Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Gdy biznes jest trudny moralnie z pozycji Szefa Sklepu z częściami motozyzacyjnymi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
    Przykro mi, ale nie. Mam trochę inne źródła wiedzy, niż artykuły... Zresztą artykuł to ja może jakiś z nudów kiedyś napiszę do kawy
    Mam nadzieję, że nie piszesz o oleju... bo się uśmieję bo niestety ale dostępu do fachowej wiedzy na ten temat nie masz... "sprawy olejowe" znają tylko te firmy które zajmują się produkcją / mieszaniem olei silnikowych i innych.. a to jak oni to robią i jakie właściwości tak na prawdę ma dany olej owiane jest tajemnicą handlową... nie zobaczysz tego nigdzie.. można tylko bazować na kartach technicznych danego oleju.. ale trzeba jeszcze umieć je dobrze "czytać".... chyba, że masz kumpla w ExxonMobil w dziale technologii.. ale mało prawdopodobne, a jeśli masz to wątpię, że ten kumpel cokolwiek by Ci udostępnił... ale swoją drogą ja chętnie poczytam artykuł twojego autorstwa na temat olei... a uwierz mi, ja i nie tylko ja mamy tutaj szerokie spektrum wiedzy na ten temat... tak wiec dawaj! czekam.. zaskocz.

    Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
    Ja tak tylko wrócę do tej "Twojej" magicznej instrukcji, która mówi o tylko 0w20....

    Dla mnie skoro takiej instrukcji nie widzę to nie istnieje. Koniec kropka.
    Lukas ( konkretny gość, szkoda, że go już tu z nami tak często nie ma) w wątku olejowym to wrzucał... nie chce mi się szukać.. ale on też miał tą magiczna instrukcję ASO..
    Last edited by Grzechu; 08-01-2020, 18:13.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #62
      Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
      Kolejny Twój wpis, który idealnie sam podsumowałeś. Dużo piszesz o niczym oraz dodajesz nutkę tajemniczej wiedzy, którą nie możesz się podzielić bo biznes padnie. Ok, nawet Ciebie rozumiem... tylko po co nam zawracasz głowę???
      Ale ja Wam nie zawracam głowy, to Wy zawracacie mi i też nie wiem dlaczego Napisałem wam od strony producenta samochodu i zaplecza jak wyglądają informacje na temat tych części a teraz każdy mi piszę, że robię bazar z forum. Jak powinienem się odnieść do tej wypowiedzi:

      Zamieszczone przez rambo7
      Szkoda że tych ludzi zmuszacie do uprawiania procederu i współczuję im tych "szkoleń" no ale cóż mają biedaki do powiedzenia, jak się wychyli to ma przesrane i to jest przykre.
      ? Facet mnie obraża, wymyśla i pisze o technikach szkoleń w mojej firmie a ja mam się bronić od jego wyobraźni? Jakiej odpowiedzi oczekujesz?

      Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
      Masz coś konkretnego do powiedzenia, to napisz. Chcesz rozsiewać magię eksperta? Odpuść sobie, to tu nie zadziała
      Ja już napisałem, co chciałem, teraz tylko wywoływany do odpowiedzi prostuje informacje na swój temat

      Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
      PS
      Od strony taktycznej „TakTyk-u” trochę się zagalopowałeś. Pierwszy post był nawet wiarygodny oraz zgodny ze sztuką komunikacji i marketingu. Dzielnie się obroniłeś... by w kolejnych wpisach skutecznie się obnażyć. Przyszedłeś tu tylko dla ratowania wizerunku firmy H-parts. Żadnej innej wartości nie wniosłeś...
      Ja nie robię tutaj ani taktyki, ani marketingu, tylko pomagam użytkownikom samochodów marki Honda takim samym jak ja

      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      bo niestety ale dostępu do fachowej wiedzy na ten temat nie masz...
      A skąd to wiesz? Będziesz mi kazał znowu udowadniać, nie wiem: wyciągać wizytówki albo jakieś selfie z petrochemii?

