Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rozwój firmy Honda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ja tam zawsze biorę ze stocku, nie dla mnie czekanie wiele miesięcy na odbiór....

    Comment


    • #32
      Ja z kolei zawsze tak nawymyślam przy wyborze, że auto tylko do produkcji Z rzeczami do auta z resztą podobnie
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #33
        Chłopaki na temat pls.
        Znalazłem ciekawy artykuł po ang : https://www.bloomberg.com/features/2...f-driving-car/
        Nie do końca temat tyczy Hondy ale użyta została Acura więc na miejscu władz koncernu Honda/Acura walczyłbym o tego geniusza. Sam pomysł może u niektórych zawodowych kierowców budzić strach ale ja twierdzę, że jeszcze dłuuuuuga droga do wyparcia człowieka zza kiery o ile się to w ogóle kiedyś uda. Dla mnie to tylko gadżet ułatwiający długą podróż lub narzędzie dla niepełnosprawnych ruchowo. Aczkolwiek na takich gadżetach firmy zarabiają więc Hondo do dzieła!

        Jeszcze bardziej aktualny artykuł z lepszymi zdjęciami : https://www.theverge.com/2016/6/6/11...f-driving-cars
        mzelenko_230516_1078_0004.0.jpg
        Last edited by lybra; 21-07-2016, 02:54.
        Honda Hybrid 3,4L/100km
        sigpic
        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

        Comment


        • #34
          Ciekawe ale mnie interesuje inna kwestia... czy wiesz coś może o perspektywie hybrydy plug-in w Hondzie, np. HR-V? Bo rozważam taką formę napedu jako 2. w rodzinie pojazd miejski (na razie maja ja mieć Auris/C-HR i... Kia/Huyndai...)?
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            czy wiesz coś może o perspektywie hybrydy plug-in w Hondzie
            Czemu bawić się w półśrodki?

            Wiem to nie Honda, ale auto dopracowane. Jak dobrze kojarzę, już druga generacja, jako auto miejskie sprawdzi się idealnie. W jakimś "Zakupie kontrolowanym" były testowane dwie hybrydy i ten właśnie Nissan i babka była nim zachwycona.
            Pozdrawiam Czarodziej
            Mój Szogun

            Comment


            • #36
              To nawet nie chodzi o to czy to Honda - cena Leaf jest nonsensowna. Ponad 50tys. nigdy nie wróci do kieszeni, to tylko miejskie autko i tylko osoba niezbalansowana psychicznie w kierunku pseudoekologii (bo inaczej nie da się rozpatrywać auta elektryczego w kraju elektrowni węglowych) może mam wrażenie takie coś kupić... Widzialem Leafa w realu - to nie jest zle auto, ale absolutnie nie warte takiej kasy. Już Yaris Hybrid byłby dla mnie o niebo sensowniejszym wydatkiem (przy tym uważam jednak lepszym autem jako całość)... szkoda tylko, na razie nie ma wersji plug in. Może przez 2 lata jak będziemy zmieniać to sie zmieni albo Tesla coś małego w sensownej cenie wprowadzi...
              Last edited by Alix; 22-07-2016, 14:13.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                tylko osoba niezbalansowana psychicznie
                Nie do końca tak jest. W naszym kraju zwyczajnie nie ma żadnych przepisów i ulg dla aut ekologicznych. Dziwne jest też podejście ludzi do wszystkiego co "zielone". Auto elektryczne i jakiś argument? Masz trochę wolnego miejsca, stawiasz panele PV i jeździsz totalnie za darmo, a dodatkowo, póki co, nie płacisz podatku drogowego, to duży argument, bo też za co niby płacić. Hybryda widzę połowę tej ceny co Leaf, przynajmniej Yaris.
                Pozdrawiam Czarodziej
                Mój Szogun

                Comment


                • #38
                  Zgadza się, ale jeździmy w Polsce i po 8 latach w Suzuki mamy 50tys. przebiegu - nawet te panele by się nie zwróciły a co dopiero auto Leaf gdyby kosztował tyle co Yaris Hybrid to można by dywagowac... szkoda ze nie ma (nawet w planach) takiego HR-V czy Civica plugin... Kiedyś Honda obok Toyoty byla nr 2 napędów alternatywnych teraz widze Hyundai/Kia przejmuje pałeczkę (od razu dodam, ze w napędzie wodorowyn przyszłości w naszym kraju nie widzę wiec FCX Clarity też się nie podniecam, a jej cena jest już całkowicie chora).

