Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Dla mnie to czysta matematyka, jeśli dla ciebie liczby 4 i 2 są równe to sorry..
    Co Ty Grzechu piszesz jakie 4 i 2 ? Ja do wykresu odniosłem się tak:

    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    Grzechu, Lukas przedstawił wykres zużycia panewek. A na drugim wykresie co widać ?
    Pierścienie tłokowe od HTHS 2,9-constans, czyli od minimalnego HTHS dla olejów ACEA A5
    Cylindry-constans.
    Tłoki i wał rozrządu- niewielkie większe zużycia w stosunku do wyższego HTHS. W jakim czasie eksploatacji może to mieć znaczenie dla silnika ? Od HTHS 2,9 czyli od minimalnego HTHS dla olejów ACEA A5 nie wygląda to tak źle dla olejów energooszczędnych a uwzględniając tabelkę Lukasa to moim zdaniem nie ma kolosalnej różnicy pomiędzy ACEA A5 a ACEA A3 o tym samym SAE. Jest różnica ale nie aż taka, żeby można myśleć , że na ACEA A5 mogę tylko jechać ekonomiczne a jak chce trochę przyspieszyć to już tylko ACEA A3.
    Nie widzisz, że krzywe kładą się już od HTHS 2,6 ? Nie mówię, że nie ma różnicy ale co to za różnica ? Myślisz, że jak nie będe niepotrzebnie pałował auta na oleju 0W20 czy ACEA A5 to w czasie wieloletniej eksploatacji zniszczę silnik ?
    Nie bądźmy tendencyjni, kolega Dudek jeździ swobodnie, agresywnie tak jak lubi ,ma już 50000 km. Dasz głowę ,że po 200000 będzie silnik pił olej bo był 0W20 ? Na pewno nie. Problem w tym, że jak mu będzie pił to zaraz będzie 100 wpisów, że to wina 0W20. Ale gdyby jeździł mocnym ACEA A3 i po 200000 by mu pił to nikt się nie odezwie. Ja miałem 17 lat Civic VI gen. Przejechałem na nim 180000 km. Lali mi 0 albo 5w/30 i na pewno to nie był ACEA A3, tylko ACEA A1.
    Dawniej jeździłem nie tak jak teraz. Często czerwone pole do odcinki, daleko na południe Europy przy strasznych upałach. Jak jeździłem do Chorwacji albo Włoch to 160-180km/h było normalne bez dużych przerw non stop po 5-6 godzin. Po 180000 km przebiegu silnik cykał jak zegarek, nie brał grama oleju. Jak nie było obciążenia typu włączone światła, to przy zapalonym silniku na wolnych obrotach kładąc ręce na kierownicy nigdy byś nie zgadł czy silnik pracuje czy nie. Potrzebny był mi ACEA A3 bo inne jak wjeżdżasz na autostradę do badziewie ? A tu na forum się dowiaduje ,że jak nie mam ACEA A3 to na autostradzie w lecie w żadnym przypadku nie mogę jechać więcej niż 120 km/h.

    Comment


    • #62
      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      Nie widzisz, że krzywe kładą się już od HTHS 2,6 ? Nie mówię, że nie ma różnicy ale co to za różnica ?
      Stachu, ja widzę różnicę, np szybkość zużycia wałka rozrządu przy 2,6 masz dwie jednostki.. przy hths 3,5 masz prawie zero... przy 2,9 jest trochę lepiej bo 1 jednostka.. tak więc różnica jest, a więc szybkość zużycia części w zależności od hths oleju występuje, żebyś nie wiem co pisał, to ten proces tak wygląda.. i jeszcze raz napiszę, margines ochrony przy większym hths masz większy.. i nie wiem czy przy 200tys.km na 0W20 silnik będzie pił olej czy nie, ale powiedz? Nie lepiej dmuchać na zimne niż "już po" powiedzieć "kurde mogłem jednak lać przynajmniej ten 0W30 ACEA A3"

