Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tak c43. Wiem że to inny rodzaj samochodu ale czym bardziej kręta droga tym bardziej typer nadrabia brak 4wd. Dziwne co? Amoże jednak nie?

    Comment


    • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
      Na tym forum znajdziesz parametry oleju 0W20, mysle, ze na ich podstawie mozesz porownac z innym dopuszczalnymi przez producenta olejami. Chyba tyle wystarczy, zeby stwierdzic, ktory jest teoretycznie lepszy?
      ale lepszy w czym?
      Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
      lalem 5W50,(...) A to jest dosc gesty olej...(...)uwazam za zdroworozsadkowe w nowoczesnym silniku (0W30 - 5W30).
      piszemy precyzyjnie to nie jest gęsty olej, a bardziej lepki olej. Gęstość oleju do ochrony silnika i gęstość oleju do oszczędzania paliwa jest identyczna. Zasadnicza różnica jest w lepkości. Im większa lepkość tym większa ochrona silnika, im mniejsza lepkość tym większa oszczędność paliwa w warunkach zimowych.
      Uwaga istotna jest taka że większość instrukcji obsługi (prócz KIA) nie zawiera tego istotnego zwrotu "w warunkach zimowych" i stąd tworzone są mity o cisno spasowanych silnikach i nowoczesnych sinikach.
      Spalinowy silnik o spalinowy i tam nic nowoczesnego nie ma spala paliwo kopalne potrzebuje inicjację zapłonu i powietrze.
      Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
      Jakby nie bylo postepu to 5W40. I pewnie na tym koniec historii. Ma sens? Moim zdaniem ma
      to właśnie potwierdza że postępu jako takiego nie ma skoro najnowszy model 2019 Nissan Nismo GTR może być zalewany wyłącznie takim 5W-40 lub 0W-40.
      Postęp jest ...ale w dążeniu do osiągania niskich emisji spalin i niskie wyniki spalania, bo dzisiejsze silniki palą dużo więcej niż kiedyś. Oleje niskooporowe jak sama Honda pisze do tego zostały zaprojektowane aby oszczędzać energię, tylko i wyłącznie do tego.
      Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
      Mnie nie musi nikt przekonywac.
      ja na pewno tego nie robię, tylko nie wyobrażaj sobie że masz jakąś mega technologię co wymaga niskooporowego oleju.

      Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
      Moj olej jest mojszy niz Twojszy, pamietajcie.
      tak jest ! i do tego właśnie stworzono ten temat:
      Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że ja rację tylko mam. Hyde Park.

      Czy jest już odpowiedź na to czy "jest spec olej do Type-R".
      W mojej ocenie jest, ale na pewno nie jest nim olej ekonomy - conserving.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Ten Eneos C2/A5 faktycznie moze byc ok do auta z gpf, nie znam jednak tej firmy. Macie jakies inne oleje o podanym ACEA?

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          ja na pewno tego nie robię, tylko nie wyobrażaj sobie że masz jakąś mega technologię co wymaga niskooporowego oleju.
          Ja sobie niczego takiego nie wyobrazam. Nie jestem ekspertem. Mam jakiestam doswiadczenia. I to wszystko.

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Czy jest już odpowiedź na to czy "jest spec olej do Type-R".
          Byc moze jest, byc moze nie ma. Na pewno nie ja wygenerowalem 44strony tego watku. Chodzi tylko o podjecie jakiejs konkretnej decyzji. Z czym niektorzy mam wrazenie maja duzy problem.

          Comment


          • podaj jakiś przykład, zobaczymy jego kartę..
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
              Chodzi tylko o podjecie jakiejs konkretnej decyzji.
              Bierz tego Motyla V300, albo Fuchsa co podlinkowałem w którymś poście... to są bardzo dobre oleje, będą chroniły dobrze twoje tłoki, wałki i łożyska..
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
                To co napisales jest nielogiczne, olej wyczynowy jest projektowany pod konkretne warunki, tak samo jak olej "normalny" do normalnej jazdy. Wiec po co mam wymieniac co 3kkm olej, ktory zostal zaprojektowany jako np. longlife?
                Myślę że mniej więcej oboje piszemy to samo tylko inaczej. Rozmawiałem jeszcze raz z pracownikiem Motula i powiedział że 300V jest normalnym olejem tylko dużo lepszym, który wytrzymuje więcej. Jeżeli ktoś się boi że 300V stracił swoje właściwości to normalny olej już dawno ich nie ma. W motorsporcie olej musi wytrzymać więcej dlatego został zrobiony 300V, zwykły olej by tyle nie wytrzymał, w normalnym użytkowaniu spokojnie można jeździć na nim do 15 tyś.
                Odnośnie wymian to chłopaki z Toru Kielce mogą mieć rację, jeżeli auto jeździ na torze. Wszystko zależy od warunków w jakich auto jest użytkowane. Gdy powiedziałem jak jeżdżę to pracownik Motula powiedział że dla oleju to jest jazda wyczynowa i powinienem na 300V jeździć max 5 tyś a na normalnym oleju max 2 tyś kilometrów. I to nie jest pierwsza osoba która tak mówi i chyba zaczne w to wierzyć. Oczywiście są to założenia bezpieczne, gdybym chciał wiedzieć na 100%, to musiałbym oddać parę razy olej do analizy. Jeżeli samochodem jeździ się również normalnie, krótkie trasy to przed każdym wyjazdem na tor lepiej wlać nowy olej, bo ten jest już rozcieńczony paliwem. I już się robią częste wymiany tego 300V ale normalny olej wymaga jeszcze częstszej wymiany.
                Komu mam wierzyć jeśli chodzi o ten 300V jak nie producentowi, kto zna lepiej ten olej. Oni cały czas go testują w motorsporcie i znają go najlepiej.
                Poza tym ten silnik jest skonstruowany pod oleje o niskiej lepkości i max to w górę 40, wyżej lepiej nie ryzykować bo można nawet zajechać silnik. Tą informację jeszcze będę chciał sprawdzić, ale już parę razy czytałem że nowe silniki są tak robione żeby spełnić normy.
                Sprawdzałem na stronie Motula jaki olej poleca ich wyszukiwarka. Sprawdziłem też olej na USA i bardzo się zdziwiłem, jak myślicie jaki olej jest na USA?
                To jest moje małe śledztwo olejowe, przy okazji można się ciekawych rzeczy dowiedzieć i nauczyć i nie musicie się że mną zgadzać. Co do oleju już jestem w 90% pewny wyboru. Jeszcze zostaje kwestia GPF, o ile olej wysoko popiołowy wpłynie na jego życie. Narazie nie dostałem żadnej mądrej odpowiedzi która by mnie przekonała. Nie mogłem się dodzwonić i napisałem email do tej firmy tuningowej i czekam na odpowiedź, interesuje mnie co oni jeszcze napiszą.
                Jedno jest pewne, nasze podejście do oleju jest extremalne, większość ludzi się nie zastanawia nad tym co tam wlali, większość jeździ na tym 0w-20.