                  Ja mam dystans do tego co "zielone" z tego powodu, że jakoś w życiu częściej wychodzi z tego mam wrażenie hipokryzja i pseudoekologia, a nadaje się "nalepke" eko, żeby nagonić klieniele... mimo to jak widzisz rozważam "zielone" auto... ale w racjonalny sposób - nie tylko dlatego, że jest "zielone".
                  Last edited by Alix; 22-07-2016, 14:29.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #39
                    Cena Aurisa hybrydy zaczyna sie chyba od 78tysi a kombi od 82 ale i tak przyszłością są pełne elektryki. Już za parę lat w niektórych krajach skandynawskich nie będzie można sprzedawać hybryd.
                    Last edited by MarcelWro; 22-07-2016, 15:08.

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                      Masz trochę wolnego miejsca, stawiasz panele PV i jeździsz totalnie za darmo
                      Akurat jestem na bieżąco z panelami bo mam wolne miejsce na działce i robię trzecią przymiarkę do montażu fotowoltaiki ale jakbym nie liczył to nawet z dofinansowaniem się nie opłaca. Ceny są tak skalkulowane że zwrot inwestycji jest po około 10 latach (na kredyt jeszcze 2 lata dłużej) a życie instalacji to 15 lat bo potem sprawność robi się na tyle niska że trzeba wymienić panele. Dlatego ludzie w tym kraju tak podchodzą do wszystkiego co "zielone" bo kto potrafi liczyć po pierwszym zapale bierze kartkę i kalkulator i sam może stwierdzić czy opłaca się być "eko"
                      CIVIC IX 1,8/142KM

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Ja mam dystans do tego co "zielone" z tego powodu, że jakoś w życiu częściej wychodzi z tego mam wrażenie hipokryzja i pseudoekologia
                        Jeśli ograniczasz się do tego co wciskają koncerny, to masz rację, ale prędzej czy później życie wymusi weryfikację poglądów. Ja tam swoim kosztem ogarniam własne podwórko i małymi kroczkami, ale odcinam się od dostarczanych mediów. Ceny za wszystko idą w górę, a ja nie lubię jak ktoś robi ze mnie woła do łupienia. Niewiele brakowało, a nabyłbym auto elektryczne i byłbym happy No ale to wszystko nie na temat, nie śmiecę więcej.

                        Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                        Akurat jestem na bieżąco z panelami bo mam wolne miejsce na działce i robię trzecią przymiarkę do montażu fotowoltaiki ale jakbym nie liczył to nawet z dofinansowaniem się nie opłaca. Ceny są tak skalkulowane że zwrot inwestycji jest po około 10 latach (na kredyt jeszcze 2 lata dłużej) a życie instalacji to 15 lat bo potem sprawność robi się na tyle niska że trzeba wymienić panele. Dlatego ludzie w tym kraju tak podchodzą do wszystkiego co "zielone" bo kto potrafi liczyć po pierwszym zapale bierze kartkę i kalkulator i sam może stwierdzić czy opłaca się być "eko"
                        Nie do końca tak jest, wiem bo akurat fotowoltaikę mam, ale to nie miejsce na dyskusje o tym.
                        Last edited by Elwizardos; 22-07-2016, 15:09.
                        Pozdrawiam Czarodziej
                        Mój Szogun

