Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

    Założyłem ten temat dla wszystkich którzy mają potrzebę pisania o oleju z pozycji "to ja mama rację".

    To jest miejsce do tego aby pisać co się chce o oleju. Tutaj można się kłócić w ramach przyzwoitości (a może nawet i nie trzeba) i pisać własne teorie oraz przekonania.

    Do tego tematu wrzucamy wszystko co chcemy wyrzucić z siebie o oleju.
    Last edited by rambo7; 16-12-2019, 09:29.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    zobaczcie porównanie
    Olej Toyota 0w20



    Millers C2 0w30 longlife



    Ravenol 5w30 vMP



    castrol
    0W30


    Jak widać największe znaczenie ma technologia i baza olejowa...
    Każdy dobry olej 5W40 powinien wygrać w tym teście.
    Dużych różnic nie widzę pomiędzy olejami 0w30/5w30/0w20.
    Z tym że większość 5w30 to hydrokrack "wykastrowane" dla potrzeb ekologii.
    Zastanawiam się nad wymianą na RAVENOL 0W20 , wersja z USA nie ma w zaleceniach oleju Honda 2.0
    Obecnie zalałem swoją Toyotę RAV4 V z Silnikiem 2.0 173 KM zalecanym przez producenta olejem Ravenol 0w16, nie wiem czy to zasługa oleju średnie spalanie pomiędzy 7-8 l/100km.
    Last edited by tabazagt; 07-12-2019, 17:30.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
      zobaczcie porównanie
      ...
      Tyle razy na forach powtarza się,że temu Panu wierzyć nie można ...
      Te jego filmiki to nie są testy, tylko "żebrolajki".

      Swego czasu wysłałem mu buteleczkę z olejem, który kupiłem na dolewkę w ASO.
      Zrobił "test" i wyszedł jeden z najlepszych wyników w historii jego kanału.
      Proszę link - zużycie wałeczka 0,02mm:


      Jakiś czas temu, kolega podesłał mi drugi link, gdzie w kolejnym "teście" zużycie wałeczka wyniosło już 0,44mm, co okazało się wynikiem bardzo słabym.

      Facet zmienił sobie naciski, czas pracy urządzenia, temperaturę oleju i ... "testuje"!
      No i jak porównać ze sobą te dwa niby-testy?
      Gdzie tu wiarygodność, powtarzalność, metodyka itd?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
        Gdzie tu wiarygodność, powtarzalność, metodyka itd?
        Na bank tak właśnie testuje się właściwości oleju przed wprowadzeniem do produkcji. A oni nam wmawiają jak bardzo skomplikowany to proces i ile setek tysięcy "jurków" pochłania ten etap.
        Załączone pliki

        Comment


        • #5
          Na pewno?
          Coś te badania ubogie...
          Czyżby producenci tak mało zarabiali na olejach, że stać ich TYLKO na "otarcie wałeczka na wiertarze"?

          Tutaj bardziej chodzi mi o to, że sugerowanie się tylko tym jednym "teścikiem" nie pokazuje niczego, a już na pewno tego, jak dany olej może się spisywać w silniku na dystansie, powiedzmy 10 tys km, rozcieńczany paliwem, przegrzewany na autostradzie, ...
          Efektem tego są tasiemce na forach, gdzie ludzie są skłonni się pozabijać udowadniając, że olej z 30% PAO jest lepszy od tego, co ma 25% PAO.
          A tymczasem znaczenie ma olej jako całość, a nie poszczególne jego komponenty.
          Sama zawartość % PAO/Estrów/GTL/HC, molibdenu/tytanu/wolframu/ ... niewiele znaczy wobec tego, jak to wszystko współgra ze sobą.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
            Na pewno?
            Coś te badania ubogie...
            Czyżby producenci tak mało zarabiali na olejach, że stać ich TYLKO na "otarcie wałeczka na wiertarze"?
            Mam nadzieję, że dostrzegłeś całą nutę ironii w mojej wypowiedzi Powyżej zamieściłem dokument, można z ciekawości zobaczyć ile osób pracowało nad wydaniem w sumie krótkiego raportu/testu i ile tam wykresów, obliczeń, badań i prób.

