Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez roar Zobacz posta
    Instrukcja wklejona przez Ciebie jak niemal taka sama jak kiedyś Grzechu wrzucał. Rożnice są takie, że jest zjazd w dół z lepkościami.
    Temperatura jest niska, ciężko silnikowi teraz zaszkodzić, bo on teraz walczy o ciepło. Latem (a są dłuższe i cieplejsze niż kiedyś) będzie odwrotnie, będzie potrzebował chłodzenia.
    Zgadza się, tutaj niestety nic się nie zmieniło.. nikt ameryki nie odkryje.. wiadomo do czego są niskie lepkości i wiadomo do czego są wyższe lepkości.. to wszystko obgadaliśmy.. 0W16 jeszcze lepsze ECO niż 0W20.. nie wiem tylko jak jest z ochroną silnika.. jakie to ma HTHS.. odporność na ścinanie.. jaka jest formuła tego oleju, że silniki na nim dają jeszcze radę.. jest tutaj fajny wykresik przy jakim HTHS diametralnie rośnie krzywa zużycia części silnika... i tutaj każdy producent oleju dobrze o tym wie, że musi mieścić się w pewnych widełkach HTHS, tak żeby silnik za szybko się nie zużył.. pojawiają się czasem takie przypadki, że na oleju 0W20 robią po 0,5mln. mil... jak to możliwe ? a no tak, że te przypadki to jazda NIE WYSILONA... a więc w USA, niskie obroty ze stałą prędkością autostradową.. u nas to by nie przeszło... jak ktoś piłuje silnik na 0W20 to długo mu to nie pociągnie, takie moje zdanie, bez tej "poduszki" lepkiego oleju części silnika wyklepią się jak zboże w młockarni..
    Last edited by Grzechu; 11-12-2019, 15:13.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      niskie obroty ze stałą prędkością autostradową.. u nas to by nie przeszło...
      Przechodzi Grzechu, przechodzi... Przecież wiesz ,że jestem tego przykładem. Może nie stałą prędkością autostradową ale dozwoloną u nas 140km/h przy której 0W20 jak najbardziej się sprawdza, bowiem w 1,5T przy takiej prędkości obroty głęboko mieszczą się w przyjętym zakresie obroty a jazda ekonomiczna.Można jeszcze w tym modelu wyżej i dalej będziemy używać 0W20 zgodnie z jego przeznaczeniem. Dlatego uważam, że jak ktoś nie piłuje swojego silnika to długo pociągnie uwzględniając i lato i zimę.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        Przecież wiesz ,że jestem tego przykładem. Może nie stałą prędkością autostradową ale dozwoloną u nas 140km/h przy której 0W20 jak najbardziej się sprawdza
        A Ty masz 0W20 ? coś mi świta, że chyba nie
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          A Ty masz 0W20 ?
          Tak Grzechu, cały czas 0W20. Kiedyś mnie korciło na wyższe SAE i nawet ACEA A3 ale przy moim stylu jazdy nie muszę się z tym spieszyć i iść w ACEA A3. A z drugiej strony, już niedługo nie będę korzystał z usług ASO i nawet już wiem co wleję do silnika. 0/5W30 ACEA A5. Bardziej ochronnego w lecie nie potrzebuję a w zimie też się fajnie sprawdzi.
          Last edited by Stach13; 11-12-2019, 19:05.

          Comment


          • #20
            Powiem Ci szczerze, że czytałem dużo Twoich postów i wiem, że OEM olej wybrałeś świadomie, dobrałeś tak jak trzeba do swoich potrzeb itp. Ale nie mogę zrozumieć jednego, mianowicie: Skoro Honda (nie tylko) daje możliwość akurat w przypadku Twojego samochodu A3/A5 to czemu z tego nie skorzystać? Ja wolę mieć ochronę silnika aż nadto niż bawić się na pograniczu wodzianką i zastanawiać się czy jak mnie najdzie to mogę pojechać 200 km/h czy też nie bo jednak mam olej OEM. Co Cię przekonuje do OEM skoro możesz zapewnić lepszą ochronę?

