zdarzają i w GB.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          Jest jeszcze jeden krok diagnostyczny z tego linku https://www.obd-codes.com/p0504

                          Mianowicie, jest to ostatni krok diagnostyczny, który polega na sprawdzeniu wtyczki na komputerze oraz sprawdzeniu napięcia na gnieździe i może być tak, że albo sam komputer jest walnięty albo jest luz na wtyczce. Pytanie tylko o jaki tutaj komputer chodzi i gdzie go szukać... tu chodzi o komputer pokładowy czy o coś innego? No nie mam pojęcia... PCM (Power Train Control Module) chyba to.

                          W każdym bądź razie kolega mi poradził kupić inny czytnik OBD-II. Czekam na niego i zobaczymy co tam wyjdzie.
                          Last edited by xaxx; 28-02-2019, 15:26.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez xaxx Zobacz posta
                            krok diagnostyczny, który polega na sprawdzeniu wtyczki na komputerze oraz sprawdzeniu napięcia na gnieździe i może być tak, że albo sam komputer jest walnięty albo jest luz na wtyczce.
                            tak, oczywiście chodzi o wtyczkę sterownika - komputer silnika. Nie dysponuję Procedurą diagnostyczną dla tego diesla, mam procedurę dla silnika benzynowego 1,8 i tam jest mowa o połączeniach pomiarach i testach między czujnikiem a wtyczką PCM.
                            Możesz sobie potwierdzać czy Urządzenie diagnostyczne które kupisz będzie pokazywać właściwe definicje, tutaj wchodzisz na stronę https://www.innova.com/wp/
                            wybierasz:
                            Repair Information



                            - w każdym praktycznie aucie miejsce wtyczki OBD2 (foto).
                            - biblioteka Kodów i definicje.

                            P0504 BRAKE PEDAL POSITION SWITCH CIRCUIT MALFUNCTIONna 100% chodzi o obszar dot. pedału hamulca.
                            Znalazłem kilka stron dot. tego problemu, spróbuj przeanalizować:


                            Browse millions of new and used cars for sale from local dealers. Have fun - find your Bestride







                            tutaj w bazie kodów dla Hondy: https://www.v-tuning.pl/bledy-dtc/honda
                            (szukanie Ctrl+F) mówi definicja: Brake Switch "A"/"B" Correlation

                            Pytanie czy masz tempomat??? bo ta informacja wskazuje na jakieś błędy między czujnikiem A i B.
                            Definicje ISO też o tym mówią: (plik PDF) https://www.google.com/url?sa=t&rct=...fsoUuFQ74o3cUS
                            Last edited by rambo7; 01-03-2019, 08:21.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Pytanie czy masz tempomat???
                              Tempomat nie działa przez ten błąd, ale z tego co się orientuję to w każdym przypadku tego błędu niezależnie od przyczyny tempomat przestaje działać.

                              Dzisiaj w aucie zobaczyłem, że światła mi się palą stopu (nie tak intensywnie jak naciskam pedał hamulca) jak otwieram pilotem samochód oraz jak wychodzę z auta przy wyłączonym silniku... światła te gasną w tym samym momencie jak wszystko gaśnie wewnątrz auta. Też tak macie? :P Jeśli to nie jest normalny objaw to wychodzi na to, że jest jakieś zwarcie w kostkach od świateł stopu i muszę kostki wymienić, bo uprzednie czyszczenie nic nie dało w takim razie.
                              Te światła świecą się bardzo słabo. Widoczne to jest dopiero jak się ciemniej zrobi...

                              53283410_337381303556507_2628283800605425664_n.jpg
                              Last edited by xaxx; 04-03-2019, 18:28.

                              Comment


                              • #30
                                ... nooo stary myślę że dokonałeś odkrycia, to jest bardzo ważna informacja biorąc pod uwagę co tutaj do tej pory gadaliśmy.
                                Silnik zgaszony, wychodzisz z auta a żarówki w kloszach STOP się żarzą ??
                                no to na pewno nikt tak nie ma na świecie i do tego żarzą się. No to jest gdzieś zwarcie.
                                Pedał stopu (czujnik) nie musi być popsuty ale jest integralną częścią tempomatu.

                                Wychodzisz z auta i ma byś wszystko zgaszone.

                                No to teraz kolejne testy:
                                - co się dzieje z światłami z tyłu jak odepniesz kostkę czujnika przy pedale hamulca? (wychodzisz z auta i dalej się stop świeci?)
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X