            Comment


            • #7
              testy są fajnie i fajne się to ogląda jednak wyniki takich testów nie są miarodajne. Temat jest o olejach stosowanych w 10 genie, (chodzi o nasze doświadczenia) a nie o testach na YT.
              Wiele osób wyraża uznanie dla takich osób jak G. Duda, A. Klimek, jutuberzy "prof." Chris, czy nawet Zachar bardzo ostrożnie wypowiadają sie o olejach, nie wskazują na konkretnego producenta i wyrażają się w sposób ogólny, podkreślając przy tym że to są tajemnice producentów i w grę wchodzą interesy koncernów czyli duże pieniądze, sami przy tym pewnie nie chcą podpaść żadnemu z nich.
              Ostatecznie informację o oleju cedujemy na ASO, lub korzystamy z własnego doświadczenia i wiedzy którą uzupełniamy sobie przy okazji różnych dyskusji forumowych i wymiany doświadczeń.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                Mam nadzieję, że dostrzegłeś całą nutę ironii w mojej wypowiedzi
                Sorry, ale ja tak reaguję na P.T., że ironia do mnie już nie dociera

                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                ... wyniki takich testów nie są miarodajne. Temat jest o olejach stosowanych w 10 genie, (chodzi o nasze doświadczenia) a nie o testach na YT. ...
                "Wyniki testów" nie maja nic wspólnego po pierwsze z testami, po drugie z wiarygodnością.
                Kanał jednak jest w miarę nieszkodliwy. Pokazuje malutki wycinek zakresu pracy oleju, ale nie wolno się nimi sugerować, co niestety, robi wielu użytkowników, nie tylko Hond.
                Do testów podchodzą wręcz bezkrytycznie.
                I to jest moim zdaniem wręcz szkodliwe.



                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                ...
                Wiele osób wyraża uznanie dla takich osób jak G. Duda, A. Klimek, jutuberzy "prof." Chris, czy nawet Zachar bardzo ostrożnie wypowiadają sie o olejach, nie wskazują na konkretnego producenta i wyrażają się w sposób ogólny, podkreślając przy tym że to są tajemnice producentów i w grę wchodzą interesy koncernów czyli duże pieniądze, sami przy tym pewnie nie chcą podpaść żadnemu z nich.
                Ostatecznie informację o oleju cedujemy na ASO, lub korzystamy z własnego doświadczenia i wiedzy którą uzupełniamy sobie przy okazji różnych dyskusji forumowych i wymiany doświadczeń.
                A no Ci wymienieni Panowie są po prostu "w kieszeni koncernów" i nie mogą w jakikolwiek sposób się wyrażać lepiej i jednej marce, a gorzej o drugiej.
                Jeżeli by ktokolwiek wyraził swoje zdanie w sposób klarowny, fala hejtu zabiłaby jego kanał i przestaliby zarabiać te mniejsze, czy większe pieniądze.
                Drugi punkt widzenia jest taki, że po prostu nie można lub bardzo trudno jest wskazać ten najlepszy olej/tarcze hamulcowe/opony/ ...
                Osobiście również unikałbym jednoznacznego wskazania faworyta...
                Natomiast Piotr T. w sposób jawny pokazuje, który olej jest lepszy, który słabszy, mimo, że stąpa po kruchym lodzie, bo jego testy są do obalenia przez pierwszego lepszego technologa/laboranta/silnikowca.

                Ja już kilkukrotnie pisałem co moim zdaniem w sposób w miarę obiektywny i dość tani pozwala oceniać przeciętnemu użytkownikowi, który olej jest lepszy/gorszy, a właściwie, który spisuje się w danym silniku i przy określonym sposobie eksploatacji gorzej/lepiej.
                Zbudowanie takiej bazy testów olejów przepracowanych w danym modelu samochodu pozwala niemal na bezbłędny dobór najlepszego środka smarnego, do czego próbuję namawiać Właścicieli X-gen'a.