            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Co Cię przekonuje do OEM skoro możesz zapewnić lepszą ochronę?
              Będąc jako tako aktywnym na tym forum w wątku olejowym zdobyłem choćby podstawową wiedzę o tym co oznaczają normy, SAE itp. Zacząłem się również zagłębiać w różne artykuły o tematyce olejowej poza tym forum. Doszedłem do wniosku (nie wiem czy słusznego czy nie), że na tym forum słabość oleju OEM jak i olejów ACEA A5 do ochrony wysokotemperaturowej silnika jest troszeczkę- zaznaczam tylko trochę zaniżona. Dokładnie chodzi mi o to , że do cywilnej jazdy nawet czasem podkręcając te obroty olej OEM daje radę. Ale zacząłem również czytać karty charakterystyk olejów. Lepkości w 40st.C, 100st.C itp. I wymyśliłem sobie (tak, wymyśliłem, bo nie wiem czy mam rację),że skoro do ochrony wysokotemperaturowej nie potrzebuję oleju A3 a mógłbym go lać bo mi nie zaszkodzi a może pomóc, to gdyby nie te karty charakterystyki to tak bym zrobił i wcześniej miałem taki zamiar. Jednak jak nie potrzebuję A3 ( niektórzy producenci opisują, ze 5W30 ACEA A3 jest przeznaczony do upalania auta na torze)to wolę lać olej, który będzie stawiał jak najmniejsze opory przy rozruchu. A patrząc na KCh, pomijając już 0W20 bo on dla zimnego rozruchu nie ma konkurencji, to każdy olej 0/5W30 ACEA A5 w o każdej porze roku przy zimnym starcie popłynie szybciej niż jakikolwiek 0W30 ACEA A3. Z tych co przeglądałem najbliżej do ACEA A5 ma LIQUI MOLY SYNTHOIL LONGTIME 0W30 taki jak ma Grzechu.
              Reasumując, jak jestem przekonany, że przy moim stylu jazdy nie jest mi potrzebny olej ACEA A3 to leję olej , który w moim rozumowaniu najmniej zużyje mi silnik przy wielu tysiącach zimnych startów na przestrzeni wielu lat.
              Być może się mylę i nawet w tak nowoczesnym silniku jak w X gen zimne starty czy to będzie 0W20 czy ACEA A3 nie mają znaczenia ale do końca tego nie wiem. Próbowałem w tym wątku trochę wcześniej temat rozruszać ale nie było za dużego odzewu. Jakby nie patrzeć, większość źródeł podaje ,że najbardziej silnik zużywa się podczas rozruchu.

              Comment


              • #22
                Spoko, nie ma co znowu zataczać koła, wiadomo o co chodzi, czekamy tutaj w końcu na coś nowego, jakiś powiew świeżości w tym wątku Stach już "oklepany" ja zresztą tak samo
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Spoko, nie ma co znowu zataczać koła
                  Nie wiem Grzechu czy dyskusja o zużyciu silnika przy zimnych startach była by zataczaniem koła bo cały wątek olejowy poświęcony jest wytrzymałości wysokotemperaturowej olejów a o płynięciu na zimno nie ma nic

                  Comment


                  • #24
                    Pisaliśmy i o tym, w pewnym momencie ktoś napisał, chyba Rambo, że kiedyś nie było olejów "wodnych", tylko oleje o lepkości 10W40, 5W40 o specyfikacji ACEA A3, a silniki startowały w dużo większych mrozach niż teraz i jakoś robiły po 300-400tys.km... tutaj jest pewna przeciwstawność, olej bardziej lepki dobrze trzyma się części i podczas spoczynku silnika dużo wolnej spływa, niż olej o niskiej lepkości.. ale za to wolniej rozprowadza się podczas startu silnika... tylko, że do tej pory mógł jeszcze nie spłynąć... a olej o niskiej lepkości szybko spływa z części, ale potem jak startujemy równie szybko rozprowadza się po silniku i w końcu nie wiadomo co w rzeczywistości jest lepsze, niby publikacje mówią, że ten drugi przypadek, ale z jednej strony jak się popatrzy jak to było kiedyś... to już nie wiadomo Ja stawiam, na większe ryzyko uszkodzenia silnika podczas pracy w wysokich temperaturach, niż na zimne starty.. temu leję olej o trochę mocniejszym filmie..
                    Last edited by Grzechu; 11-12-2019, 21:26.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Ja stawiam, na większe ryzyko uszkodzenia silnika podczas pracy w wysokich temperaturach, niż na zimne starty.. temu leję olej o trochę mocniejszym filmie..
                      Jakby na to nie patrzeć to jednak najbardziej boli mnie serce jak odpalam Hondzię na mrozie

