Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic jako auto autonomiczne ? A może jeszcze coś ciekawego wyłapaliście....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic jako auto autonomiczne ? A może jeszcze coś ciekawego wyłapaliście....

    Słuchajcie, korzystacie, z tego cuda techniki w naszych Civicach ? Jadąc w trasie, wciskam sobie ten przycisk, włączam tempomat aktywny i auto samo jedzie do przodu, hamuje przyspiesza i na dodatek same kieruje Mam to auto już ponad 7 miesięcy, a dopiero teraz zobaczyłem, że jest taka funkcjonalność w XI-stce.. Pytanie.. czy jeszcze, zauważyliście, coś ciekawego, jakąś nietypową funkcjonalność w naszych autach, co jest przydatne w codziennej jeździe / użytkowaniu ?

    autonomia.jpg
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

  • #2
    Paaaanie, 7 miesięcy? Ja w drodze z salonu już sprawdzałem co te guziczki robią Trzymanie się pasa fajna sprawa, nawet często korzystam na trasach, szczególnie popojając kawę czy coś szamając Wkurza tylko dosyć szybki alarm o braku rąk na kierownicy Aktywny tempomat aktywny też fajne chociaż nie powiem, nadal nie znam sekwencji jak go włączyć, więc używam rzadko. Cośtam poklikam i jakoś za 3-5 razem się włączy, ale jakoś ciężko zerknąć do instrukcji, żeby sprawdzić dokładnie jak to się robi zamiast miotać się po tych guzikach Najfajniejszą opcją jednak w samochodzie jest....tryb sport

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      włączam tempomat aktywny i auto samo jedzie do przodu, hamuje przyspiesza i na dodatek same kieruje
      mam używam, dość fajne i u mnie wygląda to tak, że jest jeszcze wizualizacja pojazdów
      i-have-a-2025-civic-hybrid-sport-touring-for-the-week-car-v0-5pc8wwc9zk4e1.jpg

      ale trochę mnie drażni każdy tempomat aktywny bo oskarżam go o zużycie klocków szybsze (pisałem u siebie w temacie, że Zimmermany starczyły mi na 20tys. km mimo, ze nie operuje mocno hamulcem). No i samo działanie tempomatu aktywnego - jak jedziesz i wjedzie przed Ciebie pojazd to mocniej dohamowuje, pojazd zjeżdża na prawy a ty przyspieszasz automatycznie wale wolno to idzie i często ten z prawej znowu wjeżdża jak ma przed sobą przeszkodę. Czyli chcąc szybciej ruszyć trzeba nacisnąć gaz a nie liczyć na automat.
      Ten tempomat fajnie się sprawdza na autostradach krętych

      Zamieszczone przez zack23 Zobacz posta
      Aktywny tempomat aktywny też fajne chociaż nie powiem, nadal nie znam sekwencji jak go włączyć, więc używam rzadko. Cośtam poklikam i jakoś za 3-5 razem się włączy, ale jakoś ciężko zerknąć do instrukcji, żeby sprawdzić dokładnie jak to się robi zamiast miotać się po tych guzikach
      a co tam skomplikowanego?
      naciskam guzik i jedzie na tempomacie aktywnym - do 145km/h
      fajne jest też to, że ten tempomat można używac w korku - dziala do 40km/h
      Last edited by Lcfr; 05-06-2025, 11:26.
      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
        ale trochę mnie drażni każdy tempomat aktywny bo oskarżam go o zużycie klocków szybsze (pisałem u siebie w temacie, że Zimmermany starczyły mi na 20tys. km mimo, ze nie operuje mocno hamulcem). No i samo działanie tempomatu aktywnego - jak jedziesz i wjedzie przed Ciebie pojazd to mocniej dohamowuje, pojazd zjeżdża na prawy a ty przyspieszasz automatycznie wale wolno to idzie i często ten z prawej znowu wjeżdża jak ma przed sobą przeszkodę. Czyli chcąc szybciej ruszyć trzeba nacisnąć gaz a nie liczyć na automat.
        Tutaj akurat masz rację, też to zauważyłem, czasem tempomat potrafi ostro wyhamować auto, jak jadę lewym pasem, a ten na prawym zrobi mi wyjazd przed maskę... no i potem to przyspieszenie.. czasem trzeba pomagać.. co do hamowania i zużycia klocków, to widzę, że hybryda, w miarę możliwości robi to przez to odzyskiwanie energii.. tak wiec w przypadku hybryd klocki już tak szybko się nie zużywają.