                Comment


                • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  Jeszcze zostaje kwestia GPF, o ile olej wysoko popiołowy wpłynie na jego życie. Narazie nie dostałem żadnej mądrej odpowiedzi która by mnie przekonała. Nie mogłem się dodzwonić i napisałem email do tej firmy tuningowej i czekam na odpowiedź, interesuje mnie co oni jeszcze napiszą.
                  Lepiej się z nimi spotkaj. Jeśli to nie są Twoi znajomi, to napiszą Ci: Szanowny Panie, zgodnie z zaleceniami producenta powinien Pan używać tego co w instrukcji obsługi, w przeciwnym razie silnik dostanie zawału tłoków ;-)"
                  Przecież nie napiszą Ci, że na życie GPF nie ma wpływu rodzaj oleju. Nawet jeśli nie ma.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Rozmawiałem jeszcze raz z pracownikiem Motula i powiedział że 300V jest normalnym olejem tylko dużo lepszym, który wytrzymuje więcej.
                    Zapomniałeś dopisać w swojej klasie SAE.. wytrzymuje więcej gdyż jego olej bazowy ma większą lepkość, od olejów w tej samej klasie SAE, co ma znaczenie szczególnie podczas linowego tarcia, podczas bardzo dużych prędkości ścinania.. dzięki temu lepiej chroni, szczególnie tłoki i rozrząd.. dodam tylko, że zwykły 10W30 będzie chronił podobnie, albo nawet i lepiej.. oleje wielosezonowe nie są wcale najlepsze do upalania.
                    Last edited by Grzechu; 08-01-2020, 07:38.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      ma ktoś skan z treścią w której jest słowo "tylko" albo "wyłącznie" albo "jedyny", albo "najlepszy" albo "zalecany przez ASO" ? Poszukuję pilnie takiej instrukcji.
                      Spełniam Twoją prośbę.
                      Załączone pliki

                      Comment


                      • Kurczę, kiedyś ( zapewne jest wielu, co pamięta ) człowiek z dumą mógł oznajmić kumplowi, że udało się naprawić, założyć, wlać, zalać, naprawić na oryginalnych!, firmowych, fabrycznych częściach. A dzisiaj .....?

                        Comment


                        • Zalecany nigdy nie będzie to samo co tylko , wyłącznie , jedyny , tak nigdy nie napiszą zalecany mogą.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                            Lepiej się z nimi spotkaj. Jeśli to nie są Twoi znajomi, to napiszą Ci: Szanowny Panie, zgodnie z zaleceniami producenta powinien Pan używać tego co w instrukcji obsługi, w przeciwnym razie silnik dostanie zawału tłoków ;-)"
                            Przecież nie napiszą Ci, że na życie GPF nie ma wpływu rodzaj oleju. Nawet jeśli nie ma.
                            Mam do nich zbyt daleko, narazie czekam na odpowiedź.

                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Zapomniałeś dopisać w swojej klasie SAE.. wytrzymuje więcej gdyż jego olej bazowy ma większą lepkość, od olejów w tej samej klasie SAE, co ma znaczenie szczególnie podczas linowego tarcia, podczas bardzo dużych prędkości ścinania.. dzięki temu lepiej chroni, szczególnie tłoki i rozrząd.. dodam tylko, że zwykły 10W30 będzie chronił podobnie, albo nawet i lepiej.. oleje wielosezonowe nie są wcale najlepsze do upalania.
                            Zgoda, ale to już jest sytuacja, zalać, na tor i później wymiana. Tylko ja przynajmniej potrzebuje olej który jest bardziej uniwersalny. Ten samochód jedzie czasem po bułki i do pracy.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Tylko ja przynajmniej potrzebuje olej który jest bardziej uniwersalny. Ten samochód jedzie czasem po bułki i do pracy.
                              To bierze V300 albo Tytan Race 5W30, będziesz zadowolony, oleje uniwersalne, do dania w palnik i po bułki.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Megipan, to co napisałeś jest oczywiste, jednak post jaki napisałem wcześniej nie powinien podlegać żadnej dyskusji. Po prostu kolega Rambo prosił o scan z treścią , że ASO czy Honda zaleca dany olej. Taki scan przysłałem i teraz wszyscy wiedzą, że Honda zaleca. Wszystko w temacie.

                                Comment

                                Working...
                                X