      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      A tu na forum się dowiaduje ,że jak nie mam ACEA A3 to na autostradzie w lecie w żadnym przypadku nie mogę jechać więcej niż 120 km/h.
      Hehe, Stach nie żartuj..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #63
        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        i jeszcze raz napiszę, margines ochrony przy większym hths masz większy.. i nie wiem czy przy 200tys.km na 0W20 silnik będzie pił olej czy nie, ale powiedz? Nie lepiej dmuchać na zimne niż "już po" powiedzieć "kurde mogłem jednak lać przynajmniej ten 0W30 ACEA A3"
        Dobra Grzechu zostawmy tu matematykę, napisałem wcześniej jak mój silnik w VI gen zareagował na agresywna jazdę przy oleju o HTHS 2,9.
        Lepiej dmuchać na zimne ale sam myślisz tak jak ja, chciałbyś aby twój olej przy zimnym starcie dotarł jak najszybciej wszędzie gdzie trzeba. Dlatego wybrałeś Liqui Moly i nie tylko dlatego, że masz HTHS 3,5, ale również dlatego że ma mniejszą lepkość w niższych temperaturach niż inne 0W30 ACEA A3. ( mam pamięć do postów)Według mnie wybrałeś idealnie, uwzględniając jeszcze własny styl jazdy. Cieszy Cię wysoki HTHS i łatwy , bezpieczny rozruch zimą. Mnie też by to cieszyło, ale ja nie obawiam się o degradacje oleju w wysokich temperaturach więc skupiam się na szybkim dopływie przy zimnych startach. Niedługo kończę serwis w ASO.Dlatego poruszyłem temat ale chyba nikt nie jest w stanie tu doradzić, przynajmniej do tej pory.

        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Hehe, Stach nie żartuj..
        To nie żart, to fakt, ale musiałbyś przeczytać jeszcze raz cały wątek olejowy.

        Comment


        • #64
          Jeżeli olej hondy ma pełny zakres te mperaturowy to dlaczego jest oznaczenie 0w20 a nie 0w40,50, ....60 ?

          Comment


          • #65
            Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
            Jeżeli olej hondy ma pełny zakres te mperaturowy to dlaczego jest oznaczenie 0w20 a nie 0w40,50, ....60 ?
            Ja myślę że przez pakiet dodatków ale zaraz zostanę przegłosowany A według informacji z tego forum to dlatego, że jest to olej do jazdy ekonomicznej i do 40 st. C można ekonomicznie na nim jeździć nawet i powyżej tej temperatury. Ale tylko ekonomicznie cokolwiek dla 1,5 T to oznacza.

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
              Jeżeli olej hondy ma pełny zakres te mperaturowy to dlaczego jest oznaczenie 0w20 a nie 0w40,50, ....60 ?
              Też jestem tego bardzo ciekaw dlaczego tak podają skoro np w instrukcji od Toyoty piszą, że wartość za W oznacza do jakich temperatur można go stosować, a co dopiero W 16...może ktoś to wyjaśnić o co kaman

              Comment


              • #67
                słuszna uwaga. Jest po to aby wskazać użytkownikowi przeznaczenie oleju. Im niższy drugi parametr tym bardziej ekonomiczny i energooszczędny olej. Natomiast żaden olej ekonomiczny nie ma Norm Jakościowych o wymaganiach wytrzymałościowych. Dlatego nie ma zakazu jeździć ekonomicznie Hondą w Afryce. można.
                Podejście tutaj jest niektórych takie że olej eko-energy spełnia Wymagania wszystkich Norm Jakościowych. Otóż nie, niestety nie spełnia. No i niektórzy tu mówią ..nie , to nie jest możliwe, musi spełniać bo inaczej Honda by zabroniła stosować olej na którym nie można jechać 180km/h w upał przy +28stC. Więc mówię nie nie zabroniła można nikt nikomu nie zabroni.

                Każdy olej może być stosowany w każdej temperaturze. Wykres SAE tu uniwersalna tabelka to nie jest wymaganie, to informacja. Niektórzy informację traktują jak coś nakazanego. Problem polega na tym że SAE do dziś traktowane jest jak wymaganie i jest poza zasięgiem niektórych przyswojenie faktu że są oleje lepsze od ekonomicznych do dynamicznej jazdy.
                Dlatego nikt ze mną nie podejmuje tematu dlaczego Nissan GTR którym można wozić dzieci do szkoły nie można stosować olejów ekonomicznych? Honda natomiast może stosować wszelkie oleje w zależności od upodobania.
                Nikt na tym forum nie podjął trudu aby wyjaśnić dlaczego jeden samochód może stosować oleje ekonomiczne a inny nie.
                Lepiej "poklepywać się po plecach" i wmawiać sobie że oleje ekonomicznie potrafią to samo co nieekonomiczne.
                Więc wywierana jest na mnie presja bym odpowiadał na każde pytanie, ale w drugą stronę, odpowiedzieć na moje pytanie to nie bardzo.

                gerber ale jest około 1000 odpowiedzi na tym forum. mamy 2223 wpis o SAE jest tak dużo informacji że obłęd. Nie tylko takie informacji podaje Toyota.