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                        czy dyskusja o zużyciu silnika przy zimnych startach była by zataczaniem koła bo cały wątek olejowy poświęcony jest wytrzymałości wysokotemperaturowej olejów a o płynięciu na zimno nie ma nic
                        to zdanie brzmi jak propaganda z TVP, przy czym "zryty beret" nie wie że jest właśnie manipulowany.
                        O co chodzi?
                        Dawno, dawno temu ( w motoryzacji 10 lat temu to dawno, a 20 to bardzo dawno) leciały takie reklamy w TV o zajebistości olejów Csatrola, najpierw molekuły a potem niska lepkość, bo większość wtedy olejów na rynku to były jakieś Lotosy 10W-40 i 15W-40. Główną myślą przewodnią tych reklam było wmówić użytkownikom że od zimnych startów silnik się zużywa a Castrol z molekułami i niską lepkością dociera szybciej.
                        Jak się ktoś wgłębił w sprawy lepkościowe to wie że lepkość to nie gęstość i są ciecze o lepkości 10W-40 co płyną szybciej niż te o lepkości 0W-30.
                        No i to pokutuje do dziś powielane twierdzenie i przyjęło się i utrwala nadal że rozruch zimnego silnika mu szkodzi.
                        Co się okazuje w praktyce ...? że to gówno prawda. Olej niskooporowy przedostaje siędo misek olejowych olej przybywa ...qur...a ! przybywa? co za czasy?? oleju to zawsze ubywało...a tu akcja, afera na pół świata w Hondach przybywa oleju! ...japier... no tego to jeszcze nie było.
                        Okazuje się że nie przybywa oleju a ..paliwa! paliwa przybywa w oleju silnikowym.
                        ...a kolejna powielana brednia potężna brednia to taka że "silnik sa ciasno spasowane" najciaśniej chyba te Hondy (japier..) jakoś za mało ciasno bo się benzyna przedostaje do miski olejowej.
                        Mało tego... Kontrolki oleju wariują, świecą od jazdy powyżej 140kmh... masakra ..tego wcześniej nie było!
                        ... i co się okazuje że na tym forum mamy co najmniej 3 przypadki rozwalenia się pompy oleju w nowym silniku! qur...a w Hondzie pompa oleju padła?! toż tego w życiu nie było.
                        ... tak wygląda sytuacja z olejami niskooporowymi.
                        Ja nie będę nikomu wyjaśniał co się dzieje gdy mamy olej niskooporowy zmieszany z paliwem i mono-tlenkiem diwodoru i uruchamiamy zimny silnik. Nie będę już opowiadał co się dzieje z silnikiem z taką emulsją który będzie użytkowany w temp otoczenia powyżej 30stC.
                        Każdy wie że lepkość z czasem spada, więc jak mamy olej niskooporowy 0W-20 zmieszany z wodą i paliwem to ta emulsja nie ma już 20, na 7,7 góra. To dlatego już nie jest olejem i trzeba go zmienić wcześniej.
                        Nie tylko Honda wie stosując zmyślne przeliczanie stylu warunków jazdy i pilnuje interwału wymiany aby silnik nie nie rozpadł za szybko.
                        "Wasze ciasno spasowane silniki" mówię do tych co lubią te brednie, że Nissan Nismo GTR 2019 nie może stosować olejów niskooporowych. Zastanówcie się czemu? i jakoś tam silnik od oleju 0W-40 i 5W-40 nie cierpi przy zimnym rozruchu?
                        Pewnie ma rozklekotane korbowody i jest luźno spasowany tłoki jak się złapie za korbę to można nim klekotać w cylindrze. co? pewnie tak jest? ..
                        nie ma jak ciasno spasowana Honda z jedynie słusznym i zajebistym olejem co cieknie do miski olejowym.
                        Panowie, oczywiście tu ironizuję ...no ale dajnie pokój.
                        np.
                        Zamieszczone przez tabazagt
                        W coraz częściej stosowanych obecnie układach hybrydowych, mechanicy zauważyli w wymienianym oleju powstające grudy. Jest to prawdopodobnie wynik częstego start-stop c
                        tak powstaje kolejna pewnie po jakimś czasie utwalana brednia.
                        Kolego grudy powstają wyłącznie od do dupy oleju mówiąc krótko. W olejach syntetycznych takie rzeczy się nie dzieją. Inna sprawa że oleje niskooporowe 0W-16 to oleje mineralne z dodatkami. Muszą jeszcze popracować nad tymi dodatkami bo coś mieszanie tych składników im jeszcze nie do końca wychodzi. Dlatego co jakiś czas Castrol podaje, "zrobiliśmy nowy udoskonalony olej 0W-16" i tak co roku pierdzielą, jak by nie mogli zrobić tego raz a dobrze.
                        Zamieszczone przez tabazagt
                        jednak od pewnego czasu skłaniam się przy teorii, że silnik zużywa się najbardziej podczas rozruchu.
                        mój silnik ma 17 lat rozruchów w zimy przy -27stC miał tyle że włosów na głowie nie mam i jakoś nie bierze oleju, teoria zimnego rozruchu to była w latach 80tych. Nie wiem ile masz lat ale jak nie widziałeś jak się odpala STARa w -30stC paląc pod nim ognisko no to dlatego masz takie przekonania jak masz.
                        Zamieszczone przez tabazagt
                        Japońskie silniki już od jakiegoś czasu są zalewane fabrycznie 0w16, 0w20 i 0w8.
                        bredzisz kolego, podaj gdzie? konkretnie. jak będziesz takie rzeczy tu pisał to cię odeślę na forum francuza.
                        Zamieszczone przez tabazagt
                        0w8, jeszcze kilka lat temu ktoś by napisał że jestem nienormalny,
                        ja tak nie napiszę, tak po prostu jest.
                        Zamiast czytać ... próbujesz tu lansować takie głupoty że jeszcze 2 wpisy i będę musiał Cię zastopować. I możesz mi mówić że "z mojej pozycji mam przewagę" itd... mam to w nosie.
                        Jak dla mnie to jesteś miej niż zero olejowe nawet w "klubie analfabetów olejowych" się nie mieścisz.
                        muszę skończyć bo zaczyna mnie unosić z siedzenia ...
                        Last edited by rambo7; 12-12-2019, 13:05.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Jak się ktoś wgłębił w sprawy lepkościowe to wie że lepkość to nie gęstość i są ciecze o lepkości 10W-40 co płyną szybciej niż te o lepkości 0W-30.
                          Nikt tu nie pisze o gęstości tylko o lepkości. Lepkość jest wielkością określającą łatwość przepływu oleju przy określonej temperaturze. Im wyższa lepkość, tym ciecz wolniej płynie.
                          Lepkość określa opór płynięcia jednej warstwy oleju po drugiej. Niskie lepkości są dobre dla niskich temperatur ponieważ olej przepływa łatwiej i szybko przemieszcza się.

