Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Gdy biznes jest trudny moralnie z pozycji Szefa Sklepu z częściami motozyzacyjnymi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    @Grzechu, no ale jeśli Honda od dawna wiedziała, że jedynym słusznym olejem jest 0W20, a ASO działały wbrew tym zaleceniom, to... Tu zostawiam miejsce dla własnej interpretacji.
    Robią to każdego dnia z każdym autem, trzeba im patrzyć na ręce jak każdemu innemu serwisowi... Wt we wtorek w skali kraju obędzie się pewnie ze dwieście wymian oleju u dealerów w Polsce. Na jaki?

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      ASO działały wbrew tym zaleceniom, to...
      Podejrzewam, że ASO to pojęcia wtedy jeszcze nie miało o tych tłokach.. tylko pytanie, czy 0W20 by cokolwiek na to zaradziło...
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #18
        Nie bronię tutaj oleju 0w20,ponieważ sam z różnych względów nie używam go. I nie będe stosował.
        Albo nie było jeszcze takiej informacji na forum.
        Albo mnie umknęła.
        Czy ktoś z posiadaczy hondy z 2012r, stosuje od początku olej 0w20.?
        Czy u niego też występuje pobór oleju?
        Jeżeli tak,to jaki?

        Comment


        • #19
          Hehe zdaje się, że już o to kiedyś w tym wątku pytałem...
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
            Nie bronię tutaj oleju 0w20,ponieważ sam z różnych względów nie używam go
            Prędzej jest tak jak Grzechu pisał że koksowanie pierścieni powstaje od zbyt długich interwałów. Prędzej nagar i koks powstanie na 0w20 niż na 5w30, 5w40, 0w40.
            Niestety ale te felerne pierścienie tłokowe mają za słabą sprężystość i do tego nie ma w zestawie pierścienia uszczelniająco-zgarniającego, który normalnie jest znacznie bardziej sprężysty i grubszy niż pierścień uszczelniający. Jeżeli dokładnie przyjrzycie się wadliwym tłokom to zauważycie, że pomiędzy pierwszym a drugim pierścieniem jest dodatkowy rowek o przekroju stożka, być może po to by pomieścić w nim olej silnikowy do dodatkowego uszczelnienia ponieważ 2 pierścień jest o małej wysokości(0,8mm) i małej sprężystości i nie oddziaływuje na niego ciśnienie sprężania. Wg mnie to 0w20 ma tylko pomóc w osiągnięciu norm emisji spalin a nie w utrzymaniu w czystości zespołu tłoka z pierścieniami. Uważam, że to właśnie na oleju 5w30, 5w40, 0w40 będzie mniej nagaru. Z resztą nie ma chyba nikogo, kto faktycznie od nowości jeździ na 0w20 silnikiem na felernych tłokach. Nie twierdzę że się nie da bezawaryjnie jeździć na tych tłokach ale to pod warunkiem trzymania się instrukcji dla pojazdu bez przypominania o przeglądzie a więc trudne warunki max 6 miesięcy i max 5 tyś km, normalne warunki max 12 miesięcy i max 10 tyś km i oczywiście traktowanie auta delikatnie bo te pierścienie to do sportu się nie nadają, wystarczy spojrzeć na tłoki motocyklowe i pierścienie na nim są takie same jak standardowe silnika hondy auta osobowego.
            tłok.jpg
            tłok 2.jpg
            Trochę tłoki były już czyszczone i stąd tak mało nagaru.
            Last edited by gkill; 06-01-2020, 00:11.

            Comment


            • #21
              Nie wydaje mi się żeby to było od interwałów. Stosuje długie, nigdy nie skracam a silnik jak nie brał oleju tak dalej nie bierze. Co prawda mam tylko 150k przebiegu ( w tym 57 na LPG) ale gdyby miało się coś zacząć dziać to pewnie by się zaczęło.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Podejrzewam, że ASO to pojęcia wtedy jeszcze nie miało o tych tłokach.. tylko pytanie, czy 0W20 by cokolwiek na to zaradziło...
                Ja też tak podejrzewam, co więcej, myślę, ze ASO nadal nie potrafi poprawnie wskazać, w których autach są zamontowane tłoki "R3A". Kika dni temu pojawił się wpis Kolegi @arkan (https://www.civicforum.pl/showthread...892#post444892), który budzi jeszcze większe wątpliwości. Szkoda, że nie mamy na Forum żadnego prawnika, bo może podlega to pod jakiś paragraf... A czy 0W20 by coś zmieniło, trudno powiedzieć, bo pewnie nie ma osoby, która od początku użytkuje silnik z takim olejem.

