Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

10th gen Civic 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • O, no proszę To ja przekazuję nagrodę drugiemu najbliższemu strzelcowi

    Będziemy myśleć nad działem 10gen już zdecydowanie... pewnie wkrótce się pojawi Muszę też encyklopedie forumowa uzupełnić.

    Co do bagażnika to myślę że to jednak pojemność tradycyjnie razem ze schowkiem, bo chyba jakiś tam jest... Bagażnik faktycznie wygląda na trochę dłuższy, ale z drugiej strony wnęki nadkoli dużo głębiej do niego wnikają. Może to nie do końca bagażnik, ale tak ze 100 litrów w 8/9gen sie jeszcze pod kanapą mieściło... cóż, tego już nie ma. Na szczęście ja dzieciaki mam podrośnięte wiec i teraz bagażnik wykorzystuje na 2/3 także ro nie problem, ale to była fajna przestrzeń

    Jeszcze do obejrzenia:

    Last edited by Alix; 17-09-2016, 12:06.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Zamieszczone przez LukasVD Zobacz posta

      Ogólnie dla mnie X-gen to krok do przodu (silnikowo), ale dwa kroki wstecz (stylistyczny oraz w wymiarze praktycznym (brak Magic Seats, duży tunel środkowy, tylne siedzenia nie składają się na płasko)).
      Również mam takie odczucia.
      Dla mnie głównie tył auta i wnętrze, z którego teraz kompletnie wieje nudą, choć dla wielu, również tych znudzonych obecną stylistyką civika, będzie to zaletą. Do tego roleta w "poprzek" bagażnika, bez prowadnic - mam nadzieję że z dobrym naciągiem, i ta dwururka centralnie pod zderzakiem. Mogli ten wydech zaprojektować choćby w kształcie trapezu lub o nieco większych średnicach, a tak ani praktycznie, ani wizualnie. Boli także brak płaskiej podłogi bagażnika, po złożeniu siedzeń, gdyż czekam z niecierpliwością na Tourera - jako auto wycieczkowe, dla mojej lepszej połówki. No cóż zobaczymy, co to projektanci wymyślą przy okazji kombiaka.

      Comment


      • Z tego ostatniego zdjęcia wygląda, że jednak schowka brak, możliwe, że wielowahacz pożarł tę przestrzeń.
        Cały przedni kokpit bardziej zachowawczy, ale szlachetniejszy. Na plus więcej półeczek i schowków, na minus nadal brak możliwości większej regulacji lub wyłączenia centralnych nawiewów:/
        Last edited by libidinously; 17-09-2016, 21:20.

        Comment


        • Obecna bardziej mi się podoba

          Comment


          • Rok temu jak zaglądałem pod podłogę sedana to było tam miejsce na zapas jak pamiętam:



            A w hatchu to się zobaczy. Na razie trudno powiedzieć co tam jest z tych fotek

            P.S. wtedy narzekałem na wykończenie bagażnika, jak mówiłem, w EU taki by nie przeszedł hehe :

            Kurczę, no nie wiem czy idą w dobrą stronę: https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/06/110thgenadminalbums2016hondaciviccoupeha-1.jpg https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/06/110thgenadminalbums2016hondaciviccoupeha-2.jpg Sedan troche lepiej: https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/06/110thgenadminalbums2016hondaciviccoupeha-3.jpg
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Obecna bardziej mi się podoba
              No i bardzo dobrze Burton, bo zmiana 9 gena na 10 to byłaby mało sensowna ekonomicznie. Nie zmienia to faktu, że klienci w Europie są innego zdania i 9. gen sprzedaje się bardzo słabo. Honda chyba mocno liczy na zmianę tej niekorzystnej tendencji i lepiej żeby się nie zawiodła...