                          Rozwiń proszę stwierdzenie, że olej o lepkości 10W40 popłynie szybciej przy zimnym starcie od oleju 0W30. No bo z Twojego posta wynika ,że olej niskooporowy a szczególnie 0W20 szkodzi silnikowi przy zimych startach. Pytanie w kontekście poprzednich postów było proste, jak szybko oleje o różnych lepkościach płyną przy zimnych startach a Ty mieszasz z błotem oleje niskooporowe.

                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          teoria zimnego rozruchu to była w latach 80tych.
                          Która trwa do dzisiaj. To nie jest teoria o wyginięciu dinozaurów. Zimny rozruch to według ekspertów od motoryzacji czynnik o wyjątkowej szkodliwości dla silników samochodowych. Wszystkie źródła tak podają. To już nie teoria tylko informacje praktyczne. Słyszałeś o teście Sequence IVA ? To test symulujący właściwości ochronne oleju właśnie podczas rozruchu i rozgrzewania. Cytuję:

                          Po zakończeniu testu każda z krzywek wałka rozrządu mierzona jest specjalnym przyrządem mikrometrycznym w 7 miejscach. Daje to razem 84 pomiary. Wyniki badań obrazują stopień zużycia krzywek wałka rozrządu na danym oleju silnikowym. Test ten udowadnia, że największe zużycie generowane jest w czasie rozruchu silnika i jego rozgrzewania. Szacuje się, że podczas tej fazy generowane może być nawet 75% całkowitego zużycia silnika.