                        Comment


                        • #42
                          Elwizardos poruszyłeś ciekawy temat PV i przydałby się na to oddzielny wątek. Sam liczyłem parę razy (bo co rok lub dwa aktualizuję sobie temat) opłacalność i tak jak kolegom ni huhu mi się nie kalkuluje.
                          A co do aut to faktycznie w Hondzie coś cicho w tym temacie a moja nabyta podejrzliwość daje mi sygnały, że Honda może być wchłonięta przez Toyotę. Bo już nawet szwaby mogą wkrótce wyprzedzić Hondę w hybrydach i elektrykach. Chyba, że to cisza przed burzą. Poza tym Honda widać ewidentnie omija bezpośrednią konkurencję z Toyotą i szuka nieco innych rozwiązań tego samego zagadnienia, prostszych i tańszych ale niezawodnych dzięki prostocie, lepiej skalkulowanych od Toyoty tak aby dać niższą cenę. Tylko jak na razie Toyota jednak wygrywa na skali sprzedaży.
                          Co do hybryd plug-in to Honda ma Accorda i tyle. Wydaje mi się, że to właśnie zbyt mały popyt na Hondy determinuje ograniczenia oferty. Nasuwa mi się tutaj obraz błędnego koła - wąska oferta - bo mała popularność marki - bo wąska oferta. Pytanie czy w samej Hondzie jest wola i pomysł na wyjście z tego błędnego koła czy raczej władze po prostu mają inną wizję marki i nie dążą do takiej masówki w samochodach jak Toyota bo przecież Honda to nie tylko samochody.
                          Edit:
                          Zapomniałem dodać, że Honda chyba stara się być bardziej sportowa/szybsza od Toyoty bo właśnie tak jest w kwestii Accord vs Avensis i dlatego wizytówką Hondy jest Civic Type-R a nie hybryda (przynajmniej w Europie).
                          Last edited by lybra; 23-07-2016, 19:11.
                          Honda Hybrid 3,4L/100km
                          sigpic
                          https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                            Wydaje mi się, że to właśnie zbyt mały popyt na Hondy determinuje ograniczenia oferty. .
                            Honda globalnie sprzedaje dużo aut (ponad 4 mln rocznie) co daje co roku pierwszą dziesiątkę sprzedaży na świecie i jest to więcej niż np BMW i Audi razem wzięte. W Europie faktycznie jest to sprzedaż na miarę końca drugiej dziesiątki a w Polsce to już w ogóle szkoda gadać.
                            CIVIC IX 1,8/142KM

                            Comment


                            • #44
                              Lubię sobię czasem przeglądnąć japońską stronę Hondy, żeby zobaczyć co ma aktualnie w ofercie.
                              I właśnie tak apropo hybryd to z wszystkich modeli osobowych, które Honda tam oferuje (nie liczę Kei-Carów, czyli tych niewielkich, małolitrażowych toczydełek):
                              - Oddysey,
                              - Shuttle,
                              - Jade,
                              - Grace,
                              - Legend,
                              - Vezel [HR-V],
                              - Accord,
                              - Fit [Jazz],
                              - Freed,
                              - Free Spike,
                              - CR-Z,
                              - Stepwgn,
                              - CR-V
                              prawie wszystkie są hybrydami - jedynie chyba CR-V i Stepwgn nie mają napędu hybrydowego.

                              Z jakiegoś jednak powodu swoje hybrydy ograniczyli głównie do lokalnego rynku.
                              A tu oficjalna stronka Hondy: https://www.honda.co.jp/auto-lineup/?from=pulldown
                              Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                              Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                                Z jakiegoś jednak powodu swoje hybrydy ograniczyli głównie do lokalnego rynku.
                                A tu oficjalna stronka Hondy: https://www.honda.co.jp/auto-lineup/?from=pulldown
                                Czyli jednak chyba nie chcą wchodzić w paradę Toyocie. Zauważmy, że u nas Toyota dodatkowo nie wchodziła do tej pory (bo nie wiem jaka jest teraz oferta) z elektrykami tak jak Nissan. Dogadany podział ? Nie widzę innego racjonalnego powodu. A jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze Chyba uznali rynek EU za tak mały albo trudny, że się dogadali.
                                Last edited by lybra; 25-07-2016, 22:32.
                                Honda Hybrid 3,4L/100km
                                sigpic
                                https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                                Comment

                                Working...
                                X