Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jest nawet fajny przegląd prasy stronniczej: https://francuskie.pl/tag/przeglad-prasy/
    Oczywiście najlepsze jest to że pisany na stronie, gdzie nigdy z kolei żaden Francuski samochód nie dostał negatywnej oceny

    Generalnie: Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • Auto Świat (czytaj Auto Bild) jak i Auto Motor Sport (czytaj Auto Motor und Sport) germanofilskie i dość stronnicze są dla mnie z definicji... Nawet Opla tu rozpatrują jako "nie swojego" - ot, tytuł w obecnym numerze o Astrze "Czy w końcu pokona Golfa" W Auto Świecie artykuł o Rce rzeczywiście żenujący, tak naprawdę wymienianka informacji katalogowych i ciekawostek które można wyczytać w necie, praktycznie zero własnych wrażeń z jazdy. Jedyne, co ktoś się odniósł to fotele są za twarde - chociaż mam wrażenie, że nieco ponarzekać trzeba było, bo... wszystkie recenzje jakie czytałem dotąd (chyba już kilkanaście) mówią coś przeciwnego? Bo że zawieszenie za twarde w trybie R... no cóż, zapewne, takie ma być. Dlatego zdecydowanie jak już wolę czytać Motor jako gazetę chociaż częściowo niby niezależną - artykuł o Rce tylko to udowadnia; podobnie jak i jego "rozwiniętą" formę czyli magazyn Auto Moto, gdzie w dodatku opisywane auta dość dokładnie testują z wykresami, hamowaniami, przyspieszeniami itp. - dla mnie z prasy popularnej tam znajdzie się najwięcej informacji. Mało stronniczy wydaje mi się też Top Gear; może inaczej, jest on stronniczy bo nie przepada za vanami i suvami ale podnieca się głównie autami z "jajem", w sumie taka stronniczość i perspektywa nawet mi pasuje W każdym razie potrafią napisać, że Jejmość Święty Golf R, który jak wiemy z Auto Bilda jest wyniesionym na ołtarze wzorem klasy samej dla siebie, więc Rka jest bez sensu, daje dużo mniej wrażeń niż Cupra, a od frajdy z jazdy Renault RS dzielą go eony Także czekam jeszcze na artykuły od tych panów A generalnie, wiadomo, przekonać się najlepiej samemu - tylko kiedy i jak, jak Honda testówek skąpi

      Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz posta
      Tym bardziej że wyposażając GofraR do poziomu R-typa to koszt robi się około 200tysi... ale autor już o takie wnioski się nie postarał.( Może mu za rozsądne wnioski nie płacą?)
      O wiele wniosków się nie postarał w tej kwestii. Z konfiguratora próbując dociągnąć Golfa R do poziomu wyposażenia Type R właśnie mi wyskoczyło 179,200zł i to bez hamulców Brembo, Premium Audio i czegoś tam jeszcze co mi się nie udało wyklikać. Konfigurator jest przy tym chamsko oszukańczy, bo wybierasz opcję za np. 1400pln, ale... musisz ją kupić z tym, z tym i z tym i od razu wychodzi zupełnie inna sumka - czyli niby jest wybór wyposażenia, a tak naprawdę... Jak dodasz do tego informację, że silnik EA888 ma wadę fabryczną pierścieni tłokowych i może się wysypać zaraz po gwarancji oraz fakt że z Golfa Hatchback cienkie auto rodzinne (ciasny bagażnik) a Variantem jakoś nie potrafię się podniecić to... to ja już podziękuję i gdybym chciał wydać taką sumę, odmieściłbym się czym prędzej się do salonu BMW lub Subaru, bo tyle dać za Golfinę to...

      P.S.
      Uważajcie podczas czytania CivicFoRum.pl - wiele osób, szczególnie niektórzy funkcyjni bywają stronniczy na korzyść Hondy !!! No, ale...

      Last edited by Alix; 22-06-2015, 17:26.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Jak dodasz do tego informację, że silnik EA888 ma wadę fabryczną pierścieni tłokowych i może się wysypać zaraz po gwarancji
        Żeby być ścisłym, to w 2011 VW poprawił konstrukcję silnika TFSI, wzmacniając tłoki i korbowody, także problem dotyczy tylko starszych egzemplarzy, a nie nowych pojazdów. Motor jakoś zapomniał o tym wyraźnie wspomnieć, choć na zestawieniu pojazdów z problemami widać wyraźnie że kończą się na roku 2011.

        Pozostaje mieć nadzieje, że Honda lepiej dopracowała swój silnik i klienci nie będą testerami nowych rozwiązań technicznych i nie będą sie borykać z problemami charakterystycznymi dla wieku dziecięcego konstrukcji.

        Odnosząc się do gazet motoryzacyjnych o niemieckim rodowodzie, to trzeba umieć je czytać. Jakies tam rankingi punktowe i wybór auta które jest "lepsze" zawsze biorę z przymrużeniem oka. Natomiast ja cenię te testy za praktyczne pomiary przyśpieszeń, hamowań, zużycia paliwa. Wydaje mi się, że akurat te dane mogą być w miarę rzetelne i fajnie że ktoś zadał sobie trud ich dokonania. W innych testach często porównanie aut kończy się na subiektywnych wrażeniach i zestawieniu danych katalogowych.

