Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

10th gen Civic 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sedana robią w kilku(nastu?) fabrykach na świecie. Na EU będzie szedł zapewne jak zwykle z fabryki w Turcji. Wg dotychczasowych komunikatów sedan ma być w EU w większej ilości krajów niż dotychczas. Jednak już czytałem, że w UK nie będzie ani sedana ani coupe(tu akurat brak niespodzianki)

    sent from mobile

    Comment


    • Sedany chyba będą tradycyjnie z Turcji. Bardziej ciekawe z jakim silnikiem będą...
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Info z Honda Polska, sedan ma być 2 mce po hatchbacku czyli w maju.
        Tourer ma być na razie ten co jest, o coupe brak info

        Comment


        • Tourer faktycznie na razie zostaje? Sprytnie! Tylnymi drzwiami ale jednak wzbogacą paletę rocznika 2017 o wolnossący 1.8, żeby nikt nie narzekał że silnikowo nie ma w czym wybierać

          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Poczekaj aż Kodiaq pomierzą pudeleczkami.
          Zrzut ekranu 2016-09-20 o 20.01.23.jpg


          Ja tam wierzę w te 720 l No ale, cytując klasyka, na razie to gdybanie Czas pokaże.
          Last edited by libidinously; 20-09-2016, 20:06.

          Comment


          • No wygląda toto nawet solidnie, nie powiem, nie to co w dużo większym Q7/Tuareg/Cayenne (realny pomiar pudełkowy = 369 litrów, czyli o 45% mniej niż podaje producent w papierach i mniej niż... w Civicu hatchbacku):



            Z drugiej strony ja nie wiem czym miałbym zapełnić 610 litrów, a co dopiero 720, tym bardziej, że to tylko rozmiary do półki (z resztą w Civic nawet w hatchbacku jak ustawisz półkę w pionie za tylną kanapą to do góry jeszcze 50% więcej do sufitu zmieścisz, z przodu wystarczy unieść zagłówki żeby nie leciało na pasażerów)... to już chyba taka sztuka dla sztuki? Chodzenie w butach narciarskich cały rok żeby 2 tygodnie pojeździć na nartach jak to Clarkson mawiał... Odchowałem na Civicu hatchbacku dwójkę dzieci z ich wózkami, łóżeczkami turystycznymi, pierdluchami i całą resztą bzdetowizny, których już na szczęście nie muszę wozić. Teraz w Type R przez 4 większe wyjazdy rodzinne (w tym jeden pięcioosobowy ) nie wypełniłem bagażnika na więcej niż 3/4 (przy czym schowek pod podłogą był dla zapasu, kabli rozruchowych itp. bo ja tam dalej się bez backupu nie ruszam - aczkolwiek zwykle aktywnie wykorzystuję miejsce pod kanapą dla dobrego rozkładu mas). Relingi i box dachowy do Civiców gniją od 7 lat w garażu, relingi założyłem raz jak wiozłem wykładzinę z Castoramy, boxa dotąd nigdy - no, może wreszcie pójdzie w ruch tej zimy na wyjazd narciarski w 4 osoby (albo i 5 jak mój Tato pojedzie... ale Ciiii że wg. dowodu nie wolno ). Także jak nowy Civic ma 400+, to ja nie mam więcej pytań. Deski do prasowania i pralki na wakacje nie zabieram
            Last edited by Alix; 20-09-2016, 21:02.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Fotka tej skody to wersja 7 os, w podłodze są fotele, w wersji 5 os bagażnik powinien być większy (głębszy)

              Comment


              • Świeże info (ang.)
                https://vtec.net/news/news-item?news_item_id=1292478