      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      "sprawy olejowe" znają tylko te firmy które zajmują się produkcją / mieszaniem olei silnikowych i innych.. a to jak oni to robią i jakie właściwości tak na prawdę ma dany olej owiane jest tajemnicą handlową... nie zobaczysz tego nigdzie.. można tylko bazować na kartach technicznych danego oleju.. ale trzeba jeszcze umieć je dobrze "czytać".... chyba, że masz kumpla w ExxonMobil w dziale technologii.. ale mało prawdopodobne, a jeśli masz to wątpię, że ten kumpel cokolwiek by Ci udostępnił... ale swoją drogą ja chętnie poczytam artykuł twojego autorstwa na temat olei... a uwierz mi, ja i nie tylko ja mamy tutaj szerokie spektrum wiedzy na ten temat... tak wiec dawaj! czekam.. zaskocz.
      Sprawy olejowe działy R&D dużych firm udostępniają też we współpracy np. z uczelniami, ale to nie jest żadna tajemna wiedza. Raczej taka, która znajduje się w Google głębiej niż autokult czy wikipedia... Ale... Czy ja gdzieś napisałem, że o olejach wiem wszystko i że rozwiążę zagadki tego świata...
      Last edited by TakTyk; 08-01-2020, 18:40.

      Comment


      • #63
        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Lukas ( konkretny gość, szkoda, że go już tu z nami tak często nie ma) w wątku olejowym to wrzucał... nie chce mi się szukać.. ale on też miał tą magiczna instrukcję ASO.. [emoji4]

        Dla mnie tak jak napisałem - jeśli taka wyszła to powinni być powiadomieni WSZYSCY (tj. ASO, użytkownicy itd) a nie jednostki. Olej to dość istotny temat.

        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #64
          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Dla mnie skoro takiej instrukcji nie widzę to nie istnieje. Koniec kropka.
          No i yy ograniczasz swoje zaufanie do wiedzy z internetu bo mnie osobiście nie znasz i de facto słusznie. Ja to doskonale rozumiem.

          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Za przeproszeniem gów....no mnie obchodzi co Ci pokazała Japończyk przy "Kawie w Tokyo". A
          Niby uaktualniona instrukcja odnośnie ISTOTNEJ RZECZY JAKIM JEST OLEJ... Dla kogo w takim razie skoro taka tajna?
          Instrukcja o której mówię to ta sama, do jakiej dostęp ma każdy mechanik dowolnego ASO w Japonii. Poza Japońskimi pracownikami ASO dostępu do niej oficjalnie nie ma nikt.

          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Jeśli faktycznie coś takiego wyszło (dalej nie wierzę) to pierwsze co powinny być powiadomione serwisy, następnie akcja serwisowa na wymianę instrukcji dla użytkowników. Olej jaki można stosować to nie błąd oznaczenia żarówki w instrukcji.
          Akcja serwisowa powinna być na całe mnóstwo innych rzeczy, ale dopóki nie są to sprawy odpowiedzialne za bezpieczeństwo użytkowników to nikt nikogo do niczego nie zmusi. Wady z kategorii "safety" to inna działka, a jakaś tam instrukcja do ośmioletniego już auta to inna działka. I to nie jest tak, że tylko w Waszych instrukcjach jest coś nie tak. To tak hmmm... w jednej na 20 instrukcji jest jakiś merytoryczny błąd dotyczący czegoś. Sporo tego, głównie właśnie w kwestiach serwisowo-eksploatacyjnych. Czyli raz na kilkanaście dni się z tym spotykam i dziwić się przestałem.

          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Także sorry ale ja nie kupuję tego marketingowego kitu w którym dalej wciskasz jeszcze, że to koniecznie OEM olej 0w20 nie mając sam pojęcia dlaczego.
          To Ty mi wmawiasz, że nie mam pojęcia. Nie róbmy sobie osobistych wycieczek. Masz prawo nie ufać informacjom ode mnie, ale nie masz prawa oceniać poziomu mojej wiedzy. I nie mówię też nikomu "koniecznie OEM 0w20". Nigdy nigdzie nikomu tak ani nie powiedziałem, ani nie napisałem, wiec znowu wsadzasz mi w gębe coś, co z tej gęby nie wypadło.