              Co do bagażnika, to chyba przeceniacie ten parametr... Jak ktoś ma większe wymagania w tym zakresie, to i tak zwykły hatchback go nie zadowoli, nawet jak będzie miał największy bagażnik w klasie. Trzeba będzie się rozejrzeć za kombi.
              Last edited by Arpuc; 17-09-2016, 15:18.
              Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
              Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

              Comment


              • Accord tez ma taki niewykończony bagażnik, gołą blachę jak Civic , w. cześci sedanów z klasy d tez tak jest, nikt od dołu nie patrzy , ale tandetnie to wyglada to fakt, do tego taka nieizolowana blacha nagrzewa wnętrze bagażnika.

                A co to za półka na szybie w Civic X? Wyglada jakby była zasuwaną roleta plus jeszcze ta półka na szybie.
                Last edited by Jozin; 17-09-2016, 16:08.

                Comment


                • Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
                  Jak mawiaja Czesi - to se ne vrati
                  Czesi to raczej mawiaja 'to se nevrati' bez urazy, nie moglem sie powstrzymac, baaaardzo 'popularny' blad

                  Comment


                  • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                    Na cennik na razie nie ma co liczyć,raczej będzie w okolicach wiosny 2017.
                    https://automobiles.honda.com/civic/ cena x 3,9zł, mniej więcej taka kwota będzie.

                    Moja

                    Comment


                    • Polityka cenowa rynków USA i EU to zupełnie inne zagadnienia, nie da się tego tak nawet w przybliżeniu tak skalkulowac. Ceny za oceanem to inna bajka. Niektóre lokalnie produkowane modele analogiczne do europejskich potrafią być tańsze o 1/3 nawet, a niekiedy chociażby pozycjonowanie aut europochodnych jest inne i kosztują krocie.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        O, no proszę To ja przekazuję nagrodę drugiemu najbliższemu strzelcowi
                        Hehe, drugi co do celności to byłem ja ze strzałem 500 l, ale ponieważ ramki już mam na aucie to chyba sobie sam podziękuję

                        A tak podsumowując większość opinii to jak zwykle wychodzi na to, że jak by się starać to się kurde wszystkim nie dogodzi. Każdy jakieś tam swoje 'ale' do obecnej i poprzedniej generacji ma, ale jeśli zebrać te dominujące to:
                        a) brak mocniejszej cywilnej benzyny (poza CTR)
                        b) belka skrętna, z której wynika następny podpunkt
                        c) jeździ nieźle ale nie tak jak Focus czy Golf
                        d) dziwny i wtórny design IX gena (przed FL)


                        No to wzięli sobie w Hondzie to do serca i bach! Podstawowa benzyna ma nominalnie 130 KM (a pewnie na hamowni wyjdzie lepiej niż obecne 1.8), a druga 180 KM. Raptem 2 silniki, ale w praktyce zaspokoją oczekiwania może 98% potencjalnej klienteli osiągami i spalaniem. A dla pozostałych 2% dojdzie jeszcze CTR. Silnik 1.5 T: osiągi na poziomie 1.8 TSI, spalanie 1.4 TSI (lub prawie) - ideał? Przejedźmy się jeszcze, ale chyba jesteśmy blisko
                        Skoro civic musi (nie wiadomo czemu, ale widać musi) mieć na EU dwie cywilne jednostki benzynowe i jednego diesla to lepiej się wybrać nie dało.

                        Belka skrętna be? Ok, wywalamy! Mało tego, wywaliliśmy i dalej mamy 480 l bagażnika! Jaki kompakt tak potrafi? Octavia? Spoko, tylko taki drobny detal że, jest jeszcze 20 cm dłuższa od X gena czyli taki z niej kompakt jak mniej więcej z Avensisa. W mieście takie auto po prostu się nie sprawdza. Magic Seatsów nie ma (i nad tym trochę osobiście ubolewam bo korzystam)? No nie ma, ale w takim razie wolicie wielowahacz czy MS?

                        I jak to jeździ? Jeśli wziąć pod uwagę bardzo pochlebne testy sedanów (z dłuższym dupskiem) zza Oceanu to hatchback może być przynajmniej bardzo dobry. Naprawdę mało realne jest aby jeździł gorzej od IX gena, a ona była już bardzo dobra.