        Comment


        • Mój sąsiad ma Passata 2.0TFSI z 2013 roku i klnie mocno na auto. Cały silnik na gwarancji po 30tys km wymieniał z tego co pamiętam, ostatnio mocowanie przegubów wewnętrznych mu się sypneło...
          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

          Comment


          • Ja niestety też znam kłopotliwe "świeże" 1.8 TSI jak sąsiada u Butlera, także nie do konca

            Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
            Żeby być ścisłym, to w 2011 VW poprawił konstrukcję silnika TFSI, wzmacniając tłoki i korbowody, także problem dotyczy tylko starszych egzemplarzy, a nie nowych pojazdów.
            poprawili może i tak - zlikwidowali niestety nie. To wciąż ma miejsce, a nikt nie podaje statystyk. To było jak z tymi silnikami TDI PD które miały być fatalną serią, a potem CR już niby bezproblemową - g...wno prawda, bo w tych drogich też pękają głowice, tylko trochę rzadziej...

            Co do Hondy to pozostaje wiara, że kozacką konstrukcję z aluminiowymi tłokami, kutymi korbowodami i czym tam jeszcze podrobili tak, że nie ma problemów. Jak wytrzymało parę serii BTCC to jest nadzieja, że to co miało wybuchnąć/pęknąć poprawili Swojego czasu silniki F serii też były uznawane za dramatycznie wysilone, ale nigdy nie sprawiały problemów poza drobnymi failami z rozrządem z początkowej partii silników. Hondowski Diesel 2.2 jako nowinka też miał problemy z kolektorami wydechowymi itd. Ale... okazuje się że to i tak nic w stosunku do "wypróbowanych, sprawdzonych i poprawionych" silników VAGa (ile to lat jest TSI na rynku, żeby dalej takie "kwiatki" wychodziły...?), gdzie co awaria to czy to rozrząd czy tłoki czy co jeszcze, trzeba praktycznie z definicji wymieniać silnik... to już grube wady konstrukcyjne aż żal słuchać
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Raczej się nie uporali w 2011 r.co wynika z samej treści artykułu jest tam VW CC którego produkcję zaczęli od listopada 2011. Zresztą niedawno na TVN Turbo był program o posiadaczach aut koncernu VW i ich problemach z ASO w związku z lykaniem oleju w dużych dawkach czasami nawet 1litr na 1000km. w prawie nowych autach.

              Comment


              • Ta, silniki VAG-a cudowne. A potem czytam wypociny naszych hejterów Hondy mających problem bo im piszczy uszczelka i się wycieraczka zużyła. A gościowi w VW na 1kkm łyka 0.5 litra oleju a w ASO ładuje go w bambuko co się kończy remontem za niecałe 20k PLN w nowym aucie (wg. artykułu OFC). No ale Civic taki zły i fatalny lakier i skrzypi, no masakra.

                Wracając, pooglądałem chyba sobie już wystarczająco dużo i jak dla mnie nowa R-ka jest na NIE. Jak Alix pisze, auto musi mieć to "coś" dla mnie jednak nadwozie HB przekreśla ten model. Jest szybkie, dobrze się prowadzi, funkcjonalne, sportowe ale to HB. Wolę kupić jakiegoś muscle cara w tej kasie bo takie auto ma właśnie dla mnie to "coś". Niestety HB nie dla mnie.

                Comment


                • Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
                  HB przekreśla ten model
                  Myślę, że trochę generalizujesz. Są tak brzydkie sedany jak ładne hatchbacki. Można mieć swoje preferencje, ale ostatecznie wszystko zależy od konkretnego modelu auta. Ja się patrzę na auto jako całość, sam rodzaj nadwozia ma drugorzędne znaczenie, no byle by był kawałek bagażnika bo mam już rodzinę... Generalnie jako fanowi sportowej sylwetki raczej nie spodoba mi się kombi, van czy zazwyczaj też suv, ale nie jestem "faszystą nadwoziowym". Wcześniej jeździłem Primerą P10, Avensisem I i to mogły być tylko sedany, bo ich 5D były po prostu... ohydne, no a kombi to kombi. Civica 4gen wolałem w hatchbacku, nie podoba mi się lekko karykaturalny CRX, chociaż przyznaję, że kredensowaty sedan ma swój klimat. Z kolei Civic 7gen zupełnie nie podobał mi się i nadal nie podoba w hatchbacku, wolę "dyskusyjnego" sedana. Z kolei Civic 8gen od początku podobał mi się w hatchbacku i to się przenosi obecnie na Rkę, bo zasadniczo to wciąż to samo nadwozie. Gdybym dzisiaj kupował kompaktowego Mercedesa czy Audi, postawiłbym na sedana. Przy kompaktowym BMW zdecydowanie postawiłbym na dwudrzwiowe coupe, bo hatchback wciąż wydaje mi się "niedorobiony". Czyli rozumiem, że wybrałbyś Thalię ponad Clio albo Captura bo to sedan i kropka? BTW muscle cary to większości fastbacki, też nie sedany?
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                    Myślę, że trochę generalizujesz.
                    Czemu niby, takie mam zdanie po prostu.

