Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jednym z ważnych parametrów oleju to wytrzymałość na pracę w wysokich temperaturach, każdy układ chłodzenia cieczą jest oparty o ilość cieczy + element którym jest radiator odbierający ciepło.
    Jeśli konstruktorzy zadbali o odpowiednie zaprojektowanie, olej przy prędkościach autostradowych powinien pracować w zakresie bezpiecznych temperatur.

    http://www.millersoils.pl/produkty/m...eje-silnikowe/

    W przypadku olei z serii motosport millers mamy taką samą informację o temperaturze pracy, dalej już producent rozgranicza zastosowanie produktów.

    Maksymalna stała temperatura pracy: 125 C, chwilowa maksymalna temperatura pracy: 150 C

    0w20 NT+ ACEA A1/B1 idealny do kwalifikacji oraz wyścigów na krótkich dystansach. ACEA A1/B1

    5w40 NT+ ACEA A3/B4 Używać bez żadnych dodatków w silnikach gdzie głównym kryterium jest moc silnika. Idealny do wysokoobrotowych silników używanych w wyścigach lub w większych silnikach podczas sprintów, wyścigów górskich, itp.


    Teraz nasuwa się pytanie w jakiej temperaturze bez tracenia parametrów może z maksymalną stałą temperaturą pracować 0w20 ? ( OEM )
    Czy wielogodzinną ostrą jazdę zaliczyć do krótkiego dystansu ?

    Kolejny raz napiszę Civic Type R FK8 (X gen) nie jest autem z założenia do spokojnej jazdy w mojej ocenie. Chociaż znajdą się użytkownicy którzy muszą zjeżdżać z lewego pasa służbowej skodzie Octavii

    amator123honda zamieścił fajne pomiary. Jestem ciekawy jak będą wyglądały przy temperaturze otoczenia +40C ( całkiem realne temperatura na rozgrzanej autostradzie latem)

    Jaka musi być chwilowa temperatura pracy, żeby zerwać film olejowy w 0w20

    W mojej ocenie dobrze mieć w silniku olej który będzie miał zapas, niż 0w20 który będzie pracował na samym końcu swoich możliwości technologicznych..

    Latem w VW z silnikiem Diesla przy prędkościach autostradowych mam temperaturę według wskazań komputera do +110C
    Last edited by tabazagt; 03-01-2020, 16:18.

    Comment


    • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
      Ale jak ktos cisnie autostrada 200km/h dlugie odcinki to bedzie mial duzo wyzsze temperatury
      A te 120-122st.C dla 0W20 przy ostrej jeździe to jak ta jazda wyglądała ? Autostrada co najmniej 200 km/h czy pałowanie auta w innych okolicznościach. Bo jak rozumiem osobiście tego doświadczyłeś.

      Comment


      • Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
        W mojej ocenie dobrze mieć w silniku olej który będzie miał zapas, niż 0w20 który będzie pracował na samym końcu swoich możliwości technologicznych..
        Ciągle to powtarzałem..

        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        Autostrada co najmniej 200 km/h czy pałowanie auta w innych okolicznościach.
        Stachu, nie kręcisz pod czerwone pole latem, nie prujesz 180km/h jadąc nad morze, to nie masz czego się obawiać.. twój 0W20 da radę.

        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        Bo jak rozumiem osobiście tego doświadczyłeś.
        A musiał osobiście ? O tej wysokiej temperaturze na oleju 0W20 już czytałem, w wątku olejowym.. któryś forumowicz opisywał, on tam nawet określił w jakich warunkach osiągał podwyższone temperatury.. i to nie było wcale 200km/h tylko dużo mniej... muszę tego poszukać..

        A ten post widziałeś ?
        Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
        Data - temp na zewnatrz - temp plynu chlodzacego - temp oleju. OW20.

        11.08.2019 28C - 93C - predkosci pod 160km/h, dynamiczna jazda
        24.08.2019 23C 88C 89C - jazda po miescie, na spokojnie
        30.08.2019 28C 89C 88C - trasa droga krajowa
        01.09.2019 30C 89C 90C - jazda po miescie
        02.09.2019 25C 90C 93C - predkosc autostradowa, wyprzedanie ogniem
        Last edited by Grzechu; 03-01-2020, 18:31.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Stachu, nie kręcisz pod czerwone pole latem, nie prujesz 180km/h jadąc nad morze, to nie masz czego się obawiać..
          Wiem Grzechu, tylko ja jestem ciekawy takich rzeczy a gdzie będę miał lepsze źródło jak nie tutaj na podstawie praktycznych działań ?

