Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Gdy biznes jest trudny moralnie z pozycji Szefa Sklepu z częściami motozyzacyjnymi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Po Waszych wpisach zacząłem sprawdzać poziom oleju coraz częściej. Do tej pory nie zaobserwowałem żadnych większych zmian poziomu. Mój przebieg to nieco ponad 100k.
    Zainteresowały minie wypowiedzi Kolegi:

    Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
    silnik jak nie brał oleju tak dalej nie bierze. Co prawda mam tylko 150k przebiegu ( w tym 57 na LPG) ale gdyby miało się coś zacząć dziać to pewnie by się zaczęło.
    Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
    Jeśli to do mnie to odebrałem auto na początku października 2012 roku.
    Mój odebrany 26 września 2012r.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez ewerest Zobacz posta
      Ja ostatnio rozmawiałem z pewnym znajomym który ma rocznik 2012, kupił go nowego jako pierwszy właściciel i cały czas od nowości na oleju 0w20 (nie wiem tylko czy ori honda czy jakiś Castrol) ale wymiany zawsze w serwisie,i mi mówi że jest przerażony bo prawie litr oleju musiał zacząć dolewać co 1000km.
      I to jest potwierdzenie (chodź u Dudka jak twierdzi poboru nie ma.. a może u niego są dobre tłoki ? ), że jednak jest to feler tłoków i pierścieni.. nie raz się mówiło, że olej 5W30 "klejem" nie jest w porównaniu do 0W20 i raczej mało prawdopodobne, że to przez zły olej... winowajcą są źle zaprojektowane tłoki i pierścienie, w rocznikach gdzie montowano takie jak trzeba, mamy zalewane oleje o SAE 0W30, 5W30, 0W40, 5W40 i poboru nie ma... szkoda tylko, że Honda nie poczuwa się do tego, żeby we wszystkich tych autach w trybie gwarancyjnym wymienić wadliwe części na dobre..

      Zamieszczone przez dariuss1 Zobacz posta
      Mój odebrany 26 września 2012r.
      Ciekawe jakie tłoki są u Ciebie i u Dudka.. auta z podobnego okresu..
      Last edited by Grzechu; 06-01-2020, 13:28.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #33
        Ja miałem IX z września 2012 i brał już olej w pierwszym roku na 0w20 i niezależnie od zalewanego oleju 0w30 czy 5w30 pobór systematycznie się zwiększał . Też obstawiam zużycie oleju uzależnione od wady fabrycznej a nie od zastosowanej oliwy.

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
          50kkm od jednej wymiany do drugiej???
          To raczej już nie był olej,
          I aso to akceptowało?
          To są przebiegi przy których nastąpiły zmiany "gatunku" oleju. Olej był wymieniany co max. 20000km z tego co widzę.

          Dziwię się, że poprzedni właściciel mojego auta nie walczył z tym zużyciem, ale pewnie ASO powoływało się na IO mówiącą o dopuszczalnym (nie)normalnym zużyciu 1l/1000km
          Last edited by hondamanone; 06-01-2020, 14:27.

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
            Okolice Gdańska Flip Flop Garage dokładnie miejscowość Przejazdowo. Miłośnik Hond u którego nie zobaczymy innego auta na podnośniku.

            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
            Jakby ktoś szukał pomocy przy remoncie silnika, to polecany tutaj mechanik nie podejmie się tematu.

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
              Jakby ktoś szukał pomocy przy remoncie silnika, to polecany tutaj mechanik nie podejmie się tematu.
              Możesz podać jakieś szczegóły? Dlaczego odmówił?

              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                Możesz podać jakieś szczegóły? Dlaczego odmówił?

                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                tak mi odpisał:

                Dzień dobry,

                Prowadzę jednoosobowy warsztat - nie będę w stanie wykonać naprawy głównej silnika i jednocześnie zapewnić codziennej obsługi moim stałym klientom.

                Pozdrawiam
                Adam Demczuk

                Comment


                • #38
                  A spytajcie tu:
                  Witamy Państwa na naszej stronie internetowej. Zachęcamy do zapoznania się z przedstawioną tu bogatą ofertą. Na poszczególnych podstronach odnajdą Państwo opisy i przykładowe zdjęcia wykonywanych przez nas usług. Mamy nadzieje, że ich zakres pozwoli rozwiązać dotykające Państwa problemy związane z szeroko pojętą mechaniką pojazdową.

                  Do Elbląga niedaleko. Specjalizują się w remontach silników i z pewnością niejedną hondę wyremontowali.

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
                    tak mi odpisał:

                    Dzień dobry,

                    Prowadzę jednoosobowy warsztat - nie będę w stanie wykonać naprawy głównej silnika i jednocześnie zapewnić codziennej obsługi moim stałym klientom.