                    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                    sam rodzaj nadwozia ma drugorzędne znaczenie
                    A dla mnie nie, zaczynam od linii auta i nadwozia sedan/limuzyna/coupe to te które mi się podobają. HB mi się nie podoba.

                    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                    byle by był kawałek bagażnika bo mam już rodzinę
                    To bardzo "smutne" kryterium, btw. poza roadsterami ze składanym dachem większość aut od segmentu C prezentuje raczej przyzwoite bagażniki więc dla przeciętnego człowieka niepotrzebującego kombi na co dzień te kryterium jest "smutne". Gdzie te "coś" skoro patrzymy na bagażnik?

                    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                    kredensowaty sedan ma swój klimat
                    Nie każdy sedan jest ładny (np. Thalia ) ale ja należę do tej grupy gdzie auto musi mieć przód, środek i tył. Weźmy np. mechanikę nowej R-ki i wsadźmy ja do budy np. Preludy i to dla mnie był by strzał w 10-kę. Piękna linia, długa maska, środek i długi tył.

                    A z tą Thalią to trafiliśmy w ten sam przykład . Zamiast Thalii wybrał bym rower tak na marginesie .

                    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                    BTW muscle cary to większości fastbacki, też nie sedany?
                    O linie nadwozia chodzi, długa maska, długi tył, szeroko i nisko (w różnych konfiguracjach).

                    Comment


                    • Ja znam osobiście 2 przypadki 1.8 TSI, które chleją olej jak szalone (tzn. chlały do momentu naprawy - poprawienia fabryki).
                      Kasa na to poszła konkretna, bo jeden przypadek to 7 tys pln, a drugi chyba z 11 tys pln. Z tym, że ten drugi przy okazji poszedł w inne wtryski i tłoki i legitymuje się teraz 210 KM.

                      2.0 TDI PD to był mega niewypał - pękła mi głowica i cos tam jeszcze ale na szczeście Skoda wymieniła cały silnik na gwarancji. Po czym natychmiast sprzedałem to auto



                      Ps. Gdybym kupował CTR to poszedłbym w totalny odjazd czyli taki lakier.
                      Dla mnie CTR jest przerysowany, wręcz lekko karykaturalny z wyglądu i dlatego jeszcze bym to podkreślił

                      Last edited by Glosima; 23-06-2015, 09:55.
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • Ale ja nie mówię że jest brzydki czy coś. Podoba mi się bardzo ale jak się mam wybulić to zaczynam od nadwozia. HB nie ma tego "czegoś" dla mnie.

                        Comment


                        • Joe - a nowego WRXa widział ?
                          Mięsisty sku.czybyk

                          Last edited by Glosima; 23-06-2015, 20:58.
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
                            To bardzo "smutne" kryterium, btw. poza roadsterami ze składanym dachem większość aut od segmentu C prezentuje raczej przyzwoite bagażniki więc dla przeciętnego człowieka niepotrzebującego kombi na co dzień te kryterium jest "smutne". Gdzie te "coś" skoro patrzymy na bagażnik?
                            Niestety... dlatego taką Rkę warto by było uzupełnić jakimś drugim czarnuszkiem bez ograniczeń praktyczności...



                            Male i hatchbackowate, słuszna marka, do miasta w sam raz... nie wiem czy Ci się podoba... ale ja tam bym na taką żelazko zamienił... RWD, ze szperą, seryjnie zakuty silnik wytrzymuje do 600KM bez większych modyfikacji... o ile jest go ktoś w ogóle tyle potrzebuje i będzie w stanie utrzymać na drodze

                            Co nie zmienia faktu, że na co dzień rodzinne auto potrzebne i jak ono też może być fantastyczne, to Rka spełnia swoje zadanie

                            Joe Rka hatchbackiem, Si widzę nie porywa, Subaru dość drogie (plus moim zdaniem wciąż dyskusyjne stylistycznie...), amerykańce nieco siermieżne... a może Accord Coupe V6...?



                            i ma bagażnik...?
                            Last edited by Alix; 23-06-2015, 11:26.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                              Joe - a nowego WRXa widział ?]
                              Nie lubie Subaru ale ten WRX wyglada rewelacyjnie. Ciekawe z czym Mitsu wyjdzie w 2016 . Wojna musi trwac !

                              CTR na filmikach cos slabo ciagnie Ale zawias, esp i szpere dobrze ustawili bo mało mieli na starcie i przy wbijaniu 2 i 3 tez dobrze sie zachowuje.

                              Comment


                              • CTR na filmikach cos slabo ciagnie
                                W zasadzie to jeden filmik nakręconony przez czeskie autoforum i wstawiany później do wielu "porównań". Także ja bym specjalnie nie opierał oceny Type R'a o jeden, mało miarodajny test.

                                A Subaru nigdy nie było zbyt piękne i nigdy nie chodziło o tym aucie o wygląd...

                                Comment

                                Working...
                                X