Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic jako auto autonomiczne ? A może jeszcze coś ciekawego wyłapaliście....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    Wydaje mi się że ten system nie jest zał/wył. Jest aktywny na stałe.
    Tak, te wszystkie wspomagacze to działają cały czas, ale w XI jak wciśnie się ten przycisk na kierownicy, od trzymania pasa ruchu, to auto na dodatek samo kieruje, a bez wciśnięcia nie kieruje, ale jak auto zjedzie z drogi to system to wyłapuje i z powrotem ustawia auto na pas. Z tym tempomatem aktywnym to patrzę, że wszyscy to samo zauważyli, czyli ostre hamowanie jak ktoś zajedzie pas, a potem powolne przyspieszanie... i to chyba tutaj trochę psuje funkcjonalność tego aktywnego tempomatu..
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      tym tempomatem aktywnym to patrzę, że wszyscy to samo zauważyli, czyli ostre hamowanie jak ktoś zajedzie pas, a potem powolne przyspieszanie... i to chyba tutaj trochę psuje funkcjonalność tego aktywnego tempomatu..
      Dokładnie tak Grzechu, nie jest możliwa płynna jazda z włączonym tempomatem nawet przy średnim ruchu i nawet jak modyfikujesz ustawienia odległości od poprzedzającego pojazdu. I nawet nie musi ktoś wjechać przed Tobą na pas. Chwilę się zagapisz i jak przy zadanej odległości radar zobaczy przed nami auto następuje mocne hamowanie i niepotrzebne wytrącanie prędkości.Manualnie sterując pedałami łatwo o płynną jazdę, do tego radosną i oszczędniejszą
      Last edited by Stach13; 06-06-2025, 13:57.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        Wydaje mi się że ten system nie jest zał/wył. Jest aktywny na stałe.
        A to nie System ograniczenia skutków kolizji odpowiada za awaryjne hamowanie ?20250606_171258.jpg
        Można to wyłączyć tylko po co skoro działa bardzo dobrze , system nie jest nadgorliwy . Pomaga , nie przeszkadza
        Last edited by gienio; 06-06-2025, 18:03.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
          Można to wyłączyć tylko po co skoro działa
          Przeglądałem IO X gen.To ten system CMBS. Tak, masz rację, można wyłączyć ale po ponownym uruchomieniu silnika system aktywuje się automatycznie. Ale tak jak napisałeś, po co wyłączać jak to może pomóc.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            że wszyscy to samo zauważyli, czyli ostre hamowanie jak ktoś zajedzie pas, a potem powolne przyspieszanie... i to chyba tutaj trochę psuje funkcjonalność tego aktywnego tempomatu..
            Grzechu, mogę porównać do starszych Fordów jak i do nowej Octavi i nowej Camry i działa to podobnie więc raczej to nie fackup tylko wymogi bezpieczeństwa... nie jest to dramat choc trochę zniecierpliwia ponaglanie padałem gazu
            Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            Z systemów bardzo podoba mi się monitorowanie ruchu poprzecznego, można bezpiecznie tyłem wyjeżdżać z parkingu.
            to mnie zaskoczyło - nie wiedziałem, że to mam i uważam, że to jedna z najbardziej przydatnych funkcji bo działa nawet na szybko nadjeżdżające auta, które mogą zaskoczyć nawet uważającego
            Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            Tempomat adaptacyjny to nie moja bajka, trzeba się mocno skupiać na momencie zmiany pasa bo inaczej auto niepotrzebnie mocno hamuje a potem przyspiesza po swojemu.
            a tego gamonia się nauczyłem i jakoś z nim oswoiłem - robię wszystko wcześniej choć nie zawsze się da i działa git
            generalnie to uważam, że ten system działa dość poprawnie ale.... na europejskich drogach gdzie ludzie są bardziej wyluzowani, mniej spiny maja na jazdę na zderzaku, patrzą w lusterka - np. podczas podróży do Chorwacji. w PL natomiast wiemy jak jest z kultura jazdy i system tego nie ogarnia