                W ultra-skrócie:
                -Honda Sensing jako standard we wszystkich wersjach
                -druga generacja Honda Connect (wspiera Apple CarPlay oraz AndroidAuto)
                -16kg mniej wagi w porównaniu do obecnej generacji, 52% większa sztywność skrętna nadwozia
                -pełne adaptacyjne zawieszenie dostępne w wyższych wersjach wyposażenia
                -rozstaw osi większy o 30mm, pozycja siedząca o 35mm niżej, 95 mm więcej miejsca na nogi z tyłu, słupek a cieńszy o 9mm w wyniku czego kąt widzenia z miejsca kierowcy to 84.3 stopnie
                -478 litrów przestrzeni bagażowej, schowek pod podłogą zostaje
                -CVT z symulacją 7-mio biegowej skrzyni
                -1.5L VTEC TURBO, 6MT/CVT, 182 PS (134 kW)/5,500 rpm (6000RPM - CVT), 240 Nm/1,900 - 5,000 rpm (6MT), 220 Nm/1,700 - 5,500 rpm (CVT)
                -1.0L VTEC TURBO, 6MT/CVT, 129 PS (95 kW)/5,500 rpm, 200 Nm/2,250 rpm (6MT), 180 Nm/1,700 - 4,500 rpm (CVT)
                Last edited by Lukas; 21-09-2016, 08:32.

                Comment


                • Ja sporo wożę towarów do i ze swojej firmy przy okazji kręcenia się po mieście, jak akurat dostawczaki są w trakcie kursów, więc każde 100 l się przyda Tourer obecnie spełnia dobrze zadanie, ale tylko dzięki MS. Jak wejdzie nowy Tourer bez MS i bez płaskiej podłogi po złożeniu, to mogę mieć problem, chyba że bagażnik będzie porównywalny do Octavii, czyli ze 20+ cm dłuższy od obecnego Tourera. Patrząc na długość bagażnika htb X gena na zdjęciach, jest na to szansa.

                  EDIT:

                  Zamieszczone przez LukasVD Zobacz posta
                  -478 litrów przestrzeni bagażowej, schowek pod podłogą zostaje
                  Jeśli dobrze zrozumiałem, dodatkowy schowek nie jest liczony w tych 478 l. Ale to może być kwestia mało precyzyjnego opisu.

                  11 głośników i 465 Watt w opcji? Propsy, Hondo, nareszcie

                  20 Nm mniej przy CVT potwierdzone (i moc osiągana 500 rpm wyżej). Czyli te wszystkie testy i filmiki z jazd 1.5 T CVT z USA to była słabsza wersja. Nieźle
                  Last edited by libidinously; 20-09-2016, 22:23.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez LukasVD Zobacz posta
                    schowek pod podłogą zostaje
                    Za wyjatkiem wersji sport z dwururką

                    Comment


                    • Cyferkowe ilości w audio rzadko dobrze wróżą. Wolę dwa solidne głośniki i piec niż 11 o mocy w teorii liczonej jak w glosniczkach komputerowych jak jest teraz w Premium Audio... Cale te 400W pozamiatalaby moja lampa 2x30W w dowolnym kierunku Pytanie kto buduje system, jakie komponenty, jakie wygłuszenia. Znowu no name z magnesikami od pieciozlotowek na gąbeczce? Kiedy Honda dorośnie chociaż do Bose czy Harmana, bo już nie mówię o Burmesterze czy Bang&Olufsenie... które nota bene w konkurencyjnych A klasie i A3 są...
                      Last edited by Alix; 20-09-2016, 22:47.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Cyferkowe ilości w audio rzadko dobrze wróżą. Wolę dwa solidne głośniki i piec niż 11 o mocy w teorii liczonej jak w glosniczkach komputerowych jak jest teraz w Premium Audio... Cale te 400W pozamiatalaby moja lampa 2x30W w dowolnym kierunku Pytanie kto buduje system, jakie komponenty, jakie wygłuszenia. Znowu no name z magnesikami od pieciozlotowek na gąbeczce? Kiedy Honda dorośnie chociaż do Bose czy Harmana, bo już nie mówię o Burmesterze czy Bang&Olufsenie... które nota bene w konkurencyjnych A klasie i A3 są...
                        To wszystko prawda, ale jeśli nawet będzie grało choć trochę lepiej od Audio Premium z obecnego Lifestyle/Exec, które w moim odczuciu jest już zupełnie do przyjęcia, a ma 6 głośników (tylne dwudrożne) i zapewne mniej mocy, to będzie to całkiem przyjemne granie Oczywiście dużo lepsze value for money uzyska się robiąc sobie cały system nagłośnienia aftermarketowo, ale też możliwość wzięcia sobie fabrycznego rozwiązania, które daje radę, podlega jednej gwarancji i dodatkowo elegancko rozkłada się na te 36 czy 48 rat razem z całym autem, jest równie kusząca