          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Bo to co o olejach napisałeś to możesz wcisnąć pierwszemu lepszemu "kowalskiemu" w sklepie.
          Napisałem tylko to, co widnieje w instrukcji producenta, a podparłem swoim doświadczeniem. Silników w samochodach marki Honda wyremontowałem około setki. Nie wiem czy tu dużo, pewnie nie. I to bez znaczenia, bo pewnie mam jakieś układy z jakąś firmą olejową i mówię to, co mi napisali

          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Pojęcia o olejach masz zerowe pisząc takie bzdury. I nie radzę Ci zaczynać rozmowy na temat olejowy z Rambo7 bo zginiesz.
          Gdzie i jakie bzdury napisałem? A z Rambo7 chętnie porozmawiam, bo nie widzę powodu, dla którego miałbym tego nie robić

          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          P.S. z cenami teraz jest u Was masakra. Dzwoniąc do pierwszego lepszego ASO mam te same ceny co u Was. Kiedyś faktycznie byliście tańsi. Teraz zdecydowanie nie. No chyba, że poczekamy miesiąc na import z Japonii. 90% przypadków to potrzeba części natychmiast a nie za miesiąc. Zrobiłem parę zakupów u Was - nie ze względy na ceny bo takie same mialem w ASO tylko ze względu na to, że wysłaliście towar kurierem czego ASO nie zrobi.
          Znowu pretensje o to, że możemy i robimy coś, czego nie może ASO, czy mi się wydaje? I czemu Ty też o tym...?

          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Dla mnie tak jak napisałem - jeśli taka wyszła to powinni być powiadomieni WSZYSCY (tj. ASO, użytkownicy itd) a nie jednostki. Olej to dość istotny temat.
          Uważam dokładnie tak samo.
          Last edited by TakTyk; 08-01-2020, 18:34.

          Comment


          • #65
            Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
            Znowu pretensje o to, że możemy i robimy coś, czego nie może ASO, czy mi się wydaje? [emoji4] I czemu Ty też o tym...? [emoji4]
            Temu, że tak jak napisałem kiedyś byliście tańsi, dziś już nie. Widzisz gdzieś pretensje z mojej strony? Bo ja takowych nie mam. Wybór w dzisiejszych czasach jest duży a cenami już nie przebijacie innych. Ale koniec Offtopu. Bez odbioru.

            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Temu, że tak jak napisałem kiedyś byliście tańsi, dziś już nie. Widzisz gdzieś pretensje z mojej strony? Bo ja takowych nie mam. Wybór w dzisiejszych czasach jest duży a cenami już nie przebijacie innych. Ale koniec Offtopu. Bez odbioru.
              Bo zaczęliśmy przebijać jakością, over

              Comment


              • #67
                Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                Dla mnie tak jak napisałem - jeśli taka wyszła to powinni być powiadomieni WSZYSCY (tj. ASO, użytkownicy itd) a nie jednostki. Olej to dość istotny temat.
                Przyjmijmy na chwilę, że taka instrukcja istnieje... Wtedy niejedno ASO musiałoby odpowiedzieć za szkody, które (realnie lub potencjalnie) wyrządziło silnikom przez wlewanie olejów niezgodnych z własnymi wytycznymi Hondy. Konkretną pomocą dla właścicieli R18Z4 z tłokami "R3A" byłoby właśnie pokazanie dowodu, że ASO działało wbrew instrukcjom.

                Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                Akcja serwisowa powinna być na całe mnóstwo innych rzeczy, ale dopóki nie są to sprawy odpowiedzialne za bezpieczeństwo użytkowników to nikt nikogo do niczego nie zmusi. Wady z kategorii "safety" to inna działka, a jakaś tam instrukcja do ośmioletniego już auta to inna działka.
                Wiadomo, że USA to zupełnie inny rynek zbytu dla Hondy, ale tam akcja naprawcza obejmująca osmioletnie Accordy (problem ten sam, co w tym wątku) nie była czymś nadzwyczajnym. Tylko, że tam nikomu nie przyszłoby ukrywać istotne wady pojazdu z obawy na sankcje prawne i administracyjne. Uczciwie patrząc, nam użytkownikom i - powiedzmy wprost - poszkodowanym przez ekologiczne fantazje producenta taka wiedza się po prostu należy.