                Co 20 stron, jest "pytanie powtórka" czy nie możecie panowie skorzystać z pracy którą kilka osób poświeciło? i sami od siebie coś dołożyć?
                Czego jeszcze nie ma w tym temacie? proszę mi napisać? wkleję. Ten wątek jak osiągnie 17000 wpisów to nie ma takiej opcji aby ktoś to czytał, a wszystko do tego zmierza.
                Czego na tym forum nie napisano i nie ma odnośnika w temacie poniżej o czym nie dyskutowano?
                Pytania o olej silnikowy do Hondy Civic. Kompilacja pytań o oleje

                Last edited by rambo7; 13-12-2019, 14:38.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #68
                  Gabler, jest to olej bardzo niskooporowy, gdyby mógłby być stosowany tylko do 20 st. to jaki byłby cel jego lania ? Jest nafaszerowany różnymi dodatkami, które pozwalają na jego eksploatację w wyższych temperaturach, ale ekonomicznie pod warunkiem , że jak te dodatki się zużyją to go wymienisz na nowy o czym przypomni Ci komputer. Nie może nazywać się inaczej bo jest bardzo niskooporowy.

                  Comment


                  • #69
                    wielu tu piszących doskonale wie i pamięta ale już zapomniała i udaje że nie wie, zasadę która mówi że olej o wyższej Normie Jakościowej aby nalać do silnika starszego lub o wyższym przebiegu trzeba to sprawdzić w IO bo producent oleju nie odpowiada za pomyłkę i ewentualne szkody. Natomiast w drugą stronę olej o niższej Normie Jakościowej można wlać do nowego silnika.
                    Stąd moje pytanie olej o niskiej Normie Jakościowej ACEA A3 wyłącznie taki można lać do silnika NIssana GTR SAE nie może być inne jak tylko i wyłącznie określone (nie ma wyboru tam jak w Hondzie) SAE 0W-40 lub SAE 5W-40.
                    Każdy Brabus ma dokładnie tak samo napisane nówki samochody z 2019r.
                    np. tutaj Stach nie podejmuje polemiki... prawdopodobnie Nissan ma stary silnik i luźno spasowany taki co jak poruszasz za korbowód to tłok kolebocze się w cylindrze.
                    Takie to zajebiste jest to ekonomiczne smarowidło że Nissan zakazał całkowitego stosowania tego czegoś. W hondzie to się nie sprawdza ...bo Honda jest odporna .
                    W czym jest lepszy ten olej eko energy 0W-20 skoro się do najnowszego Nissana nie nadaje? co takiego ma?
                    Last edited by rambo7; 13-12-2019, 14:39.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #70
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      np. tutaj Stach nie podejmuje polemiki...
                      Rambo, ja Cię nie rozumiem ! Wiesz ,że do polemiki i dokuczania jestem pierwszy ale o czym tu polemizować ? Czy w instrukcji do NIssana GTR jest napisane, że nie wolno lać olejów niskooporowych.Jak jest to powinno być napisane dlaczego. Pewnie dlatego, ze silnik nie jest dostosowany do takiego oleju. Czy jest napisane jaki olej można lać ?
                      I do Nissana i do Hondy można lać taki olej jaki dopuszcza producent. O co chodzi ?

                      Comment


                      • #71
                        Ale to przecież jest oczywiste, że nissan gtr to auto do opalania a nie oszczędnej jazdy, zaraz silnik na oleju ec fe by się wytarł a zwłaszcza pierścienie tłokowe i gładź cylindra.