                Comment


                • #9
                  Fakt Toyota i Honda jest dla mnie czymś nowym wcześniej francuskie i koreańskie auta.
                  Obecnie, widocznie nie wszystko zostało napisane na tym forum, normalne silnika benzynowe ( nie hybrydy) zalewane są zalecanym 0w16.
                  Podobnie jak Honda zaleca 0w20...
                  Przepraszam, że do wątku majacego ponad 200 stron w wyniku mojego wpisu zostaną dopisane jeszcze dwie.
                  Czasami warto powtórzyć coś w temacie, wątpie żeby nowy członek forum przebrnął przez wszystkie wpisy.
                  Natomiast wiem z doswiadczenia, jak wyglada szarpanie się z importerem podczas gwarancji.
                  Dlatego wybrałem olej o zalecanej, nie dopuszczonej lepkości. Starałem sie tylko wybrać najlepszy...
                  Last edited by tabazagt; 10-12-2019, 15:06.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
                    Czasami warto powtórzyć coś w temacie, wątpie żeby nowy członek forum przebrnął przez wszystkie wpisy.
                    Natomiast wiem z doswiadczenia, jak wyglada szarpanie się z importerem podczas gwarancji.
                    Dlatego wybrałem olej o zalecanej, nie dopuszczonej lepkości. Starałem sie tylko wybrać najlepszy...
                    "Czasami warto powtórzyć coś w temacie" - szkoda tylko, że powielasz głupoty z którymi tutaj walczymy. Twoje przemyślenia też nie są niestety logiczne. Z jednej strony chcesz być zgodny z zaleceniami Hondy, ale ich oleju nie chcesz, natomiast lepkość już tak Wybierasz sobie to z instrukcji co Tobie pasuje Cytując instrukcję obsługi (obsługa serwisowa):
                    Zalecany ...z benzynowym filtrem cząsteczek stałych: Oryginalny olej silnikowy Honda 0W-20 ACEA C2/C3 0W-30, 5W-30, 10W-30
                    Zalecane są różne lepkości w zależności od temperatury otoczenia. Nie wiadomo skąd uważasz, że tylko 0W20 jest zgodny z zaleceniami, ale producent oleju może być różny ("Starałem sie tylko wybrać najlepszy... ")

                    W innej części instrukcji obsługi jest napisane:

                    Zalecany olej silnikowy
                    Stosować oryginalny olej silnikowy lub inny ogólnodostępny olej silnikowy właściwego
                    typu o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia, zgodnie z poniższą ilustracją.
                    Jeszcze raz, nie wprowadzaj innych w błąd.
                    Last edited by Mad_86; 10-12-2019, 17:25.

                    Comment


                    • #11
                      troszkę więcej spokoju
                      Zastanawia mnie jedno dlaczego na Cyprze i Bliskim Wschodzie zalecają olej Hondy 0w20 lub inne komercyjne ACEA C2/3 z filtrem GPF w przypadku europy Oryginalny olej silnikowy Honda 2.0 lub inne komercyjne?
                      Przepraszam, za wcześniejszy wpis wprowadziła mnie trochę w błąd strona ravenol, która nie określa oleju zalecanego dla wersji europejskiej z GPF i prosi o kontakt z pomocą techniczną.
                      Wiem, przeczytałem została zamieszczona odpowiedź ravenol...
                      Ponieważ troszkę zafiksowałem się swoim drugim autem, gdzie serwis warunkowo dopuszcza 0W20, czy mogę się dowiedzieć lub znaleźć w jednym miejscu na tym forum co polecacie dla silników z GPF i bez.
                      Jeszcze raz przepraszam w przypadku Toyoty serwis dopuszcza warunkowo 0w20 zamiast 0w16 w przypadku wlania innej lepkości jest odpowiedni wpis na zleceniu.
                      Instrukcja obsługi natomiast tak jak w przypadku Hondy dopuszcza, prawię całą rozpiętość lepkości.
                      Nie byłem jeszcze w serwisie Hondy, nie wiem jak do tego podchodzi serwis tej marki.

                      Jako ciekawostka wycinek z instrukcji Toyoty

                      Last edited by tabazagt; 10-12-2019, 19:06.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
                        Ponieważ troszkę zafiksowałem się swoim drugim autem, gdzie serwis warunkowo dopuszcza 0W20, czy mogę się dowiedzieć lub znaleźć w jednym miejscu na tym forum co polecacie dla silników z GPF i bez.
                        Nie ma takiej listy, tutaj wymieniamy się informacjami na temat konkretnych produktów oraz ogólnych zasad doboru. Natomiast znajdziesz spis kto jeździ na jakim oleju i co ile zmienia: https://www.civicforum.pl/showthread...i-nasz-Civic-X

                        Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
                        Nie byłem jeszcze w serwisie Hondy, nie wiem jak do tego podchodzi serwis tej marki.
                        Zależy od serwisu, ale raczej będą namawiać Ciebie do tego co mają w sprzedaży, bo na tym zarabiają Ostatecznie wleją to co będziesz chciał i wpiszą to do książeczki serwisowej (olej własny klienta, dane oleju).