                          To nie teoria. Dlatego rzuciłem hasło o szybkości płynięcia oleju podczas rozruchu a Ty piszesz , że to brzmi jak propaganda z TVP.
                          Last edited by Stach13; 12-12-2019, 12:03.

                          Comment


                          • #28
                            Kiedyś nikt tymi bzdurami się nie przejmował, głównie stosowano oleje 10w40, 15w40 a silniki robiły znacznie większe przebiegi a mrozy zima były standardem. Te wszystkie testy to reklama i marketing w celu promowania olei niskooporowych i o obniżonej zawartości popiołów. Jak ktoś jest naiwny to niech słucha bełkotu.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Kiedyś nikt tymi bzdurami się nie przejmował, głównie stosowano oleje 10w40, 15w40 a silniki robiły znacznie większe przebiegi a mrozy zima były standardem.
                              Nie przejmował się ten co nic nie wiedział o olejach. Jak już coś wiesz to chcesz wybrać ten najodpowiedniejszy. Na 10w40, 15w40 silniki robiły znacznie większe przebiegi ale widocznie były pod takie oleju skonstruowane. Honda do Xgen dopuszcza tylko oleje niskooporowe i nie sądzę, że to bełkot ekologiczny tylko silnik jest skonstruowany pod takie oleje a nie inne.
                              Last edited by Stach13; 12-12-2019, 12:27.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez tabazagt
                                Oleji 0w20 taki i jedyny olej jest podany i zalecany w instrukcji Hondy Civic Sedan na rynek USA/ Canada .
                                Oczywiście oprócz OEM mozna stosować olej innych producentow spełniajacy wymogi API ...
                                0w16 to olej obecnie stosowany przez Toyote w silnikach benzynowych i hybrydowych, zalewany przez Toyote w fabryce w Japonii.
                                - Instrukcji obsługi to nie widziałeś na oczy i piszesz bzdury.
                                - w EU nie obowiązuje API - nie masz nawet wiedzy co jest podstawą Wymagania w EU.
                                - w EU nawet USA nikt żaden producent nie zalewa olejem 0W-16 żadnego silnika poza hybrydowym. Kłamiesz i powielasz brednie.
                                Nie ma innego wyjścia jak ban.

                                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                                Honda do Xgen dopuszcza tylko oleje niskooporowe i nie sądzę, że to bełkot ekologiczny tylko silnik jest skonstruowany pod takie oleje a nie inne.
                                ale Stachu czyli z tego co napisałeś wynika że od oleju SAE 15W-40 silnik Hondy eksploduje, lub przynajmniej się zepsuje.
                                Honda do? miało być "od"? nie, nieprawda jest że dopuszcza tylko. Takiego zapisu nie ma nigdzie i wiesz o tym doskonale. Rekomenduje oleje zgodne z aktualnie obowiązującą środowiskową Normą. Ile razy to pisałem? i ile razy to czytałeś? Wiem, po prostu się z tym nie zgadzasz, ok, ale tu nie ma nic do zgadzania, tak jest i czy tobie sie to podoba czy nie. Trend jest pro środowiskowy i koniec.
                                Oczywiście zgadza się że silnik jest dowsowzingowy i powinien mieć dowsowzinngowy olej gdyż na takim najlepiej osiąga wyniki spalania. Czy czytasz to pierwszy raz? bo ja mam wrażenie że czytasz i co jakiś czas masz tendencję jednak "muszę sobie sam to powiedzieć".
                                To nie jest tak że jak do silnika dowsowzingowego nalejesz mocniejszy olej to się kanały olejowe zatkają. Nie, tylko więcej spalisz i więcej wydalisz NOx i skrócisz życie silnika które i tak nie jest zaprojektowane na tyle co byś chciał.
                                Last edited by rambo7; 12-12-2019, 13:02.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X