Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

10th gen Civic 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    No nie wiem, akurat jechałem Foką 1.0/125KM i było naprawdę przyzwoicie. To w końcu 125 KM. Normalne auto, nie rakieta. Jak ten 1.0 wsadzą do Jazza to będzie mega rakieta w porównaniu do pierdopęda 1.33/100KM który obecnie tam siedzi, ale... w Civicu będzie podobnie. Ba, nawet bardziej, bo dużo większa masa. 127KM jak proponuje Honda jako podstawowy prawdopodobnie silnik to niemało na kompakta racjonalnie rzecz biorąc - popatrz na konkurencję, np. podstawowego Golfa 1.2 TSI.

    No, 140KM zawsze daje radę bardziej niż 100-120 Już jest nie tylko do wożenia 4rech liter, ale można autko próbować poganiać... Natomiast pamiętaj, że ten nowy 1.0 będzie miał więcej Nm niż obecny 1.8... pytanie jedynie jak z trwałością, bo downsizing to jedno, ale trzycylindrówki mają jednak nieco inne obciążenia i mogą żyć nieco krócej, a już na pewno jest więcej pola do popisu w kwestii awarii drogiego osprzętu takiego silnika (turbo, wtrysk bezpośredni itp.), który przy obecnym 1.8 w zasadzie nie istnieje.
    Last edited by Alix; 12-11-2015, 22:43.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #92
      Jeździłem Focusem 1.0/125 KM i 1,6/150KM, oba jeżdżą fajnie ale ten mniejszy silnik lepiej nadaje się do hatchbacka bo już z kombi ma problem no i trzycylindrowiec czasami potrafi mocno się potrząchać na wolnych obrotach. Te silniki są na tyle fajne że za niewielkie pieniądze można je zawirusić na 150KM a ten 1.6 na 200KM. W Civicu jeśli w Europie będzie 127KM to spokojnie da radę a jak komuś będzie mało to albo zapoda wirusa albo kupi +200KM.

      Comment


      • #93
        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        No nie wiem, akurat jechałem Foką 1.0/125KM i było naprawdę przyzwoicie. To w końcu 125 KM
        Na pewno nie była zawalidrogą, ale mi osobiście brakowało, czego nie można powiedzieć o 1.5 150KM. Podobnie 1.2 TSI nawet mocniejsza wersja 105KM (Leon III) - do 100km\h fajnie. Przy prędkościach autostradowych i większych (np. do 180km\h) - już nie tak bardzo. Czego znowu nie można powiedzieć o 1.4 TSI 140KM - tutaj konkretny zapas mocy i spokojnie nawet ponad 200km\h.
        Po prostu mam wrażenie, że zbyt małe pojemności w zbyt ciężkich autach nie do końca się sprawdzają. Owszem jest dobrze ja na te 1.0 czy 1.2, ale dynamika spada na łeb na szyję po przekroczeniu 100-120km\h choć same 9-10 s 0-100km\h w katalogu wyglądają bardzo dobrze.
        Dlatego jakoś z rezerwą podchodzę to 3cyl w kompakcie, choć jak mówisz, moment obrotowy pewnie sporo nadgoni, ale kibicuje głównie >= 1.5T.
        Pozdrawiam

        Comment


        • #94
          O rany, to jest cudowna wiadomość z tym 1.5 / 201 KM To będzie po prostu fruwać jeszcze przy tej obniżonej masie!

          Cena - wiadomo - będzie hondowska, ale przecież wszyscy tu z jakiegoś powodu wybraliśmy hondę, a nie tańsze w zakupie np. fordy czy skody.
          Jedyne czego żal to ten peak mocy przy 5 k obrotów i odcinka... Mogli zachować ducha hondy tak jak w nowym CTRze kręcącym się do 7 k.

          Comment


          • #95
            Obecny CTR kręci się nawet do 7500...
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #96
              Litrówki Forda po wirusie na 140-150 KM jezdzą sensownie.
              W Focusie wiadomo, że bez szału (masa) ale Fiesta lata bardzo fajnie.

              W ostatnich 2 latach zaczęli je bardzo fajnie stroić - Heko z Krakowa opanował je już bardzo dobrze.