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
                          Toyoty serwis dopuszcza warunkowo 0w20 zamiast 0w16 w przypadku wlania innej lepkości jest odpowiedni wpis na zleceniu
                          do jakiej toyoty? uczepiłeś się lepkości, ale o czym mówi lepkość? (pytam retorycznie) widzę że nie wiesz dlaczego taka a nie inna? to że producent dopuszcza to czy tamto wiesz bo przeczytałeś ale dlaczego? - tu masz problem...
                          tabazagt
                          twoja wypowiedź świadczy o tym że masz blade pojęcie o oleju. Nie piszę tego by się z Tobą droczyć czy się pastwić, ale tak to jest, czasem dopiero po wielu latach człowiek dowiaduje się czegoś o czym był przekonany że wie. Ty wiesz o olejach niewiele, i do tego niewiele rozumiesz z tego o tym pisze w Inst Obsługi mimo że potrafisz czytać po polsku. To nie jest ujma dla Ciebie ani znęcanie się z mojej strony czy innych kolegów . Fajnie że trafiłeś na to forum bo masz szansę się czegoś dowiedzieć o czym wcześniej widzę pojęcia nie miałeś. Te fora dot francuzów czy koreańczyków potwierdza się to co obserwuję od dawna, bełkot i zero wiedzy.
                          Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
                          Obecnie, widocznie nie wszystko zostało napisane na tym forum, normalne silnika benzynowe ( nie hybrydy) zalewane są zalecanym 0w16
                          nie powinieneś tak twierdzić skoro nie czytałeś wątków olejowych.
                          To co tu piszesz to brednie i tylko utwierdzają nas że jesteś kompletne zero olejowe.
                          Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
                          Podobnie jak Honda zaleca 0w20...
                          kolejna brednia ... mówiąc wprost masz bardzo spaczone pojęcie o oleju. Żadna Honda nigdzie na świećcie w żadnej instrukcji nie zaleca oleju 0W-20.
                          Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
                          Przepraszam, że do wątku majacego ponad 200 stron w wyniku mojego wpisu zostaną dopisane jeszcze dwie.
                          no ale po co? w jakim celu? chyba tylko w celu obnażenia swojej niewiedzy.
                          Jasne, że nie sposób przeczytać tego co pisane było przez kilka lat, i zrobiono taką kompilację aby to co nas interesuje poczytać a nie dyskutować po raz 150ty, nie jak mówisz 2 wpisy... a raczej 1500 wpisów, TY nie jesteś Pierwszy z dodatkowymi 2 wpisami. Takich jak TY jest dużo co 20 stron jest ktoś kto ma tylko dodatkowe 2 wpisy celem oświecenia pozostałych . Tacy jak TY stworzyli 17,5 mln wpisów i potem sami tego czytać nie chcą.
                          Przekaz jest taki: "Teraz ja, panowie oświecę Was" i tak nas tu oświecają co 20 stron kolejny oświecony olejowo.
                          Jak mówiłem masz szczęście że tu trafiłeś bo to jedyne forum gdzie możesz się czegoś dowiedzieć innego ponad to, co wiesz do tej pory, a widać że blade masz pojęcie.
                          Dyskutować możemy, po to jest forum, ale aby usiąść i dyskutować o olejowych sprawach musisz mieć wiedzę a w tej chwili nie jesteś tu partnerem do rozmowy.
                          Hodzi o to że piszesz takie bzdury że nie idzie tego czytać. Jak zdobędziesz wiedzę to sam z czasem poczytasz co tu pisałeś i powiesz, "fakt tego nie wiedziałem".
                          Dalszy etap jest taki że ja ani tu pozostali nie będziemy Cię odwodzić od suwerennych decyzji, sam ostatecznie zdecydujesz co wybierzesz, jak pojedziesz do tematu. Na tym forum nie ma "przepychanki" na zasadzie ja wiem lepiej. Masz dostać wiedzę a potem zdecydujesz sam o oleju o swoim aucie itd. To była i jest wyłącznie twoja sprawa.
                          Na razie musisz mieć świadomość że należysz do "analfabetów olejowych" to taka grupa która chce dyskutować o czymś o czym nie ma zielonego pojęcia. Zadanie tego forum jest takie, aby przejść z z tego etapu do poziomu umożliwiającego równą dyskusję. Po takiej edukacji (sam musisz się zaangażować w czytanie) zazwyczaj taki użytkownik już nie dyskutuje o sprawach oczywistych i zaczyna się szczegółowe rozważanie, a my tylko jesteśmy ciałem doradczym a nie "grupą wartych siebie znafców", ja np. nie czuję się ekspertem ale co nie co wiem. Zadanie to wyjaśnić, pokazać przedstawić, a ostateczna decyzja jest użytkownika.
                          Dlatego tu nie piszę już o oleju, bo ileż można...
                          O sprawy o które pytasz, nie wiesz, ... jest dużo informacji. Wyobraź sobie że inni (przed tobą) Ci co napisali te 17mln wpisów pytali o to samo. Mieli te same rozterki. Co 20 str tego tematu jest taki "tabazgat" co chwilę i o to samo pyta, te same brednie opowiada i jedzie w kółko. Mija 2 tygodnie i taki użytkownik świeci wiedzą, zachodzi metamorfoza i okazuje się że i po 35latach życia można się czegoś nauczyć, dowiedzieć .
                          Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
                          Zastanawia mnie jedno dlaczego (...)
                          nie, nie... z powyższego wpisu Ty masz wiele znaków zapytania w głowie nie jeden! (?) - "jedno" to jeszcze byśmy tu dali radę.... widzę to inaczej, Ciebie w tej chwili zastanawia wszystko, jesteś w trybie konsternacji i niepewności. Masz 2 wyjścia utwierdzić się w swoich bredniach, lub czegoś nowego dowiedzieć. Ostateczny wybór oleju i tak jest wyłącznie Twój.
                          Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
                          Ponieważ troszkę zafiksowałem się swoim drugim autem,
                          ...a no widzisz, tu każdy jest zafiksowany swoim autem , stąd wątek olejowy jest tym "specjalnym" i poczytnym. W związku z tym ja osobiście (przy wsparciu i konstatacji) innych (bo są za i przeciw) prowadzę krucjatę przeciwko niewiedzy. Nie przeciwko komukolwiek, a przeciwko niewiedzy użytkowników.
                          Tą wiedzę którą tu zdobędziesz możesz zastosować do francuza, koreańczyka i niemca, i nawet rumuna, tak że nie wiem o czym tam pisaliście na tych forach ale widać że było "bicie piany i klepanie się po plecach".
                          Abyś nie musiał brać urlopu na czytanie, to jest taki temat, zacznij od wybranych treści, poczytaj co Cię interesuje:
                          Pytania o olej silnikowy do Hondy Civic. Kompilacja pytań o oleje