                    Pozdrawiam
                    Adam Demczuk
                    Czyli po prostu zrezygnował z większych napraw. Nie chodzi tu konkretnie o ten przypadek. Niestety to się zgadza, Hond pod warsztatem ma tyle, że szkoda gadać i terminy miesiąc, półtora do przodu.

                    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                      A spytajcie tu:
                      Witamy Państwa na naszej stronie internetowej. Zachęcamy do zapoznania się z przedstawioną tu bogatą ofertą. Na poszczególnych podstronach odnajdą Państwo opisy i przykładowe zdjęcia wykonywanych przez nas usług. Mamy nadzieje, że ich zakres pozwoli rozwiązać dotykające Państwa problemy związane z szeroko pojętą mechaniką pojazdową.

                      Do Elbląga niedaleko. Specjalizują się w remontach silników i z pewnością niejedną hondę wyremontowali.
                      Generalnie, ja jestem z małopolski ale jestem w stanie oddać samochód na koniec Polski, ale do specjalisty , który wykona remont solidnie

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
                        Generalnie, ja jestem z małopolski ale jestem w stanie oddać samochód na koniec Polski, ale do specjalisty , który wykona remont solidnie
                        To jedź do www.jhm.com.pl i po zabiegu

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
                          Generalnie, ja jestem z małopolski ale jestem w stanie oddać samochód na koniec Polski, ale do specjalisty , który wykona remont solidnie
                          To są specjaliści. Bynajmniej ja tam 2 razy dawałem głowicę do planowania i korbowody z R20A3 na wymianę tulejek i kontowanie, mają wszystko co niezbędne do wykonania remontów, tokarki, szlifierki, honownice, maszynę do kontowania tulejek korbowodu itp.

                          Comment


                          • #43
                            Jest jeszcze Dziak typowo od silników, który nawet ci dorobi części jak będą potrzebne tyle że musiałby dostać sam silnik...

                            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #44
                              Dzięki, z odpowiedz.
                              Rozumiem, że dla Ciebie (osoby która zna się na mechanice) nie jest to jakoś bardzo skomplikowana naprawa, ale dla laika(takiego jak ja) może to się okazać dużym problemem , spędzającym sen z powiek. Więc myślę, tak szczerze o sobie, że nie byłoby problemu mechnikowi naciągnąć mnie na extra koszta. Micyran , kupował używane tłoki , a teraz coraz trudniej, nowe tłoki wraz z pierścieniami to chyba już ktoś tu wspomniał około 2tyś zł..

                              Comment


                              • #45
                                @gkill, w czasie remontu z duszą na ramieniu brałem do ręki wyjęte z silnika korbowody z panewkami, bo niestety dla naszych R18Z4 mamy aż sześć różnych grubości panewek korbowodowych (wszystkie to nominały!). Pisałem o tym na początku mojej przygody z "R3A". Na wszelki wypadek kupiłem okazyjnie przed remontem kilka starych, ale nieużywanych panewek o różnych grubościach (oczywiście do R18Z4). Szczęśliwie te moje (w silniku) były w stanie niemal idealnym i nie wymagały wymiany.

                                P.S. Proszę moderatora o nie usuwanie tej wiadomości, ponieważ w przypadku niektórych napraw może okazać się to dodatkowym czynnikiem decydującym o ostatecznym koszcie remontu.

                                P.S.2. Cena netto (w ASO) jednej panewki korbowodowej to około 90 PLN netto. Przy wymianie kompletu (8 sztuk) robi się z tego pokaźna suma. Panewki są oznaczone kolorami, które przy odrobinie szczęścia powinny być dość dobrze widoczne na brzegu każdej panewki. Każdemu kolorowi odpowiada inny numer katalogowy (1321X-RNA-A01, gdzie X przyjmuje wartość od 1 do 6), przy czym - zgodnie ze sztuką - na identycznych, ale nowych panewkach po skręceniu korbowodu na czopie powinien być dokonany pomiar luzu i dopiero na tej podstawie powinna zapaść decyzja o wyborze większej grubości. Jeszcze raz jednak podkreślę, że w moim przypadku o pozostawieniu starych panewek zdecydował zarówno stan samych panewek, jak i brak jakichkolwiek rys i wżerów na czopach wału. Faktem jest, że nie dokonywaliśmy tu z mechanikiem żadnych pomiarów, ale przyjęliśmy, że skoro warstwa ślizgowa panewki w ocenie organoleptycznej nie wykazuje żadnego ubytku materiału, to zbudowany z twardszego materiału czop również nie powinien wykazywać oznak zużycia.
                                Last edited by MiCyran; 07-01-2020, 01:04.

                                Comment

                                Working...
                                X