            zasadniczo jedyny zarzut mały jaki mam to system monitorowania pasa ruchu, gdy zmieniasz pas na luku przy większych prędkościach mam wrażenie, że za późno lapie "nowa" linie
            niby ją łapie ale zawsze mam wrażenie, że zaraz wyrzuci mnie z toru jazdy... to jest przy większych prędkościach (130km plus) i na większych lukach...
            Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            Wprawdzie mam X gen ale są te same "cudeńka" co w XI-tce.
            a tu CI powiem - może się mylę - ale z tego co wiem to w X jest tempomat oparty na radarze a w XI nie ma radaru tylko działa to na systemie kamery...
            radaru u siebie nie widziałem w miejscu gdzie ma X (i w innym także) wiec to chyba prawda....
            Last edited by Lcfr; 06-06-2025, 19:58.
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
              tu CI powiem - może się mylę - ale z tego co wiem to w X jest tempomat oparty na radarze a w XI nie ma radaru tylko działa to na systemie kamery...
              Tak, masz rację w X-tce w zderzaku jest radar do identyfikacji pojazdów z przodu i tych na sąsiednich pasach. Sprytny system, bo oprócz dostosowania prędkości do pojazdów z przodu reaguje też na te z sąsiedniego pasa , jak zmieniają pas na którym się znajdujemy to nasz samochód zwalnia. Jest również kamera za lusterkiem wewnętrznym do wykrywania linii .rozdzielających pasy.
              Last edited by Stach13; 06-06-2025, 20:33.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                Tak, masz rację w X-tce w zderzaku jest radar do identyfikacji pojazdów z przodu i tych na sąsiednich pasach. Sprytny system, bo oprócz dostosowania prędkości do pojazdów z przodu reaguje też na te z sąsiedniego pasa , jak zmieniają pas na którym się znajdujemy to nasz samochód zwalnia. Jest również kamera za lusterkiem wewnętrznym do wykrywania linii .rozdzielających pasy.
                to działa identycznie tak samo w XI - pewnie tylko zmienili odczyty na te z kamer zamiast z radaru
                i tu dodam, że 2 razy zdarzyło mi się, jak w silnym wieczornym słońcu - taki centralny zachód słońca prosto w twarz - system ogłosil niedostępność - jakby oślepiło kamerę
                ale po chwili się uruchomił sam z siebie (inne ustawienie auta)

                ale dobrze, że poruszyłeś temat lusterek. Uważam, że w Hondzie BLIS działa "tak sobie" - porównać z Volvo to należy mu się ocena ledwo "dostatecznie"
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                  to działa identycznie tak samo w XI - pewnie tylko zmienili odczyty na te z kamer zamiast z radaru
                  i tu dodam, że 2 razy zdarzyło mi się, jak w silnym wieczornym słońcu - taki centralny zachód słońca prosto w twarz - system ogłosil niedostępność - jakby oślepiło kamerę
                  ale po chwili się uruchomił sam z siebie (inne ustawienie auta)

                  ale dobrze, że poruszyłeś temat lusterek. Uważam, że w Hondzie BLIS działa "tak sobie" - porównać z Volvo to należy mu się ocena ledwo "dostatecznie"
                  mi zdarzyło się to wiele razy,w gęstej mgle albo mocnym deszczu

                  Comment


                  • #24
                    Radary w XI są z tyłu, do czegoś też tam służą, chyba np. przy wyjeździe z parkingu, jak nic nie widać, to one "wyłapują" już jakiś ruch.. z przodu to faktycznie pewnie nic nie ma, tylko ta kamera.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Radary w XI są z tyłu, do czegoś też tam służą, chyba np. przy wyjeździe z parkingu, jak nic nie widać, to one "wyłapują" już jakiś ruch.. z przodu to faktycznie pewnie nic nie ma, tylko ta kamera.
                      mnie to wisi czy radar czy kamera jak dobrze dziala
                      a przód i tył dobrze działa w XIgen więc zadowolony
                      tylko - oby nie zapeszyć - ciekawe co przy wymianie szyby
                      choć jak czytam o radarach uszkodzonych to chyba na jedno wychodzi

                      finalnie systemy dzialają wg mnei podobnie/tak samo jak w Toyocie czy VW - trochę lepiej w volvo - innych porównań nie mam
                      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                      Comment


                      • #26
                        W Civic XI systemy działają lepiej niż w X.
                        Natomiast jeśli chcecie doświadczyć dwa poziomy wyżej to polecam udanie się na jazdę próbną BMW, na przykład serii „3”. To jest dopiero kosmos. Powtarzalność działania i „gładkość” systemu jest świetna.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez Sintesi Zobacz posta
                          Natomiast jeśli chcecie doświadczyć dwa poziomy wyżej to polecam udanie się na jazdę próbną BMW, na przykład serii „3”. To jest dopiero kosmos. Powtarzalność działania i „gładkość” systemu jest świetna.
                          Coś innego tam jeszcze jest ? Czy po prostu inaczej działają te systemy ?
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #28
                            Z ciekawostek to cofanie dokładnie po własnym śladzie jest super. W wyższych modelach żeby zmienić pas wystarczy patrzeć w lusterko i system sam wykona manewr.
                            Mnie urzekła płynność działania systemu jako całości. Trzymasz dłonie na kierownicy, a samochód jest za ciebie dobrze prowadzony.

                            Pozdrawiam

                            Comment

                            Working...
                            X