Zamieszczone przez Stach13
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Civic jako auto autonomiczne ? A może jeszcze coś ciekawego wyłapaliście....
Collapse
X
-
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postatym tempomatem aktywnym to patrzę, że wszyscy to samo zauważyli, czyli ostre hamowanie jak ktoś zajedzie pas, a potem powolne przyspieszanie... i to chyba tutaj trochę psuje funkcjonalność tego aktywnego tempomatu..Last edited by Stach13; 06-06-2025, 13:57.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaWydaje mi się że ten system nie jest zał/wył. Jest aktywny na stałe.
Można to wyłączyć tylko po co skoro działa bardzo dobrze , system nie jest nadgorliwy . Pomaga , nie przeszkadzaLast edited by gienio; 06-06-2025, 18:03.
Comment
-
Zamieszczone przez gienio Zobacz postaMożna to wyłączyć tylko po co skoro działa
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaże wszyscy to samo zauważyli, czyli ostre hamowanie jak ktoś zajedzie pas, a potem powolne przyspieszanie... i to chyba tutaj trochę psuje funkcjonalność tego aktywnego tempomatu..
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaZ systemów bardzo podoba mi się monitorowanie ruchu poprzecznego, można bezpiecznie tyłem wyjeżdżać z parkingu.i uważam, że to jedna z najbardziej przydatnych funkcji bo działa nawet na szybko nadjeżdżające auta, które mogą zaskoczyć nawet uważającego
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaTempomat adaptacyjny to nie moja bajka, trzeba się mocno skupiać na momencie zmiany pasa bo inaczej auto niepotrzebnie mocno hamuje a potem przyspiesza po swojemu.
generalnie to uważam, że ten system działa dość poprawnie ale.... na europejskich drogach gdzie ludzie są bardziej wyluzowani, mniej spiny maja na jazdę na zderzaku, patrzą w lusterka - np. podczas podróży do Chorwacji. w PL natomiast wiemy jak jest z kultura jazdy i system tego nie ogarnia
zasadniczo jedyny zarzut mały jaki mam to system monitorowania pasa ruchu, gdy zmieniasz pas na luku przy większych prędkościach mam wrażenie, że za późno lapie "nowa" linie
niby ją łapie ale zawsze mam wrażenie, że zaraz wyrzuci mnie z toru jazdy... to jest przy większych prędkościach (130km plus) i na większych lukach...
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaWprawdzie mam X gen ale są te same "cudeńka" co w XI-tce.
radaru u siebie nie widziałem w miejscu gdzie ma X (i w innym także) wiec to chyba prawda....Last edited by Lcfr; 06-06-2025, 19:58.Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012
Comment
-
Zamieszczone przez Lcfr Zobacz postatu CI powiem - może się mylę - ale z tego co wiem to w X jest tempomat oparty na radarze a w XI nie ma radaru tylko działa to na systemie kamery...Last edited by Stach13; 06-06-2025, 20:33.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaTak, masz rację w X-tce w zderzaku jest radar do identyfikacji pojazdów z przodu i tych na sąsiednich pasach. Sprytny system, bo oprócz dostosowania prędkości do pojazdów z przodu reaguje też na te z sąsiedniego pasa , jak zmieniają pas na którym się znajdujemy to nasz samochód zwalnia. Jest również kamera za lusterkiem wewnętrznym do wykrywania linii .rozdzielających pasy.
i tu dodam, że 2 razy zdarzyło mi się, jak w silnym wieczornym słońcu - taki centralny zachód słońca prosto w twarz - system ogłosil niedostępność - jakby oślepiło kamerę
ale po chwili się uruchomił sam z siebie (inne ustawienie auta)
ale dobrze, że poruszyłeś temat lusterek. Uważam, że w Hondzie BLIS działa "tak sobie" - porównać z Volvo to należy mu się ocena ledwo "dostatecznie"Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012
Comment
-
Zamieszczone przez Lcfr Zobacz postato działa identycznie tak samo w XI - pewnie tylko zmienili odczyty na te z kamer zamiast z radaru
i tu dodam, że 2 razy zdarzyło mi się, jak w silnym wieczornym słońcu - taki centralny zachód słońca prosto w twarz - system ogłosil niedostępność - jakby oślepiło kamerę
ale po chwili się uruchomił sam z siebie (inne ustawienie auta)
ale dobrze, że poruszyłeś temat lusterek. Uważam, że w Hondzie BLIS działa "tak sobie" - porównać z Volvo to należy mu się ocena ledwo "dostatecznie"
Comment
-
Radary w XI są z tyłu, do czegoś też tam służą, chyba np. przy wyjeździe z parkingu, jak nic nie widać, to one "wyłapują" już jakiś ruch.. z przodu to faktycznie pewnie nic nie ma, tylko ta kamera.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaRadary w XI są z tyłu, do czegoś też tam służą, chyba np. przy wyjeździe z parkingu, jak nic nie widać, to one "wyłapują" już jakiś ruch.. z przodu to faktycznie pewnie nic nie ma, tylko ta kamera.
a przód i tył dobrze działa w XIgen więc zadowolony
tylko - oby nie zapeszyć - ciekawe co przy wymianie szyby
choć jak czytam o radarach uszkodzonych to chyba na jedno wychodzi
finalnie systemy dzialają wg mnei podobnie/tak samo jak w Toyocie czy VW - trochę lepiej w volvo - innych porównań nie mamStory:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012
Comment
-
W Civic XI systemy działają lepiej niż w X.
Natomiast jeśli chcecie doświadczyć dwa poziomy wyżej to polecam udanie się na jazdę próbną BMW, na przykład serii „3”. To jest dopiero kosmos. Powtarzalność działania i „gładkość” systemu jest świetna.
Comment
-
Zamieszczone przez Sintesi Zobacz postaNatomiast jeśli chcecie doświadczyć dwa poziomy wyżej to polecam udanie się na jazdę próbną BMW, na przykład serii „3”. To jest dopiero kosmos. Powtarzalność działania i „gładkość” systemu jest świetna.
Comment
-
Z ciekawostek to cofanie dokładnie po własnym śladzie jest super. W wyższych modelach żeby zmienić pas wystarczy patrzeć w lusterko i system sam wykona manewr.
Mnie urzekła płynność działania systemu jako całości. Trzymasz dłonie na kierownicy, a samochód jest za ciebie dobrze prowadzony.
Pozdrawiam
Comment
Comment