                          a co do tego Skanu z Toyoty (nie wiem jakiej) to ona jest napisana bardzo dobrze, wszystko jest jasne i nie odbiega od tego o czym jest cały ten wątek, tylko Ty nie rozumiesz co tam pisze mimo że po polskiemu napisane. Dodajesz własne treści do tych zapisów i nie wiem kto Cię do tego upoważnił? Toyota? ty sam? Po pierwsze jak w każdej prawidłowo napisanej instrukcji nie ma słowa "zalecane", ale o tym co jest zalecane to poczytasz w linkach z kompilacji. Widzę że nawet można stosować ILSAC o SAE 15W-40. tak że czytasz ... bo na razie świecisz na jaskrawo "zielono" niewiedzą.
                          Last edited by rambo7; 11-12-2019, 09:57.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta

                            Jasne, że nie sposób przeczytać tego co pisane było przez kilka lat
                            Ja przebrnąłem, omijając wpisy nic nie wnoszące.
                            Wbrew pozorom idzie szybko.

                            Comment


                            • #15
                              Ja swojego czasu przeleciałem wszystkie równolegle IX i VIII, a potem X gen. Wiedza jest uniwersalna. Dość szybko rozjaśnia się w głowie. Ja tylko dopiszę, że zalecenie to nie wymaganie. Zalecenie w instrukcjach to jak "kupuj nasz,my go zalecamy". Uczciwiej byłoby gdyby napisano, że to jeden jedyny akceptowany olej. Nie napiszą tego. Za dużo byłoby szumu, że silniki się psują, oczywiście po gwarancji.
                              Co do lekkiego 0W20, to nie przejmować się. Jest chłodno/zimno i niejako kupiłeś sobie czas na czytanie. Silnik da radę. Doczytać i na wiosnę sklasyfikować się czy dalej na rzadko czy jednak ku ochronie... GPF'a niestety.


                              @ tabazagt, więcej czytaj i od razu będzie inna rozmowa. Skoro tu trafiłeś to znaczy, że chcesz się czegoś dowiedzieć a to już coś. Do dzieła
                              Instrukcja wklejona przez Ciebie jak niemal taka sama jak kiedyś Grzechu wrzucał. Rożnice są takie, że jest zjazd w dół z lepkościami.
                              Temperatura jest niska, ciężko silnikowi teraz zaszkodzić, bo on teraz walczy o ciepło. Latem (a są dłuższe i cieplejsze niż kiedyś) będzie odwrotnie, będzie potrzebował chłodzenia.
                              Last edited by roar; 11-12-2019, 11:31.

                              Comment

                              Working...
                              X