                        Design ma od razu robić wrażenie, tak jak na początku przy VIII genie? Robimy! No i tutaj wynik jest dyskusyjny, ale można odmówić, że próbowali A i tak na żywo jeszcze nikt tego nie widział i być może - albo wręcz prawdopodobnie - okaże się, że na ulicy to auto będzie po prostu kocurem.

                        Tak więc trudno te wszystkie uwagi odebrać inaczej niż jak rytualne już kwękania poprzedzające wejście każdej kolejnej generacji lub faceliftingu, które i tak umilkną za kilka miesięcy. Dla mnie osobiście jest tylko jedna poważniejsza niepewność jeśli chodzi o to auto - skrzynia CVT. Wierzę jednak, że staną na wysokości zadania i korzystając z możliwości turbiny silnik nie będzie darł ryja jak zarzynany, a wtedy dobrodziejstwa CVT będzie można łatwo docenić: niskie spalanie i większa trwałość od DSG/DCT.
                        Last edited by libidinously; 19-09-2016, 00:11.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                          Magic Seatsów nie ma (i nad tym trochę osobiście ubolewam bo korzystam)? No nie ma, ale w takim razie wolicie wielowahacz czy MS?
                          Magic seats jest zwiazane z przeniesieniem baku pod przednie siedzenia. Wady to rozklad masy, nieduzy bak (chociaz Honda nigdy nie rozpieszczala w tej kwestii), brak miejsca na stopy dla pasazerow z tylu i koniecznosc montazu fotela z przodu wyzej niz w innych autach. Nie wiem czy wielowahacz jest konstrukcyjnie przeciwnikiem MS

                          Comment


                          • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                            Podstawowa benzyna ma nominalnie 130 KM (a pewnie na hamowni wyjdzie lepiej niż obecne 1.8).
                            Wszystko fajnie napisałeś i masz rację, ale ja osobiście mam problem z tym podstawowym silnikiem bo wydaje mi się że pokładacie zbyt duże nadzieje w tym jak to super może jeździć. Akurat w sobotę byłem na jeździe testowej Oplem Mokką 1,4T 140KM i szału nie było, owszem po przesiadce powrotnej do Civika brakowało mi trochę tej lekkości ruszania i dołu takiego silnika ale dużej różnicy między 1,8 od Hondy nie ma i oplowski 1,4T wydał mi się tylko trochę żwawszy. I tu pytanie dlaczego 1,0T 3 cylindry od Hondy miałby być jakąś rewelacją zastępującą 1,8? Fizyki się nie oszuka i może to jeździć co najwyżej tak jak teraz 1,8 a może i gorzej. Pozostają więc tak naprawdę 2 silniki z którymi Civic X może mieć taką cenę że dopiero zobaczycie co to są narzekania na forum. A z MS akurat korzystam przy wyjazdach wakacyjnych.
                            Last edited by remar; 19-09-2016, 10:36.
                            CIVIC IX 1,8/142KM

                            Comment


                            • Zgadzam się z Remarem, podstawowy silnik 130km Civic nie będzie jechał, 130km to za mało, może deko lepiej z dołu, ale kuniów się nie oszuka i te 1.8 142k objedzie X gena. Też jeździłem oplowskim 1.4 140k tylko, że w Astrze i nie jechało to wcale. To 1.0 będzie takim samym dupowozem jak obecne 1.4 w Civic, toczył się będzie i tyle, ciekaw jestem jak skalkulują cenowo to 1.5 bo jak podejdzie pod 100tyś zł to będzie zabawnie, do tego dochodzi niepewność co do nowych hondowskich turbo i skrzyń biegów co może mieć wpływ na sprzedaż. Dla mnie Honda jedzie po bandzie na maxa z cenami, jak przegną to może być klops ze sprzedażą. Civic X gen pewnie będzie miał duże znaczenie dla przyszłości firmy w Europie, Accorda nie ma, HRV takie sobie, CRV no jeszcze, Jazz fajny, jak się X gen nie przyjmie to będzie bida.

                              Comment

                              Working...
                              X