              Jeśli Civic X 1.0 127 KM bedzie w takich cenach jak dzis 1.3 czyli ok. 62-64 tys pln za Comforta to w końcu sprzedaz ruszy.
              Jak dadzą +70 tys pln to zostaną na końcu stawki tak jak jest teraz.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • #97
                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                Jeśli Civic X 1.0 127 KM bedzie w takich cenach jak dzis 1.3 czyli ok. 62-64 tys pln za Comforta to w końcu sprzedaz ruszy.
                Wydaje mi się to niestety mało prawdopodobne, jeśli z założenia porównywalny cenowo HRV z silnikiem 1.5 o porównywalnej mocy startuje od 77 tys. Jeśli Civ z porównywalnym wyposażeniem i silnikiem kosztowałby powiedzmy 10 tys. mniej to nikt by nie kupił HRVa. Może H planuje nowego Civa repozycjonować do klasy kompaktów premium?
                Last edited by libidinously; 16-11-2015, 00:25.

                Comment


                • #98
                  Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                  Może H planuje nowego Civa repozycjonować do klasy kompaktów premium?
                  No to jest ślepa ulica
                  Na pewno nie pójdą tą drogą - Honda od kilku lat matchuje ceny Golfa - widać to idealnie po strukturze cennika. Śledzę na bieżąco.
                  Moim zdaniem jeśli ktokolwiek chce zwiększyć sprzedaż w segmencie kompaktów to musi być tańszy od Golfa. Niestety tak wygląda rynek.

                  Poza tym dobre ceny idą falami - np. w ostatnich miesiącach super był Hyundai z dieslem (promocja "diesel w cenie benzyny").
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • #99
                    No nie wiem Glosima, ceny HRV są zdecydowanie za wysokie, więc mam obawy czy nowy Civic X gen nie będzie kosztował w wersji comfort powyżej 70 tysi.

                    Comment


                    • Cena bazowego hrv jest wysoka ale jest to w pewnej mierze usprawiedliwione wyposażeniem. Możliwe, ze cennik civica bedzie startowal z pulapu ok. 65 k, żeby to jakoś wyglądało, ale zapewne za wersję odpowiadającą wyposażeniu obecnej S-ki

                      Comment


                      • Coupe oficjalnie zaprezentowane.
                        Silniki 2.0 158 KM oraz 1,5T 175 KM





                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • Przod spoko, ale tyl slaby
                          The 1st. - EJ9
                          The 2nd. - ES7
                          The 3rd. - FD7
                          The 4th. - CU2
                          ------------------------------------------------------------------

                          ------------------------------------------------------------------

                          Comment


                          • Ooo, ładna i kolor świetny, ciekawe jak będzie wyglądał hatch?

                            Comment


                            • Na pewno o niebo lepiej od dwóch poprzednich generacji coupe jak dla mnie...

                              Ja tymczasem będąc chwilowo w USA miałem okazję poznać z bliska sedana bo już stoi w salonach

                              20151118_094118.jpg

                              20151118_094132.jpg

                              W realu wygląda dobrze, bez porównania więcej ma osobowości od poprzednika i to nawet po stosunkowo korzystnym liftingu jakim ratowano sedana IX już w rok po wprowadzeniu do produkcji z uwagi na kiepską sprzedaż i wiele negatywnych recenzji - oczywiście mowa o wersji amerykańskiej, bo w EU nigdy takowego nie było przez całą karierę sedana. Auto wygląda znacznie bardziej poważnie, wizualnie jest o pół klasy większe - masywny grill i tył robią swoje. Na zdjęciu podstawowa wersja (więc kółka stalowe z kołpakami ) a i tak prezentuje się nieźle. Tylne lampy w rzeczywistości nie są jakieś nieproporcjonalne. Zajrzyjmy do wnętrza:

                              20151118_094150.jpg

                              Jak na jedną z podstawowych wersji jest nieźle. Plastiki wyraźnie lepsze i lepiej spasowane, siedzenia wygodniejsze. Miejsca podobnie (może minimalnie przestrzenniej jest w drugim rzędzie). Sama deska rozdzielcza... moim zdaniem krok w tył jednak. Straciła tą odrobinę niesztampowego Hondowego zakręcenia dwóch poprzednich generacji. Na pewno nie jest nudna czy nieciekawa, ale przestała być wyjątkowa. W stosunku do hatchbacka to już całkiem. Zegary natomiast fajne i czytelne.

