Jednym z ważnych parametrów oleju to wytrzymałość na pracę w wysokich temperaturach, każdy układ chłodzenia cieczą jest oparty o ilość cieczy + element którym jest radiator odbierający ciepło.
Jeśli konstruktorzy zadbali o odpowiednie zaprojektowanie, olej przy prędkościach autostradowych powinien pracować w zakresie bezpiecznych temperatur.
http://www.millersoils.pl/produkty/m...eje-silnikowe/
W przypadku olei z serii motosport millers mamy taką samą informację o temperaturze pracy, dalej już producent rozgranicza zastosowanie produktów.
Maksymalna stała temperatura pracy: 125 C, chwilowa maksymalna temperatura pracy: 150 C
0w20 NT+ ACEA A1/B1 idealny do kwalifikacji oraz wyścigów na krótkich dystansach. ACEA A1/B1
5w40 NT+ ACEA A3/B4 Używać bez żadnych dodatków w silnikach gdzie głównym kryterium jest moc silnika. Idealny do wysokoobrotowych silników używanych w wyścigach lub w większych silnikach podczas sprintów, wyścigów górskich, itp.
Teraz nasuwa się pytanie w jakiej temperaturze bez tracenia parametrów może z maksymalną stałą temperaturą pracować 0w20 ? ( OEM )
Czy wielogodzinną ostrą jazdę zaliczyć do krótkiego dystansu ?
Kolejny raz napiszę Civic Type R FK8 (X gen) nie jest autem z założenia do spokojnej jazdy w mojej ocenie. Chociaż znajdą się użytkownicy którzy muszą zjeżdżać z lewego pasa służbowej skodzie Octavii
amator123honda zamieścił fajne pomiary. Jestem ciekawy jak będą wyglądały przy temperaturze otoczenia +40C ( całkiem realne temperatura na rozgrzanej autostradzie latem)
Jaka musi być chwilowa temperatura pracy, żeby zerwać film olejowy w 0w20
W mojej ocenie dobrze mieć w silniku olej który będzie miał zapas, niż 0w20 który będzie pracował na samym końcu swoich możliwości technologicznych..
Latem w VW z silnikiem Diesla przy prędkościach autostradowych mam temperaturę według wskazań komputera do +110C
Jeśli konstruktorzy zadbali o odpowiednie zaprojektowanie, olej przy prędkościach autostradowych powinien pracować w zakresie bezpiecznych temperatur.
http://www.millersoils.pl/produkty/m...eje-silnikowe/
W przypadku olei z serii motosport millers mamy taką samą informację o temperaturze pracy, dalej już producent rozgranicza zastosowanie produktów.
Maksymalna stała temperatura pracy: 125 C, chwilowa maksymalna temperatura pracy: 150 C
0w20 NT+ ACEA A1/B1 idealny do kwalifikacji oraz wyścigów na krótkich dystansach. ACEA A1/B1
5w40 NT+ ACEA A3/B4 Używać bez żadnych dodatków w silnikach gdzie głównym kryterium jest moc silnika. Idealny do wysokoobrotowych silników używanych w wyścigach lub w większych silnikach podczas sprintów, wyścigów górskich, itp.
Teraz nasuwa się pytanie w jakiej temperaturze bez tracenia parametrów może z maksymalną stałą temperaturą pracować 0w20 ? ( OEM )
Czy wielogodzinną ostrą jazdę zaliczyć do krótkiego dystansu ?
Kolejny raz napiszę Civic Type R FK8 (X gen) nie jest autem z założenia do spokojnej jazdy w mojej ocenie. Chociaż znajdą się użytkownicy którzy muszą zjeżdżać z lewego pasa służbowej skodzie Octavii

amator123honda zamieścił fajne pomiary. Jestem ciekawy jak będą wyglądały przy temperaturze otoczenia +40C ( całkiem realne temperatura na rozgrzanej autostradzie latem)
Jaka musi być chwilowa temperatura pracy, żeby zerwać film olejowy w 0w20
W mojej ocenie dobrze mieć w silniku olej który będzie miał zapas, niż 0w20 który będzie pracował na samym końcu swoich możliwości technologicznych..
Latem w VW z silnikiem Diesla przy prędkościach autostradowych mam temperaturę według wskazań komputera do +110C
Comment