          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          A ten post widziałeś ?
          Widziałem, i przy 28 st. C i prędkości 160km/h brakuje temp. oleju. Albo 93 st. C to właśnie temperatura oleju. Jeśli tak to osiągnięcie 120 st. oleju przy temp. zew. 23 st to musiała by być bardzo ostra jazda.
          Last edited by Stach13; 03-01-2020, 18:47.

          Comment


          • Pęd powietrza chlodzi komore silnika. Co innego dluga prosta czy autostrada, a co innego kreta droga, gdzie woz nie ma sie gdzie schlodzic.

            Mysle, ze miarodajny obraz pokazuje wpis z 02.09.2019. Trase 220km pokonalem w niewiele ponad 2h. Troche drogi krajowej, ekspresowka, wiekszosc autostrada, troche przez miasto. Temperature sprawdzalem podczas jazdy autostrada na tempomacie.

            Niestety nie przy kazdej okazji notowalem temperatury. Serwis wypada mi gdzies na czerwiec ale z racji wlanego 0W20 nie deptam przesadnie. Po serwisie olejowym uzupelnie notatki. Wlasnie robilem to po to zeby miec porownanie. Sam bylem ciekaw jak ten olej sie zachowa. Zbawienie miec cisnienie i temp oleju.

            Stach - jak nie masz GPFa to polecam LM Synthoil 0W30 (sam na taki wymieniam). A jak masz to tez jakies 0W30. Ten LM juz przetestowany w jednym 1.5.
            Last edited by amator123honda; 03-01-2020, 20:15.

            Comment


            • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
              Pęd powietrza chlodzi komore silnika. Co innego dluga prosta czy autostrada, a co innego kreta droga, gdzie woz nie ma sie gdzie schlodzic.
              Dokładnie, czasem w mieście gdy jest upał i są korki i zasuwa się od świateł do świateł można złapać większe temperatury niż na autostradzie... tak więc temperatura nie będzie nigdy taka sama... a jeszcze jest gorzej jak np. ma się krętą drogę w górach i to jeszcze pod górkę...

              Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
              to polecam LM Synthoil 0W30
              Mam tegoż LM 0W30 od 3 sezonów u siebie, generalnie jest ok, ale teraz wlewam co innego... a dokładnie Penrite HPR 0 0W-30
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Kojarze posty na temat tego LM tu na forum. Mozna powiedziec, ze calkiem sporo osob go zalewa. Interesowalem sie takze Ravenol Rsp Usvo 5W30.

                Rzuce okiem na Penrite. Jakies opinie o tym Ravenolu? Cos jeszcze ciekawego w kategorii ACEA A3/B4 i 0W30/5W30?
                Last edited by amator123honda; 03-01-2020, 20:50.

                Comment


                • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                  Waldek, Motula kupujesz w De, czyli:

                  Entdecken Sie unsere Schmierstoffe für Autos, Motorräder, Scooter, Marine, Garten und mehr.


                  Jest napisane Technologia Syntetyczna

                  Za to w PL:

                  MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30 W 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych do nowo


                  100% syntetyk.

                  Jak to z tym olejem?

                  Pytanie o ile i czy wogole bedzie lepszy od oem T 2.0

                  Srajac na gpf wlewamy np. to:

                  Odkryj nasze smary i oleje do samochodów osobowych, motocykli, skuterów, pojazdów morskich, rekreacyjnych, użytkowych, ogrodniczych i wielu innych


                  Ktos podpowie czy to sensowny wybor? Do normalnej jazdy, przeplatanej glupotami, czesto noga na ziemi, czasami autostrada 200 km/h i wyzej?
                  Nie ma różnicy, to tylko trochę inna nazwa, wymuszają to niemieckie przepisy, oleje mają dokładnie ten sam skład.
                  Natomiast ten X-max bo bardzo dobry olej i można na nim szaleć. Sprawdzone w Bmw.
                  Rozmawiałem z kilkoma warsztatami które regenerują filtry i z GPF w benzynie nie mają jeszcze doświadczenia ale niby w dieslach niektórzy jeżdżą na oleju ACEA A3B4 i nie mają problemów.

                  Mój kolega ma Fk2, jeździ na tym 2.0 i twierdzi że nawet latem gdy szaleje to temperatura w normie. Ja jednak na tym bym nie jeździł.
                  Last edited by Waldek.; 03-01-2020, 21:41.

                  Comment


                  • Czekam czy cos wiecej sie tutaj madrego pojawi bo poki co wiem tyle ze sklaniam sie na Morul C2 0W-30 lub ten A3B4 i leje na gpf. Mam spokojnie czas do wiosny, zobaczymy.