                Comment


                • #68
                  Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                  Bo zaczęliśmy przebijać jakością, over
                  Jaj sobie nie rób, proszę Cię. Masz lepsze jakościowo części Honda niż Honda [emoji1787][emoji1787]

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #69
                    Są jakieś szanse na konkretne kroki prawne? Może jakaś zbiorowa petycja właścicieli 2012stek do Honda Polska?
                    Czy w tej niedostępnej IO również jest mowa o dopuszczalnym spalaniu oleju 1l/1000km?

                    TakTyk: Czy Pan poza dystrybucją/sprzedażą zajmuje się także naprawą silników?
                    Last edited by hondamanone; 08-01-2020, 22:39. Powód: za dużo emocji..

                    Comment


                    • #70
                      Dziękuję za merytorycznego posta MiCyran, mam nadzieję, że ta dziwna atmosfera trochę opadnie... Rozwiązujmy problemy, a nie je generujmy

                      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                      Zamieszczone przez Paluch
                      Dla mnie tak jak napisałem - jeśli taka wyszła to powinni być powiadomieni WSZYSCY (tj. ASO, użytkownicy itd) a nie jednostki. Olej to dość istotny temat.
                      Przyjmijmy na chwilę, że taka instrukcja istnieje... Wtedy niejedno ASO musiałoby odpowiedzieć za szkody, które (realnie lub potencjalnie) wyrządziło silnikom przez wlewanie olejów niezgodnych z własnymi wytycznymi Hondy. Konkretną pomocą dla właścicieli R18Z4 z tłokami "R3A" byłoby właśnie pokazanie dowodu, że ASO działało wbrew instrukcjom.
                      Mam nadzieję, że nie wyjdę w tym miejscu na obrońcę ASO, bo przez taki a nie inny punkt widzenia branży jest mi faktycznie ciężko wykaraskać się z teorii, że mam z nimi jakieś wspólne interesy... Przy założeniu, że taka magiczna instrukcja istnieje (czyli ta mówiąca o zalecanym oleju 0W20 do tych aut), wtedy moim zdaniem ASO wcale nie musiałby odpowiadać za szkody, które wyrządziło silnikom. Sprawa najpewniej otarłaby się o jakieś mądre instytucje, może jakiś pozew zbiorowy i wtedy trzeba byłoby udowodnić Hondzie, że za ten obecny stan silników odpowiada właśnie używany olej i on miał na niego kluczowy wpływ. A udowodnienie takiego tematu łatwe by nie było. Czynników może być wiele, stosowany olej to jeden z wielu, moim zdaniem żaden sąd nie przyznałby racji Hondzie. Może się mylę, ale ilość czynników "obcych" byłaby dla Hondy zbawieniem i każdego mogliby używać na swoją obronę. ASO działa wbrew instrukcjom każdego dnia i wystarczy pojechać i popatrzeć przez szybę na serwis - nie trzeba się ani "czaić", ani ukrywać. Robią mechanikę jak każda inna firma i już.

                      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                      Zamieszczone przez Taktyk
                      Akcja serwisowa powinna być na całe mnóstwo innych rzeczy, ale dopóki nie są to sprawy odpowiedzialne za bezpieczeństwo użytkowników to nikt nikogo do niczego nie zmusi. Wady z kategorii "safety" to inna działka, a jakaś tam instrukcja do ośmioletniego już auta to inna działka.
                      Wiadomo, że USA to zupełnie inny rynek zbytu dla Hondy, ale tam akcja naprawcza obejmująca osmioletnie Accordy (problem ten sam, co w tym wątku) nie była czymś nadzwyczajnym. Tylko, że tam nikomu nie przyszłoby ukrywać istotne wady pojazdu z obawy na sankcje prawne i administracyjne. Uczciwie patrząc, nam użytkownikom i - powiedzmy wprost - poszkodowanym przez ekologiczne fantazje producenta taka wiedza się po prostu należy.
                      Ja nie powiedziałem ani słowa o rynku USA - tylko Ty . Akcje dotyczące bezpieczeństwa ostatnio objęły w Europie 19 letnie Civici. I też nie są czymś nadzwyczajnym.