                              20151118_094220.jpg

                              Jak to w USA - automat musi być. Niestety, nie jest to jak poprzednio klasyczna przekładna hydrokinetyczna, lecz znacznie mniej przeze mnie lubiana CVT (popularnie "wyjec"). No ale teraz taki trend, mniejsze opory, niby mniejsze spalanie... Ale ja tu widzę rzecz jeszcze gorszą... elektroniczny ręczny niestety jako standard

                              20151118_094214.jpg

                              Największa porażka co do wnętrza jest w bagażniku. W realu zamiast lepiej, wygląda to jeszcze gorzej niż na filmikach i niż w IX Goła blacha z ostrymi krawędziami, wnętrzności (cięgna, zawiasy, kable, głośniczki etc.) na wierzchu, wykładzina w niedobranych odcieniach i strukturze - inna na pleckach kanapy, inna na nadkolach, inna na klapie zapasu... żenada. Widziałem już niejedną aftermarketową zabudowę car audio, gdzie były lepsze i lepiej dopasowane materiały niż tutaj z fabryki. Mam nadzieję, że w hatchbacku takiej maniany nie odwalą... Ach, no i głośniczki dalej mają magnesiki wielkości dwuzłotówek jak widać, więc i grają pewnie adekwatnie (nie miałam jak spróbować, ale...)

                              20151118_093944.jpg

                              W tej sztuce pod maską podstawowy (!) silnik 2.0/158KM; turbobenzyny do obejrzenia (a tym bardziej przejechania się) jeszcze nie mieli.

                              20151118_094927.jpg

                              Co ciekawe, to nie jest już R-seria SOHC (jak były 1.8 w 8 i 9 generacji), to jest K-seria! A dokładnie K20C2, czyli słabsza wersja naszego Rkowego silnika K20C1. Standardowo DOHC VTEC

                              20151118_094901.jpg

                              Silnik już seryjnie ma zimny dolot powietrza do seryjnego rezonatora z odpowiednim uszczelnieniem pod maską i wlotem:

                              20151118_094940.jpg

                              20151118_094952.jpg

                              Generalnie recenzje i odbiór są tu bardzo dobre. Nawet stwierdzono w Motor Trend, że po byciu nieposłusznie nudnym dwóch (!) ostatnich generacji, Civic wreszcie ma to "coś" więcej, co wyróżnia go z tłumu kompaktów jak miewały starsze generacje.

                              20151118_174510.jpg

                              Dziennikarze są zachwyceni osiągami. Dzięki m. in. odchudzeniu auta już podstawowy model wypada lepiej w 0-60mph (zmierzyli 7,8 sekundy) niż dawne Si nie tak dawnej 7 generacji (oba w sumie mają pod maską naturalnie aspirowane K20 ok. 160KM). To imponujące osiągi jak na najtanszą wersję silnikową w kompaktowym aucie. Natomiast zachwycają się wręcz turbobenzyną (60 mil w 7,2 sekundy doskonała elastyczność) i... narzekają, że jedyną wadą tego silnika jest... występowanie wyłącznie w zestawieniu z CVT na chwilę obecną, która o ile w normalnej jeździe jest OK, to w dynamiczniejszej zabawie trochę przeszkadza i nie mogą się doczekać jej w manualu. Co ciekawe, 1.5 też jest DOHC (też K-seria?)... Cennik: 18860-28000 USD. W artykule wspominali też o wersji usportowionej - prawdopodobnie będzie się wreszcie i tu nazywać Type R (jak dotąd były tylko Si), ale sugerowana jest jej prezentacja najwcześniej za rok.

                              Niestety, jazdy testowej nie odbyłem, to była jedna z pierwszych sztuk, nie mieli testówki do pojeżdżenia

                              Czy warto czekać...? Nie wiem. To raczej ewolucja niż rewolucja (rewolucja jest na pewno w kwestii silnikowej), chociaż w zdecydowanie dobrą stronę (może poza tym nieszczęsnym bagażnikiem, ale... nawet w topowym Accordzie V6 stojącym obok tak było, widać tu nie kole w oczy?). Zobaczymy hatcha, trzeba zobaczyć jak to jeździ (wg. gazet lepiej... ale nie uwierzę, póki się nie przejadę - IX też miał z wczesnych recenzji jeździć niby lepiej od VIII a potem okazało się dokładnie odwrotnie). Czekać na pewno warto na... wyprzedaż IX w dobrych cenach przy zmianie gena
                              Last edited by Alix; 19-11-2015, 20:23.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Fajna ta coupe niebieska, podoba mi się, tylko w środku za mały ten wyświetlacz .

                                Moja

                                Comment

                                Working...
                                X