                        Z innej beczki to pocieszne jest, że chwalą się spadkiem masy o 16 kg. Wszyscy coś muszą zrzucić (nawet Opel!) to pochwalmy się choć tymi 16 kg, choć to waga raptem ćwierci paliwa w baku Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że auto sporo urosło i w tym kontekście jest to już jakieś osiągnięcie. Ciekawi mnie tylko jakie wersje silnikowe porównują: 1.4 do 1.0 T i 1.8 do 1.5 T czy może 1.8 do 1.0T? Ta ostatnia opcja raczej chluby by im nie przyniosła
                        Last edited by libidinously; 21-09-2016, 00:24.

                        Comment


                        • Chwalili się w tym artykule Top Gear cytowanym powyżej, że 1.0T jest lżejszy 20kg od swojego odpowiednika 1.8 - bo tak to traktują, następca 1.4 raczej nie jest potrzebny, poza marną sprzedażą w EU nie zaistniał nigdzie. Czyli już mamy co najmniej 36kg do przodu na samej płycie podlogowej i silniku To tylko 3% masy auta, ale jak zrzucą coś jeszcze (a pewnie tak, bo teraz wszyscy tak robią, nawet stary dobry "Ołowiany Łopel") pod 10% w sumie... to sam stosunek moc/masa 1.0T robi się identyczny jak ten w 1.8 nawet jak jest kilka koników mniej na papierze. Tymczasem Nm/kg już na wejściu jest większy... jak mówi stare przysłowie: konie sprzedają auto, ale to niutonometry je napędzają

                          P.S. robię tu widzę jako "adwokat diabla" dla trzycylindrowej kosiarki którą nawet jeszcze nie jechałem - lubujac się samemu w dużo mocniejszych silnikach...
                          Last edited by Alix; 21-09-2016, 06:46.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                            Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że auto sporo urosło i w tym kontekście jest to już jakieś osiągnięcie. Ciekawi mnie tylko jakie wersje silnikowe porównują: 1.4 do 1.0 T i 1.8 do 1.5 T czy może 1.8 do 1.0T? Ta ostatnia opcja raczej chluby by im nie przyniosła
                            Porównują 1.5 z 1.8, dziwne to, cytat z vtec.net poniżej:

                            Zamieszczone przez vtec.net
                            The larger four-cylinder 1.5-litre VTEC TURBO gasoline engine provides substantially greater performance – in power and torque – over the previous Civic’s 1.8-litre VTEC. Maximum power is 182 PS (134 kW) at 5,500 rpm (at 6,000 rpm with CVT). With the six-speed manual, 240 Nm maximum torque is delivered between 1,900 rpm and 5,000 rpm. With the CVT, 220 Nm is delivered between 1,700 rpm and 5,500 rpm.

                            Comment


                            • Bez sensu takie porównywanie, 1.8 i 1.5T to silniki z innej ligi, różnią je być może nawet 2s do setki. Nic dziwnego, 1.5T ma tyle momentu co K24... Patrząc na osiągi, sens ma porównywanie 1.8 z 1.0T - a jak będzie w realu to się dowiemy jak się takowym przejedziemy...
                              Last edited by Alix; 21-09-2016, 07:46.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Można zaklinać rzeczywistości, ale jak klientowi w Pl dadzą do wyboru 1.0 i 1.8 w tej samej cenie to wybór będzie prosty. Pewnie dlatego chcą wprowadzić to 1.8, 1.0 nie będzie jechał jak obecne 1.4, 1.8 będzie dawał radę, a 1.5t będzie dla tych co się lubią szybciej przemieszczać.

                                Comment

                                Working...
                                X