                      Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                      Jaj sobie nie rób, proszę Cię. Masz lepsze jakościowo części Honda niż Honda [emoji1787][emoji1787]
                      Myślałem, że już po wątku.

                      Lepsze niż Polskie ASO - tak. Nie wszystkie, ale sporo.

                      Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                      Są jakieś szanse na konkretne kroki prawne? Może jakaś zbiorowa petycja właścicieli 2012stek do Honda Polska?
                      Nie znam się na prawie, ale to może raczej Honda Manufacturing Swindon powinna być jej adresatem? Honda Poland ma odpowiadać za auta, które przyjechały do nas z zachodu używane, sprzedane w innym ASO? Hmmm... Chyba nie Tylko chyba Wy, jako strona musicie udowodnić, że to "wada". Honda będzie się broniła, że to super "ekologiczna modyfikacja". W czasach dzisiejszych eko-ruchów Wasze spalanie oleju względem obniżonych o jeden gram emisji CO2 na tysiąc kilometrów może nie być argumentem. I nie odbierzcie mnie źle - piszę "Wam", bo te auta użytkujecie i wasze "anrgy" jest totalnie zrozumiałe. Ale jak to prawnie ugryźć - nie wiem :/

                      Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                      TakTyk: Czy Pan poza dystrybucją/sprzedażą zajmuje się także naprawą silników?
                      Zajmuje się w wolnych chwilach - to znaczy obecnie mam wydajność na poziomie 2-3 silników w roku. A nic więcej nie napiszę, bo zaraz znowu zacznie się szambo.
                      Last edited by TakTyk; 08-01-2020, 19:05.

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                        Ja nie powiedziałem ani słowa o rynku USA - tylko Ty . Akcje dotyczące bezpieczeństwa ostatnio objęły w Europie 19 letnie Civici. I też nie są czymś nadzwyczajnym.
                        To był tylko przykład, że jednak można poważnie traktować swoich klientów... w sprawie nawet tak "błahej", jak nadmierne spalanie oleju, które przecież nie szkodzi ani podzespołom silnika, ani środowisku naturalnemu.
                        Last edited by MiCyran; 08-01-2020, 18:59.

                        Comment


                        • #72
                          Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                          A skąd to wiesz? Będziesz mi kazał znowu udowadniać, nie wiem: wyciągać wizytówki albo jakieś selfie z petrochemii?
                          Nie ja tego nie potrzebuję, dam Ci trzy marki oleii a Ty mi powiesz który twoim zdaniem jest najlepszy... i będę wszystko wiedział, na ile masz tą fachową wiedzę, gramy ?
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #73
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Nie ja tego nie potrzebuję, dam Ci trzy marki oleii a Ty mi powiesz który twoim zdaniem jest najlepszy... i będę wszystko wiedział, na ile masz tą fachową wiedzę, gramy ?
                            A ja Ci dam zdjęcia trzech dziewczyn, powiesz mi która Ci się najbardziej podoba, a ja Ci na tej podstawie powiem, co Ty wiesz o życiu?

                            Comment


                            • #74
                              Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                              A ja Ci dam zdjęcia trzech dziewczyn, powiesz mi która Ci się najbardziej podoba, a ja Ci na tej podstawie powiem, co Ty wiesz o życiu?
                              Gratuluję wybrnięcia jak dziecko. Coś trudniejszego to uciekamy...? Czy strach, że w katalogach japońskich nie będzie takich danych?

                              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • #75
                                Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                                Gratuluję wybrnięcia jak dziecko. Coś trudniejszego to uciekamy...? Czy strach, że w katalogach japońskich nie będzie takich danych?
                                Gratuluje szacunku do rozmówcy, chyba mi szkoda na Was - z całym szacunkiem czasu.

                                Comment

                                Working...
                                X