        Zamieszczone przez zack23 Zobacz posta
        Trzymanie się pasa fajna sprawa, nawet często korzystam na trasach, szczególnie popojając kawę czy coś szamając Wkurza tylko dosyć szybki alarm o braku rąk na kierownicy
        Hehe mam identycznie.. można się zająć różnymi sprawami.. ale 15sek. mija i zaczyna "pykać" alarm o braku rąk na kierownicy.. mogli by to zmienić jakiśm upgrade oprogramowania..
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          [ATTACH=CONFIG]67408[/ATTACH]
          Zauważyłem na fotce że masz ECON załączony.
          A jak się jeździ w XI gen na Ekonomie? Jest różnica na + w stosunku do X gen?
          Bo w X to istna tragedia, oszczędności żadne, a przyśpieszenie jakby mu pół mocy odjęło.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Typek® Zobacz posta
            A jak się jeździ w XI gen na Ekonomie? Jest różnica na + w stosunku do X gen?
            Bo w X to istna tragedia, oszczędności żadne, a przyśpieszenie jakby mu pół mocy odjęło.
            Wiesz co, wydaje mi się, że ociężałe nie jest jakoś dramatycznie, czuć, że auto słabiej reaguje na wciśniecie pedału przyspieszenia, ale nie ma dramatu, idźie normalnie jeździć, swego czasu nawet nie zauważyłem, że mam econ włączony i tak sobie zrobiłem kilkaset km.. Na razie testuję jazdę w tym trybie w trasie, wydaje mi się, że auto ciut mnie spala, ale są to różnice rzędu 0,3l/100km... w tej hybrydzie jest tak, że jak autem nie przyspiesz od razu gwałtownie ( a tutaj dba o to ten tryb econ), to energia z akumulatora wolniej się wytraca i tym samym silnik spalinowy nie musi często go doładowywać, a to się wiąże z niższym spalaniem.. akurat w XI-stce te wszystkie tryby chyba całkiem przyzwoicie spełniają swoją rolę. Np. w trybie sport reakcja silnika na minimalne wciśnięcie pedału przyspieszenia, jest natychmiastowa, w trybie normal jest odrobinę delikatniej.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              ale 15sek. mija i zaczyna "pykać" alarm o braku rąk na kierownicy.. mogli by to zmienić jakiśm upgrade oprogramowania.
              Właśnie, np odwrócić o 180st w taki sposób, żeby alarm uruchamiał się, gdy zbyt długo trzymasz kierę..

              No, Panowie mnie uczyli w latach 90'ych, gdy robiłem prawko że na kole kierownicy zawsze obie dłonie.. wyłączając sytuacje zmiany biegów i manewrowania przy innym manipulatorach w kokpicie a Wy idziecie w kierunku "łe Jezu - czemu ten alarm, gdy nie trzymam kiery" ..

              w ubiegłym roku polizia niemiecka złapała śpiącego kierowcę zapitalającego swoją teslą po autostradzie - podobno miał przewiązane dwie flaszki coli na kierze, żeby alarm nie pikał..
              Nie wiem, czy kwestia flaszek załatwia sprawę, ale na pewno można jakoś ten "niepotrzebny system bezpieczeństwa" oszukać i można spać, albo imprezkę alkoholową rozkręcić..

              Comment


              • #8
                są filmiki, ludzie ziemniaka kładą, ogórka - można wcisnąć i system rozpoznaje ręce i jedzie dalej
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                  są filmiki, ludzie ziemniaka kładą, ogórka - można wcisnąć i system rozpoznaje ręce i jedzie dalej
                  Dobry patent.. trzeba spróbować, może jadąc do pracy czasem się zdrzemnę