                Comment


                • #23
                  A jaki masz rok produkcji a jaki rok modelowy? Już pisałem te pierścienie mają za mała sprężystość, co powoduje że gdy olej traci swoje właściwości to zaczynają przepuszczać produkty spalania.
                  Last edited by gkill; 05-01-2020, 22:08.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                    A jaki masz rok produkcji a jaki rok modelowy? Już pisałem te pierścienie mają za mała sprężystość, co powoduje że gdy olej traci swoje właściwości to zaczynają przepuszczać produkty spalania.
                    Jeśli to do mnie to odebrałem auto na początku października 2012 roku.

                    Comment


                    • #25
                      Mój Accord był wyprodukowany w 2011 a modelowo to już 2012. Ty możesz mieć model 2013 stąd brak problemu ze spalaniem oleju. A masz trochę sadzy w tłumiku?

                      Comment


                      • #26
                        Raczej wątpie. Auto było przecenione, było po gradobiciu i wyciąganiu wgniotek. Gradobicie było na koniec czerwca więc musiała być już u dealera. W życiu nie zaglądałem do tłumika, nie wiem.

                        Comment


                        • #27
                          Ja ostatnio rozmawiałem z pewnym znajomym który ma rocznik 2012, kupił go nowego jako pierwszy właściciel i cały czas od nowości na oleju 0w20 (nie wiem tylko czy ori honda czy jakiś Castrol) ale wymiany zawsze w serwisie,i mi mówi że jest przerażony bo prawie litr oleju musiał zacząć dolewać co 1000km. Nalatane ma około 100000km, bo to starsza osoba i nie robi bardzo dużych przebiegów. Sam mi się przyznał że był u znajomego mechanika (bo serwis Hondy problemu oczywiście nie widział) i starym sposobem zalewali naftę na tłoki i tak przez całą noc a potem olej 5w30 Total. Wg.niego po ostatnie rozmowie zauważył spadek poboru oleju,ale nie wyeliminował. Co teraz dalej to nie wiem,bo się z nim nie widuję ale auto na mieście czasem widzę to go pewnie jeszcze nie sprzedał.

                          Comment


                          • #28
                            Jest to już cenna informacja.
                            I daje już jakiś obraz o stosowanych olejach.
                            Przy takim niewielkim przebiegu i taki pobór.
                            Czy miało by znaczenie gdyby jeżdził na OEM oleju honda.
                            Pamiętam taką sytuację,sprzed kilkunastu lat. Przechodziła mi myśl o zakupie alfy romeo.
                            Znane były przypadki obracania panewek.
                            Dotarłem do firmy która serwisowała głownie alfy i fiaty.
                            Na moje pytanie o ten problem.
                            Otrzymałem odpowiedż. " Temat znany i nagminny. Ale ci którzy zalewali olej SELENIA problemu nie mieli.
                            Może ktoś z kolegów otarł się o alfę i może coś powiedzieć.

                            Owszem ciężko teraz stwierdzić czy inne oleje były zalewane co komu wpadło w rękę.
                            Czy dobierane pod w/w Selenię.
                            Last edited by luzny41; 06-01-2020, 11:46.

                            Comment


                            • #29
                              Moim zdaniem nie jest to wyczynowa jednostka żeby mieć aż tak rygorystyczne normy olejowe. ASO lało co chciało, w moim przypadku były nawet zmiany przy przebiegach:
                              20000km - Shell Helix Ultra Extra 5W30
                              40000km - Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30
                              90000km - Mobil 3000X1 5W40

                              Comment


                              • #30
                                50kkm od jednej wymiany do drugiej???
                                To raczej już nie był olej,
                                I aso to akceptowało?

                                Comment

                                Working...
                                X