                    Comment


                    • Na Twoim miejscu lalbym to co jest zgodne z instrukcja obslugi. Zaplaciles za gwarancje czyli za swiety spokoj...po co sie tego pozbywac? Na tym forum znajdziesz parametry oleju 0W20, mysle, ze na ich podstawie mozesz porownac z innym dopuszczalnymi przez producenta olejami. Chyba tyle wystarczy, zeby stwierdzic, ktory jest teoretycznie lepszy? To na prawde nie rocket-science, ze trzeba to rozkladac na molekuly?

                      0W30 jest moim zdaniem lepszym wyborem (jesli masz swiadomosc jak bedziesz uzytkowal). W innym samochodzie lalem 5W50, przy 120-130stopniach cisnienie oleju na wolnych bylo zauwazalnie nizsze. A to jest dosc gesty olej...wiec bazujac na swoich doswiadczeniach, nie mam zamiaru zalewac kujawskiego ani smalcu, tylko to co uwazam za zdroworozsadkowe w nowoczesnym silniku (0W30 - 5W30). Jakby bylo malo i mialbym jezdzic trackday'e to bym poszedl w 300V albo Millers o podobnej lepkosci, dalej obserwowal parametry. Jakby nie bylo postepu to 5W40. I pewnie na tym koniec historii. Ma sens? Moim zdaniem ma.
                      Last edited by amator123honda; 04-01-2020, 18:01.

                      Comment


                      • CEB34056-570C-4E3B-9B9D-4BF425E9CC78.jpg

                        Co do uzywania oem 0/20 to wg info na stronie Hondy jest to polsyntetyk. Jednak machnalem na nim pierwsze 10kkm i zyje. Po co jednak mam sie zastanawiac czy nie za ostro jade? Ale wybor jest Wasz ;-)
                        Last edited by Leszek2; 04-01-2020, 19:23.

                        Comment


                        • Mnie nie musi nikt przekonywac. Co prawda nie mam GPF wiec moze jest latwiej, ale konkretnych produktow olejowych na zmiane mam juz conajmniej kilka. I wierze w to, ze to lepszy wybor niz OEM. To moja swiadoma decyzja, na podstawie ponad 10lat doswiadczenia z ta marka, a raczej silnikami z TypeR'ow i ich eksploatacja.

                          Comment


                          • Jak to się mówi, nigdy nie ma równych połówek
                            Z karty MDS
                            Honda Genuine Full Synthetic Motor Oil SAE 0W-20 Distillates, petroleum, hydrotreated heavy paraffinic 64742-54-7 <85%

                            Comment


                            • Moj olej jest mojszy niz Twojszy, pamietajcie.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                                Czekam czy cos wiecej sie tutaj madrego pojawi bo poki co wiem tyle ze sklaniam sie na Morul C2 0W-30 lub ten A3B4 i leje na gpf. Mam spokojnie czas do wiosny, zobaczymy.
                                To masz czas na decyzję tak jak ja. Gdybym jeździł tym autem normalnie to nawet bym się nie zastanawiał i lałbym na gwarancji https://www.motul.com/de/de/products...eco-clean-0w30 lub https://www.motul.com/de/de/products/8100-x-clean-5w-30
                                po gwarancji https://www.motul.com/de/de/products/8100-x-clean-5w-40. Zwłaszcza ten ostatni to jest dobry olej. Myślę że równie ważne lub nawet ważniejsze od wyboru oleju jest okres tych zmian.
                                Zobaczę co powiedzą w tej firmie tuningowej i jeszcze muszę zobaczyć jak ten GPF jest tam zamontowany.
                                Narazie zastanawiam się nad 300V, ale na tym oleju trzeba uważać bo szybko traci właściwości transportowania syfu do filtra, a nie smarne, max to 10 tyś ale myślę że bezpiecznie będzie max. 8 tyś. Rozmawiałem dzisiaj z konsultantem z Motula, mówił nie tylko jaki ten olej jest super ale też o jego ograniczeniach. Widzę to tak, lato 300V POWER 5W40, zima 300V TROPHY 0W40 lub X-max 0w-40. Zakładam że jak do tej pory nic z silnikiem się nie stało to już się nie stanie.
                                Rexio jeżeli latem nie masz spalania pomiędzy 15-30 litrów to nie masz czym aż tak się przejmować. Ciekawe jest też to że w swoich dokumentach serwisowych Honda ma tylko olej 0w20. Mało tego, czytałem że niektóre serwisy w Niemczech nie naleja innego oleju. Nie wiem czy w jakimś innym aucie są, byly takie jaja z olejem. A może użytkownicy innych aut nie zwracają uwagi na to co leją, a może o tym nie wiem.

                                Comment

                                Working...
                                X