                  Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                  No, Panowie mnie uczyli w latach 90'ych, gdy robiłem prawko że na kole kierownicy zawsze obie dłonie.. wyłączając sytuacje zmiany biegów i manewrowania przy innym manipulatorach w kokpicie a Wy idziecie w kierunku "łe Jezu - czemu ten alarm, gdy nie trzymam kiery" ..
                  Coś w tym jest.. pewnie masz rację, nie mogę z tym się nie zgodzić, mnie pewnie też tak kiedyś uczyli.. ale z tego tytułu, ze Honda dała nam namiastkę autonomiczności w swoim aucie, chciałoby się jeszcze coś więcej, niż tylko te 15sek.. tak więc można trochę pomarudzić.. no cóż dobre i to co jest, ale przyznam, że fajne to "samo kierowanie" a trzeba pamiętać, że auto nie tylko samo kieruje ale potrafi też się zatrzymać w nagłych sytuacjach.. te systemy mają jednak sens i pomagają kierowcom mieć się na baczności, a czasem nawet szybciej zareagować niż kierowca, tutaj ode mnie duży plus dla modelu Civica XI
                  Last edited by Grzechu; 05-06-2025, 18:42.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #10
                    Świetna sprawa, włączyłem sobie jak jechałem do Warszawy niedawno. Super to działało, ale jak wyjechałem po postoju i potem jak wracałem to nie działało już za bardzo, samochód zbytnio trzymał się lewego pasa i prawie z niego zjeżdżał, aktywując tym samym ostrzeżenie o zbliżaniu się do krawędzi jezdni. Od tego czasu na razie nie używałem bo i też nie miałem zbytnio okazji.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      a trzeba pamiętać, że auto nie tylko samo kieruje ale potrafi też się zatrzymać w nagłych sytuacjach.. te systemy mają jednak sens i pomagają kierowcom mieć się na baczności, a czasem nawet szybciej zareagować niż kierowca, tutaj ode mnie duży plus dla modelu Civica XI
                      nigdy mi się nie zatrzymało - oby nie musiało
                      to, że się zatrzymuje na inne auta to rozumiem ale ostatnio mi ostrzegło na pieszego
                      a z ciekawych rozwiązań to jest bardzo dobre to powiadomienie o nadjeżdżającym pojeździe w linii poprzecznej
                      Last edited by Lcfr; 05-06-2025, 21:20.
                      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Pytanie.. czy jeszcze, zauważyliście, coś ciekawego, jakąś nietypową funkcjonalność w naszych autach, co jest przydatne w codziennej jeździe / użytkowaniu ?
                        Wprawdzie mam X gen ale są te same "cudeńka" co w XI-tce. Utrzymanie w pasie ruchu to super funkcja, uratowała mi raz tyłek bo przy ciężkim powrocie z gór trochę mi się przysnęło i system mnie otrzeźwił. Tak samo z samoczynnym wyhamowaniem przed innym pojazdem. Zagapilem się i auto samo się zatrzymało. Z systemów bardzo podoba mi się monitorowanie ruchu poprzecznego, można bezpiecznie tyłem wyjeżdżać z parkingu. Tempomat adaptacyjny to nie moja bajka, trzeba się mocno skupiać na momencie zmiany pasa bo inaczej auto niepotrzebnie mocno hamuje a potem przyspiesza po swojemu. System sprawdza się na autostradzie ale tylko przy małym ruchu. Używam tego systemu tylko na trasie do zrelaksowania prawej nogi
                        Oprócz systemu utrzymania w pasie ruchu jest jeszcze system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu i system zapobiegania zjeżdżaniu z pasa. Podoba mi się też monitorowanie martwego pola w lusterkach. Wypasione te nasze Hondy.
                        Last edited by Stach13; 06-06-2025, 09:19.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Tak samo z samoczynnym wyhamowaniem przed innym pojazdem. Zagapilem się i auto samo się zatrzymało. ..
                          O tak, to jest dobry patent. Mnie w mieście pod auto wylazł pijaczek, i auto ostro samo przyhamowało, prawie do zatrzymania.
                          Nie wiem czy byłbym szybszy, ale automat zrobił to sam, trochę przede mną.

                          I nic na kierze w tych przyciskach nie ustawiałem; on tak sam z siebie go zobaczył i zareagował
                          Dobre Autko

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Typek® Zobacz posta
                            I nic na kierze w tych przyciskach nie ustawiałem;
                            Wydaje mi się że ten system nie jest zał/wył. Jest aktywny na stałe.

                            Comment


                            • #15
                              Takie są chyba wytyczne dla nowych aut po 2024 roku, muszą mieć te systemy (wykrywanie pieszych, samochodów i automatyczne hamowanie) i nie można ich wyłączyć. Za to też się dostaje punkty w testach bezpieczeństwa.

                              Comment

                              Working...
                              X