                        Comment


                        • #72
                          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Rambo, ja Cię nie rozumiem !
                          ...wiem, po tym wpisie 2213 wiem że moje pisanie jest nic nie warte. Nadal nie rozumiesz .
                          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Czy w instrukcji do NIssana GTR jest napisane, że nie wolno lać olejów niskooporowych.
                          w IO piszemy tylko to, co można, w IO Hondy też pisze tylko to co można.
                          Wystarczy że jest napisane co można, to wszystko inne jest zakazane. (twoim zdaniem powinno być napisane "dlaczego?" niestety producent nie ma obowiązku pisałem to już tobie 25 razy tłumaczenia co to jest Norma Jakościowa. (Pisaliśmy o tym ponad pół roku i 785 wpisów. Jak w takim tempie będziesz zapominał co sam pisałeś to to się nigdy nie skończy).
                          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          I do Nissana i do Hondy można lać taki olej jaki dopuszcza producent. O co chodzi ?
                          no właśnie ...o co chodzi?
                          miałeś mi na to odpowiedzieć ... nie pytać.
                          Ja pytam byś mi wytłumaczył O co chodzi że jeden producent dopuszcza do stosowania oleje energooszczędne a inny nie. Pytałem o to samo kolegę Dudka kilka postów wcześniej (nieco ironizując), nie odpowiedział mi na to pytanie ale wyjaśnił że... "tego nie wyjaśni". Ty mi to wytłumacz, bo upierasz się że masz najlepszy olej jaki można nalać do tego silnika. Pytam w czym on jest najlepszy? i co takiego jest w tym oleju skoro taki super że GTR nie może na tym jeździć?


                          gkill...ale odpowiada Stach... nie podpowiadamy! ...daj mu szanse, bo za 824 wpisy znowu mi napisze to co pisał 2 lata temu i teraz we wpisie 2226. i tak w kółko...
                          Last edited by rambo7; 13-12-2019, 14:57.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #73
                            No Rambo, teraz nieźle zakręcasz


                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            ...wiem, po tym wpisie 2213 wiem że moje pisanie jest nic nie warte.
                            Polemizując z Tobą i dochodząc swoich racji uważasz, że moim zdaniem Twoje wpisy są bezwartościowe ? No toś zaszalał.

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            w IO piszemy tylko to, co można, w IO Hondy też pisze tylko to co można.
                            No , wiadomo to co można i tego się trzymamy.

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            twoim zdaniem powinno być napisane "dlaczego?" niestety producent nie ma obowiązku pisałem to już tobie 25 razy tłumaczenia
                            Zastanów się co piszesz. Napisałem:

                            Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                            Czy w instrukcji do NIssana GTR jest napisane, że nie wolno lać olejów niskooporowych.Jak jest to powinno być napisane dlaczego.
                            Wiadomo,że w IO jest napisane co wolno lać a nie czego nie wolno. Przeczytaj jeszcze raz, rozumiesz czy nie rozumiesz co miałem na myśli ?

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Ja pytam byś mi wytłumaczył O co chodzi że jeden producent dopuszcza do stosowania oleje energooszczędne a inny nie.
                            Przecież Ci to napisałem. Każdy producent podaje jakie można lać oleje do jego silnika. Dlaczego nie ma olejów niskooporowych do Nissana. Bo takich konstruktor nie przewiduje do tego silnika. I odwrotnie dla Hondy.

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Ty mi to wytłumacz, bo upierasz się że masz najlepszy olej jaki można nalać do tego silnika. Pytam w czym on jest najlepszy?
                            Teraz to już zmyślasz.Poproszę o źródło.

                            Comment


                            • #74
                              I tak ponad 2000 postów. I nadal nie zrozumieliście że jeden drugiego nie przekona . Każdy leje co mu się podoba i kropka .
                              Ps. Nie słyszałem aby ktoś uszkodził silnik na 0w20 i nie usłyszałem w ASO podczas luźnej rozmowy aby oleje powyżej 10w30 były właściwe dla X gen .

                              Comment


                              • #75
                                Jeśli silnik zacznie szfankować po powiedzmy 250 tyś. to większość nas ma to w D.. pie . A jeśli ktoś się czuje lepiej lejąc ten czy inny olej to jego sprawa . Wpisy że rozwalisz silnik jadąc latem autostradą na 0w20 albo zimą na 5w40 to takie trochę wróżenie z fusów i nie jest poparte stanem faktycznym . A przecież nie tylko oleje się zmieniają przez lata ale również silniki i tu bez dogłębnej wiedzy na temat materiałów tam zastosowanych można się przekonywać latami.

                                Comment

                                Working...
                                X